Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70184 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[De Mol] Everon Jackson Hooi
« Gepost op: 31-08-2021, 14:32:00 »
Everon


Praat mee over het doen en laten van Everon Jackson Hooi!
Lees hier de bio van Everon en een paar opvallende quotes van hem uit het programma.




« Laatst bewerkt op: 6-03-2022, 15:07:36 door Heinz »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #1 Gepost op: 6-09-2021, 20:32:09 »
Het pleidooi van Everon:

Citaat van: Everon
Mijn naam is Everon. En ik ben acteur. Ik ga gelijk maar mijn excuses aanbieden aan mijn familie, vrienden en collega's; ik ben geen film aan het opnemen, ik zit dus in Wie is de Mol?. Maar waarom ben ik de Mol niet? Ja, ook ik had heel, heel, heel graag de rol van de Mol willen zijn. En stiekem neem ik de makers daar nog steeds wel een beetje kwalijk. Anders had ik hier nu iets rustiger en minder zenuwachtig gestaan. Want ik wil echt, echt niet als eerste naar huis. Eh, gisteren heb ik in de opdrachten mijn uiterste best gedaan. Ik heb alles gegeven wat ik had. Ik heb ondertussen al wat mensen vertrouwd met informatie, wat misschien niet helemaal slim is, maar goed. En nu zult u denken: maar jij bent acteur, jij kan heel erg goed liegen. Ja, dat is ook zo. Maar helaas is de rol van mijn leven aan mij voorbij gegaan. En ik ga er alles, maar ook echt alles aan doen om de Mol te ontmaskeren.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #2 Gepost op: 10-09-2021, 12:22:30 »
Dit stukje vind ik dan wel opvallend bij hem:
"Maar waarom ben ik de Mol niet? Ja, ook ik had heel, heel, heel graag de rol van de Mol willen zijn. En stiekem neem ik de makers daar nog steeds wel een beetje kwalijk. Anders had ik hier nu iets rustiger en minder zenuwachtig gestaan."

Dus: Je bent niet de mol, omdat je de mol had willen zijn?  ???
En de mol staat er natuurlijk ook niet 'rustiger en minder zenuwachtig' dan een gewone kandidaat.  ::vergroot::

(later legt hij natuurlijk wel uit waarom hij de mol niet zou zijn, maar zoals het er nu staat, vind ik het een onlogisch betoog)
Ik verdenk hem niet direct, maar hij zou voor mij toch wel een goede en leuke mol kunnen zijn.  ::ok:: Ik ga hem extra in de gaten houden in ieder geval!
« Laatst bewerkt op: 10-09-2021, 12:24:41 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #3 Gepost op: 12-09-2021, 10:51:27 »
Leuk dat hij mee doet en hoop dat hij ver komt.

Zenuwachtigheid kan hij heel hoed spelen. Heeft ook humor en geloof dat hij heel graag andere helpt bij het actere en ook dingen op de kaart zet door anders te kijken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #4 Gepost op: 18-10-2021, 23:49:25 »
In de categorie Hints:
Zodra je kan gaan stemmen en Rik zegt: Wie is de mol?
Dan zien we Everon als eerste in beeld. Hier had je Arno (alfabetisch) verwacht.
Uit de oude doos. Hints zijn er waarschijnlijk nauwelijks meer. Maar je weet het maar nooit.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #5 Gepost op: 1-01-2022, 22:10:56 »
Zooo blij met je vrijstelling, dat speel je niet, toch?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #6 Gepost op: 1-01-2022, 22:43:52 »
Zooo blij met je vrijstelling, dat speel je niet, toch?
De mol kan ook heel blij zijn met de vrijstelling, want dan gaat er 5000 euro uit de pot ;). Spelen is dus niet nodig!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #7 Gepost op: 1-01-2022, 22:47:49 »
De mol kan ook heel blij zijn met de vrijstelling, want dan gaat er 5000 euro uit de pot ;). Spelen is dus niet nodig!
Sterker nog, zijn reactie: dit gebeurt me niet? Dit gebeurt me wel, er viel iets van me af. Ik ben Glen super dankbaar. Dit zou je kunnen vertalen naar een mol die de druk voelde niet als meeste verdacht te worden (want +5.000), maar ook tegelijkertijd te proberen die 5.000 uit de pot te halen door de positie van Glen te krijgen. Dat lukte niet, maar doordat Glen hem de vrijstelling gaf, is het plan alsnog geslaagd

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #8 Gepost op: 1-01-2022, 22:52:15 »
De mol kan ook heel blij zijn met de vrijstelling, want dan gaat er 5000 euro uit de pot ;). Spelen is dus niet nodig!

Ik vind dat ook verdacht, in combinatie ook met het pleidooi wat ik toen best onsamenhangend vond overkomen, dus voor nu een van mijn hoofdverdachten.
Maar ik merk dat ik het ook heel tof zou vinden als hij de mol blijkt. Alles met een grote lach in de soep laten lopen. Ik zie het voor me.  ::ok::
(note to myself: niet te vroeg tunnelen  ;D )
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #9 Gepost op: 1-01-2022, 22:54:21 »
Bij splinter het suzanne het over Everon die er zo doorheen zat dat iedereen hem de vrijstelling gunde. Dat kan hij als Mol uiteraard heel goed gespeeld hebben en daarna super blij dat hij hem dan ook echt krijgt (en dus 5000 uit de pot haalt?)

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #10 Gepost op: 1-01-2022, 23:08:05 »
Seizoen 22. Opdracht om de tijd om 11:22 stilte zetten. Everon had een Boston Celtics shirt met nummer 33 aan. Hoop dubbelingen. Dat laatste kan stom toeval zijn maar ik van zijn pleidooi doordacht. Excuses aan de mensen thuis. Stream kijkers vonden hem niet het minst verdacht maar Glen vond dat wel. Ik ga Everon in de gaten houden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #11 Gepost op: 2-01-2022, 21:39:36 »
Opvallend dat hij in zijn eentje de koffer uit de touwenkluwen mocht halen, en we zien niet wat hij uit het kistje haalt. Niet uit te sluiten dat hij daar het geldbriefje met een aanwijzing wegmoffelde.

Voor de rest, ik denk dat niet Glen, maar Everon de knuffelbeer van de groep kan worden, als mol is dat natuurlijk de allerbeste positie. Kim-Lian was van schot-voor-de-boeg afvaller Suzanne op tijd naar Everon overgestapt, wellicht dat Kim-Lian kanshebber voor de winst is. En het team met dat gegeven is gaan spelen en Kim-Lian in de verdachtenbank zet met de maskerfoto..! Hila zat overigens ook op hem volgens de biecht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #12 Gepost op: 2-01-2022, 21:43:50 »
Opvallend dat hij in zijn eentje de koffer uit de touwenkluwen mocht halen, en we zien niet wat hij uit het kistje haalt. Niet uit te sluiten dat hij daar het geldbriefje met een aanwijzing wegmoffelde.

Hij begon er in zijn eentje mee maar later zien we Kim-Lian hem helpen en nog later zien we Glen (in plaats van Everon) en Kim-Lian ermee bezig. Het geld heeft Everon dus niet uit het kistje gehaald.

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #13 Gepost op: 2-01-2022, 22:52:25 »
Het geld heeft Everon dus niet uit het kistje gehaald.

Dat weet je dus niet. Je ziet hem alleen beginnen. Na een tijdje komt Kim-Lian erbij. Dan is de koffer ergens halverwege. Daarna zie je niet meer hoe het afgelopen is. En weet je ook niet wat hij voordat Kim-Lian kwam al gedaan heeft.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #14 Gepost op: 2-01-2022, 22:53:38 »
Maar om het kistje te openen moest je het naar het sleuteltje brengen. Dat kan ie toch niet ongezien gedaan hebben om vervolgens het kistje weer terug de touwen in te sturen? Nou ja, alles kan, maar lijkt me onwaarschijnlijk.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #15 Gepost op: 3-01-2022, 00:51:26 »
Het was het al ergens genoemd, maar Suzanne zei in haar afvallers video met Splinter dat Everon het heel moeilijk had, en Glen had aangegeven hem te helpen wanneer het kon. Je weet natuurlijk niet wat zich buiten het filmen afspeelt maar ik vond het in de aflevering niet overkomen alsof hij het moeilijk had. Kan een tactiek zijn die Rob ook had; bij de andere kandidaten overkomen als een erg zenuwachtige kandidaat zodat ze jou al gaan afstrepen. Ik denk dat Everon een type is die zich heel snel betrouwbaar en vriendelijk (wat hij denk ik ook echt wel is) in de groep kan gooien. Hij heeft ook altijd zo’n leuke twinkeling in zijn ogen. Hij zou mij in iedergeval een leuke mol lijken

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #16 Gepost op: 3-01-2022, 03:18:31 »
Everon kreeg het minst vol aandacht de eerste aflevering (denk ik of ik vergis ik me?), de mol staat meestal niet zo erg in de aandacht de eerste aflevering. Zijn pleidooi leek niet alleen erg ingestudeerd maar kan gezien worden als verwijzing naar mol Renee die het molschap de rol van haar leven noemde. Hij was dolgelukkig met de vrijstelling. Kan heel kandidaats zijn maar het kwam op me over dat hij niet kon geloven dat Glen zo de -5000 in zijn schoot geworpen kreeg.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #17 Gepost op: 4-01-2022, 10:07:25 »
Everon kreeg het minst vol aandacht de eerste aflevering (denk ik of ik vergis ik me?), de mol staat meestal niet zo erg in de aandacht de eerste aflevering. Zijn pleidooi leek niet alleen erg ingestudeerd maar kan gezien worden als verwijzing naar mol Renee die het molschap de rol van haar leven noemde. Hij was dolgelukkig met de vrijstelling. Kan heel kandidaats zijn maar het kwam op me over dat hij niet kon geloven dat Glen zo de -5000 in zijn schoot geworpen kreeg.

Ik vond hem wel relatief veel in beeld komen. In tegenstelling tot de afvaller trouwens, die relatief weinig aandacht kreeg.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #18 Gepost op: 4-01-2022, 18:00:20 »
11 + 22 is hoeveel?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #19 Gepost op: 4-01-2022, 19:38:15 »
Everon is de enige die in beeld hard lijkt te mollen bij de zandloper-opdracht.

Hij wil de tijd van een zandloper van 1:05 minuut afronden naar 1 minuut en daarmee gaan rekenen, omdat ze toch een marge van 10 minuten hebben. Kun je nog als kandidaats zien ...als dat het enige was. Maar dan:


Thomas: "Laten we kijken wat deze doet."

Everon: (meteen) "Ja, da's gewoon een uur."

Thomas: "Nee, dat is denk ik gewoon een half uur."

Everon:  (zachter, timide) "Ja, is een half uur..."


Sterker nog, zijn reactie: dit gebeurt me niet? Dit gebeurt me wel, er viel iets van me af. Ik ben Glen super dankbaar. Dit zou je kunnen vertalen naar een mol die de druk voelde niet als meeste verdacht te worden (want +5.000), maar ook tegelijkertijd te proberen die 5.000 uit de pot te halen door de positie van Glen te krijgen. Dat lukte niet, maar doordat Glen hem de vrijstelling gaf, is het plan alsnog geslaagd
Ik ben het met jullie eens dat het daar op zou kunnen lijken.

Ik heb ergens gelezen dat Everon een laag zelfbeeld heeft of had. Niet zo maar een beetje ook. Dat zou die reactie nog kunnen hebben versterkt.

De vorige opdracht stond hij als Mol namelijk helemaal buitenspel, ondanks een paar dappere pogingen. Heeft hij zichzelf misschien veel te veel aangerekend. (Hij werd volgens mij gewoon overruled door een paar fanatieke kandidaten).