Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70157 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #220 Gepost op: 6-02-2022, 20:02:03 »
Everon gaat met Kim-Lian het gesprek aan over de 250 die mist uit de pot

Die moet er zeker nog bij. :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #221 Gepost op: 6-02-2022, 20:06:44 »
Bedankt!  ::ok::

Ik blijf het opmerkelijk vinden; voer voor deze tunnel, maar ook voor Kim-Lian-tunnelaars, denk ik.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #222 Gepost op: 6-02-2022, 20:13:02 »
En ik kan maar geen Mol in Everon zien. Ik bedoel theoretisch zie ik het wel en zou het echt een fantastische Mol zijn, dus ik ga graag finaal onderuit door hem ten onrechte te vertrouwen, maar ik vind het echt te mooi om waar te zijn. (Los van toch ook behoorlijk wat dingen die ie goed doet, maar dat geldt voor iedereen.)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #223 Gepost op: 6-02-2022, 20:16:22 »
En ik kan maar geen Mol in Everon zien. Ik bedoel theoretisch zie ik het wel en zou het echt een fantastische Mol zijn, dus ik ga graag finaal onderuit door hem ten onrechte te vertrouwen, maar ik vind het echt te mooi om waar te zijn. (Los van toch ook behoorlijk wat dingen die ie goed doet, maar dat geldt voor iedereen.)

Zei je dat toevallig ook niet over de vorige Vlaamse mol?  ;) Of ben ik in de war met iemand anders?
Maar je kunt gelijk hebben hoor. Ik zie het bij Everon wel trouwens, maar ik zit er ook weleens naast. Ik krijg vooral heel erg de indruk dat hij de rol van 'betrouwbare kandidaat' speelt, dat geloof ik niet zo bij hem.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #224 Gepost op: 6-02-2022, 20:24:04 »
Niet bij de vorige, maar ik heb het inderdaad weleens over een Mol gezegd. Droommollen of hoe je het ook wil noemen bestaan ook. ;D

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #225 Gepost op: 6-02-2022, 20:31:07 »
En ik kan maar geen Mol in Everon zien.

Dat heb ik dus bij Kim. Ik zie in haar meer de vrouwelijke Sahil, geen mol.
Bij Everon zie ik het wel. Veel rare acties (lasergamen, uit de lucht gegrepen, zwanenmeer) en na het afvallen van Sahil gaat er dus ook een streep door Kim of Thomas in combinatie met Fresia die al een paar afleveringen op Everon zit en wel doorgaat.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #226 Gepost op: 6-02-2022, 20:34:59 »
Ja, dat bedoelde ik met "theoretisch", dat ik wel kan beredeneren waarom Everon de Mol kan zijn. Maar zijn emoties lijken me zo oprecht en zijn gedragingen zo spontaan dat ik het dus niet geloven kan. (Terwijl het bij Kim-Lian eerder andersom is: veel lijkt zo gespeeld dat er Mol op haar voorhoofd staat terwijl als je beredeneert hoe het programma normaal gezien in elkaar zit ze juist de Mol niet is.)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #227 Gepost op: 6-02-2022, 21:15:04 »
Niet bij de vorige, maar ik heb het inderdaad weleens over een Mol gezegd. Droommollen of hoe je het ook wil noemen bestaan ook. ;D

Iets over Vlaamse mol...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zeker. Droommollen bestaan.  ;D
En bij Kim-Lian zie ik het ook wel hoor. Heel verdacht. Als zij het is, is dat weer een compleet andere benadering van het mol-schap. Everon is meer een sluipmol, denk ik.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2022, 21:17:28 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #228 Gepost op: 6-02-2022, 21:36:33 »
Ja, dat bedoelde ik met "theoretisch", dat ik wel kan beredeneren waarom Everon de Mol kan zijn. Maar zijn emoties lijken me zo oprecht en zijn gedragingen zo spontaan dat ik het dus niet geloven kan. (Terwijl het bij Kim-Lian eerder andersom is: veel lijkt zo gespeeld dat er Mol op haar voorhoofd staat terwijl als je beredeneert hoe het programma normaal gezien in elkaar zit ze juist de Mol niet is.)
Dit is inderdaad een goede korte samenvatting van de kortsluiting die ontstaat bij beide mogelijke mollen. En de afgelopen aflevering heeft dit beeld eigenlijk alleen maar versterkt. Je zou bijna op zoek gaan naar een nieuwe mogelijke mol.  :P
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #229 Gepost op: 6-02-2022, 21:50:26 »
Ja, dat bedoelde ik met "theoretisch", dat ik wel kan beredeneren waarom Everon de Mol kan zijn. Maar zijn emoties lijken me zo oprecht en zijn gedragingen zo spontaan dat ik het dus niet geloven kan. (Terwijl het bij Kim-Lian eerder andersom is: veel lijkt zo gespeeld dat er Mol op haar voorhoofd staat terwijl als je beredeneert hoe het programma normaal gezien in elkaar zit ze juist de Mol niet is.)

Hebben we er straks een nieuwe GTST fan bij als hij het wel blijkt te zijn?  ::rofl::

(Ik verdenk everon wel maar zou toch ook wel vinden dat zijn acteertalent dan beter is dan de gemiddelde GTST acteur haha)

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #230 Gepost op: 6-02-2022, 23:26:30 »
Zijn acteerprestaties in GTST is een beetje waardoor ik hem altijd nog in mijn achterhoofd blijf houden als mogelijke mol. Ik heb jaren en jaren naar GTST gekeken (nu al een tijdje niet meer). En ik heb hem daarin zo vaak zien acteren als Bing. En als ik hem nu zie, de manier waarop hij zijn emoties toont en zo. Dan zie ik Bing. Dus óf hij acteert zijn emoties in WIDM, als mol zijnde. Óf zijn rol als Bing lag qua emoties tonen etc. gewoon heel dicht bij hemzelf.

Hoe dan ook vond ik hem in GTST 1 van de betere acteurs.

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #231 Gepost op: 7-02-2022, 00:13:28 »
Over het afronden gesproken, in het overzicht van Everon werd dit benoemd over aflevering 1:
“Everon stelt voor om de zandloper van 1 minuut 5 te gebruiken en 'm gewoon af te ronden op een minuut omdat ze tien minuten speling hebben”
Zou daarom Rik het afronden erin hebben gehouden? De letterlijke 5 en de 10 werden ook nog genoemd

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #232 Gepost op: 7-02-2022, 09:31:35 »
Bedankt!  ::ok::

Ik blijf het opmerkelijk vinden; voer voor deze tunnel, maar ook voor Kim-Lian-tunnelaars, denk ik.  ::rofl::

Vooral een heel goed argument tegen Everon als mol wederom.

En hij het zichzelf buitenspel bij de tweede opdracht.

Ik snap deze tunnel echt en Everon doet vreemde dingen, maar veel momenten zeggen mij vooral toch kandidaat.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #233 Gepost op: 7-02-2022, 10:05:26 »
Zijn acteerprestaties in GTST is een beetje waardoor ik hem altijd nog in mijn achterhoofd blijf houden als mogelijke mol. Ik heb jaren en jaren naar GTST gekeken (nu al een tijdje niet meer). En ik heb hem daarin zo vaak zien acteren als Bing. En als ik hem nu zie, de manier waarop hij zijn emoties toont en zo. Dan zie ik Bing. Dus óf hij acteert zijn emoties in WIDM, als mol zijnde. Óf zijn rol als Bing lag qua emoties tonen etc. gewoon heel dicht bij hemzelf.

Hoe dan ook vond ik hem in GTST 1 van de betere acteurs.

Ik vind hem in GTST ook echt een goede acteur, maar vind hem in widm anders acteren. En je zou denken ja als acteur kan je als mol goed acteren maar denk dat het voor hem veel te persoonlijk wordt. Je kan als mol wel acteren maar het blijft een feit dat je jezelf bent en iedereen voorliegt. En dat valt hem soms nog al zwaar denk ik

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #234 Gepost op: 7-02-2022, 10:23:29 »
Maar stel nou dat ie de Mol is en zijn acteerkunsten inzet om te mollen. Dan begint ie heel goed door de vrijstelling van Glen te ontfutselen en 5000 euro uit de pot te spelen. Door de kandidaat te spelen die er emotioneel doorheen zit. (Zoiets zei Suzanne in Niet de Mol. Letterlijk: dat de groep zag dat het voor Everon emotioneel heel pittig was. Zou een afvaller die inmiddels weet wie de Mol is dat wel zeggen trouwens?) Maar neem nou de laatste aflevering: Everon wil eigenlijk niet op de overzichtspositie bij de jetski's terechtkomen want hij zegt onzeker te zijn over zoveel verantwoordelijkheid te moeten nemen. De groep spreekt Everon dan moed in dat hij dat wel kan. Waarom via zo'n omweg op die plek terechtkomen? Wat levert de onzekerheidsact hem precies op? Het is niet dat ie er vervolgens bij de jetski's een potje van maakt waarvan de kandidaten zeggen ach geeft niet Everon, je deed toch wel je best.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #235 Gepost op: 7-02-2022, 10:37:34 »
Maar stel nou dat ie de Mol is en zijn acteerkunsten inzet om te mollen. Dan begint ie heel goed door de vrijstelling van Glen te ontfutselen en 5000 euro uit de pot te spelen. Door de kandidaat te spelen die er emotioneel doorheen zit. (Zoiets zei Suzanne in Niet de Mol. Letterlijk: dat de groep zag dat het voor Everon emotioneel heel pittig was. Zou een afvaller die inmiddels weet wie de Mol is dat wel zeggen trouwens?) Maar neem nou de laatste aflevering: Everon wil eigenlijk niet op de overzichtspositie bij de jetski's terechtkomen want hij zegt onzeker te zijn over zoveel verantwoordelijkheid te moeten nemen. De groep spreekt Everon dan moed in dat hij dat wel kan. Waarom via zo'n omweg op die plek terechtkomen? Wat levert de onzekerheidsact hem precies op? Het is niet dat ie er vervolgens bij de jetski's een potje van maakt waarvan de kandidaten zeggen ach geeft niet Everon, je deed toch wel je best.

Ja ik denk ook echt dat hij zijn acteerkunsten heeft ingezet om zo de vrijstelling van afl 1 heeft weten te bemachtigen! Maar vorige week waren er best veel opmerkingen over dat hij niet goed kan acteren etc. voornamelijk toen ze er achter kwamen dat Fresia en Sahil weg waren. Mijn comment was ook nog een beetje een reactie op zulke opmerkingen. Ook dat hij dan zaterdag moest huilen, denk dat het hem toen ook even te veel werd (als mol).
En ik vond dat innemen van de positie juist meteen opvallen, en een beetje nep overkomen, kreeg meteen het idee dat het zijn bedoeling was om daar terecht te komen. Hij zei ook “ja maar wat willen jullie. Zeggen jullie het maar”. Hij deed niet echt moeite om op de jetski’s te komen vond ik. Al heb je daar wel meer ruimte om te mollen lijkt mij. Zoveel invloed had je eigenlijk niet echt op Everon zn positie want iedereen deed het toch wel zelf.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #236 Gepost op: 7-02-2022, 11:02:16 »
Maar stel nou dat ie de Mol is en zijn acteerkunsten inzet om te mollen. Dan begint ie heel goed door de vrijstelling van Glen te ontfutselen en 5000 euro uit de pot te spelen. Door de kandidaat te spelen die er emotioneel doorheen zit. (Zoiets zei Suzanne in Niet de Mol. Letterlijk: dat de groep zag dat het voor Everon emotioneel heel pittig was. Zou een afvaller die inmiddels weet wie de Mol is dat wel zeggen trouwens?) Maar neem nou de laatste aflevering: Everon wil eigenlijk niet op de overzichtspositie bij de jetski's terechtkomen want hij zegt onzeker te zijn over zoveel verantwoordelijkheid te moeten nemen. De groep spreekt Everon dan moed in dat hij dat wel kan. Waarom via zo'n omweg op die plek terechtkomen? Wat levert de onzekerheidsact hem precies op? Het is niet dat ie er vervolgens bij de jetski's een potje van maakt waarvan de kandidaten zeggen ach geeft niet Everon, je deed toch wel je best.

Dat is slap ja. Niet voor het eerst. Zijn watervrees is overdreven dacht ik. Dus ik verwachtte dat hij wel wilde jetskiën. Is dan toch de watervrees zo erg?  Denk dat de mol op beide plekken kan mollen, maar het mooist is de jetski natuurlijk. Voor mij wordt Kim-Lian denk ik de
Spoiler: Vlaamse Mol (klik om te tonen/verbergen)
Ik denk ook dat een mol met watervrees niet zo handig is met best veel opdrachten met water.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2022, 11:13:54 door Heinz »

Offline Miu nishan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #237 Gepost op: 7-02-2022, 13:11:13 »
Al vaak genoemd, het shirt van Everon met '33' en 'Bird'. Met daarbij oa. de volgende verklaringen:
33 = 22 (seizoen) + 11 (kandidaten) en 11:22 uur.
Bird = vogel => ALvlag met 2koppige adelaar (2 gezichten?)

Zelf spreek ik de Albanese taal en bij mij kwam het volgende naar boven. Bird / vogel (onbepaald) is in het Albanees: zog, de vogel (bepaald) is zogu. Iedere Albanees denkt bij het horen van zog/zogu aan de (enige, zelfverklaarde, Albanese) koning die Albanië ooit heeft gehad: Ahmed Zogu (zijn officiële naam: Ahmed Muhtar bey Zogolli). En hoe oud was Zogu toen hij koning werd (bijna) 33. Wie is de koning van Wie is de mol? De mol!

In lijn daarvan ook nog uit aflevering 1 op 27:16 het pirouetje van Everon, precies op het moment dat het gaat over het geld en 'aanwijzing over de mol'. En wat zie je dan in beeld? De achterkant van het shirt met 'Bird' en '33'.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2022, 13:14:23 door Miu nishan »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #238 Gepost op: 7-02-2022, 13:11:56 »
Maar stel nou dat ie de Mol is en zijn acteerkunsten inzet om te mollen. Dan begint ie heel goed door de vrijstelling van Glen te ontfutselen en 5000 euro uit de pot te spelen. Door de kandidaat te spelen die er emotioneel doorheen zit. (Zoiets zei Suzanne in Niet de Mol. Letterlijk: dat de groep zag dat het voor Everon emotioneel heel pittig was. Zou een afvaller die inmiddels weet wie de Mol is dat wel zeggen trouwens?) Maar neem nou de laatste aflevering: Everon wil eigenlijk niet op de overzichtspositie bij de jetski's terechtkomen want hij zegt onzeker te zijn over zoveel verantwoordelijkheid te moeten nemen. De groep spreekt Everon dan moed in dat hij dat wel kan. Waarom via zo'n omweg op die plek terechtkomen? Wat levert de onzekerheidsact hem precies op? Het is niet dat ie er vervolgens bij de jetski's een potje van maakt waarvan de kandidaten zeggen ach geeft niet Everon, je deed toch wel je best.
Datzelfde vind ik bij de act in Vakbondje. Waarom zo'n omweg die hij in het bijzijn van de andere kandidaten al inzet volgens Fresia. In Aftroeven reageert hij gefrusteerd bij de jengatoren waarop Sahil in een biecht zegt dat het maar een spelletje is. Everon roept nogal eens dat iets frusterend is o.a. bij Uit de lucht gegrepen en het Zwanenmeer en hij lijkt nogal gefrusteerd op de boot in Reddingsactie. Is hij zo snel geïrriteerd of is het alllemaal spel?

Tijdens het pleidooi en ook daarna zegt hij dat hij acteur is en goed kan liegen. Daarmee maakt hij zichzelf juist  verdacht volgens mij. Hij trekt er de aandacht mee ook met zijn zielige houding en frustratie.  Ik kan er de vinger nog niet opleggen.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2022, 13:19:09 door Moedermol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #239 Gepost op: 7-02-2022, 13:21:36 »
En vergeet de katapult niet, ook een en al (gespeelde?) frustratie.

Dat het een dekmantel kan zijn wordt expliciet duidelijk in deze scène van Zwanenmeer:

Laetitia en Everon lezen "Deed heel vroeger belletje trekken zonder weg te lopen" en Everon zegt dat hij dit ook niet is. Everon: "Ik zweer het je!" Laetitia: "Weet je het echt zeker?" (...) Laetitia: "Ben je nu aan het mollen?" Everon (met bijbehorende emotie): "Dit is echt frustrerend!" Laetitia: "OK, OK..."

Ik ben benieuwd of Laetitia Everon verdenkt. Van Fresia weten we dat ze Everon verdenkt en dat is natuurlijk al heel interessant juist omdat Everon en Fresia vanaf het begin maatjes zijn.