Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70169 keer)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #300 Gepost op: 13-02-2022, 00:10:02 »
Na de opdracht met boot zien we Everon nog even kijken met achter hem een lege boot. De boot gemist ? Stond de mol eerder daar op ? (Everon had de vrijstelling kunnen winnen ) of is die boot leeg omdat hij zelf als mol eerder op die boot stond ?

Of is het afvallers / Verliezers hint. Als in de boot missen na de finalen of de verliezer.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #301 Gepost op: 13-02-2022, 00:10:13 »
Na opdracht 2, na het stukje van de kandidaten die aan het ontbijten zijn, komt er een klokkentoren inbeeld die 8 uur slaat. Later is die weer in beeld en slaat die even na half 9.
Las op het andere forum dat dit de tijd is dat gtst op tv is.
Weet dat het 8 uur begint en zo’n aflevering is meestal rond de 22 minuten lang. En op tv zit er nog reclame tussen. Maar heb zelf eigenlijk geen idee hoelaat het is afgelopen op tv.
Ik noem gewoon alle hints op die in mijn tunnel passen  ::rofl::
Doet me denken aan Everon als hij in Huis (ont)houden de beschrijving aan de hand van de klok doet en volgens mij met 8 uur begon.

En aan de 3-0-5 hint uit Aftroeven en aan Everons achtste plek in de leader.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 00:14:29 door Delightz »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #302 Gepost op: 13-02-2022, 00:14:47 »
Betekent het niet gewoon dat Everons laatste uur geslagen heeft en dat hij volgende week afvalt? Aangezien hij de 8e in de leader is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #303 Gepost op: 13-02-2022, 10:13:40 »

*Hoe de kandidaten zich ontfermen over de wat onzekere Everon en zo blij voor 'm zijn dat ie er nog bij is. ;D
Ik kreeg juist de indruk dat met name Kim-Lian en Fresia zitten te gniffelen als Everon iets zegt of doet, die zitten 100% op Everon.
Hij hoefde deze aflevering niet veel te doen, een beetje lawaai maken bij de schapen, opdracht was niet te doen verder. Boef op de foto zetten en dan blijkt dat Fresia zichzelf in de eindstrijd flink verdacht wil maken, ook handig. Kan hij nog even de kandidaat spelen door te verzwijgen dat hij de boef op de foto had.
Petje af trouwens, ik vind het altijd zo dapper om de mol te zien worstelen als er zo weinig zijn overgebleven.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 10:17:36 door Run »

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #304 Gepost op: 13-02-2022, 10:46:40 »
Haha, dan krijgen we een soort George-oefent-waterskiën-momentje in aflevering 10.




Dan toch gewoon dit shot van Everon op de achtergrond van opdracht 2 toch?  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #305 Gepost op: 13-02-2022, 10:48:54 »
Haha, ja! ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #306 Gepost op: 13-02-2022, 11:16:27 »
Hij laat het zich meer overkomen dan dat hij iniatief neemt. Ik wil die foto wel eens zien dan van die reddingscursus, was het niet een opname voor GTST?

Ik kwam bij wat zoekwerk wel deze foto tegen  ::vergroot::  (niet helemaal wat je bedoelt denk ik want dit is blijkbaar een scene uit de serie zelf...)


Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #307 Gepost op: 13-02-2022, 11:24:53 »
Wat me bij Testafette vooral opviel, is het verschil in gedrag bij Everon. In andere opdrachten, bijvoorbeeld Net of Net Niet, is hij heel gefrustreerd wanneer iets niet lukt. Hij is bij Testafette het langst bezig bij het schieten met een katapult, maar blijft ditmaal veel rustiger. Er is in dit geval geen geld met deze opdracht gemoeid. Misschien heeft dat te maken met die gedragsverandering indien Everon de Mol is.

In de montage wordt er graag op gewezen dat Everon een goede kandidaat is. Zo is Everon volgens Arno ‘volledig te vertrouwen’ en wordt Everon door Thomas een goeierik genoemd. Tekenend vind ik vooral het gesprekje na Net of Net Niet, waarbij Laetitia en Welmoed hebben gezien dat Everon echt z’n best deed. Hij was nat van het zweet, niet van het water. Voor het verdere verhaal is deze passage niet van toegevoegde waarde. Ik vind het verdacht dat Everon zo onverdacht wordt gemaakt  :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #308 Gepost op: 13-02-2022, 11:55:53 »
Wat me bij Testafette vooral opviel, is het verschil in gedrag bij Everon. In andere opdrachten, bijvoorbeeld Net of Net Niet, is hij heel gefrustreerd wanneer iets niet lukt. Hij is bij Testafette het langst bezig bij het schieten met een katapult, maar blijft ditmaal veel rustiger. Er is in dit geval geen geld met deze opdracht gemoeid. Misschien heeft dat te maken met die gedragsverandering indien Everon de Mol is.

In de montage wordt er graag op gewezen dat Everon een goede kandidaat is. Zo is Everon volgens Arno ‘volledig te vertrouwen’ en wordt Everon door Thomas een goeierik genoemd. Tekenend vind ik vooral het gesprekje na Net of Net Niet, waarbij Laetitia en Welmoed hebben gezien dat Everon echt z’n best deed. Hij was nat van het zweet, niet van het water. Voor het verdere verhaal is deze passage niet van toegevoegde waarde. Ik vind het verdacht dat Everon zo onverdacht wordt gemaakt  :)
Dat herinner ik me ook, goed onthouden!
Wat natuurlijk ook opvallend was deze aflevering was dat hij veel kogelzakjes meepakte, terwijl een kandidaat niet kon weten dat de kans groot was dat er steeds opnieuw kogels gehaald moesten worden. Hij leek er ook erg handig mee, had ze zo naar beneden terwijl de anderen er veel moeite voor moesten doen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #309 Gepost op: 13-02-2022, 12:14:18 »
Ik vind het voor een kandidaat best logisch om een aantal van die zakjes te pakken, zeker als je zo makkelijk naar beneden krijgt. Je weet immers niet wat er in zit.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #310 Gepost op: 13-02-2022, 12:34:23 »
Ik vind het voor een kandidaat best logisch om een aantal van die zakjes te pakken, zeker als je zo makkelijk naar beneden krijgt. Je weet immers niet wat er in zit.
Maar waarom brak bij hem de stok niet in stukken?

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #311 Gepost op: 13-02-2022, 13:02:44 »
Wat me bij Testafette vooral opviel, is het verschil in gedrag bij Everon. In andere opdrachten, bijvoorbeeld Net of Net Niet, is hij heel gefrustreerd wanneer iets niet lukt. Hij is bij Testafette het langst bezig bij het schieten met een katapult, maar blijft ditmaal veel rustiger. Er is in dit geval geen geld met deze opdracht gemoeid. Misschien heeft dat te maken met die gedragsverandering indien Everon de Mol is.

In de montage wordt er graag op gewezen dat Everon een goede kandidaat is. Zo is Everon volgens Arno ‘volledig te vertrouwen’ en wordt Everon door Thomas een goeierik genoemd. Tekenend vind ik vooral het gesprekje na Net of Net Niet, waarbij Laetitia en Welmoed hebben gezien dat Everon echt z’n best deed. Hij was nat van het zweet, niet van het water. Voor het verdere verhaal is deze passage niet van toegevoegde waarde. Ik vind het verdacht dat Everon zo onverdacht wordt gemaakt  :)

Dit viel mij ook op, dat hij zo rustig bleef!
Ik vond ze allemaal nog redelijk kalm blijven, ik was er zelf echt super gefrustreerd van geworden ::rofl::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #312 Gepost op: 13-02-2022, 13:48:41 »
In de eerste opdracht zijn Kim en Fresia bij elkaar geplaatst. Is het toeval dat de twee Everon verdenkers net niet bij hem in zitten? Zeker deze twee fanatiekelingen zouden Everon flink op de huid kunnen gaan zitten in zo'n opdracht.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #313 Gepost op: 13-02-2022, 15:21:11 »
Zou kunnen. We weten niet hoe de groepjes verdeeld zijn. Als de mol invloed had, zou deze zijn verdenkers waarschijnlijk niet bij zichzelf gezet hebben.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #314 Gepost op: 13-02-2022, 15:41:05 »
Viel me ook bij de testafette op hoe rustig Everon was bij de katapulten. Hij snelde als eerste naar de stokken, wist als eerste zakjes te bemachtigen (dat deed hij heel handig) en deed het daarna rustig aan, terwijl hij de anderen in de gaten hield. Werd niet gefrustreerd...

Ik wist dat de Mol zou hebben geoefend met de puzzel en zou zo sneller de puzzel moeten kunnen maken. En dat deed hij... Kwam als laatste aan en kon als tweede een test-tafel kiezen. Hij wachtte totdat iemand (Thomas in dit geval) het vraagteken koos, zo kon hij zonder problemen de tafel kiezen zonder iets. Zo krijgt Thomas de ogen op zichzelf gericht bij de test en heeft hijzelf tijdwinst.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #315 Gepost op: 13-02-2022, 15:45:09 »
In de eerste opdracht zijn Kim en Fresia bij elkaar geplaatst. Is het toeval dat de twee Everon verdenkers net niet bij hem in zitten? Zeker deze twee fanatiekelingen zouden Everon flink op de huid kunnen gaan zitten in zo'n opdracht.
Bij opdracht 1 was het belang van de mol gelijk aan dat van de kandidaten. Zoveel mogelijk jokers of geld verdienen. De jokers en het geld zouden vrij zeker toch wel weggespeeld gaan worden. Daarnaast wist de mol dat de live uitzending zou volgen waar de ultieme molactie het uit de pot spelen van 5000 euro is. Nog een reden om zich als een brave kandidaat te gedragen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #316 Gepost op: 13-02-2022, 15:58:24 »
Doet me denken aan Everon als hij in Huis (ont)houden de beschrijving aan de hand van de klok doet en volgens mij met 8 uur begon.

En aan de 3-0-5 hint uit Aftroeven en aan Everons achtste plek in de leader.
Everon begon wel met het beschrijven aan de hand van de klok, maar niet met 8 uur. Bij het zoeken naar de verschillen zien we wel iets wat met 8 uur te maken heeft. Als het gaat om de 2 papegaaien zegt Hila: "Stond boven de televisie, zei hij. Dit is 8 uur." En zij wijst naar de TV. Aangezien Everon en Arno het duo was dat dit moest beschrijven, zou het dus heel goed kunnen dat Everon dit heeft beschreven. Dat zou dan een leuke hint kunnen zijn geweest als die papegaaien iets met de Mol te maken hebben.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #317 Gepost op: 13-02-2022, 17:31:14 »
Bij opdracht 1 was het belang van de mol gelijk aan dat van de kandidaten. Zoveel mogelijk jokers of geld verdienen. De jokers en het geld zouden vrij zeker toch wel weggespeeld gaan worden. Daarnaast wist de mol dat de live uitzending zou volgen waar de ultieme molactie het uit de pot spelen van 5000 euro is. Nog een reden om zich als een brave kandidaat te gedragen.

Ik bedoelde opdracht 1 van aflevering 7...

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #318 Gepost op: 14-02-2022, 07:09:59 »
Het eerste deel van Everons testbiecht, "ik kan Kim niet peilen, het ene moment is ze zweverig en aan het mediteren, dan gaat ze weer helemaal aan" is een exacte kopie van zijn testbiecht in aflevering 5.

Lijkt mij zeer verdacht.
In de video van Max vd Broek laat hij zien dat de fragmenten identiek zijn. Hij vermoedt dat dit bewust is gedaan om een deel van Everons verdenkingen te maskeren, waardoor het lijkt dat hij alleen op Kim-Lian zit.

Zou Everon na de opdracht met de schapen Thomas weer zijn gaan verdenken en mochten wij dit niet zien?

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #319 Gepost op: 14-02-2022, 07:19:13 »
Hadden mensen toen niet opmerkingen over zijn korte kapsel? Oftewel, zijn beide fragmenten juist uit deze latere biecht?