Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70173 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #400 Gepost op: 17-02-2022, 21:02:55 »
Heel goed argument is, vind ik, dat hij de enige is die zichzelf niet verdacht probeert te maken.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #401 Gepost op: 17-02-2022, 21:05:19 »
Het grote probleem bij de schapen opdracht is dat 75% van de schermtijd naar Fresia en Kim gaat terwijl het overgrote deel van de schapen aan de andere kant staat. Er is bijvoorbeeld een hele kudde schapen buiten beeld in een ander hok gezet (van hok Everon naar Thomas).

Dat verplaatsen van de schapen uit het Everon-hok naar het Thomas-hok is wel in beeld geweest. Of tenminste: je hoorde dat Thomas dit voorstelde omdat het merendeel van die schapen Thomassen waren met slechts een enkele Everon.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #402 Gepost op: 17-02-2022, 21:51:59 »
Heel goed argument is, vind ik, dat hij de enige is die zichzelf niet verdacht probeert te maken.

Ja ik moet toegeven dat me dat wat dwars zit. Fresia doet dit ook niet echt, behalve de laatste afl dat ze zegt maar 2 mollies/Millie’s op de foto te hebben gezet. Maar das ook het enige dat ik kan vinden eigenlijk.
Verder genoeg acties om niet verdacht te worden, bijv in afl 1 met troeven afkopen (ja niemand luistert naar mij) en klagen dat Everon de jokers heeft gekozen ipv het geld bij hoog spel (wat nou mij highfiven). En zo zijn er meer voorbeelden.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #403 Gepost op: 17-02-2022, 21:58:52 »
Ja ik moet toegeven dat me dat wat dwars zit. Fresia doet dit ook niet echt, behalve de laatste afl dat ze zegt maar 2 mollies/Millie’s op de foto te hebben gezet. Maar das ook het enige dat ik kan vinden eigenlijk.
Verder genoeg acties om niet verdacht te worden, bijv in afl 1 met troeven afkopen (ja niemand luistert naar mij) en klagen dat Everon de jokers heeft gekozen ipv het geld bij hoog spel (wat nou mij highfiven). En zo zijn er meer voorbeelden.

Allebei zou logisch zijn als ze de mol zijn. Fresia moet nu voor zorgen dat iemand haar gaat verdenken want de mol moet altijd ontdekt worden. Everon heeft weer te veel mensen die hem verdenken en probeert zo minder verdacht te worden.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #404 Gepost op: 17-02-2022, 22:47:57 »
Ja dat dacht ik later ook indd, goeie!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #405 Gepost op: 18-02-2022, 00:23:55 »
Ik zat net nog binnen/buiten bereik terug te kijken. Ik heb wat schermafbeeldingen van Everon in dat topic gepost. Wat me nu opvalt (afgezien dat hij 2 balletjes precies op dezelfde manier verkeerd gooit): hij graait in de besteklade, haalt er bestek uit (een mes?), gaat daarmee gek lopen doen en daarna een knip van de montage. Vreemd, was die deelopdracht gelukt eigenlijk?  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #406 Gepost op: 18-02-2022, 03:10:12 »
Op het andere forum heeft iemand screenshots gepost van de blokpuzzel van opdracht 3. Hier is te zien dat Everon op een gegeven moment vrij snel de puzzel in elkaar had.

https://www.widm.nl/forum/252-everon-jackson-hooi/10093-everon-is-de-mol-omdat/14.html#48660

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #407 Gepost op: 18-02-2022, 07:41:18 »
Vreemd, was die deelopdracht gelukt eigenlijk?  ::vergroot::
Laetitia zei in een biecht ik denk dan toch de bestekopdracht. Maar niet alle bestek zat in de la, dat was te zien. Het zou net zo goed 1 van de 5 veren enveloppen kunnen zijn geweest.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #408 Gepost op: 18-02-2022, 07:54:27 »
Ik zat net nog binnen/buiten bereik terug te kijken. Ik heb wat schermafbeeldingen van Everon in dat topic gepost. Wat me nu opvalt (afgezien dat hij 2 balletjes precies op dezelfde manier verkeerd gooit): hij graait in de besteklade, haalt er bestek uit (een mes?), gaat daarmee gek lopen doen en daarna een knip van de montage. Vreemd, was die deelopdracht gelukt eigenlijk?  ::vergroot::

Als mol zijnde wil je lijkt me  in de tweede groep zitten en niet in eerste groep.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #409 Gepost op: 18-02-2022, 07:57:24 »
Everon heeft weer te veel mensen die hem verdenken en probeert zo minder verdacht te worden.
Dat is toch schitterend als je een kandidaat bent? Dan probeer je dat juist in stand te houden lijkt mij.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2022, 08:00:21 door Run »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #410 Gepost op: 18-02-2022, 08:12:01 »
Dat is toch schitterend als je een kandidaat bent? Dan probeer je dat juist in stand te houden lijkt mij.

Yep. Ik probeer alle opties open te houden al denk ik voor 99% dat het kim is.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #411 Gepost op: 18-02-2022, 09:53:04 »
Op het andere forum heeft iemand screenshots gepost van de blokpuzzel van opdracht 3. Hier is te zien dat Everon op een gegeven moment vrij snel de puzzel in elkaar had.

https://www.widm.nl/forum/252-everon-jackson-hooi/10093-everon-is-de-mol-omdat/14.html#48660

Maar dat is montage. Voordat Everon begon te puzzelen was Kim veel verder. Ze is een paar maal opnieuw begonnen. Er is veel tussen gemonteerd en we zien close-ups van kandidaten waardoor je geen referentie hebt hoever de anderen zijn. Kim had de puzzel overigens ook heel snel af nadat ze eerst enorm stond te zuchten en steeds overnieuw begon. ;)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #412 Gepost op: 18-02-2022, 10:06:11 »
Ik hoor niemand over het veertje onder fresias schoen. Het lijkt erop of ze onopvallend probeert haar voet erop te zetten, vervolgens draait ze om en kijkt wat om zich heen maar doet niets! Ik weet niet of het veertje later alsnog bij de enveloppen is beland. Ze pakt het in ieder geva niet op. Foto heb ik al eerder hier geplaatst.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #413 Gepost op: 18-02-2022, 11:10:23 »
Op het andere forum heeft iemand screenshots gepost van de blokpuzzel van opdracht 3. Hier is te zien dat Everon op een gegeven moment vrij snel de puzzel in elkaar had.

https://www.widm.nl/forum/252-everon-jackson-hooi/10093-everon-is-de-mol-omdat/14.html#48660
Dat was ik en ik had deze ook in het hiervoor bestemde topic op dit forum geplaatst voordat ik de laatste posts in dit draadje heb gelezen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #414 Gepost op: 18-02-2022, 12:55:58 »
Als mol zijnde wil je lijkt me  in de tweede groep zitten en niet in eerste groep.

Dat is ook waar en ik ben het ook wel eens met Run.  ::ok:: Dit was ook de aflevering waar ik Everon tijdelijk had afgestreept. Hier was iedereen aan het rommelen.
Ook Fresia (zeker met dat balletje van 10 wat niks opleverde), ook Kim-Lian (waarom toch die rode vloeistof?). En ik zag ook ergens dat Thomas een enorme veer in zijn mond had.

Met de puzzel in de vorige afl. vond ik vooral Kim-Lian en Everon opvallend. Everon ook lang bezig met de katapult, zo leek het.

Ik sluit vooral Fresia niet uit, maar blijf nog wel in deze tunnel.  :D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #415 Gepost op: 18-02-2022, 15:49:09 »
Maar dat is montage. Voordat Everon begon te puzzelen was Kim veel verder. Ze is een paar maal opnieuw begonnen. Er is veel tussen gemonteerd en we zien close-ups van kandidaten waardoor je geen referentie hebt hoever de anderen zijn. Kim had de puzzel overigens ook heel snel af nadat ze eerst enorm stond te zuchten en steeds overnieuw begon. ;)

Ja maar hier lijkt het wel alsof kim op beide fotos ongeveer even ver is met de puzzel, de blokken liggen het zelfde

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #416 Gepost op: 18-02-2022, 15:49:56 »
Dat was ik en ik had deze ook in het hiervoor bestemde topic op dit forum geplaatst voordat ik de laatste posts in dit draadje heb gelezen.

Oh die had ik niet gezien hier! Maar goed gevonden :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #417 Gepost op: 18-02-2022, 20:20:00 »
even in dit draadje, omdat ik anders te veel off-topic ga

Het verschil tussen de Thomas bij het pleidooi en de Thomas bij de executies is wat mij betreft inderdaad levensgroot. Zo gestrest als hij was bij het pleidooi, zo ontspannen is hij bij de executies. Terwijl je bij een kandidaat eerder het omgekeerde zou verwachten.
Maar voor de Mol was het zo belangrijk om die vrijstelling in aflevering 1 te winnen, niet om door te zijn maar om €5000 uit de pot te spelen. Dat is ook één van de redenen waarom ik Everon verdenk. Niet omdat hij gespannen was bij het pleidooi hoor, maar om redenen die ik hier al eerder heb genoemd.

Ja. Everon valt in aflevering 1 in alle drie de opdrachten op met afwijkend gedrag. In opdracht 1 begint het al ...rent hij zonder wat te zeggen weg van Sahil en Fresia  ::rofl::

Misschien om de controle te houden over het geld met aanwijzingen naar hemzelf. Wat niet lukt. Fresia grist het weg. Er moest daarnaast natuurlijk flink geld worden verdiend om de opdracht te laten slagen. Ging er later toch weer uit. Zorgde Rik wel voor.

Everons gedrag valt Sahil op. "Everon, WTF ben je aan het doen?!"  ::rofl::

Fresia ziet het natuurlijk ook, maar geen biecht, niks.

Fresia of Kim-Lian (of Sahil) heeft geld achtergehouden.


In opdracht 2 bij de zandlopers is het weer raak. Vooral die ene suggestie 'dat is gewoon een uur' (het is een half uur) is mols.


In opdracht 3 lijkt Everon inderdaad de enige te zijn geweest die er alles aan heeft gedaan om de -5000 te pocketen.

Kim verdacht hem al, Fresia misschien ook. Ze verloor hem nauwelijks uit het oog in opdr. 1 en wilde daarna per se een tentje met hem delen.

Ik vertel niks nieuws, weet ik, maar als ik alleen deze aflevering oppervlakkig door bagger vind ik de bewijslast al behoorlijk overtuigend.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #418 Gepost op: 18-02-2022, 21:15:01 »
Dan rijst de vraag waarom hij zich mols gedraagt. Dat verkleint zijn kansen op de vrijstelling en de -5000 zou ik denken.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #419 Gepost op: 18-02-2022, 21:29:51 »
Deze opmerking is misschien vloeken in de kerk, maar iemand die constant zo hoog in zijn emotie zit, is dat een geschikte mol? Of stoort niemand zich hieraan/ben ik de enige deze karaktereigenschap -niet gespeeld- niet echt leuk vind voor een mol?