Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70198 keer)

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #620 Gepost op: 4-03-2022, 10:33:40 »
Wie de mol is: het sjouwen met beelden is niet gelukt als molactie.
Bij de jetski's lijkt het erop dat de kandidaten buiten de mol om zijn gaan werken.  ::rofl::
Als coordinator op de boot had je een aantal kandidaten naar een boot kunnen sturen waar net even ervoor dezelfde boei is opgehangen. Everon had als mol hier meer mee moeten doen.
En bij huisonthouden is het volgens mij vooral Arno die de verschillen onthoudt. Everon benoemt ze, maar het was Arno teveel opgevallen als Everon verkeerde dingen had gezegd. Denk ik.
De truck van de mol is om er voor te zorgen dat anderen (de groepen waarmee je in contact staat of je mede-kandidaat) de schuld te geven van miscommunicatie of het niet zien van de juiste details. Everon vertraagd, maar lijkt geen fouten te maken.

Heel opvallend vind ik Everon bij Vakbondje; het was (als kandidaat) nergens voor nodig om Thomas zo uit de tent te lokken.
Als mol wil je geen geld, beste garantie, beide een vrijstelling of een vrijstelling voor je tegenstander. Dit was erg geacteerd (maar dat zou een bewuste actie kunnen zijn).
Bij de foto-opdracht lijkt vooral Everon de fout in te gaan, al is Kim-Lian hier ook enigszins verdacht.
Het is de truc om anderen de fouten te laten maken, zelf als mol kun je max. 2 details op een foto verknallen anders val je te veel op. Je kan ook op je mede kandidaten vertrouwen dat ze er weinig van gaan bakken.
Het afdalen op de kop (al is Fresia hier net zo verdacht) en vooral de jokers bij Fresia toebedelen bij op-de-kop ipv geld. Tuurlijk gaat fanatieke Fresia op de kop afdalen. Duo Kim-Lian en Hila hadden hier wel geld binnengehaald.

Is lang weg bij 'Waar rook is...', zegt dat hij alle kistjes heeft opengemaakt, maar niks gevonden en komt met niks terug.  ??? Hier was meer te halen voor de kandidaten, denk ik?
Als je als mol alleen overblijft, liggen er kansen. Zelf je kistje niet vinden is te weinig. De groep die erna komt, vind nog 3 kistjes. Dat had in deze situatie niet gemogen, die kistjes hadden het raam uit gemoeten.
De ketting verbreken: Fresia gooide alles goed; bij Everon zie je het niet, maar hoezo gaat dat fout en wordt uitgerekend bij Everon de keten verbroken? En waarom kan Sahil Everon hier niet vinden?
1 persoon uit de keten halen is genoeg, vandaar kettingreactie. De mol wil niet vast blijven zitten zoals Ron Boshardt. Sorry.
De step: hij vindt alleen een stuur dacht ik? Laat Kim-Lian graven op verkeerde plekken.
De mol kan hier van alles hebben gedaan. Maar het zou een mol-actie kunnen zijn. Mooiere molactie, de metaaldetector voor ieder wissewasje af laten gaan (is misschien gebeurt).
Lijkt bij 9.1 niet al het geld mee te nemen en lijkt bij 9.3 de beslissende foto te verduisteren (-1000)
De betere mol actie bij 9.1 is zorgen dat een andere kandidaat te weinig geld vind in plaats van zelf met te weinig aan komen zetten. Ook hier weer, buiten het zicht van de anderen had je kunnen mollen, Kim lijkt 3 kloppende bedragen te vinden.
Bij 9.2 had hij kunnen zien dat er verkeerde artikelen in het karretje zaten en het karretje met ook goede artikelen laten staan en Kim de schuld geven dat ze hem verkeerde artikelen wilde laten afrekenen. De vuilniszakken bij de kassa laten rollen zou wel een heeeele mooie zijn.
Bij 9.3 is niet duidelijk wie de beslissende foto verduisterd. Feit is dat Everon hem van de lijn plukt, maar of hij de foto heeft weggemoffeld is nog maar de vraag. Hij is in ieder geval niet sturend om naar de verkeerde persoon te gaan.

En verder is er nog meer; zie ook het overzicht van o.a. Talpavenator (denk op de vorige pagina of daarvoor?) Edit: pagina 28 van dit topic. Heinz heeft ook een mooi overzicht gemaakt van de finalisten, vind ik.
Alle lof voor Heinz en de Talpavenator  ::ok::.
Bij Aftroeven vergeet de groep spontaan het eerste kistje te openen, wie gaat er terug om het kistje alsnog te openen? Everon. Het geld met de aanwijzingen wordt verzameld door Kim en Fresia, niet door Everon.
Bij het fort vind Everon als eerste een zwaard, hij had kunnen wachten en zo meer tijd verliezen. Als ze het fort ingaan, laat hij de anderen bepalen waar hij gaat zoeken.
Hij had bij de beelden zijn monnikskapspier kunnen verrekken (maar wie de mol ook is, die heeft hier echt gefaald).

Everon heeft heel veel kansen laten liggen om beter te mollen. Ik zie eigenlijk geen opdrachten die door Everon 100% mislukt zijn. Misschien is Sahil toch de mol en heeft ie halverwege gedacht, deze groep kan makkelijk zonder een mol, ik ga naar het zwembad.

Ander puntje, je zit in de finale met twee kandidaten die 100% op jou zitten, dan ga bij 9.1 als eerste naar binnen en trek het hele huis leeg. Moeten ze jou maar niet als eerste laten gaan. Bij 9.2 wat nu, goede artikelen, 0 in de pot door mij. In de supermarkt de pot ook nog even verliezen, weg 14.000,-. In deze situatie als Rob te keer gaan. Bij de laatste opdracht sturen op -1000. Hij heeft niets meer te verliezen, geen medelijden, je bent de mol, geen softie.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2022, 14:05:48 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #621 Gepost op: 4-03-2022, 10:41:49 »
Bij de laatste opdracht sturen op -1000. Hij heeft niets meer te verliezen, geen medelijden, je bent de mol, geen softie.

Volgens mij probeerde hij dat ook door "ik voel iets met bird" te zeggen, maar Fresia en Kim die hem beiden verdenken, gaan er niet op in. Als Kim dan komt secret agent en Fresia daarna met bridge agent, gaat Everon er gewoon in mee. Als hij de mol is, weet hij immers dat bridge agent net als de bird watcher een fout antwoord is.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #622 Gepost op: 4-03-2022, 11:35:08 »
Juist met die laatste opdrachten wil je als mol nog iets doen. Everon brengt onnodig veel geld binnen en laat het voor de rest gebeuren, staat buitenspel (hint naar Fresia?). Een mol wil er uit met een BANG!

Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #623 Gepost op: 4-03-2022, 11:58:37 »
Doordat Everon meermaals duidelijk maakte dat hij niet zo van de wateropdrachten is, kon hij makkelijk op sleutelposities terecht komen: bij de katapult van 'Net of net niet', als coördinator bij de jetski's, als sleutelzoeker...

Kijkende op zijn Instagram zie ik in ieder geval behoorlijk wat foto's waarin hij lekker in én onder water is.

Edit Toevoeging: Hij heeft wel pas in 2013 leren zwemmen voor zijn deelname aan Expeditie Robinson, maar later deed hij ook mee aan het programma 'Zeesterren' wat in en op het water gespeeld werd. Rare keuze natuurlijk, als je echt niet van water houdt...
« Laatst bewerkt op: 4-03-2022, 12:02:33 door Enigma TV »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #624 Gepost op: 4-03-2022, 12:46:29 »
Siem en die jongen van de Telegraaf niet te vertrouwen wat blijkt uit hun video over 'alle hints naar Everon' waarbij ze overduidelijk ongeinteresseerd zijn, sommige hints bagatalliseren en veel sterke hints overslaan. Het is zoeken naar Youtubers die wel te vertrouwen zijn, hier is er zo een, hij geeft een goede analyse van de molacties van Everon. Hij klinkt erg stuntelig in het begin dat je denkt: dit kan niet serieus zijn,  slaat giga veel hints over, maar wat hij vertelt snijdt wel hout.:

https://www.youtube.com/watch?v=H8_7MoNcBUE
en
https://www.youtube.com/watch?v=YBvYd1782Qo

Hij geeft goed aan waar dingen expres niet in beeld worden gebracht, bijv. het zakje vanut het vliegtuig, dat volgens Everon in het water terecht is gekomen, maar waarom zien we dat niet? En het geld dat hij pakt in het museum, ook daar zien we niet hoeveel hij pakt etc.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2022, 12:52:25 door Run »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #625 Gepost op: 4-03-2022, 13:23:11 »
Ik heb de livestream in augustus rechtsreeks gezien en toen vond ik Everon erg verdacht. Hij moet een pleidooi houden over dat hij niet de mol is en tot 2x toe zegt hij met een grote grijns dat hij acteur is en goed kan liegen. 1x in het pleidooi en 1x bij de vragen die gesteld worden. Dat komt erg verdacht over. Hij loopt hiermee de kans 5000 in de pot de spelen ipv eruit. Dat zou zijn act de avond ervoor teniet doen.

Citaat
Heel opvallend vind ik Everon bij Vakbondje; het was (als kandidaat) nergens voor nodig om Thomas zo uit de tent te lokken.

Al eerder genoemd maar ook als mol een hele rare actie. Ook hier valt hij op en trekt daarna de aandacht in de groep.

Citaat
Vakbondje: hij bewerkt Thomas (die hij niet verdenkt en die hem niet verdenkt) zo dat hij zeker weet dat Thomas niet voor geld kiest, maar voor troeven

Everon verdenkt Thomas vanaf aflevering 2. In aflevering 4 neemt hij Kim mee en gaat vervolgens vanaf aflevering 5 geheel voor Kim. Dit klopt ook met zijn testtbiecht tijdens de finaletest. Disclaimer als hij de mol is maken zijn  verdenkingen niets uit. Maar het kan heel goed dat hij Thomas niet vertrouwde ( bij niet de mol bleek dat Thomas erg verdacht werd)

Daarna trekt hij ook nog eens in de hele groep de aandacht door het geknoei met de porto.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #626 Gepost op: 4-03-2022, 13:42:34 »
Mooie uiteenzettingen @Belgian Mol, Moedermol en Jezet.  ::ok::
Grotendeels kan ik ook wel meegaan in de redenen waarom Everon niet de mol kan zijn. Moeilijk vind ik dat er bij Fresia en Kim-Lian (naast hele verdachte zaken) ook anti-mol punten zijn. Met name bij Kim-Lian; vind ik dan. Dat kan natuurlijk onterecht zijn van mij.

Bij Vakbondje kan het een onlogische actie voor een mol zijn. En opvallend ook; maar het past misschien wel (zoals Fresia zei) bij zijn dekmantel. Lekker in een slachtofferrol zitten; ik denk dat bv Laetitia op zo'n moment Everon totaal heeft afgeschreven (wat ze misschien al eerder deed). Als je dit doet als kandidaat, vind ik het in ieder geval volkomen onbegrijpelijk. Het gedrag van Everon past volgens mij wel bij het beeld dat hij wil neerzetten: de enthousiaste, ietwat onzekere kandidaat dat bang is om naar huis te gaan.

Wat Everon voor mij ook verdacht maakt, is dat niet altijd te zien is - wat Run aangeeft - wat er bij Everon gebeurt. Zoals bij de zakjes en bij 9.1. In het algemeen had hij misschien op sommige momenten meer kunnen mollen (al weten we later pas wat er precies is gebeurd, misschien heeft hij meer geprobeerd, het is ook een sterke groep), ik kan me ook voorstellen dat hij zijn best heeft gedaan om onverdacht te blijven. Dat laatste is ook belangrijk voor een mol. Met 2,5 verdenkingen (Kim-Lian, Fresia en 0,5 Thomas) is hij daar aardig in geslaagd, denk ik.

Doordat Everon meermaals duidelijk maakte dat hij niet zo van de wateropdrachten is, kon hij makkelijk op sleutelposities terecht komen: bij de katapult van 'Net of net niet', als coördinator bij de jetski's, als sleutelzoeker...

Wel bijzonder inderdaad, dat hij wel van water houdt. En bij 'net of net niet' blijft hij voor mij ook opvallend. Het schieten lukt hem voor geen meter; je zou meer verwachten van iemand die fanatiek traint.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2022, 13:44:56 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #627 Gepost op: 4-03-2022, 13:51:15 »
Bij mij gingen bij dat duel tussen Everon en Thomas ook de alarmbellen af. Net wat Fresia zei.
Bij eerdere mollen (bv Merel) waren er ook rare dingen (ergens vlak voor de finale) waar ze raar deed.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #628 Gepost op: 4-03-2022, 14:20:24 »
Rik in de finale tegen Everon:

"Everon, jij hebt het spel goed gespeeld. Jij bent de winnaar! Gefeliciteerd!"
Everon: "Dankjewel, daar ben ik blij mee."
Rik: "Maar jij weet niet wie de Mol is!"
Everon totaal onthutst: "What the fuck..."
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #629 Gepost op: 4-03-2022, 14:26:30 »
Bij Aftroeven vergeet de groep spontaan het eerste kistje te openen, wie gaat er terug om het kistje alsnog te openen? Everon.
Voor mij juist een aanwijzing waarom hij wel de Mol is. Met het geld dat ze binnenhalen worden alleen maar troeven afgekocht dus er komt sowieso (bijna) niets in de pot. Belangrijker in deze opdracht en de hele eerste aflevering was om vertrouwen te winnen en je voordoen als goede kandidaat. Dit verhoogt je kans om door de medekandidaat die als minst verdacht wordt beoordeeld tijdens de livestream te worden aangewezen om die andere vrijstelling te krijgen en daarmee als Mol €5000 uit de pot te spelen.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #630 Gepost op: 4-03-2022, 14:31:45 »
Als er jokers overblijven zet dat juist de verhoudingen op scherp. Wie levert zijn jokers in tbv de groep?
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #631 Gepost op: 4-03-2022, 14:54:04 »
Als ik zo de kandidaten bekijk. En moet geloven dat de livestream 'eerlijk' verlopen is. Dan snap ik sowieso niet het publiek voor een acteur heeft gekozen. Als we er van uit gaan dat de meerderheid een man had gekozen dan was ik toch voor Thomas gegaan. Of voor de zanger, rapper en songwriter Glen Faria.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #632 Gepost op: 4-03-2022, 14:59:58 »
 

Ik ben nog wat dingen terug aan het kijken. Hoe Everon hier de aandacht op zichzelf vestigt blijft apart. Hij zorgt er zelfs voor dat er een vervelend sfeertje ontstaat en Fresia begint hem te verdenken (en Sahil misschien ook gezien zijn grappende opmerking in dit filmpje?). Enerzijds kan ik moeilijk geloven dat kandidaat Everon zich als zo'n zielepoot zou opstellen maar anderzijds is het een gewaagde moltactiek.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #633 Gepost op: 4-03-2022, 15:29:03 »
Ja, inderdaad een rare sfeer.
Maar hangt het misschien ook niet samen met het afscheid van Welmoed (die blijkbaar erg goed in de groep lag) en dat anderen verzwegen dat ze hun vrijstelling nog niet hebben ingezet?

Ja, Sahil die nog even roept dat Everon de mol is, als grap neem ik aan.
Ik neig ernaar om dit toch te zien als een 'over de top'-mollenstrategie van Everon. Blijft raar in ieder geval.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #634 Gepost op: 4-03-2022, 15:33:00 »
Als ik zo de kandidaten bekijk. En moet geloven dat de livestream 'eerlijk' verlopen is. Dan snap ik sowieso niet het publiek voor een acteur heeft gekozen. Als we er van uit gaan dat de meerderheid een man had gekozen dan was ik toch voor Thomas gegaan. Of voor de zanger, rapper en songwriter Glen Faria.
Ik snap dit bericht niet? Men moest stemmen op de meest verdachte. Uit de historie van widm blijkt toch dat 95% van de keren de mol een acteur of presentator is (iig iemand met camera-ervaring zodat dat gedeelte niet meer “spannend” is).

Het publiek heeft gestemd op Arno past wmb prima in het straatje. Maar Arno is toch geen acteur? En waarom zouden ze voor Glenn moeten gaan?

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #635 Gepost op: 4-03-2022, 15:40:33 »
Iedereen ziet de humor van Sahils opmerking in, behalve Everon. Waarom kan hij niet even meelachen, voor de ontspanning? Nee, hij gaat er meteen overheen met 'Dat komt omdat jij de zwarte hebt ingezet' (tegen Hila). Lijkt wel een reflex om de aandacht liever op iets anders leggen. ::rofl::

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #636 Gepost op: 4-03-2022, 15:43:17 »


Ik ben nog wat dingen terug aan het kijken. Hoe Everon hier de aandacht op zichzelf vestigt blijft apart. Hij zorgt er zelfs voor dat er een vervelend sfeertje ontstaat en Fresia begint hem te verdenken (en Sahil misschien ook gezien zijn grappende opmerking in dit filmpje?). Enerzijds kan ik moeilijk geloven dat kandidaat Everon zich als zo'n zielepoot zou opstellen maar anderzijds is het een gewaagde moltactiek.

Ik zie t toch als een kandidaat die zijn acteren/ overdreven emotionele gedrag inzet om zo meer verdacht en mols over te komen.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #637 Gepost op: 4-03-2022, 16:02:46 »
Als ik zo de kandidaten bekijk. En moet geloven dat de livestream 'eerlijk' verlopen is. Dan snap ik sowieso niet het publiek voor een acteur heeft gekozen. Als we er van uit gaan dat de meerderheid een man had gekozen dan was ik toch voor Thomas gegaan. Of voor de zanger, rapper en songwriter Glen Faria.
Het publiek heeft Glen toch als minst verdacht gekozen?

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #638 Gepost op: 4-03-2022, 16:25:32 »
Voor mij juist een aanwijzing waarom hij wel de Mol is. Met het geld dat ze binnenhalen worden alleen maar troeven afgekocht dus er komt sowieso (bijna) niets in de pot. Belangrijker in deze opdracht en de hele eerste aflevering was om vertrouwen te winnen en je voordoen als goede kandidaat. Dit verhoogt je kans om door de medekandidaat die als minst verdacht wordt beoordeeld tijdens de livestream te worden aangewezen om die andere vrijstelling te krijgen en daarmee als Mol €5000 uit de pot te spelen.
Everons opmerkingen tijdens Avondklok kan ik dan weer niet goed plaatsen. Eerst stelt hij voor de zandloper van 1 minuut 5 af te ronden, riskant want 120 x 5 seconden zou precies de 10 minuten marge zijn. Ook zegt hij dat de grote zandloper een uur duurt, waarop Thomas hem corrigeert dat dit een halfuur is. Lijkt me niet de beste manier om vertrouwen te winnen.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2022, 16:27:48 door Delightz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #639 Gepost op: 4-03-2022, 16:26:17 »
Iedereen ziet de humor van Sahils opmerking in, behalve Everon. Waarom kan hij niet even meelachen, voor de ontspanning? Nee, hij gaat er meteen overheen met 'Dat komt omdat jij de zwarte hebt ingezet' (tegen Hila). Lijkt wel een reflex om de aandacht liever op iets anders leggen. ::rofl::

Ja, dat viel mij ook op. Toch zoekt hij zelf die aandacht op.

Maar ach, ik kom er niet uit voor morgen dus ik laat me wel verrassen als Everon toch de Mol is (en hou het op Kim-Lian). :D