Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 77029 keer)

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #20 Gepost op: 3-01-2022, 16:25:47 »
Ik kan me ook niet goed voorstellen dat de Mol zich zelf in een uitzonderingspositie laat manoeuvreren en dus alleen in een tentje belandt. De Mol weet immers dat er vijf tweepersoons en één eenpersoons tentje zijn. Die positie wil je niet.

Behalve als dat de enige kans is om even alleen te zijn en een achtergehouden geldbiljet weg te moffelen of iets dergelijks? Hoewel ze dan misschien wat te passief was eigenlijk. Het leek wel echt per ongeluk te ontstaan.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2022, 17:22:36 »
Bij Kim-Lian heb ik zoveel hints gevonden dat ik deze toch met jullie wil delen. Het volgende:

  • De afleveringstitel heet: De tijd zal het leren. Het lijkt er op dat het iets met tijd te maken heeft.
  • In het begin, als de deelnemers bij Rik komen, wordt alleen de naam van Kim-Lian niet genoemd, alle andere namen worden wel genoemd. Vreemd. De mol heeft geen naam?
  • De opdracht Avondklok. Waarom kiezen ze als tijd 11.22? Het is al genoemd maar de 11.22 staan voor AABB. Op zich niks bijzonders. Maar wat wel. De zandlopers moeten omgedraaid worden en laat dat nu net moeten gebeuren met de letters AABB. Je moet ze draaien en dan komt er ABBA te staan. Een verwijzing naar het land Zweden waar ze woont.
  • De test. Vreemd dat ze een steen neerlegt bij de test. Hier heb ik mijn gedachten over laten gaan en kom ik tot de volgende aanwijzing. De betekenis van een steen is een verwijzing naar een gezegde: Een hart van steen hebben oftewel geen medelijden hebben met anderen. Dat heeft de mol ook niet.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit was Wie is de Mol!!!!  ;D Goedenavond.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 17:39:02 door Heinz »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #22 Gepost op: 3-01-2022, 17:33:40 »
Bij Kim-Lian heb ik zoveel hints gevonden dat ik deze toch met jullie wil delen. Het volgende:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Laat spoilers aub waar ze thuishoren. Of zet ze onder een spoilertag.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #23 Gepost op: 3-01-2022, 18:39:57 »
Kim-Lian doet mij erg denken aan Olcay. Een molvibe krijg ik niet van haar, wel een kandidaat die (teveel) haar best doet verdacht te lijken.

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #24 Gepost op: 3-01-2022, 22:31:35 »
Bij Kim-Lian heb ik zoveel hints gevonden dat ik deze toch met jullie wil delen. Het volgende:

  • De afleveringstitel heet: De tijd zal het leren. Het lijkt er op dat het iets met tijd te maken heeft.
  • In het begin, als de deelnemers bij Rik komen, wordt alleen de naam van Kim-Lian niet genoemd, alle andere namen worden wel genoemd. Vreemd. De mol heeft geen naam?
  • De opdracht Avondklok. Waarom kiezen ze als tijd 11.22? Het is al genoemd maar de 11.22 staan voor AABB. Op zich niks bijzonders. Maar wat wel. De zandlopers moeten omgedraaid worden en laat dat nu net moeten gebeuren met de letters AABB. Je moet ze draaien en dan komt er ABBA te staan. Een verwijzing naar het land Zweden waar ze woont.
  • De test. Vreemd dat ze een steen neerlegt bij de test. Hier heb ik mijn gedachten over laten gaan en kom ik tot de volgende aanwijzing. De betekenis van een steen is een verwijzing naar een gezegde: Een hart van steen hebben oftewel geen medelijden hebben met anderen. Dat heeft de mol ook niet.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit was Wie is de Mol!!!!  ;D Goedenavond.

Iemand al gekeken wie er op 11:22 in beeld is?

Net gekeken via https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/de-tijd-zal-het-leren/:
Op 11:22 niemand in beeld
Op 11:21 Hila
Op 11:23 Arno

Volgende aflevering opnieuw kijken op 11:22 ???
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 22:49:45 door Mollenval »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #25 Gepost op: 4-01-2022, 09:44:34 »
  • De opdracht Avondklok. Waarom kiezen ze als tijd 11.22? Het is al genoemd maar de 11.22 staan voor AABB. Op zich niks bijzonders. Maar wat wel. De zandlopers moeten omgedraaid worden en laat dat nu net moeten gebeuren met de letters AABB. Je moet ze draaien en dan komt er ABBA te staan. Een verwijzing naar het land Zweden waar ze woont.
Maar waarom hebben ze dan niet gekozen voor 12:21? Dan heb je letterlijk ABBA.
Ich bin ein Bärliner!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #26 Gepost op: 4-01-2022, 13:02:21 »
Bij de schot voor de boeg mol zegt Kim: Susan. Geen Suzanne, maar Susan.
Hiervoor hoeft zij niet te liegen, immers zij kent Susan Visser en die was mol.
Zou je met zo 'n truc de non-verbale signalen van liegen kunnen onderdrukken? In principe spreek je de waarheid, maar je weet drommels goed dat het anders bedoeld is dan de ontvanger het oppikt. Ga je het daarmee redden om ogenschijnlijk keihard te liegen qua non-verbale signalen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #27 Gepost op: 4-01-2022, 13:05:24 »
Maar waarom hebben ze dan niet gekozen voor 12:21? Dan heb je letterlijk ABBA.

Vorig jaar tijdens de silent disco kwam er een nummer van ABBA. Dancing Queen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #28 Gepost op: 4-01-2022, 14:33:16 »
Bij de schot voor de boeg mol zegt Kim: Susan. Geen Suzanne, maar Susan.
Hiervoor hoeft zij niet te liegen, immers zij kent Susan Visser en die was mol.
Zou je met zo 'n truc de non-verbale signalen van liegen kunnen onderdrukken? In principe spreek je de waarheid, maar je weet drommels goed dat het anders bedoeld is dan de ontvanger het oppikt. Ga je het daarmee redden om ogenschijnlijk keihard te liegen qua non-verbale signalen.
Ja, ik denk dat ze dat kan. Kun je toch een echte herinnering oproepen.

Ik vond Kim-Lian & Rik een beetje lacherig doen daar. Past er wel bij.  Het hoeft trouwens niet in 1 take :P


De test. Vreemd dat ze een steen neerlegt bij de test. Hier heb ik mijn gedachten over laten gaan en kom ik tot de volgende aanwijzing. De betekenis van een steen is een verwijzing naar een gezegde: Een hart van steen hebben oftewel geen medelijden hebben met anderen. Dat heeft de mol ook niet.
Enigma TV had daar een theorie over in het hints & verborgen aanwijzingen-topic. Het zou een beryl of beril steen kunnen zijn die symbool staat voor een 23-jarig (huwelijks)jubileum, met Kim-Lian dan als 23e mol (inclusief Renaissance seizoen).

https://easyladys.com/en/issues/24241

Ik vind m niet zo sterk met dat verhaaltje erbij, maar het zou kunnen. Sommige beryl mineralen zien er zo uit.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2022, 14:44:48 door Amethyst »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #29 Gepost op: 4-01-2022, 15:03:30 »
Enigma TV had daar een theorie over in het hints & verborgen aanwijzingen-topic. Het zou een beryl of beril steen kunnen zijn die symbool staat voor een 23-jarig (huwelijks)jubileum, met Kim-Lian dan als 23e mol (inclusief Renaissance seizoen).

Inmiddels denk ik dat het een bergkristal is en dat het dus gewoon een stukje bijgeloof is van Kim-Lian.  ::)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #30 Gepost op: 4-01-2022, 15:21:56 »
::rofl::

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #31 Gepost op: 5-01-2022, 12:41:10 »
Als we dan toch bezig zijn: op oudejaarsavond zat Kim Lian ook nog in de ABBA sing along

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2022, 14:12:33 »
Nog eens goed naar Kim Lian (2 namen) gekeken.

Als ze voor Rik verschijnen en de schot voor de boeg naam moeten noemen, blijft Kim Lian (ze hoopt door de medekandidaten met alleen Kim te worden aangesproken zegt ze..) recht naar voren kijken terwijl ze ‘Susan’ zegt! Dat is vreemd want ons denken is gekoppeld aan oogbewegingen.

 Om iets te kunnen herinneren kijken we iets naar links (boven in beelden, opzij is woorden en naar onder is auditief digitaal).
Alle andere kandidaten (behalve letitia is onduidelijk) blijven Rik recht aankijken.
Ik neig oa hierdoor nu sterk naar Kim Lian.

Ook noemt ze in haar pleidooi (of net ervoor?) dat ze een uurtje hadden om uit te werken (dit was een half uur) en schrijft ze haar pleidooi niet op, al wilde ze dat wel omdat iedereen het deed. Bijzonder.

Bij aftroeven zegt zij als eerste ‘al het geld inleveren’. als fresia er tegenin gaat is Kim degene die haar tegenspreekt.

Tja kan nog wel even doorgaan.

Heel benieuwd naar vanavond!




Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2022, 15:41:13 »
Nog eens goed naar Kim Lian (2 namen) gekeken.

Als ze voor Rik verschijnen en de schot voor de boeg naam moeten noemen, blijft Kim Lian (ze hoopt door de medekandidaten met alleen Kim te worden aangesproken zegt ze..) recht naar voren kijken terwijl ze ‘Susan’ zegt! Dat is vreemd want ons denken is gekoppeld aan oogbewegingen.

 Om iets te kunnen herinneren kijken we iets naar links (boven in beelden, opzij is woorden en naar onder is auditief digitaal).
Alle andere kandidaten (behalve letitia is onduidelijk) blijven Rik recht aankijken.
Ik neig oa hierdoor nu sterk naar Kim Lian.

Ook noemt ze in haar pleidooi (of net ervoor?) dat ze een uurtje hadden om uit te werken (dit was een half uur) en schrijft ze haar pleidooi niet op, al wilde ze dat wel omdat iedereen het deed. Bijzonder.

Bij aftroeven zegt zij als eerste ‘al het geld inleveren’. als fresia er tegenin gaat is Kim degene die haar tegenspreekt.

Tja kan nog wel even doorgaan.

Heel benieuwd naar vanavond!
Dat van die oogbewegingen is niet zo rechtlijnig helaas, ik had hier ook over gelezen en erop gelet met de pleidooien, maar mensen doen dit toch heel verschillend.

Dat Kim eerst het idee heeft het pleidooi op te schrijven omdat iedereen dat doet (groepsdruk) en dan besluit het gewoon uit het hart te doen vind ik ook net per se mols. Ze had het idee dat ze zo oprechter over zou komen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2022, 18:42:47 »
Ik ben getraind en opgeleid in oogbewegingen ;-) Deze zijn altijd gekoppeld aan het brein maar het vergt oefening om het te zien en herkennen. Sommige mensen bewegen heel subtiel en bij 15% is het exact omgekeerd. Maar de beweging is er.

Mbt ‘natuurlijk overkomen’ is dat indd een mooi excuus en dan zonder Eehh een verhaal afdraaien is bijna niet te doen.

Maargoed, eerst maar deze aflevering kijken want heb nog 2 verdachten ;-)
Enjoy!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2022, 19:10:41 »
Ik ben getraind en opgeleid in oogbewegingen ;-) Deze zijn altijd gekoppeld aan het brein maar het vergt oefening om het te zien en herkennen. Sommige mensen bewegen heel subtiel en bij 15% is het exact omgekeerd. Maar de beweging is er.

Mbt ‘natuurlijk overkomen’ is dat indd een mooi excuus en dan zonder Eehh een verhaal afdraaien is bijna niet te doen.

Maargoed, eerst maar deze aflevering kijken want heb nog 2 verdachten ;-)
Enjoy!
Cool! Waar leer je zoiets? Bij politie of iets dergelijks?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #36 Gepost op: 8-01-2022, 19:21:04 »
NLP practitioner en master opleiding ;-) Het klopt praktisch altijd maar soms doen mensen het zo subtiel dat je wel heel goed moet opletten (en ik moet er echt voor gaan zitten hoor, anders gaat het te snel). Je weet niet wat iemand denkt maar wel of ze herinneren of moeten bedenken en of ze bijv in beelden denken of zelfspraak. Het is indd erg leuk en handig in coaching ;-)

Maarreee over Kim Lian: ze had het over dieren in de nacht en volgens mij is er vandaag iets met honing! Laat ze nu net een kinderboekje over dieren en honing hebben geschreven..
https://www.boekenwereld.com/gitte-spee-dierendorpje-helpt-de-bijen-9789020682496

Enjoy vanavond!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #37 Gepost op: 8-01-2022, 19:38:10 »
NLP practitioner en master opleiding ;-) Het klopt praktisch altijd maar soms doen mensen het zo subtiel dat je wel heel goed moet opletten (en ik moet er echt voor gaan zitten hoor, anders gaat het te snel). Je weet niet wat iemand denkt maar wel of ze herinneren of moeten bedenken en of ze bijv in beelden denken of zelfspraak. Het is indd erg leuk en handig in coaching ;-)

Maarreee over Kim Lian: ze had het over dieren in de nacht en volgens mij is er vandaag iets met honing! Laat ze nu net een kinderboekje over dieren en honing hebben geschreven..
https://www.boekenwereld.com/gitte-spee-dierendorpje-helpt-de-bijen-9789020682496

Enjoy vanavond!
Zo kan je ook zie of mensen liegen toch? Als ze naar rechts kijken?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #38 Gepost op: 8-01-2022, 20:31:15 »
Als je zelf naar iemand kijkt en zij kijken naar links boven (beelden) of midden (geluiden) Fannie het iets dat ze moeten bedenken. Dat betekent niet perse dat ze liegen maar in ieder geval dat ze het niet uit een herinnering halen (dat is naar rechts kijkend). Linksonder is gevoelde emotie.
Dus als je vraagt, hoe klinkt een olifant in een studio dan zullen ze iets ‘bedenken’ (links midden kijkend) omdat dit geen herinnering is.
Snappie?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #39 Gepost op: 8-01-2022, 21:41:25 »
Als ze de Mol is (en dat is ze volgens mij wel) pakt ze het lekker gedurfd aan en slaat ze toe waar dat kan. Bijvoorbeeld bij het niet opmerken van de Bijbel en het niet herkennen van haar lichtkunstfoto.