Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 78162 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #80 Gepost op: 9-01-2022, 10:10:15 »
Ze is inderdaad een optie… een goede optie voor de mol.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #81 Gepost op: 9-01-2022, 11:03:32 »
Waarschijnlijk de winnaar. Kan heel goed opletten én zichzelf af en toe - best wel vaak - verdacht maken. Waarom ze niet de mol is: ze nam happen uit de taart, een mol gaat er met zijn handen in zitten.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2022, 12:15:34 door Run »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #82 Gepost op: 9-01-2022, 14:49:33 »
Ze zou zeker de mol kunnen zijn, maar voor mijjn gevoel wordt het er wel heel erg dik dan opgelegd door de makers. En dat al in aflevering 2?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #83 Gepost op: 9-01-2022, 15:05:51 »
Ik zie in Kim wel een Yvon/Jan type mol. En als ze dan nog gaat dollen met haar kandidatengroep zoals Kees ooit deed met de kokers is het af. Los van een breed uitgemeten hint zijn er in aflevering 2 al genoeg zaken hier gemeld.

Het blijft met 'in your face' mollen toch vaak een 'das te overduidelijk dus doen ze het niet' redenatie. Maar soms is iets wat het lijkt.  ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #84 Gepost op: 9-01-2022, 15:29:27 »


  • Bekijk Kim-Lians kandidatenpagina met een overzicht van haar belangrijkste acties hier

Mis je nog acties in het overzicht of zijn je nog leuke quotes opgevallen? Meld dit dan in dit topic.

Offline kpt

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #85 Gepost op: 9-01-2022, 15:46:31 »
Viel het iemand op dat/hoe Kim-Lian die vraag stelde over jokers bij het ontbijt? Lijkt mij best te duiden op voorkennis, als ik het me goed herinner was de vraag: "Wie heeft er nog jokers?", en dat terwijl bij de kandidaten niet bekend is dat er nog jokers zijn omdat alle jokers juist weggekocht waren. En dat er ook nog zo ingooien gelijk aan het begin. Ik zou van een kandidaat niet verwachten om een aanname te maken dat er jokers nog in het spel moeten zijn, lijkt alsof ze dat al wist en wat wantrouwen in de groep wil creeren.

En dan trouwens ook nog die tactiek bij het ballonnen: perfect voor de mol lijkt me. De standaard zetten in de eerste ronde dat je maar willekeurige ballonnen moet leegprikken, terwijl dit tot de laatste ronde effectief netto verlies oplevert.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2022, 15:48:34 door kpt »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #86 Gepost op: 9-01-2022, 15:49:11 »
Viel het iemand op dat/hoe Kim-Lian die vraag stelde over jokers bij het ontbijt? Lijkt mij best te duiden op voorkennis, als ik het me goed herinner was de vraag: "Wie heeft er nog jokers?", en dat terwijl bij de kandidaten niet bekend is dat er nog jokers zijn omdat alle jokers juist weggekocht waren. En dat er ook nog zo ingooien gelijk aan het begin. Ik zou van een kandidaat niet verwachten om een aanname te maken dat er jokers nog in het spel moeten zijn, lijkt alsof ze dat al wist en wat wantrouwen in de groep wil creeren.

En dan trouwens ook nog die tactiek bij het ballonnen: perfect voor de mol lijkt me. De standaard zetten in de eerste ronde dat je maar willekeurige ballonnen moet leegprikken, terwijl dit tot de laatste ronde effectief netto verlies oplevert.

Rik had al aangegeven dat er nog mensen waren met jokers. Niet direct op die manier, maar toen werd er al door onder andere Sahil op gereageerd. Dit was dus al wel bekend

Offline kpt

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #87 Gepost op: 9-01-2022, 15:50:22 »
Rik had al aangegeven dat er nog mensen waren met jokers. Niet direct op die manier, maar toen werd er al door onder andere Sahil op gereageerd. Dit was dus al wel bekend
Ah oke, bedankt voor de opmerking, dit had ik gemist.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #88 Gepost op: 10-01-2022, 08:11:14 »
Ik vind Kim-Lian behoorlijk verdacht, maar wat ze deed in opdracht 3 kan ik niet rijmen met de mol: De mol wist met welke elementen er geld te verdienen was in de foto's. Iedereen vond t gek dat zij met witte doeken kwamen ipv zwarte, omdat alle nonnen zwarte gewaden had, dus lijkt verdacht. Maar het geld kwam juist van de ene witte doek in de foto, dus was toch goed.

Offline kpt

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #89 Gepost op: 10-01-2022, 09:40:33 »
Ik vind Kim-Lian behoorlijk verdacht, maar wat ze deed in opdracht 3 kan ik niet rijmen met de mol: De mol wist met welke elementen er geld te verdienen was in de foto's. Iedereen vond t gek dat zij met witte doeken kwamen ipv zwarte, omdat alle nonnen zwarte gewaden had, dus lijkt verdacht. Maar het geld kwam juist van de ene witte doek in de foto, dus was toch goed.
Daar tegenover staat dat ze haar lichttekening fout had en een verschil wegspeelde, en zei dat er geen boek was (die wel geld opleverde) en ook probeerde weg te komen met een stapel papiertjes wat niet goed werd gerekend. Dus toch 400 euro weggespeeld.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #90 Gepost op: 10-01-2022, 12:07:08 »
Daar tegenover staat dat ze haar lichttekening fout had en een verschil wegspeelde, en zei dat er geen boek was (die wel geld opleverde) en ook probeerde weg te komen met een stapel papiertjes wat niet goed werd gerekend. Dus toch 400 euro weggespeeld.
Daar heb je gelijk in! Ik wil de aflevering nog een keer terugkijken, ik zie al dat mijn eerste indruk niet helemaal klopt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #91 Gepost op: 10-01-2022, 13:08:42 »
Het blijft met 'in your face' mollen toch vaak een 'das te overduidelijk dus doen ze het niet' redenatie. Maar soms is iets wat het lijkt.  ;)
Daardoor sluit ik haar ook zeker nog niet uit. Maar het kwam wel heel erg allemaal in beeld. Dat opdrinken van het water zou juist perfect geweest zijn om te laten zien in een slotaflevering zou ze de mol zijn geweest.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #92 Gepost op: 10-01-2022, 13:18:36 »
Dat opdrinken was oprecht, taart eten, fles leegdrinken… ze zat er helemaal in en zei ook ‘oh kut’. Bovendien hadden ze de fles nooit meer vol gekregen dus was anders ook een nutteloze mol actie.
Ik begin van haar af te stappen hierdoor.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #93 Gepost op: 10-01-2022, 13:24:30 »
Dat opdrinken was oprecht, taart eten, fles leegdrinken… ze zat er helemaal in en zei ook ‘oh kut’. Bovendien hadden ze de fles nooit meer vol gekregen dus was anders ook een nutteloze mol actie.
Ik begin van haar af te stappen hierdoor.

Maar een Mol denkt vaak helemaal niet aan nuttige of nutteloze molacties in de zin of ze nou werkelijk geld kosten of niet. Ze kan ook als Mol helemaal in het spel zijn opgegaan met het idee om zoveel mogelijk te klooien juist omdat dat helemaal niet verdacht is bij deze opdracht. Een Mol wil mollen, en dat is wat uit de fles drinken ook want leuk voor de laatste aflevering, ook al kost het de pot geen geld.

Als je als Mol echt alleen maar molacties wil uitvoeren die de de pot (meer dan een paar tientjes aan) geld kosten dan kan je negen van de tien opdrachten je best doen en pas toeslaan als er veel geld op het spel staat. Maar dat is voor niemand leuk.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2022, 13:26:42 door Heinz »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #94 Gepost op: 11-01-2022, 07:24:31 »
Ik ben er van overtuigd dat Kim Lian niet de mol is. Dus mocht je rustig achterover leunen en denken ik zit goed, dan wil ik nog wel tegengas geven. Dat Kim per ongeluk een paar dingen logischerwijs op mol wijze heeft uitgevoerd berust op louter toeval. Zelfs Jan had nog niet de helft van de molacties als die nu aan Kim worden toebedeeld. En ze wordt ook eerder gezien als rare kwibus door haar medekandidaten dan dat ze haar als mol zien.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #95 Gepost op: 11-01-2022, 07:47:11 »
Ik ben er van overtuigd dat Kim Lian niet de mol is. Dus mocht je rustig achterover leunen en denken ik zit goed, dan wil ik nog wel tegengas geven. Dat Kim per ongeluk een paar dingen logischerwijs op mol wijze heeft uitgevoerd berust op louter toeval. Zelfs Jan had nog niet de helft van de molacties als die nu aan Kim worden toebedeeld. En ze wordt ook eerder gezien als rare kwibus door haar medekandidaten dan dat ze haar als mol zien.

Eens met Foxhunter. Ik denk ook dat het toeval is. Er zit ook iets teveel ruis op haar acties: acties die er niet of weinig toe doen. De fles leegdrinken is er trouwens eentje van vermoed ik, ik hoor geen enkele kandidaat daar iets over zeggen wat in haar voordeel pleit.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #96 Gepost op: 11-01-2022, 08:15:57 »
Die slok nemen is toch juist iets wat je in de laatste aflevering wil laten zien als ze de mol is? Niet nu al?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #97 Gepost op: 11-01-2022, 09:35:40 »
Maar een Mol denkt vaak helemaal niet aan nuttige of nutteloze molacties in de zin of ze nou werkelijk geld kosten of niet. Ze kan ook als Mol helemaal in het spel zijn opgegaan met het idee om zoveel mogelijk te klooien juist omdat dat helemaal niet verdacht is bij deze opdracht. Een Mol wil mollen, en dat is wat uit de fles drinken ook want leuk voor de laatste aflevering, ook al kost het de pot geen geld.

Als je als Mol echt alleen maar molacties wil uitvoeren die de de pot (meer dan een paar tientjes aan) geld kosten dan kan je negen van de tien opdrachten je best doen en pas toeslaan als er veel geld op het spel staat. Maar dat is voor niemand leuk.

Mijn reactie klopt niet helemaal, de groep binnenstebuiten moest nog dus de fles leeg drinken is wel degelijk nadelig. Als het express was dan kan ze echt goed acteren ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #98 Gepost op: 11-01-2022, 09:38:57 »
Die slok nemen is toch juist iets wat je in de laatste aflevering wil laten zien als ze de mol is? Niet nu al?

De laatste seizoenen kwam er heel veel kritiek dat er te weinig molacties in beeld kwamen voor de kijker, wel, als Kim-Lian de mol is, kan hier al niet meer over geklaagd worden.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #99 Gepost op: 11-01-2022, 10:43:10 »
En ja die fles leegdrinken kan prima het krijtje weggooien worden. Als in iets betitelen tot molactie met weinig resultaat gezien meerdere deelopdrachten al niet lukte. Met je handen vol honing pingpongballetjes weggooien, onmogelijk veren in een enveloppe kunnen krijgen, voor hetzelfde geld zien we in aflevering 10 hoe de mol consequent het brandweerautootje onklaar maakte. Of sokken uit elkaar trekken en uit de mand gooien.

Er ging al genoeg mis, we weten uit de eerste aflevering hoe heet het was tijdens de livestream. Het leegdrinken van de fles die iedereen net aan het vullen was kan ook prima een spontane actie zijn want na droge taart eten in een ruimte zonder airco = automatisch zin in drinken want dorst.

Maar dan nog: de Zweedse vlag niet herkennen, andere elementen foutief op de foto laten komen zijn in die zin klassieker molacties. En daar zat Kim lian ook haar best te doen. Op het eerste gezicht een kandidaat die er voor gaat, maar bij de foto's is een fout zo gemaakt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan