Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 80261 keer)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #460 Gepost op: 6-02-2022, 13:11:17 »
Het noemen van 1100 euro richting Sahil, vind ik wel weer duidelijk een poging om 300 euro te verduisteren. Net als de 250 euro die ze (in mede-weten van Hila) achter heeft gehouden.

Als Rik het bedrag niet had genoemd, zou zij het bedrag genoemd hebben, maar dan wel 1100 euro. Weliswaar in mede-weten van Thomas, maar daar weet ze wel een soort 'geheimpje' van te maken (de nep-mol spelen), net als met Hila.

Het is een nieuw soort mol-actie: bij gebrek aan andere onopvallende mogelijkheden doet ze het op deze manier.

(maar dat is mijn kijk op de zaak, your mileage may vary)

in plaats van mollen gaat ze alleen maar geld verduisteren?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #461 Gepost op: 6-02-2022, 13:12:31 »
Het noemen van 1100 euro richting Sahil, vind ik wel weer duidelijk een poging om 300 euro te verduisteren. Net als de 250 euro die ze (in mede-weten van Hila) achter heeft gehouden.

Als Rik het bedrag niet had genoemd, zou zij het bedrag genoemd hebben, maar dan wel 1100 euro. Weliswaar in mede-weten van Thomas, maar daar weet ze wel een soort 'geheimpje' van te maken (de nep-mol spelen), net als met Hila.


Maar dit is nu toch echt wel extreem tunneldenken?

1. Ze heeft geen geld verduisterd, want ze had nog geen geld. Dat moest Rik nog geven.

2. Hoezo zou Rik niet zeggen dat ze 1.400 verdiend hebben? Als ze die kistjes met dat bedrag openen, kan Rik niet anders dan 1.400 geven.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #462 Gepost op: 6-02-2022, 13:12:50 »
in plaats van mollen gaat ze alleen maar geld verduisteren?

Nou ze heeft wel degelijk gemold hoor, maar geld verduisteren kan ook een tactiek zijn. De rol van de mol is om de pot zo laag mogelijk te houden op welke manier dan ook.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #463 Gepost op: 6-02-2022, 13:14:58 »
Ik vond het opvallend dat er mede dankzij kim 4 vd 5 kistjes geopend zijn (met 7 vd 10 codes een goede score). Elk kistje was 350 waard en er zat 4 x 350 = 1400 euro in.

Er is dus geen euro door Kim verloren. Wat voor haar sowieso een opvallende prestatie is, maar hoe leggen tunnelaars dit uit als ze de mol is? Dit is haar handelsmerk ...

Ik ben geen tunnelaar, maar toch iets van een antwoord proberen. Volgens mij is het wel vrij lastig omdat het vastgestelde bedragen zijn in het kistje. En codes laten verdwijnen... dan is meteen duidelijk dat er een tekort is en wie het heeft gedaan.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #464 Gepost op: 6-02-2022, 13:16:05 »
Ja, maar Yvon was ook niet metéén de Mol. Eigenlijk zou je die berekeningen opnieuw moeten uitvoeren vanaf aflevering 4 of daaromtrent.  ;D

Dat was toch een broodje aap verhaal? Of toch niet?   ???
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Frietei

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #465 Gepost op: 6-02-2022, 13:16:13 »
Kim-Lian van der Meij...KLM...zouden dáár het vliegen, de vogels en de zwanen niet als hint op slaan? Denk zelf dat ze niét de mol is, maar vond het toch wel een aardige om hier te delen. ;-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #466 Gepost op: 6-02-2022, 13:16:31 »
Nou ze heeft wel degelijk gemold hoor, maar geld verduisteren kan ook een tactiek zijn. De rol van de mol is om de pot zo laag mogelijk te houden op welke manier dan ook.

Ja en hoe verklaar je dan het feit dat ze zoveel geld verdiend?

O, ik heb 2 afleveringen obvious gemold. Dan moet ik maar 3 afleveringen obvious de goede kandidaat spelen ofzo?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #467 Gepost op: 6-02-2022, 13:19:41 »
Ik ben geen tunnelaar, maar toch iets van een antwoord proberen. Volgens mij is het wel vrij lastig omdat het vastgestelde bedragen zijn in het kistje. En codes laten verdwijnen... dan is meteen duidelijk dat er een tekort is en wie het heeft gedaan.


Inderdaad. Geld, pijlen of kistjes weggooien was hier quasi onmogelijk. Pijlen en kistjes zouden meteen opvallen en bij het geld was het algemeen duidelijk hoeveel er per kistje verdiend kon worden (dit noemde Fresia zelfs ook nog, die wisten hoeveel geld ze nog maximaal konden verdienen terwijl zij in de andere groep zat). €2450 over 7 pijlen, met een max van €3500, dan kom je meteen bij €350 per kistje.
Wat Kim hier heel slim heeft gedaan had ik ook al in het topic over deze opdracht geschreven. Ze blijft heel dicht bij de ingang, op een plek waar 3 kistjes bij elkaar liggen, vist hier maar 2 van op en gaat meteen weg. Dat 3e kistje komt zo sowieso nooit meer boven omdat Thomas en Sahil veel verder waren en tegelijkertijd hoeven die badmeesters hun aandacht nog maar over twee personen te verdelen. Daarmee krijg je veel sneller die kistjes weer in het water en dat kost allemaal tijd.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #468 Gepost op: 6-02-2022, 13:20:53 »
Ik vond het best mols dat Kim-Lian in het busje zat met Sahil en Thomas en opmerkte zoals jullie nu zitten gaan we de opdracht doen. Waarom niet zoals wij nu zitten. Het leek net of ze erbuiten stond. Als ze de mol is, is dat ook zo natuurlijk ::).

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #469 Gepost op: 6-02-2022, 13:31:10 »
Ik vond het best mols dat Kim-Lian in het busje zat met Sahil en Thomas en opmerkte zoals jullie nu zitten gaan we de opdracht doen. Waarom niet zoals wij nu zitten. Het leek net of ze erbuiten stond. Als ze de mol is, is dat ook zo natuurlijk ::).

Maar waarom doet ze dan helemaal niets met die goede positie?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #470 Gepost op: 6-02-2022, 13:31:52 »
Ja en hoe verklaar je dan het feit dat ze zoveel geld verdiend?

O, ik heb 2 afleveringen obvious gemold. Dan moet ik maar 3 afleveringen obvious de goede kandidaat spelen ofzo?

''Veel geld'' verdient valt reuze mee.

- bij luidsprekers haalt ze een klein bedrag op om ze de verdenking van haar af te halen
- bij hoog spel spelen verduistert ze 250 euro
- bij huis(ont)houden probeert ze heel veel details door te geven en verwarring te zaaien
- bij uit de lucht gegrepen weet ze geen geld te vinden en ligt ze te lekker in de modder
- bij het zwanenmeer komt ze net op tijd aan door enorm te vertragen op het eind (helaas een mislukte molactie - maar het risico was het waard)
- bij tijdsbeeld heeft ze amper iets verplaatst

Deze aflevering:
- Ze gaat snel de grot uit, waardoor ze geen enkel kistje meer kan ophalen en de badmeesters zich op de anderen kunnen focussen
- Ze doet 12! minuten om 3 kistjes te openen. Thomas doet over 2 kistjes slechts een paar minuten.
- Op de jetski heeft ze amper wat boeien weten te verplaatsen

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #471 Gepost op: 6-02-2022, 13:38:15 »
Maar waarom doet ze dan helemaal niets met die goede positie?

Het gaat niet om de positie, maar om het feit dat ze jullie zegt. Ik heb overigens niet Kim als mijn mol.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #472 Gepost op: 6-02-2022, 14:08:39 »
Tijdens het fluistergeprek met Hila speelt Kim weer gewoon met een zwarte pen......de gouden pen was dus wel iets speciaals.

Het montuur van Kim-Lians zonnebril lijkt ook goudkleurig. (Misschien is dat ook bij Fresia het geval, maar dat montuur is minder dik en valt minder op.)

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #473 Gepost op: 6-02-2022, 14:14:11 »
Het montuur van Kim-Lians zonnebril lijkt ook goudkleurig. (Misschien is dat ook bij Fresia het geval, maar dat montuur is minder dik en valt minder op.)

Vind ook vaak dat Kim Lians gezicht meer glimmend lijkt dan bij anderen. Zou ze er elke ochtend een crème met goudglans op doen?   ::rofl::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #474 Gepost op: 6-02-2022, 14:46:23 »
in plaats van mollen gaat ze alleen maar geld verduisteren?

Alsjeblieft niet zeg. Dan kan de mol tot aan de finale een halve ton binnenharken, om deze in de laatste minuut van de finale in het haardvuur te gooien. Dan heeft molspeuren geen enkele zin. Dat dit af en toe gebeurt, buiten het medeweten van anderen én de kijker om (zoals Merel in het laserlabyrint), kan ik billijken. Maar als dit een groot deel van de moltactiek zou zijn, haak ik af. Ik kan me niet voorstellen dat de productie dit toe zou staan. Hetgeen een van de redenen is dat ik niet geloof in een molschap van Kim-Lian.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #475 Gepost op: 6-02-2022, 15:54:01 »


  • Kim-Lians kandidatenpagina met een overzicht van haar belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 6 en vind je hier

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #476 Gepost op: 6-02-2022, 15:57:48 »
als KL de mol is had ze heel veel dingen kunnen doen om niet 4 kistjes te openen op deze sleutelpositie. Sahil was nergens te bekennen en Thomas vond het wel prima, er was niemand die op haar vingers keek.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #477 Gepost op: 6-02-2022, 16:05:27 »
Ik ben geen tunnelaar, maar toch iets van een antwoord proberen. Volgens mij is het wel vrij lastig omdat het vastgestelde bedragen zijn in het kistje. En codes laten verdwijnen... dan is meteen duidelijk dat er een tekort is en wie het heeft gedaan.

Maar als Kim de mol zou zijn, snap ik gewoon niet dat ze verdacht in beeld wordt gebracht, terwijl ze dat op sommige momenten gewoon niet is. Ze wordt bewust door een chronologisch foutieve montage verdacht in beeld gebracht. Waat is daar de logica van? De mol extra verdacht in beeld brengen, de molacties al goed in beeld brengen zodat Nederland (app gebruikers) eindelijk eens van het begin de juiste mol hebben? Ik geloof daar gewoon niets van.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #478 Gepost op: 6-02-2022, 16:29:17 »
Maar als Kim de mol zou zijn, snap ik gewoon niet dat ze verdacht in beeld wordt gebracht, terwijl ze dat op sommige momenten gewoon niet is. Ze wordt bewust door een chronologisch foutieve montage verdacht in beeld gebracht. Waat is daar de logica van? De mol extra verdacht in beeld brengen, de molacties al goed in beeld brengen zodat Nederland (app gebruikers) eindelijk eens van het begin de juiste mol hebben? Ik geloof daar gewoon niets van.

Het double bluff-principe. Maar ik moet bekennen dat ik dat ook steeds onbevredigender én ongeloofwaardiger begin te vinden. Ik sta op het punt van switchen. Maar naar wie? ::vergroot::
Woosie down?

Offline Mirella

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #479 Gepost op: 6-02-2022, 16:51:56 »


  • Kim-Lians kandidatenpagina met een overzicht van haar belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 6 en vind je hier

Jeetje wat een werk zeg, dankje!