Auteur Topic: [Kandidaat] Laetitia Gerards  (gelezen 27605 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[Kandidaat] Laetitia Gerards
« Gepost op: 31-08-2021, 14:35:38 »
Laetitia


Praat mee over het doen en laten van Laetitia Gerards!
Lees hier de bio van Laetitia en een paar opvallende quotes van haar uit het programma.




« Laatst bewerkt op: 30-12-2021, 22:29:31 door Heinz »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #1 Gepost op: 1-09-2021, 09:52:02 »
Ik heb een beetje het gevoel dat zij de vrijstellingen heeft gewonnen. Geen last van primacy/recency effect, wordt vooral neergezet als een "lieve" meid, is redelijk onopvallend, en één van de minder bekenden (daardoor gaan wellicht minder mensen op haar stemmen want je stemt toch sneller op iemand die je wel kent). Kreeg ook niet hele lastige vragen bij de vragenronde van Rik waardoor ze meer op zou kunnen vallen. Het enige wat dit wel tegen kan houden is het antwoord van Everon gaf over Laetitia. Ik denk in ieder geval sowieso dat ze in de top 3 van onder zit ;)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #2 Gepost op: 2-09-2021, 21:54:12 »
Ik heb een beetje het gevoel dat zij de vrijstellingen heeft gewonnen. (…) Ik denk in ieder geval sowieso dat ze in de top 3 van onder zit ;)
…wat echter helemaal niet wil zeggen dat ze de Mol niet zou kunnen zijn! Wij hebben juist op haar gestemd: haar schijnbaar weinig verdachte optreden zou juist heel verdacht kunnen zijn…

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #3 Gepost op: 6-09-2021, 20:39:23 »
Het pleidooi van Laetitia:

Citaat van: Laetitia
Hoi, ik ben Laetitia Gerards. Ik ben operazangeres, maar belangrijker nog: ik ben niet de Mol, en ik baal ervan. Ik baal er echt enorm van. Ik denk ook nog de hele tijd steeds dat er misschien een scherm gaat komen en dan dat er op staat: jij bent de Mol. En het gebeurt niet. En, ik, nou ja, pech. Sorry, mamma en pappa. Ik ben eh niet aan het zingen ergens maar ik sta hier. Ik sta op een soort van eh podium, en ik zou me er eigenlijk heel erg comfortabel moeten voelen. Dat doe ik niet. Ik zweet en eh ik zit in een camera te praten wat ik eigenlijk nooit doe want ik sta liever gewoon voor een eh, een publiek. Ik weet ook helemaal niet meer waar ik nou met mijn verhaal naartoe moet. Maar ik wil zeggen: ik ben niet de Mol en nogmaals ik baal ervan en ik zit zó te genieten van dit spel, van dit avontuur en van mijn medekandidaten en ik wil die verrader die wil ik gewoon ontmaskeren. En als het niet lukt dan ga ik gewoon nog heel erg genieten. Dank jullie wel.

Offline MarvickLentz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #4 Gepost op: 2-01-2022, 00:39:45 »
Ze is naar mijn mening té onschuldig. Het zit niet lekker, kan er niet echt mijn vinger op leggen.

Offline MollyPolly

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #5 Gepost op: 2-01-2022, 10:42:34 »
Heb erg sterk het gevoel dat Laetitia een goeie mol zou kunnen zijn. Super enthousiast maar ook wat afwachtend. En rare acties met die jokers waar ze wel weinig interesse in leek te tonen.

Voor 'hints', de eerste shots die we zien zijn een close-up van een cello (1:22). Laetitia speelt de cello (https://www.youtube.com/watch?v=p6SAgoTjnAA)

En dan de scene waarbij de Mol gekleed in het rood de trap af komt op het bal, lijkt toch wel erg sterk op de "Masquerade" van Phantom of the Opera (https://www.youtube.com/watch?v=mON5dbdm63M).

Leuk random iets nog: Peggy Vrijens zei al in Moltalk dat de maskers haar aan Eyes Wide Shut deed denken: die maskers worden dus inderdaad in Albanië gemaakt in Shkodër (https://www.thejakartapost.com/life/2020/02/26/made-in-albania-carnival-masks-that-travel-the-world.html).

Tijdens de openingsmuziek viel het me net ook op dat de mol in het rode gemaskerd bal kostuum vlak voor Laetitia is geplaatst - betekent waarschijnlijk niks, maar toch misschien interessant. Daarna zien we redelijk weinig van Laetitia - en da's natuurlijk handig want kijkers focussen in het begin super op de kandidaten (en als je iemand niet ziet, focus je ook niet op die persoon).

Ik kijk uit naar dit seizoen om te zien of er nog meer dingetjes richting Laetitia wijzen... :D

Tunnel? Ik?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #6 Gepost op: 2-01-2022, 11:03:39 »
Ik vind juist dat we Laetitia en welmoed best veel gezien hebben , zeker in opdracht 1 en dat vind ik prima, want zo kreeg ik de indruk dat ze best actief is, goed in de groep kan liggen .dit in tegenstelling tot de eerste indruk die ik van haar had in de livestream .

Of ze een mol is, mwah ze staat in de top drie voorlopig bij mij


Offline MollyPolly

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #7 Gepost op: 2-01-2022, 11:31:14 »
Ik vind juist dat we Laetitia en welmoed best veel gezien hebben , zeker in opdracht 1 (...)

Had duidelijker moeten zijn van mijn kant - ik bedoelde meer de eerste minuten van het programma waar we veel kandidaten zien: we zien een hele reeks mensen het pad op lopen etc., maar daarin zien we Laetitia niet. We zien alle kandidaten natuurlijk in de opdrachten, maar ik denk dat als de programmamakers haar (en misschien enkele andere kandidaten) hadden laten zien, dan focus je als kijker misschien meer op hen... :).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #8 Gepost op: 2-01-2022, 11:57:03 »
Ik persoonlijk zou het erg saai hebben gevonden om van alle elf de kennismaking met rik te hebben gezien. Elf keer zelfde verhaaltje . Dat we nu bij sommigen wel het verhaaltje hoorden en bij anderen enkel wie hun schot-voor-de-boeg-mol is , tja ik zoek er niet teveel achter nog .

Tuurlijk is het in de afgelopen jaren wel zo gebleken dat een afvaller meer airtime in de aflevering lijkt te krijgen dan een mol.  En in die zin staat een Laetitia niet direct bovenaan qua airtime. Maar nog altijd hoger dan een Thomas of een hila voor mij

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #9 Gepost op: 2-01-2022, 13:04:47 »
Ze zou inderdaad zeker de mol kunnen zijn. Ze is op dit moment nog niet mijn mol, maar ik hou haar absoluut in de gaten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #10 Gepost op: 2-01-2022, 21:11:36 »
Arno, en waarschijnlijk anderen ook, hebben al gezien dat ze twee gezichten heeft, en wat we uit de paar beelden vanuit de bus van de mollicitatie meekregen, dat is idd totaal anders dan de hypernerveuze Lćtitia tijdens het pleidooi. En ze wil dolgraag klooien met Welmoed, jokers jatten, of Fresia, zandlopers overvragen. Haar rare uitstraling op de groepsfoto gooit wmb nog wat meer koren op de molen. Maar het kan allemaal wishful thinking zijn.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #11 Gepost op: 5-01-2022, 08:51:53 »
Ze zou wel eens iemand kunnen zijn die veel maskers kan opzetten en onder de radar kan blijven. Ik vond haar met de zandlopers ook verdacht, nr 2 op mijn lijstje.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #12 Gepost op: 5-01-2022, 18:24:19 »
Yess tis weer begonnen! Zie al wat bekende namen.

Na terug kijken blijf ik toch steeds hangen op Laetitia! Buiten dat ze wat onnatuurlijk overkomt, zijn er 3 punten die me opvallen!

1 bij de verdeling (af)troeven hoor je Rick tegen Arno zeggen in welk team hij zit, daarna gaat het beeld over naar Laetitia en wordt er alleen geknikt en mag ze doorlopen.

2. Laetitia noemt steeds de tijden bij avondklok (in de tussenstukken)

3. Vrijstellingen: nadat Rick verteld dat ze een pleidooi moeten houden komt Laetitia in beeld, ze zegt letterlijk ‘Holy! Ik wist niet wat ik hoorde. We moesten een pleidooi voor gaan bereiden om mensen te overtuigen dat ik NIET de mol ben… Hoe dan?

Dat zou een mol prachtig op deze manier kunnen zeggen, want tja, holy, hoe dan..als je de mol bent 😁

En dan de muziek natuurlijk, het niet echt bezig zijn met de jokers die madam weemoed allemaal snap weggrist en het verstoren van de groepjes bij avondklok.

Oker die tunnel snel weer op een laag pitje zetten..!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #13 Gepost op: 5-01-2022, 19:48:10 »

2. Laetitia noemt steeds de tijden bij avondklok (in de tussenstukken)

Oker die tunnel snel weer op een laag pitje zetten..!
Nou... heb het zelf niet gecheckt, maar volgens YouTuber Siem werd Laetitia bij het Zondagochtend Concert op NPO Radio 4 om 11:21:56 aangekondigd

Dat is blijkbaar ook een programma van AVROTROS en werd een dag na widm uitgezonden.


Laetitia in widm: "11, 21, 56... " *ze schudt haar hoofd vol ongeloof* " ...da's toch niet normaal???"

Past helemaal bij het thema "De Tijd zal het Leren"



edit: close enough
https://www.nporadio4.nl/uitzendingen/het-zondagochtend-concert/7f343aa9-de9b-4941-8a51-d4fef19ade5d/2022-01-02-het-zondagochtend-concert
« Laatst bewerkt op: 5-01-2022, 20:47:50 door Amethyst »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #14 Gepost op: 5-01-2022, 19:55:43 »
Wel enorm toevallig inderdaad, maar een hint naar de mol in een ander programma? Ik geloof er niet in.

Dat de maskers kunnen verwijzen naar de Italiaanse opera "het gemaskerde bal" en Laetitia operazanger is, terwijl het theater waar ze voor opdracht 3 zaten het theater is waar de eerste opera in Albania vertoond is, vind ik sterker.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #15 Gepost op: 5-01-2022, 21:40:32 »
Nou... heb het zelf niet gecheckt, maar volgens YouTuber Siem werd Laetitia bij het Zondagochtend Concert op NPO Radio 4 om 11:21:56 aangekondigd

Dat is blijkbaar ook een programma van AVROTROS en werd een dag na widm uitgezonden.


Laetitia in widm: "11, 21, 56... " *ze schudt haar hoofd vol ongeloof* " ...da's toch niet normaal???"

Past helemaal bij het thema "De Tijd zal het Leren"



edit: close enough
https://www.nporadio4.nl/uitzendingen/het-zondagochtend-concert/7f343aa9-de9b-4941-8a51-d4fef19ade5d/2022-01-02-het-zondagochtend-concert

Interessant 🧐
Kan niet wachten tot zaterdag 🤗

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #16 Gepost op: 6-01-2022, 08:52:43 »
Laetitia als Phantom of the Opera.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #17 Gepost op: 7-01-2022, 15:33:42 »
3. Vrijstellingen: nadat Rick verteld dat ze een pleidooi moeten houden komt Laetitia in beeld, ze zegt letterlijk ‘Holy! Ik wist niet wat ik hoorde. We moesten een pleidooi voor gaan bereiden om mensen te overtuigen dat ik NIET de mol ben… Hoe dan?
Dat zou een mol prachtig op deze manier kunnen zeggen, want tja, holy, hoe dan..als je de mol bent 😁
Mij viel op dat ze daarbij de klemtoon bewust verkeerd plaatste: PLEIdooi ... OVERtuigen. En vervolgens: NIET de mol. Alsof ze wilde zeggen dat de klemtoon eigenlijk op MOL moest liggen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #18 Gepost op: 7-01-2022, 18:50:53 »
Mij viel op dat ze daarbij de klemtoon bewust verkeerd plaatste: PLEIdooi ... OVERtuigen. En vervolgens: NIET de mol. Alsof ze wilde zeggen dat de klemtoon eigenlijk op MOL moest liggen.

Mooi gevonden, ik ga nog een keer terug luisteren ;-)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #19 Gepost op: 8-01-2022, 10:18:44 »
Het zou ook kunnen dat Laetitia zich oprecht afvraagt hoe je dat doet, een pleidooi houden om de kijkers te overtuigen dat zij niet de mol is. Ook als zij inderdaad niet de mol is, kun je volgens mij heel goed zo reageren. En door de montage wordt het dan als verdacht neergezet. Lastig geval, zou beide kanten op kunnen.