Auteur Topic: [Kandidaat] Laetitia Gerards  (gelezen 27617 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #200 Gepost op: 5-02-2022, 21:59:54 »
Toffe meid in de opdrachten! Miss Laratia Crards ::super::. Vind haar steeds leuker worden, maar frees dat ze volgende week eruit gaat liggen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #201 Gepost op: 5-02-2022, 22:26:00 »
Toffe meid in de opdrachten! Miss Laratia Crards ::super::. Vind haar steeds leuker worden, maar frees dat ze volgende week eruit gaat liggen.

Fresia vreest met je mee.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #202 Gepost op: 5-02-2022, 22:30:18 »
Laetitia is feitelijk verantwoordelijk voor op z'n minst 535 euro bij die tweede opdracht. Daar heeft ze de 250 euro goed gehangen. Bij een andere boot hing zij de 100 euro goed en meteen daarna Kim-Lian de 250 euro, dus daar hebben de dames eigenlijk samen 535 euro verdiend. Vooral Laetitia heeft dus naar mijn idee hier wel heel veel opgehaald als ze de Mol zou zijn. En ja, van Kim-Lian (die mijn hoofdverdachte) is bevalt het me ook niet dat die die 250 euro goed hing, maar dat is een ander topic.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #203 Gepost op: 5-02-2022, 23:53:14 »
In een biecht zei Laetitia dat ze vroeger graag Ronja de roversdochter las. Zie afbeelding voor een samenvatting. Hmmmm een bliksemschicht. Waar hebben we die vaker gezien?
Maar wisten jullie dat de dochter van Kim-Lian Ronja heet?

En o ja, de titel van de aflevering: Golfbeweging.
bij de opdracht met het woorden roepen een paar afleveringen eerder maakte ze met haar armen een golfbeweging, om het woord ‘krochten’ te onthouden.


Ik moet wel bekennen dat ik na de laatste aflevering twijfel of ik nog wel goed zit met het verdenken van Laetitia. Weinig gezien wat me verder de tunnel in trekt. Misschien dat ik met het terugkijken nog dingen tegenkom, maar mijn gevoel begint steeds meer richting iemand anders te gaan.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2022, 23:58:01 door Nemi »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #204 Gepost op: 6-02-2022, 00:00:07 »
Ik had Laetitia nog als klein bijmolletje, maar ik denk dat ze zo moest lachen omdat ze Sahil enorm verdacht! Zonder vrijstelling lag ze er ws uit. Nog maar even terug kijken morgen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #205 Gepost op: 6-02-2022, 00:03:43 »
Dat zou kunnen. De laatste keer dat we haar verdenkingen hoorden was in aflevering 3. Toen verdacht ze Kim-Lian en Sahil.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #206 Gepost op: 6-02-2022, 09:50:09 »
Of zij was degene waartegen Sahil de dag voor het avontuur begon uitschreeuwde “Jij bent de mol!”, zie het dagboek van de afvaller.
En moet ze lachen dat ze (na Arno, herinner je het blije gehuppel met de voeten bij zijn exit) ook hem vakkundig om de tuin heeft geleid doorheen het spel. En verder niemand iets in de gaten heeft.

Wat ook een typische mol-actie zou kunnen zijn, is om zelf twee sleutels van (uiteraard) twee pijlen te vinden (kijk mij lekker bezig, vol in beeld en voor de kandidaten, intussen de anderen de les spellen “niet met je neus zoeken he jullie”), er ondertussen eentje onvindbaar te maken en een ander terug te leggen (die Everon later wel vindt). Met als bedoeling tegelijk ook voldoende tijd te rekken, zodat de opdracht voor Kim, Thomas en Sahil moeilijker wordt.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2022, 11:52:04 door Molekule »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #207 Gepost op: 6-02-2022, 10:25:45 »
Wat ook een typische mol-actie zou kunnen zijn, is om zelf twee sleutels van (uiteraard) twee pijlen te vinden (kijk mij lekker bezig, vol in beeld en voor de kandidaten, intussen de anderen de les spellen “niet met je neus zoeken he jullie”), er ondertussen eentje onvindbaar te maken en een ander terug te leggen (die Everon later wel vindt). Met als bedoeling tegelijk ook voldoende tijd te rekken, zodat de opdracht voor Kim, Thomas en Sahil moeilijker wordt.
Als dat inderdaad een sleutel was die ze teruglegde, denk ik dat ze de andere twee aan het testen was.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #208 Gepost op: 6-02-2022, 10:38:18 »
Als dat inderdaad een sleutel was die ze teruglegde, denk ik dat ze de andere twee aan het testen was.

Dat zou zeker kunnen, maar dan is het wel pas testen als blijkt dat de anderen met hun neus aan het zoeken zijn en ze dat merkwaardig vindt. Als ze echt wil testen, had ze beter de eerste sleutels ook nog even laten liggen en afwachten wat er gebeurt.

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #209 Gepost op: 6-02-2022, 13:17:36 »
Beste Laetitia,

Waarom heb ik je nog niet in een Braveheart-film gezien?
En waarom is er nog steeds geen album in 'Ennia' stijl van je uitgekomen?
Ik zie je in beide echt schitteren, zo'n mooie heldere stem en zo'n charmante verschijning.

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Mzahk hr cd lnk !

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #210 Gepost op: 6-02-2022, 13:20:48 »
Of zij was degene waartegen Sahil de dag voor het avontuur begon uitschreeuwde “Jij bent de mol!”, zie het dagboek van de afvaller.
En moet ze lachen dat ze (na Arno, herinner je het blije gehuppel met de voeten bij zijn exit) ook hem vakkundig om de tuin heeft geleid doorheen het spel. En verder niemand iets in de gaten heeft.

Dat zij het was die met Sahil in de lift stond zou dat lachje wel verklaren!

Ik denk dat het sowieso Everon, Fresia of Laetitia was, in die lift. Hij had namelijk gezegd dat hij op Thomas en Kim-Lian zat en later spijt had dat hij niet op degene in de lift was gaan zitten, want dat bleek later echt de mol te zijn.

Hij had het over een rare energie die hij voelde bij de persoon in de lift. Hij sliep bij Everon op de kamer. Bij Everon had hij die rare energie dan toch al kunnen voelen op de kamer? Waarom pas in de lift? Daarom denk ik niet dat het Everon was.
Blijven Fresia en Laetitia over. Fresia was zijn maatje daar. Zou hij die vreemde energie bij haar dan ook niet al eerder hebben opgemerkt?

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #211 Gepost op: 6-02-2022, 13:52:57 »
Dat zij het was die met Sahil in de lift stond zou dat lachje wel verklaren!

Ik denk dat het sowieso Everon, Fresia of Laetitia was, in die lift. Hij had namelijk gezegd dat hij op Thomas en Kim-Lian zat en later spijt had dat hij niet op degene in de lift was gaan zitten, want dat bleek later echt de mol te zijn.

Hij had het over een rare energie die hij voelde bij de persoon in de lift. Hij sliep bij Everon op de kamer. Bij Everon had hij die rare energie dan toch al kunnen voelen op de kamer? Waarom pas in de lift? Daarom denk ik niet dat het Everon was.
Blijven Fresia en Laetitia over. Fresia was zijn maatje daar. Zou hij die vreemde energie bij haar dan ook niet al eerder hebben opgemerkt?

Was Laetitia zijn schot voor de boeg? Want logischerwijs zou dat dan de liftgenoot moeten zijn.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #212 Gepost op: 6-02-2022, 14:02:28 »

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #213 Gepost op: 6-02-2022, 14:03:53 »
Dat zij het was die met Sahil in de lift stond zou dat lachje wel verklaren!

Ik denk dat het sowieso Everon, Fresia of Laetitia was, in die lift. Hij had namelijk gezegd dat hij op Thomas en Kim-Lian zat en later spijt had dat hij niet op degene in de lift was gaan zitten, want dat bleek later echt de mol te zijn.

Had Sahil dit elders ook al gezegd dan, behalve in het dagboek van de afvaller? Dat herinner ik me niet meer.
Ik denk ook dat de mol in de eerste proef liever vermijdt om met Sahil in een groepje te zitten, dat zou enkel voor Laetitia en Thomas gelden.
Overigens was Laetitia’s schot voor de boeg Sahil.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2022, 14:06:18 door Molekule »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #214 Gepost op: 6-02-2022, 14:21:15 »
Was Laetitia zijn schot voor de boeg? Want logischerwijs zou dat dan de liftgenoot moeten zijn.

Waarom denk je dat? Ik lees in dat dagboek niets dat daarop wijst. Of mis ik iets?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #215 Gepost op: 6-02-2022, 15:51:47 »


  • Laetitia's kandidatenpagina met een overzicht van haar belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 6 en vind je hier

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #216 Gepost op: 6-02-2022, 18:56:30 »
Dat zij het was die met Sahil in de lift stond zou dat lachje wel verklaren!

Ik denk dat het sowieso Everon, Fresia of Laetitia was, in die lift. Hij had namelijk gezegd dat hij op Thomas en Kim-Lian zat en later spijt had dat hij niet op degene in de lift was gaan zitten, want dat bleek later echt de mol te zijn.

Hij had het over een rare energie die hij voelde bij de persoon in de lift. Hij sliep bij Everon op de kamer. Bij Everon had hij die rare energie dan toch al kunnen voelen op de kamer? Waarom pas in de lift? Daarom denk ik niet dat het Everon was.
Blijven Fresia en Laetitia over. Fresia was zijn maatje daar. Zou hij die vreemde energie bij haar dan ook niet al eerder hebben opgemerkt?

Toen ik dit typte vergiste ik me. Ik dacht toen dat het liftverhaal op de ochtend voor de laatste opdracht was. Maar dat staat er helemaal niet. Er staat dat het op de avond was voordat het spel begon. Mijn theorie over de energie die hij al had moeten voelen bij zijn roommate Everon of maatje Fresia klopt dus niet. Want dat kwam pas daarna.

Toch denk ik dat mijn theorie klopt dat het Everon, Laetitia of Fresia (oftewel team ELF in de eerste opdracht) was. Want het was volgens mij niet Kim of Thomas, die hij op het laatst verdacht.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2022, 18:59:01 door Nemi »

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #217 Gepost op: 6-02-2022, 21:35:04 »
Bij het rode scherm van Sahil, beetje vreemd, ze moest toen lachen??... geen idee of het iets is, maar haar reactie viel me wel op...

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #218 Gepost op: 6-02-2022, 21:46:59 »
Was dat niet een soort van ontlading. Arme Sahil, nadat Arno met zijn joker naar huis ging, gaat hij nu zelf met zijn vrijstelling. Misschien heeft Sahil wel luid staan roepen dat hij het zeker wist en hij die vrijstelling niet nodig had.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #219 Gepost op: 6-02-2022, 21:50:27 »
Toen ik dit typte vergiste ik me. Ik dacht toen dat het liftverhaal op de ochtend voor de laatste opdracht was. Maar dat staat er helemaal niet. Er staat dat het op de avond was voordat het spel begon. Mijn theorie over de energie die hij al had moeten voelen bij zijn roommate Everon of maatje Fresia klopt dus niet. Want dat kwam pas daarna.

Toch denk ik dat mijn theorie klopt dat het Everon, Laetitia of Fresia (oftewel team ELF in de eerste opdracht) was. Want het was volgens mij niet Kim of Thomas, die hij op het laatst verdacht.
Ja of hij is all in op Kim-Lian gegaan en hij realiseerde zich dat het toch Thomas was (die hij sinds de lift al verdacht). Of vice versa (maar dan zet ik m’n geld op Thomas omdat dat zijn schot voor de boeg mol was)