Auteur Topic: [Kandidaat] Thomas van Luyn  (gelezen 22574 keer)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #140 Gepost op: 14-02-2022, 09:14:01 »
Ik zie Thomas niet als mol hij heeft veel geld verdiend soms ook onnodig. Grootste probleem bij hem is dat hij net als bij Fresia niemand hem verdenkt op dit moment. Mocht hij de mol zijn wie gaat hem ontmaskeren.
Het zou goed kunnen dat Everon hem verdenkt, maar dat we dat niet te horen kregen. Een deel van zijn testbiecht was vervangen door zijn testbiecht uit aflevering 5, waarin hij zegt dat hij op Kim-Lian zit.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #141 Gepost op: 14-02-2022, 12:08:30 »
In de nieuwe beelden zegt Laetitia tegen Thomas “ik zag je opeens wel voorbij varen”, waarop Thomas zegt “ja, achter je, klopt”.

Geeft hij hier nu toe dat hij als mol achter iedereen heeft gevaren?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #142 Gepost op: 14-02-2022, 12:14:00 »
Waar zijn die beelden te zien?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #143 Gepost op: 14-02-2022, 12:17:58 »
Op de site of in de app

En Lea maakt hier n grapje  ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #144 Gepost op: 14-02-2022, 12:18:53 »
Heb je een linkje naar die beelden?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #145 Gepost op: 14-02-2022, 12:20:32 »
In t betreffende topic gezet

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #146 Gepost op: 14-02-2022, 12:27:49 »
Thanks! Wat nog veel interessanter in dit filmpje is, is dat Thomas over Fresia zegt dat ze 'alleen maar de kapitein zat te betasten'. Hoe kan hij dat weten?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #147 Gepost op: 14-02-2022, 12:29:19 »
Everon zei dat. Had Fresia gewoon allang verteld waarschijnlijk.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #148 Gepost op: 14-02-2022, 12:32:19 »
Everon liegt, als hij kandidaat was zou hij zich toch juist verdacht willen maken? Dat is wel wat fresia eigenlijk doet. Of is fresia brutaal en durft ze zichzelf verdacht te maken omdat toch niemand haar verdenkt?
Mn fresia tunnel vertoont barstjes, dan toch Everon..???

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #149 Gepost op: 14-02-2022, 12:33:58 »
Everon zei dat. Had Fresia gewoon allang verteld waarschijnlijk.

Even opnieuw gekeken en je hebt gelijk. Eerst zegt Thomas dat ze alleen maar om zich heen zat te kijken en dan vult Everon aan met die opmerking over de kapitein betasten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #150 Gepost op: 14-02-2022, 13:35:54 »
Even opnieuw gekeken en je hebt gelijk. Eerst zegt Thomas dat ze alleen maar om zich heen zat te kijken en dan vult Everon aan met die opmerking over de kapitein betasten.

In het filmpje klinkt het echt alsof Thomas en Everon Fresia beiden hebben gezien. Dit versterkt mijn gevoel dat ze allemaal tegelijkertijd op het water zaten. Misschien hadden ze die vrijstelling wel kunnen verdienen als ze de mol op de foto zouden zetten. Ze hadden de kans al hun mede-kandidaten op de foto te zetten omdat iedereen op het water zat. De vrijstelling kregen ze als ze de juiste mol er uit wisten te pikken en op de foto zetten. Hoe die vrijstelling precies te verdienen was is jammer genoeg helemaal niet verteld waardoor we gewoon niet zeker kunnen weten of alleen de mol op het water was of de andere kandidaten ook. Maar… als alleen de mol op het water was en de kandidaten die hadden moeten spotten. Dan zou dat toch betekenen dat Laetitia die vrijstelling had moeten krijgen? Die had Thomas tenslotte gespot. Ze kreeg die vrijstelling niet. Ook dat versterkt weer mijn gevoel dat ze allemaal op het water zaten.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 13:43:39 door Nemi »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #151 Gepost op: 14-02-2022, 13:43:34 »
Nee, want Rik zegt duidelijk "De Mol is vlak langs jullie gevaren". Als ze allemaal tegelijk op het water zouden zitten, dan zouden ze behalve tijdens hun eigen beurt met de camera vier kunnen hebben zien dat er een bootje vlak achter de boot van de kandidaat met de camera langs ging. Dan zou de kandidaat die als eerste ging sterk in het nadeel zijn en degenen die later gingen zouden precies weten wanneer ze zouden moeten opletten op dat bootje dat praktisch langszij komt.
Dus:  ::ohno::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #152 Gepost op: 14-02-2022, 13:44:47 »
Mijn visie hierop is nog steeds: Er was geen echte vrijstelling te verdienen (anders was Rik hier wel op terug gekomen volgens mij). Je kon de mol zien en omdat niemand op de juiste mol zit (Fresia of Thomas) of niet iedereen goed zit (Everon) had je als je de mol had gespot zeker in de finale gezeten als je de test daarop had ingevuld.

Alleen in het scenario dat Kim-Lian de mol is (Fresia test niet mee, rest op Kim-Lian) had de mol spotten geen toegevoegde waarde. Ik zie het als hint dat Kim-Lian niet de mol is :)

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #153 Gepost op: 14-02-2022, 13:50:08 »
Nee, want Rik zegt duidelijk "De Mol is vlak langs jullie gevaren". Als ze allemaal tegelijk op het water zouden zitten, dan zouden ze behalve tijdens hun eigen beurt met de camera vier kunnen hebben zien dat er een bootje vlak achter de boot van de kandidaat met de camera langs ging. Dan zou de kandidaat die als eerste ging sterk in het nadeel zijn en degenen die later gingen zouden precies weten wanneer ze zouden moeten opletten op dat bootje dat praktisch langszij komt.
Dus:  ::ohno::

Tenzij ze allemaal vlak langs elkaar gevaren zijn. (Alleen kregen wij dat door de montage niet gezien). Dan ging het dus niet om het spotten van 1 persoon, maar om het er uit pikken van de juiste persoon.

@Martje als het klopt wat jij schrijft, is het dan niet raar dat Rik het ‘Vrijstelling’ noemt? Als ze allemaal de mol zouden spotten en dus weten wie de mol is, dan geeft dat ze niet automatisch allemaaleen vrijstelling. Want d.m.v. de testen valt er altijd iemand af. Al maak je de test 100% goed, als jij langzamer bent dan de rest, dan lig je er toch uit.

Maar ja, mijn theorie klopt dan ook niet 100%. Want stel je kon een vrijstelling verdienen als je de mol wist te fotograferen (terwijl alle kandidaten op het water waren). Ook dan kan het gebeuren dat ze allemaal de mol op de foto kregen. En allemaal die vrijstelling lijkt me sterk. Ik denk dus dat er meer achter zit en gok (en hoop) dat we daar nog meer over gaan zien in extra materiaal of in de volgende aflevering. Zeker nu we door het extra beeldmateriaal van vandaag weten dat Laetitia Thomas voorbij heeft zien varen en toch had ze geen vrijstelling. Én we weten dat zowel Thomas als Everon Fresia hebben gezien op haar bootje.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 13:53:26 door Nemi »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #154 Gepost op: 14-02-2022, 13:51:02 »
Mijn visie hierop is nog steeds: Er was geen echte vrijstelling te verdienen (anders was Rik hier wel op terug gekomen volgens mij). Je kon de mol zien en omdat niemand op de juiste mol zit (Fresia of Thomas) of niet iedereen goed zit (Everon) had je als je de mol had gespot zeker in de finale gezeten als je de test daarop had ingevuld.

Alleen in het scenario dat Kim-Lian de mol is (Fresia test niet mee, rest op Kim-Lian) had de mol spotten geen toegevoegde waarde. Ik zie het als hint dat Kim-Lian niet de mol is :)

Maar Rik is er toch op teruggekomen? Hij zegt na de opdracht, kort nadat hij 35 euro heeft overhandigd, dat niemand de Mol heeft gespot en er dus geen vrijgeleide naar de finale is. Mocht iemand wél de Mol hebben gespot, dan hadden ze in dat moment in beeld gebracht door de bewuste kandidaat te filmen, in een biecht te laten zeggen "En toen zag ik de Mol", echter natuurlijk zonder de Mol ook in beeld te brengen. En dan had Rik gezegd na de overhandiging van de 35 euro "Kandidaat X heeft een vrijgeleide naar de finale en hoeft niet meer deel te nemen aan de executies. Gefeliciteerd!"
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #155 Gepost op: 14-02-2022, 13:53:20 »
Tenzij ze allemaal vlak langs elkaar gevaren zijn. (Alleen kregen wij dat door de montage niet gezien). Dan ging het dus niet om het spotten van 1 persoon, maar om het er uit pikken van de juiste persoon.

@Martje als het klopt wat jij schrijft, is het dan niet raar dat Rik het ‘Vrijstelling’ noemt? Als ze allemaal de mol zouden spotten en dus weten wie de mol is, dan geeft dat ze niet automatisch allemaaleen vrijstelling. Want d.m.v. de testen valt er altijd iemand af. Al maak je de test 100% goed, als jij langzamer bent dan de rest, dan lig je er toch uit.

Maar ja, mijn theorie klopt dan ook niet 100%. Want stel je kon een vrijstelling verdienen als je de mol wist te fotograferen (terwijl alle kandidaten op het water waren). Ook dan kan het gebeuren dat ze allemaal de mol op de foto krijgen. En allemaal die vrijstelling lijkt me sterk. Ik denk dus dat er meer achter zit en gok (en hoop) dat we daar nog meer over gaan zien in extra materiaal of in de volgende aflevering.

Nee, want in de beelden is duidelijk te zien dat er niet nog vier andere bootjes voortdurend vlakbij zijn. Dus echt:  ::ohno::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #156 Gepost op: 14-02-2022, 13:54:54 »
Nee, want in de beelden is duidelijk te zien dat er niet nog vier andere bootjes voortdurend vlakbij zijn. Dus echt:  ::ohno::

Ze laten ons precies zien wat ze ons wíllen laten zien.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #157 Gepost op: 14-02-2022, 14:00:54 »
Dan zou ik die opdracht nog maar eens heel goed terugkijken. Wat jij verzonnen hebt, zou praktisch bijna niet uit te voeren zijn. Wel eens van Occam's razor gehoord?

Bovendien zien we de kandidaten elke keer vanaf hetzelfde vertrekpunt starten en zijn daar domweg niet vier andere bootjes vlakbij. De programmamakers zijn natuurlijk niet gek en gaan niet iets verzinnen wat tot chaos leidt. Bovendien zou degene die als laatste mag, dan al vier keer hebben gezien waar de mollies en millies zich bevinden. Dat zou het spel totaal oneerlijk maken.

Het spijt me heel erg, maar het is absoluut:  ::ohno::
En als het wel zo is, dan eet ik beide petten van Thomas op.  :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #158 Gepost op: 14-02-2022, 14:17:58 »
Degene die het bootje bestuurd is Volgens mij ook dezelfde man. Nee ze zijn niet tegelijk gegaan, onmogelijk want dan kan de mol ook niet langs varen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #159 Gepost op: 14-02-2022, 14:22:23 »
Precies, de bestuurder (of 'de door Fresia betaste kapitein' zo u wilt), was telkens dezelfde en ging steeds de kandidaat ophalen bij dezelfde aanlegplek. De kans dat ik me binnenkort ga verslikken in twee petten is non-existent.
 :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!