Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 41803 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #160 Gepost op: 7-02-2022, 14:21:37 »
Als je n slimme speler bent.. en ook op Kim inzet zou ze ingevuld hebben dat de mol op n jetski zit qua kansberekening. En we zien haar de exclusieve plek van Everon invullen.

Om er daarom maar vanuit te gaan dat ze Kim niet verdenkt gaat mij wat te ver. Bovendien kan je een test ook anders invullen. Door hier exclusief op Everon in te vullen weet je in ieder geval dat die vraag juist op die ene verdachte slaat.

In aflevering zegt Fresia dat ze Kim vertrouwd.

Welke aflevering (en liefst ook welk moment) bedoel je?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #161 Gepost op: 7-02-2022, 14:25:02 »
In afl 6 zegt ze dat ze kim wel gelooft over de moltelefoonsituatie

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #162 Gepost op: 7-02-2022, 14:26:38 »
Om er daarom maar vanuit te gaan dat ze Kim niet verdenkt gaat mij wat te ver. Bovendien kan je een test ook anders invullen. Door hier exclusief op Everon in te vullen weet je in ieder geval dat die vraag juist op die ene verdachte slaat.

Welke aflevering (en liefst ook welk moment) bedoel je?

https://www.youtube.com/watch?v=3x39ijjPpRw&t=2750s

minuut 7.12


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #163 Gepost op: 7-02-2022, 14:27:58 »
Bedankt! Fresia zegt hier dat ze Kim vertrouwt als ze zegt dat ze het niet in haar eigen tas heeft gedaan. Dat is iets anders dan dat ze denkt dat Kim niet de Mol is. Misschien denkt Fresia juist: ja, jij hebt dit niet in je tas gedaan want dat zou een Mol niet doen.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #164 Gepost op: 7-02-2022, 14:32:20 »
Bedankt! Fresia zegt hier dat ze Kim vertrouwt als ze zegt dat ze het niet in haar eigen tas heeft gedaan. Dat is iets anders dan dat ze denkt dat Kim niet de Mol is. Misschien denkt Fresia juist: ja, jij hebt dit niet in je tas gedaan want dat zou een Mol niet doen.

Het kan allebei. Ik denk dat ze Kim vertrouwd en dat ze alleen richt op Everon. Het is een wonder dat ze er nog in zit.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #165 Gepost op: 7-02-2022, 14:44:17 »
Het kan allebei. Ik denk dat ze Kim vertrouwd en dat ze alleen richt op Everon. Het is een wonder dat ze er nog in zit.

Tenzij ze de Mol is, natuurlijk.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #166 Gepost op: 7-02-2022, 16:10:55 »
Of dat Everon de mol is, dat is ook nog een optie.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #167 Gepost op: 7-02-2022, 18:50:55 »
Thomas is dan ook een sportieve Mol en haalt aanstaande zaterdag met veel plezier de nodige duizenden euro's uit de pot voor de finalevrijstelling.
 ;D
Nee maar even serieus, zo laat in het spel nog de pot kunnen leegtrekken? Gaat niet gebeuren. Halverwege het spel, ja. Maar niet als we nog maar 4 van de 11 kandidaten zien rennen in een gouden vrijstelling spel. Thomas, Kim-Lian, Everon en Laetitita. Want Fresia heeft al een uitzonderingspositie. En als ze uitgehold zijn roept Thomas ineens: ik bied 10.000 voor een vrijstelling? Nee joh, echt niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #168 Gepost op: 7-02-2022, 21:52:55 »
Zijn er ooit wel eens mollen geweest waarbij de verdenkingen van de mol zo vaag werden gehouden in dit stadium van het programma? Dwz, kunnen we hierdoor Laetitia afschrijven, omdat we nu  al tweemaal niet duidelijk hebben gehoord wie ze verdenkt? Verdachtmakingen, uitgesproken door de mol, worden normaal toch juist gebruikt om eea te sturen?

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #169 Gepost op: 7-02-2022, 23:06:52 »
Zijn er ooit wel eens mollen geweest waarbij de verdenkingen van de mol zo vaag werden gehouden in dit stadium van het programma? Dwz, kunnen we hierdoor Laetitia afschrijven, omdat we nu  al tweemaal niet duidelijk hebben gehoord wie ze verdenkt? Verdachtmakingen, uitgesproken door de mol, worden normaal toch juist gebruikt om eea te sturen?

Misschien verdenkt ze als enige de echte “juiste” mol? Of ze is de mol maar dat denk ik niet.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #170 Gepost op: 7-02-2022, 23:36:16 »
Zijn er ooit wel eens mollen geweest waarbij de verdenkingen van de mol zo vaag werden gehouden in dit stadium van het programma? Dwz, kunnen we hierdoor Laetitia afschrijven, omdat we nu  al tweemaal niet duidelijk hebben gehoord wie ze verdenkt? Verdachtmakingen, uitgesproken door de mol, worden normaal toch juist gebruikt om eea te sturen?
Ik heb mijn oude molboekjes maar weer eens van zolder gehaald. Het is niet ongebruikelijk dat we verdenkingen van één of meerdere kandidaten niet te zien krijgen, ook van de Mol. Ik denk dat een rol speelt hoe de verdenkingen liggen en welke ze vrij kunnen geven zonder weg te geven wie de Mol is.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #171 Gepost op: 10-02-2022, 14:58:19 »
Misschien verdenkt ze als enige de echte “juiste” mol? Of ze is de mol maar dat denk ik niet.
Ze verdenkt of als enige de juiste mol (in dat geval Fresia) of ze valt binnenkort af en we mogen niet weten op wie omdat die persoon de finale gaat halen en ze die persoon als moloptie open willen houden.

Zelf neig ik toch naar dat ze er volgende week uitgaat, helaas...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #172 Gepost op: 10-02-2022, 15:23:47 »
Het kan ook zijn dat ze op Sahil zat en omdat ze weinig gezien had en haar mol niet in de gaten kon houden de vrijstelling heeft ingezet. Dat zou wel haar lachen tijdens de executie kunnen verklaren. Dat ze zo moest lachen omdat ze de test op Sahil zou hebben ingevuld. Lachen van opluchting of zoiets.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #173 Gepost op: 10-02-2022, 15:27:31 »
Het kan ook zijn dat ze op Sahil zat en omdat ze weinig gezien had en haar mol niet in de gaten kon houden de vrijstelling heeft ingezet. Dat zou wel haar lachen tijdens de executie kunnen verklaren. Dat ze zo moest lachen omdat ze de test op Sahil zou hebben ingevuld. Lachen van opluchting of zoiets.
De vraag is dan alleen waarom ze dat niet laten zien op beeld? Over het algemeen vinden ze het bij widm juist erg leuk om te laten zien dat iemand op de persoon zit die afvalt (denk aan de Leonie exit in 2020)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #174 Gepost op: 10-02-2022, 21:42:49 »
Test aflevering 5:

Everon: Kim-Lian
zet 1 joker in


^  Everon biecht dat hij hetzelfde gaat doen als de vorige keer. Zijn Thomas-verdenking is er dus uitgeknipt. Kim noemde hij toen pas als 2e. Je hoort dat het knip- en plakwerk is (wat normaal is). Kim is "een" hoofdverdachte van hem.

Ze zetten Kim verdachter neer dan ze is en Thomas minder verdacht.

Wat van alles kan betekenen. Dat Thomas nog afvalt en ze er een tweestrijd tussen Kim en Everon van maken, bijvoorbeeld. Of iets heel anders.

Test aflevering 6:

Everon: Kim-Lian, Sahil


Deze klopt wel. Everon voelt zich er onzeker over, maar spreidt alleen op Kim-Lian en Sahil(?). Of beter: denkt dat te gaan doen. Opvallend dat ze dat zo duidelijk laten zien.

Ze voeren ons dat Everon straks vol op Kim gaat inzetten.

deze edit past (te?) goed bij Everon als Mol.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2022, 11:43:48 door Amethyst »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #175 Gepost op: 10-02-2022, 23:10:17 »
Het valt mij op dat in de verdenkingen van de laatste test de namen van Fresia, Laetitia en Thomas niet zijn genoemd.

Laetitia is tot nu vrijwel door niemand verdacht geweest, of het is uit beeld gehouden.

Fresia werd door Hila verdacht in aflevering 3 en 4. Van de test van Hila in aflevering 5, waarin ze een rood scherm kreeg, is niet bekend wie zij verdacht.

Ik neig naar Everon, omdat hij door Fresia en Kim-Lian wordt verdacht, die in dat geval kansrijk zijn om de finale te halen, maar zeker weten doe ik het niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #176 Gepost op: 11-02-2022, 11:34:20 »
Na even nadenken is er maar een logische reden waarom ze niets meer van Laetitia haar verdenkingen tonen. Fresia zal wel stilaan vol op Everon gaan en als ze tonen dat Laetitia naar verderzetting van haar eerdere verdenkingen vol op Kim gaat, kunnen we Everon wel afstrepen. Dat willen ze natuurlijk niet.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #177 Gepost op: 11-02-2022, 11:41:31 »
Na even nadenken is er maar een logische reden waarom ze niets meer van Laetitia haar verdenkingen tonen. Fresia zal wel stilaan vol op Everon gaan en als ze tonen dat Laetitia naar verderzetting van haar eerdere verdenkingen vol op Kim gaat, kunnen we Everon wel afstrepen. Dat willen ze natuurlijk niet.
Kun je dat uitleggen? Kim zit toch ook op Everon?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #178 Gepost op: 11-02-2022, 13:02:58 »
Kun je dat uitleggen? Kim zit toch ook op Everon?

Kim is de mol in mijn hypothese.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #179 Gepost op: 11-02-2022, 13:03:58 »
Test aflevering 6:

Everon: Kim-Lian, Sahil

Fresia: Everon

Kim-Lian: Sahil (zegt niet zeker te weten of ze alles op hem wil zetten)

Laetitia: zet groene vrijstelling in, maakt geen test

Sahil: niemand (vult in dat de mol bij de duikbootbasis was, Kim-Lian of Thomas)

Thomas: Kim-Lian, Sahil

-------------------------------------

Fresia heeft haar groene vrijstelling nog
Met Fresia als mol:

Aflevering 7.   stel Fresia wint de finalevrijstelling
Fresia: Everon. (Fresia heeft groene vrijstelling en finalevrijstelling)
Thomas zal Kim-Lian blijven stemmen
Everon zal Kim-Lian blijven stemmen
Laetitia: Spreiden Kim-Lian / Everon?
Kim: Everon en iets meer Fresia.
Kim was afl. 6 al een beetje aan het spreiden op Everon en een beetje Fresia.
Thomas, slimme gast, zal het beste invullen op alleen Kim-Lian, beter dan Everon. Thomas naar huis.

Aflevering 8.
Fresia: Everon
Everon: Kim-Lian
Laetitia: Kim-Lian/Everon
Kim-Lian: Everon/Fresia.
Laetitia valt af / marginaal tov Everon. (of misschien door finalevrijstelling)

Aflevering 9
Dan hebben we een driehoekje over: Fresia zegt Everon, Everon zegt Kim-Lian, Kim-Lian zegt Fresia.

Als Everon de finale vrijstelling wint komen we hier ook op uit.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2022, 13:06:15 door foxhunter »