Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 39648 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #460 Gepost op: 10-03-2022, 10:50:36 »
ze hebben de Mol dit jaar m.i. nog meer in de schaduw gehouden dan andere jaren. Voorbeeld: uitgerekend van twee kandidaten die hem in aflevering 1 verdachten (Kim-Lian, Hila) horen we in aflevering 2 geen verdenking tijdens de test. Daaruit trek ik de conclusie dat zij toen beiden (nog) op Everon zaten en dat we dat zo vroeg in het seizoen niet mochten weten.
Sprak ook boekdelen ja!  ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #461 Gepost op: 11-03-2022, 12:56:05 »

Het gaat dus zeker niet om de laatste keuze en hoofdverdachte(n). Everon had van de crew doorgegeven dat Sahil op hem ging. Blijkbaar deed hij dat ook de aflevering(en) ervoor, maar koos in de bewuste aflevering dat hij eruit vloog opeens wispelturig voor een ander plan. Verder vergeten jullie Laetitia, die zat vol op Everon, maar werd alleen gered door Thomas die maar een halve test goed had, maar wel het vraagteken.

Stine en Simone hebben ook wel eens Jan genoemd bij een test, dat is mijn hele punt. Hier heeft bijna niemand Everon wel eens genoemd bij een test. Terwijl ze weldegelijk dik op hem zaten. Er is dus wat al te dol omgesprongen met wat men wel en wat men niet heeft laten zien in de uiteindelijke testbiechten.

Daarom konden we dit jaar ook zo weinig met dit topic helaas. Maar blijft een favoriet voor mij, zeker als je dus meeneemt wat er ook tussendoor aan gedrag en biechten getoond wordt.

Wat voor variatie van het programma kijk jij? Laetitia heeft niet bij de laatste test gezegd op Everon te zitten noch in de rest van het programma. Ze zegt gewoon dat Kim-Lian haar Mol is en daarvoor zat ze op Sahil. En nergens heeft Sahil in zijn biechten Everon genoemd. Buiten die biechten om zegt hij het wel, maar dat is niet serieus te nemen in het openbaar met alle kandidaten erbij. Je moet geen gegeven feiten gaan verdraaien om je fout goed te praten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #462 Gepost op: 11-03-2022, 17:30:35 »
Om welke fout gaat het hier haha?!

Ik heb wel een opinie ja. En jij haalt nu ergens wat vandaan over Laetitia dat niet strookt. En Everon heeft notabene ZELF gezegd dat Sahil dik op hem zat.

Dus je verzint er zelf vanalles bij en keek blijkbaar een parallel programma.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #463 Gepost op: 14-03-2022, 16:32:55 »

Dus je verzint er zelf vanalles bij en keek blijkbaar een parallel programma.
Kunnen we dit soort opmerkingen niet doen? Niet nodig voor een gezonde discussie.

Je zegt in je eerdere post toch zelf echt dat Laetitia vol op Everon zou hebben gezeten terwijl hier nergens bewijs voor is. Dus ik snap de post van Chardo wel dat dit niet klopt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #464 Gepost op: 14-03-2022, 17:47:08 »
Kom eens even aan zeg. Ik reageer op dit:
Wat voor variatie van het programma kijk jij?
Sorry hoor, maar ik ben echt de kwaaddoener niet hier.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #465 Gepost op: 15-03-2022, 16:42:28 »
Om welke fout gaat het hier haha?!

Ik heb wel een opinie ja. En jij haalt nu ergens wat vandaan over Laetitia dat niet strookt. En Everon heeft notabene ZELF gezegd dat Sahil dik op hem zat.

Dus je verzint er zelf vanalles bij en keek blijkbaar een parallel programma.

Laetitia:
https://youtu.be/WIaSTWNTsUM?t=3360

Sahil:
https://youtu.be/pqavZ060gKU?t=1097

Volgens mij is dit geen andere werkelijkheid. Als je de opvatting van Everon zwaarder weegt dan ga je er vanuit dat de Mol meer weet over de verdenkingen dan de kandidaten zelf en dat is natuurlijk erg onlogisch.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #466 Gepost op: 15-03-2022, 20:49:49 »
Ja, de montage is hier superduidelijk gedaan, vind ik. Er valt weinig te interpreteren, vind ik.  ;)

- Laetitia vol op Kim-Lian.
- Thomas gedeeltelijk Kim-Lian en gedeeltelijk Everon.
- Sahil blijft Sahil.  ;D

Sahil heeft niet op Everon gestemd, maar hij bedenkt later (dat zei hij in de live-uitzending) dat hij tegen Everon heeft gezegd 'Jij bent de mol' toen ze samen in de lift stonden; daarna is hij daar weer vanaf gestapt.
Daaruit trek ik de conclusie dat Sahil uiteindelijk Everon niet heeft meegenomen in zijn verdenkingen.

Ook is duidelijk dat veel kandidaten er op Sahil zijn uitgevlogen.

Uiteindelijk is Everon dus maar door 2,5 mensen verdacht (Kim-Lian en Fresia volledig en Thomas voor de helft); lijkt mij een goede score voor een mol.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #467 Gepost op: 17-03-2022, 09:12:15 »
Al jaren post ik hier dat de verdenkingen achteraf altijd wel kloppen. Het zou ook raar zijn als dat niet het geval zou zijn. Als je Everon tijdens het spel  verdacht hebt heb je achteraf gelijk.  Maar tja achteraf.....De kracht van montage is altijd dat je het meerdere kanten op kunt redeneren. Het is niet altijd recht toe recht aan.

Wat betreft Laetitia is het helemaal niet zo duidelijk.   Bij 4 van de 7 testbiechten horen we geen verdachte van haar, ze noemt niemand en zet jokers in. In de aflevering voordat ze afvalt is ze zo onzeker voor de test dat ze haar vrijstelling inzet. In de aflevering dat ze afvalt is ze heel stellig over haar mol Kim. Dit kan ook zo in de montage omdat er nog 2 andere Kim verdenkers zijn die wel doorgaan naar de volgende aflevering:

Everon uiteraard en Thomas die het voordeel van het vraagteken had. De redenatie dat de 2 strafminuten Laetitia de das hebben omgedaan is heel plausibel.Thomas gaat pas in de volgende aflevering over naar 50/50 Kim/Everon.

Edit:

Voorbeeld: uitgerekend van twee kandidaten die hem in aflevering 1 verdachten (Kim-Lian, Hila) horen we in aflevering 2 geen verdenking tijdens de test. Daaruit trek ik de conclusie dat zij toen beiden (nog) op Everon zaten en dat we dat zo vroeg in het seizoen niet mochten weten.

Dat is  inderdaad de kunst van het weglaten. We horen vaker geen uitspraken over wie verdacht wordt. Dat hebben we dit ook dit jaar gezien.

Suzanne noemde alleen  Hilla.
Glen had een lijstje waar we een maar een paar namen van horen.
We weten nu dat Kim en Hila een bondje hadden en hun verdenkingen bespraken.   Beiden dus ook op Everon in aflevering 1 en in aflevering 2 mogen we het niet weten. Daarna zien we dat Kim in een gesprek op de hotelkamer aan Hila  vraagt of ze het niet verdacht vond dat Fresia zich zo snel liet afschieten en vervolgens gaat Hila Fresia meenemen in de testbiecht. In datzelfde gesprek geeft Hila aan dat ze Sahil verdacht vindt en zien we Kim naast Everon ook Sahil meenemen.
Fresia noemt in aflevering 4 en 8 geen verdachte en in aflevering 5 spreidt ze nog over 2 personen. In aflevering 7 maakt ze geen test.

Er wordt zeker in het begin nog veel gespreid en daarbij zal de mol ook  vaker genoemd zijn dan dat wij hebben gezien. De montage volgt het spel en uiteindelijk moet het verhaal wel kloppen  dat de finalisten de mol in het vizier hadden en wie  van de kandidaten er fout zaten maar er wordt nooit zo gemonteerd dat we tijdens het lopen van de serie al conclusies  kunnen trekken. Meestal kun je meerdere kanten op redeneren.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2022, 13:01:23 door Moedermol »