Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 85651 keer)

Offline Molletje71

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #620 Gepost op: 23-02-2022, 12:09:55 »
Ik kwam de volgende hint tegen die wel heel erg sterk is en ook erg neigt naar een officiële hint van WIDM maker. Zoals al eerder opgemerkt zie je in de leader van WIDM maskers verschijnen. Deze verschijnen tijdens bepaalde opdrachten uit verschillende afleveringen. Van de opdracht pak je dan het n nummer van rechts (horend bij de aflevering) dus: aflevering 1 = 1e letter van rechts, aflevering 2 is 2e letter van rechts etc. Dan krijg je:
Aflevering 2: Prikactie
Aflevering 4: Hoog spel spelen
Aflevering 5: Uit de lucht gegrepen
Aflevering 6: Reddingsactie
Aflevering 9: Gemaskerd bal

Het laatste masker uit de leader komt uit een opdracht in aflevering 9 en dat is iets met foto's. Je zou bijna kunnen zeggen dat die opdrachttitel "Fotomodel" of iets dergelijks gaat worden.

Toevoeging: enige waar ik nog mee zit is Gemaskerd Bal, komt deze uit aflevering 9 of 10. Indien deze uit aflevering 9 komt zou je alleen de letters kunnen tellen. Komt deze uit aflevering 10 dan zou je de spatie ook nog mee kunnen tellen.

Lijkt heel plausibel, maar waar ik gewoon veel moeite mee heb is het feit dat de letters van opdrachten genomen worden behalve aflevering 9. Gemaskerd bal is geen opdracht, het is de ontknoping. En hoe weten we dat het Gemaskerd Bal genoemd wordt en niet de Ontmaskering zoals op het kaartje staat? Ook zouden er dan in aflevering 9 ineens 2 letters verborgen moeten zitten? Ik ben nog verre van overtuigd helaas. Blijf nog wel even in mijn Everon tunnel zitten.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 12:11:34 door Molletje71 »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #621 Gepost op: 23-02-2022, 14:06:09 »
Dit is duidelijk geen hint met een zelf verzonnen naam voor afl 9 en dat je dan inderdaad 2 letters zou moeten krijgen.
Misschien moet ik nog eens heel goed nadenken!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #622 Gepost op: 23-02-2022, 14:31:56 »
Bij Hotel Benilva waar Rik zit te wachten na 'Zand erover' zie je rozenstruiken bij de ingang, en rozen op de kussens van de bank.
Iemand anders begin al over rozen, maar toen snapte ik de link niet (ben geen GTST kijker).
In GTST heb je o.a. Hotel Rozenboom, dat weet ik dan nog net wel.
Rik zit er ook wel bij als een 'soapie'.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #623 Gepost op: 23-02-2022, 15:15:43 »
Dit is duidelijk geen hint met een zelf verzonnen naam voor afl 9 en dat je dan inderdaad 2 letters zou moeten krijgen.
Misschien moet ik nog eens heel goed nadenken!
Ik vind de gouden maskerhint in de leader erg onwaarschijnlijk. Sommige maskers zijn met het blote oog nauwelijks te zien, zelfs met vertraagde beelden. Vergelijk het maar met de officiële hint van vorig seizoen, de voor iedereen goed zichtbare jokerkaart die naar Renee verwees, (W-E--> R is de mol).

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #624 Gepost op: 23-02-2022, 20:19:50 »
... hoe weten we dat het Gemaskerd Bal genoemd wordt en niet de Ontmaskering zoals op het kaartje staat? Ook zouden er dan in aflevering 9 ineens 2 letters verborgen moeten zitten? ...

Terechte vragen bij de leader-hint. Het kan een hint zijn en die is dan mooi verborgen, maar op dit moment zijn er pas 4 van de 6 letters bewezen. Hoe het op YouTube nog steeds wordt neergezet als een onomstotelijke hint vind ik zonde. Dat mag meer genuanceerd worden.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 20:53:04 door Q_TALPA_E »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #625 Gepost op: 24-02-2022, 18:32:14 »
Nog even een spinsel waarom we van rechts naar links moeten lezen met de maskers.

Rechts naar links, ofwel van achter.
En we willen achter het masker kijken.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2022, 19:16:42 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #626 Gepost op: 25-02-2022, 08:45:53 »
Die gouden pen van Kim Lian in aflevering één wordt verkeerd uitgelegd.

"Jullie hadden goud in handen" zegt Rik over het geld van de groep aftroeven.
Hadden is niet hebben, het goud is weg.

Dan volgt de test.

Kim kiest Everon als mol.

Kim heeft goud in handen bij het pleidooi.

Zij koos de juiste mol. En dat is goud.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2022, 08:58:29 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #627 Gepost op: 25-02-2022, 10:49:47 »
Aflevering acht op 11:07 (van de download) loopt Thomas de winkel uit bij die vriendelijke mevrouw waar hij netjes "Faleminderit" zegt. Hij loopt voor een raam langs, linksonder zie je de voetballen.
Hier hebben cameraman en geluidsman (in het rood met zwarte bretels) een geintje uitgehaald.
Het raam en de horizontale arm van de geluidsman vormen samen een E.
De bretels en het zwarte horizontale streepje op het rode shirt van de geluidsman in de weerspiegeling van het raam vormen samen de H.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #628 Gepost op: 25-02-2022, 17:45:07 »
Bij het opnieuw zien van aflevering 8 viel me ineens op dat de eerste twee opdrachten ieder een tijdsduur hebben van 45 min.

2x 45 min = voetbal = Fresia.  ::vergroot::

Zou een aanwijzing kunnen zijn wellicht.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #629 Gepost op: 25-02-2022, 17:57:37 »
Mwah, krijg vooral het idee dat dit weer zo'n gevalletje ''hint aanpassen aan je eigen mol'' is, net zoals die morsehint naar Nathan:

- Vanaf rechts gaan tellen is al behoorlijk vergezocht. Dat je dan wel die letters eruit krijgt is niet heel toevallig, de R-E-S-I-A zitten allemaal bij de meest voorkomende letters in het Nederlands;
- Kan me niet voorstellen dat 'gemaskerd bal' een opdracht is, dus de A valt al weg.* Daarnaast is het sowieso al een aanname dat deze 'opdracht' zo wordt genoemd in de uitzending;
- Bovendien vraag ik me af of je deze shots mee moet tellen, want dit zijn gewoon shots van de finale. Die andere maskers zijn er apart overheen gemonteerd.

* Ter vergelijking: In de leaderhint van S19 zat ook de executie op de daken van Medellín die op een gegeven moment wegviel, maar hier werd geen letter voor gebruikt, simpelweg omdat dit geen officiële opdracht was.

Dus ja, ik vind hem niet heel sterk. Mocht er nou toch een F bijkomen ga ik er nog eens naar kijken, dan wordt het een ander verhaal, maar ik verwacht dat dit aankomende zaterdag weer van tafel kan.

Precies mijn gedachte. Er moeten niet één maar twee belangrijke voorwaarden worden vervuld.
Graven, graven, graven...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #630 Gepost op: 26-02-2022, 21:45:04 »
MarcO poLo shirt

Goud

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #631 Gepost op: 26-02-2022, 21:53:39 »
Bedrieger = De naam Kim heeft drie letters ::rofl::.

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #632 Gepost op: 26-02-2022, 21:55:39 »
Kim-Lian pakt even een tarotkaart met maskers erop  ::)

Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #633 Gepost op: 26-02-2022, 21:55:45 »
een hintje naar de DRIE in bedriegers en het spiegelbeeld/dubbel thema.. 33, wie droeg er een shirt met 33 er op  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #634 Gepost op: 26-02-2022, 21:59:27 »
Kim-Lian pakt even een tarotkaart met maskers erop  ::)

En weer iets met goud. (All that glitters ain't gold) Al begrijp ik de goudhint nog steeds niet.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #635 Gepost op: 26-02-2022, 22:00:20 »
En weer iets met goud. (All that glitters ain't gold) Al begrijp ik de goudhint nog steeds niet.

De naam Kim betekent goud.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #636 Gepost op: 26-02-2022, 22:01:57 »
O cool. Op zich niet heel ingewikkeld. :P

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #637 Gepost op: 26-02-2022, 22:03:44 »
O cool. Op zich niet heel ingewikkeld. :P

Soms is het ook niet heel moeilijk. Ik wilt graag in een andere tunnel, maar Kim doet ook telkens rare dingen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #638 Gepost op: 26-02-2022, 22:07:51 »
Kim in het Chinees betekent Goud... In het Scandinavisch betekent het toch echt Leider. Maar goed het is het dichtst in de buurt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #639 Gepost op: 26-02-2022, 22:09:43 »
Het Lian deel van heer naam heeft ze van haar Chinese-Indische oma. Dus het Kim deel zou prima op Aziatische manier uitgelegd kunnen worden.