Auteur Topic: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal  (gelezen 13131 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #60 Gepost op: 31-01-2022, 17:25:58 »
Was hij in aflevering 5 dan vergeten hoe hij moest reageren op een groen scherm om kandidaats over te komen?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #61 Gepost op: 1-02-2022, 17:40:42 »
Misschien dat iemand een GIFje kan maken van het moment dat de adelaar aan gort gaat. Op het moment dat de ene vleugel op de grond ligt, duwt Thomas nog eventjes aan de andere vleugel de verkeerde kant op zodat die ene vleugel wel moet afbreken. Maar misschien is dit wel een nep-molactie. Ten eerste omdat hij meteen voorstelt om maar de stoppen en ten tweede omdat hij als Mol wel zou kunnen weten dat hij toch goed gerekend zou worden.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #62 Gepost op: 1-02-2022, 17:47:01 »
Wat dacht je van een ongelukje?

Hier een gifje met normale snelheid gevolgd door kwart snelheid:



Thomas duwt zo te zien niet en dat hoeft ook niet omdat de zwaartekracht en het gewicht van het beeld het werk al doet.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2022, 17:53:31 door Heinz »

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #63 Gepost op: 1-02-2022, 18:21:43 »
Wat dacht je van een ongelukje?

Hier een gifje met normale snelheid gevolgd door kwart snelheid:



Thomas duwt zo te zien niet en dat hoeft ook niet omdat de zwaartekracht en het gewicht van het beeld het werk al doet.

Hier moet ik toch even ingrijpen:....
De zwaartekracht en het gewicht, dat klopt niet. Het zijn de zwaartekracht en de massa.
Samen zorgen zij voor het gewicht.
Sorry, kon het even niet laten.... ::hypocriet::
Mzahk hr cd lnk !

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #64 Gepost op: 1-02-2022, 18:50:05 »
Volgens mij geeft Thomas nog een zwiep aan die andere vleugel, maar dat is mijn interpretatie (ik verdenk overigens Thomas totaal niet). Ik zeg ook niet dat het opzet is.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #65 Gepost op: 1-02-2022, 18:54:49 »
Hier moet ik toch even ingrijpen:....
De zwaartekracht en het gewicht, dat klopt niet. Het zijn de zwaartekracht en de massa.
Samen zorgen zij voor het gewicht.
Sorry, kon het even niet laten.... ::hypocriet::

Haha, ik wist niet dat mijn oud-natuurkundeleraar ook molloot was. ::lukie::

Maar ik bedoelde gewoon dat doordat het ding instabiel staat het door de zwaartekracht omvalt. Door het gewicht (zwaartekracht en massa :P) breekt de vleugel.

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #66 Gepost op: 1-02-2022, 20:58:06 »
Haha, ik wist niet dat mijn oud-natuurkundeleraar ook molloot was. ::lukie::

Maar ik bedoelde gewoon dat doordat het ding instabiel staat het door de zwaartekracht omvalt. Door het gewicht (zwaartekracht en massa :P) breekt de vleugel.

Haha, ja het resultaat is hetzelfde.
Ietwat onhandig van Thomas, maar het lijkt niet met opzet.
Ik vind Everon hier wel wat nonchalant erbij staan, maar die is wel vaker niet zo 'bijdehand'.
Mzahk hr cd lnk !

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #67 Gepost op: 2-02-2022, 11:45:25 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wow, deze spoiler is huge

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #68 Gepost op: 3-02-2022, 00:12:18 »
Hila en Laetitia spelen verstoppertje
« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 00:29:21 door mastermol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #69 Gepost op: 3-02-2022, 19:17:18 »
Dit fragment spreekt echt boekdelen, vind ik. Het moment waarop Fresia aan Kim vraagt wat zij vindt, alles of niets, of per beeld? Er hadden zich net vier mensen uitgesproken voor per beeld. (Fresia, Hila, Laetitia, Thomas)



Dat gewriemel aan haar arm geeft wel aan dat ze erg zenuwachtig is. Als je als kandidaat al vier mensen tegen hebt maar je wilt toch iets anders, dan zeg je dat toch met meer bravoure?
Tenzij haar Mol bij die vier zat en ze daarom zo behoedzaam is. Maar ze zit op Everon en Sahil en die hadden nog niets gezegd.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #70 Gepost op: 3-02-2022, 19:51:09 »
Ja, mee eens dat het een veelzeggend/verdacht moment van Kim-Lian is. En Fresia vraagt ook niet voor niets naar Kim-Lians mening natuurlijk. Hoe Fresia aan haar neus zit is ook een leuk detail wat dat betreft, alsof ze zo casual mogelijk Kim-Lians mening vraagt maar dit ondertussen best beladen (want ze verdenkt haar) is.

Ik weet wel dat Fresia ook zegt Everon te verdenken maar ik vraag me af in hoeverre dat zo is, maar dat is iets voor "wie verdenkt wie".

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #71 Gepost op: 3-02-2022, 19:58:30 »
Ik vermoed hier een bondje tussen Sahil en Fresia. Zie ook hierboven bij de knipoog van Sahil richting Fresia.

Ja, dat zou zo maar kunnen. Zouden ze beiden weten wie de mol is (bv aan de hand van een hint op de verdwenen 100 euro uit afl 1). Zou ook verklaren waarom ze allebei al 3 afl hun vrijstelling niet inzetten.  ::jaja::
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #72 Gepost op: 3-02-2022, 20:47:02 »
Kim: En daar kwam Rik.
Fresia weet hoe laat het is.

(Rik heeft de rechter wijsvinger boven de riem.)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 20:51:43 door foxhunter »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #73 Gepost op: 3-02-2022, 20:50:11 »
Dit fragment spreekt echt boekdelen, vind ik. Het moment waarop Fresia aan Kim vraagt wat zij vindt, alles of niets, of per beeld? Er hadden zich net vier mensen uitgesproken voor per beeld. (Fresia, Hila, Laetitia, Thomas)



Dat gewriemel aan haar arm geeft wel aan dat ze erg zenuwachtig is.

Die zenuwachtigheid zou ook verklaard kunnen worden omdat Kim hier in de huid van nepmol kruipt omdat ze weet (of vermoedt) dat Fresia haar verdenkt en wil testen. Even zijn wie je niet bent, logisch dat dat stress geeft. Vergelijk het met bluffen bij het pokeren.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #74 Gepost op: 3-02-2022, 21:04:33 »
Waar liegt fresia over of waar is ze onrustig over..dat Kim haar plannetje in de war gaat sturen? Die opvallende onbewuste gebaren van Fresia altijd richting gezicht en met name neus, zeggen wat mij betreft vele malen meer dan wat jullie denken uit Kim haar houding te halen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #75 Gepost op: 3-02-2022, 21:17:00 »
Wat ik net al schreef: Fresia verdenkt Kim maar probeert haar vraag zo casual mogelijk te stellen.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #76 Gepost op: 3-02-2022, 21:26:51 »
Voor mij is het Laetitia die in deze fase opvalt: anderen laten beginnen, daar dan snel in mee gaan, en snel willen afkloppen als Thomas als vierde voor de beelden wil gaan. Dan komt Kim roet in het eten gooien, en kan ze van vooraf aan beginnen. Hier moet ze wel de spits afbijten, lacht even als ze vreest alleen te blijven en wacht dan geconcentreerd of er voldoende volgen.
Precies zoals ze het deed in de allereerste opdracht van het seizoen toen ze als eerste haar joker bovenhaalde (wat nodig was om het geld weg te spelen).
Maar Laetitia kan wel goed haar zenuwen bedwingen, een bedreven mol.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 21:33:53 door Molekule »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #77 Gepost op: 4-02-2022, 14:08:19 »
Wat ik net al schreef: Fresia verdenkt Kim maar probeert haar vraag zo casual mogelijk te stellen.

Voor mij lijkt het meer op een stukje game theory, zoals Rob in 2020 deed met het theeservies: de druk bij iemand anders leggen om de doorslaggevende stem te geven. Game theory stelt dat diegene doorgaans de voor hem of haar veiligste (lees: meest conservatieve) keuze zal maken. Bij het theeservies lukte dat, maar in dit geval niet. Kim kiest de meest risicovolle optie waar de hoogste beloning tegenover staat. Als het lukt, zoals in dit geval, ben je de held. Anders ben je de loser. Waarom zou je je hier als mol in die positie brengen? Als het slaagt, ben je als mol verantwoordelijk voor een enorm bedrag in de pot. Als het mislukt, maakt het je alleen maar verdacht. Fresia hier wat mij betreft het meest mols door snel de verantwoordelijkheid elders neer te leggen. Dat de opdracht uiteindelijk slaagt, is natuurlijk wel dikke pech. Maar dat was het in dit geval sowieso, ongeacht wie de mol is.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2022, 14:11:10 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #78 Gepost op: 4-02-2022, 14:23:36 »
Kim kiest de meest risicovolle optie waar de hoogste beloning tegenover staat. Als het lukt, zoals in dit geval, ben je de held. Anders ben je de loser. Waarom zou je je hier als mol in die positie brengen? Als het slaagt, ben je als mol verantwoordelijk voor een enorm bedrag in de pot. Als het mislukt, maakt het je alleen maar verdacht.

Omdat Kim-Lian volgen mij het type Mol is dat wel van een beetje risico nemen houdt en het ook niet zo heel erg vindt om verdacht te worden. Een Mol met lef. (Maar het kan natuurlijk ook een kandidaat zijn die zoals ze zelf biecht het leuk vindt om de groep onder druk te zetten en dan te kijken hoe er gereageerd wordt.)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #79 Gepost op: 5-02-2022, 00:22:28 »
Ja, dat zou zo maar kunnen. Zouden ze beiden weten wie de mol is (bv aan de hand van een hint op de verdwenen 100 euro uit afl 1). Zou ook verklaren waarom ze allebei al 3 afl hun vrijstelling niet inzetten.  ::jaja::
In het topic Everon heb ik geschreven dat zij, zo te zien, samenwerken. Zij zijn ook steeds in elkaars buurt te vinden. Opvallend is dat zij beiden geen zakje in de buurt van Everon kunnen gooien terwijl dat bij de anderen heel goed lukt. Ik vermoed een finale met Everon als MOL en Fresia en Sahil als finalisten.