Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik  (gelezen 15776 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #60 Gepost op: 9-01-2022, 19:37:42 »
Goh ja zoiets kunnen ze prima als hint uitleggen. (Lae deed hetzelfde trouwens.)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #61 Gepost op: 9-01-2022, 20:10:17 »
Ik moet zeggen dat ik wel wat teleurgesteld zou zijn in de montage als het echt Kim-Lian is. Alles ligt er zo dik bovenop, bij elke opdracht. Maar ja, het is dan wel een mol die durft. Dat drinken uit die fles vind ik wel een leuke actie bijvoorbeeld.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #62 Gepost op: 9-01-2022, 23:26:45 »
Ik kan mij ook voorstellen dat ze door die droge happen cake, en suikerzoete marsepein/plakkerige jam zo'n vieze droge mond heeft dat ze pardoes haar mond wilde spoelen. Ze zegt nog "oh k*t" als ze de fles terugzet, maar dat kan ook omdat het tafeltje juist buiten bereik dreigt te raken (huh. wat op zich weer een titelhint zou kunnen zijn  :-X )

Maar nogmaals ging het deze opdracht enkel en alleen om klooien met hoog circus-gehalte. De pingpongballen zijn in de eerste groep allang op, maar zijn voor de tweede groep 'gewoon' weer aangevuld, wat puur speltechnisch niet zou morgen natuurlijk.

Het enige wat vreemd is, is bij de balletjes. Rik zegt bij de balletjes geen bedrag, (Hij zwijgt over het bedrag) ('gooi de balletjes in de kom tegenover je') en uiteindelijk levert Fresia haar ene balletje €10 op.
Als het zo is dat de getallen op het balletje euro's vertegenwoordigen, dan lijkt mij dit het enige goed te mollen onderdeel, uiteraard, zo onverdacht mogelijk hoge getallen wegsmijten. Er zitten bedragen in tot €250!

In groep 1: Arno gooit veel balletjes kansloos met honing aan z'n handen weg...
In groep 2: Fresia zie je meerdere balletjes vasthouden (bijvoorbeeld als ze van Glen overneemt), die van €10 gaat er toevallig wel in, en de rest -hoge bedragen?- niet. Heeft ze die hoge bedragen er snel uitgehaald? Ze hebben denk ik expres die shots met overbelicht wit ge-edit zodat wij de getallen niet kunnen zien.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2022, 07:28:35 »
Ik moet zeggen dat ik wel wat teleurgesteld zou zijn in de montage als het echt Kim-Lian is. Alles ligt er zo dik bovenop, bij elke opdracht. Maar ja, het is dan wel een mol die durft. Dat drinken uit die fles vind ik wel een leuke actie bijvoorbeeld.

Ik denk wel dat de Makers het zo willen inrichten dat de Mol ook door het grote publiek te ontdekken is. Dat was ook wel een beetje de klacht van afgelopen jaren, dat je echt molloot moest zijn om erachter te komen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2022, 09:39:36 »
En daarom gaat Kim-Lian vijf seconden voor het einde van een opdracht heel opzichtig (ook voor haar medekandidaten!) een slok uit die fles nemen?
Ik vind het geen molactie, die opdracht met die fles was toch niet gehaald. Dat is zo ongeveer hetzelfde als een krijtje weggooien...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2022, 09:42:28 »
Dat is zo ongeveer hetzelfde als een krijtje weggooien...

Wat zelfs dé molactie van AM was. ::rofl::

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2022, 10:01:27 »
Aan de zijkant van de taart stond ook het mollogo. Kim stond er heerlijk van te smullen. Ze werd er zelfs zwart van om de mond.

Haha ja, en ze veranderde de taart in een molshoop!

Maar iemand pakte er een paar vorken bij. Uit de bestekbak!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2022, 11:41:48 »
De volgende bedragen waren er te verdienen:  In totaal 2500 euro. 100 euro voor de dobbelstenen, groene balletjes (4? x 25 euro), sokken, honingmunten, veren?, bestek, taart, limonadefles en brandweerauto? dat is samen dan 900 euro.
De pingpongballen 500, 250, 150 en ongeveer 20x10 is samen minimaal 1100 euro. Telling is niet waterdicht, van bijvoorbeeld veren en brandweerauto horen we geen bedrag. Misschien dat de veren nog iets meer waard waren, want die zaten ook in de verkeerde enveloppen.

De buiten bereik ronde werd alles een zooitje dankzij de honing, limonade, taart. De pingpongballen waren niet te gooien.
De binnen bereik ronde waren de pingpongballetjes wel weer te gooien. Ze begonnen ook weer met een kom vol pingpongballen. (bedragen zien we nu niet meer)

We zien tijden de binnen bereik ronde biechten van Sahil en Glen over het brandweer autootje. Dit leidt ons af van wat er gebeurd.
Er had een aanzienlijk bedrag verdient kunnen worden door consequent alleen met de hogere waardes te gooien en niet met balletjes van 10 euro.

Fresia heeft zich deze opdracht ontfermt over de pingpongballen en verder bijna niks in beeld van wat ze doet.
Fresia zie je 1x bezig met een veer bij de rood/groene balletjes, daarna alleen maar pingpongballen. Totaal niet bezig om de andere dingen af te maken zoals de veren het bestek. Roert ze hier nou een pingpongbal met een veer tussen de rode ballen bijvoorbeeld 1 van 500 euro? Op enig moment heeft ze zeker 10 pingpongballen in haar handen en draait ze een ronde zonder andere dingen te kunnen doen.
Feit is Fresia bemoeit zich alleen met de pingpongballen en die waren het meest waard. En Fresia is van de fijne motorriek, dat zag je al bij het geld weg graaien in (af)troeven.

Beste molacties in dit spel zijn in ieder geval alles onder de honing smeren en de pingpongballen met hoge waardes te laten verdwijnen.

« Laatst bewerkt op: 10-01-2022, 11:55:11 door foxhunter »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2022, 12:04:27 »
Wat zelfs dé molactie van AM was. ::rofl::
Ik weet het. AM komt dan ook niet voor in mijn lijstje met de beste 21 mollen van de laatste jaren.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2022, 12:31:52 »
Laetitia vist een groene erwt uit de kom, met de chopsticks. 'Yess, lekker!', zegt ze nog. Maar de 25 euro die hij waard was ontbreekt in het eindtotaal van 310 euro. Molactie?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2022, 13:13:36 »
Laetitia vist een groene erwt uit de kom, met de chopsticks. 'Yess, lekker!', zegt ze nog. Maar de 25 euro die hij waard was ontbreekt in het eindtotaal van 310 euro. Molactie?
Deze opdracht werd afgekeurd omdat de chopsticks niet altijd werden gebruikt. Ook handen en veren zijn gebruikt en dat was niet de opdracht.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2022, 13:21:04 »
'Voor elke groene knikker in het kleine bakje verdienen jullie 25 euro', zegt Rik. Dus geen alles-of-niets opdracht hier. Beetje gek dus dat deze geldige is afgekeurd, omdat voor de andere groene knikkers geen chopsticks zijn gebruikt. Maar het zou kunnen. Of hij is er later weer uit gekieperd door iemand anders.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2022, 13:26:58 »
Laetitia vertelt in haar biecht na de opdracht dat zij denkt dat ze geld hebben verdiend met de honingpot, de dobbelstenen, een balletje en...

"En die laatste honderd...ja ik zat daar een beetje over te twijfelen maar ik denk dat het dan toch...de bestekla moet zijn geweest."

Vervolgens zien we een slowmow-shot waarin Laetitia 2 lepels en drie vorken pakt. Ze legt deze als volgt in de bestekla:

[1] 1 lepel rechts
[2] nog 1 lepel rechts
[3] van de drie vorken in haar linkerhand neemt ze er twee in haar rechterhand
[4] 2 vorken rechtsmidden
[5] 1 vork links



Op de startindeling van de la zien we echter dat er rechts messen liggen en links lepels. Bovendien is er maar één vak met vorken. En zelfs als er wel twee vakken met vorken waren: waarom zou je een hand met alleen maar vorken opdelen en in twee verschillende vakken leggen, terwijl je die allemaal in één vak kunt gooien?

Hier kunnen uiteraard allerlei onmolse redenen voor zijn, maar ik vond dit wel opvallend. Temeer daar Rik helemaal niet heeft bevestigd dat het sorteren van het bestek goed is uitgevoerd. Ik vind het enigszins verdacht dat de montage ons wil doen geloven dat Laetitia hier zo goed bezig is geweest. Als de kandidaten de startindeling van de bestekla hebben aangehouden, bakt ze er namelijk vrij weinig van.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2022, 13:35:46 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2022, 13:28:09 »
De som van de dobbelstenen in opdracht 1 hoe ze op het begin in beeld worden gebracht is 92, Hila en Sahil zijn beiden geboren in 1992.

En Hila werkt sinds juli 2020 als presentatrice van de rubriek de Nieuwstrend in het programma EenVandaag (Op1), dus die dobbelstenen op1 gaat niet aleen voor welmoed op.
Hila is op 22 juli jarig, al geloof ik daar niet zo in maar wel grappig.
Rick en zij, 1+ 1 (collega’s die meedoen aan de mol).

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2022, 14:10:06 »
[...]
Vervolgens zien we een slowmow-shot waarin Laetitia 2 lepels en drie vorken pakt. Ze legt deze als volgt in de bestekla:
[..]Als de kandidaten de startindeling van de bestekla hebben aangehouden, bakt ze er namelijk vrij weinig van.

dank, ik zat eraan te twijfelen om er in te duiken. De bestekla lag aan het begin al door elkaar, en volgens mij zijn er geen beelden van het systeem van sorteren, dus wat mij betreft oncontroleerbaar  :(

Beste molacties in dit spel zijn in ieder geval alles onder de honing smeren en de pingpongballen met hoge waardes te laten verdwijnen.

Helemaal mee eens Foxhunter.
Volgens mij is er in de shots met de balletjes expres voor overbelichting van het wit gekozen zodat je de getallen niet kan zien.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #75 Gepost op: 10-01-2022, 14:40:50 »
Ik moet zeggen dat ik wel wat teleurgesteld zou zijn in de montage als het echt Kim-Lian is. Alles ligt er zo dik bovenop, bij elke opdracht. Maar ja, het is dan wel een mol die durft. Dat drinken uit die fles vind ik wel een leuke actie bijvoorbeeld.
Dat laatste zou zeker een leuke molactie zijn. Maar zou ik de regie geweest zijn van WIDM was dit een perfecte actie geweest om pas in de laatste aflevering te tonen. Of net een klein beetje in beeld. Maar in ieder geval niet zo vol in beeld als nu...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #76 Gepost op: 10-01-2022, 14:45:33 »
Het was mij helemaal niet opgevallen bij de eerste keer kijken.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #77 Gepost op: 10-01-2022, 15:08:37 »
Kim-Lian en die fles viel mij zaterdagavond wel meteen al op. Daar staat tegenover dat ik de uitleg van deze subopdracht blijkbaar gemist had, dus ik was überhaupt verrast daar iets van te zien  ::rofl::

Leek me niet echt een haalbare subopdracht, dus ook niet iets waar je als mol veel moeite in zal stoppen.

Zou wel zeggen dat het veel gunstiger is om in de eerste groep te zitten als je subopdrachten wilt verzieken (en het dan eventueel af kunt afdoen als onhandigheid omdat ze net beginnen). Aan de andere kant in de tweede groep zou er nog wat 'gecorrigeerd' kunnen worden, maar valt dat niet te makkelijk op? Met name opvallend als je als mol niet aanwezig zou zijn bij de groepsindeling, of is dit meer het soort mol dat maar wat improviseert en geen duidelijke plannen van te voren bedenkt?
(Altijd mogelijk dat je toevallig wel echt naar de wc moet en dat dit de productie/Rik even ontgaan was.)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #78 Gepost op: 10-01-2022, 15:14:56 »
Ik zag het meteen dat ze een slok nam, terwijl de opdracht duidelijk was voor mij. Met het kleine glaasje de fles waar KL uitdronk vullen.

Als mol is de eerste groep het beste lijkt me. Je kan er zoveel puinhoop van maken dat er weinig van te maken valt.

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #79 Gepost op: 10-01-2022, 15:31:52 »
Zou het resultaat van deze opdracht niet bij elke willekeurige groep mensen ongeveer gelijk geweest zijn? ook zonder een mol dus. Zeker met korte uitleg, wat tijdsdruk en een jolige sfeer.

Als mol zou ik dit nou bij uitstek een opdracht vinden om heel goed proberen te doen. Zeker omdat er hier publiek bij zit en alle acties nogal 1 op 1 ( ::rofl::) persoonlijk zijn. Veel subopdrachten zijn niet echt haalbaar (de taart, de fles), dus waarom zou je juist hier opzichtig gaan klooien? Het wordt toch wel chaos, geen reden om nog meer de nadruk op je eigen geklooi te leggen.