Auteur Topic: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie  (gelezen 8713 keer)

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #20 Gepost op: 9-01-2022, 21:17:06 »
Verwijst deze opdracht naar Thomas die ooit in het programma Koppensnellers zat en die hier massaal een partij "koppen snelde"?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #21 Gepost op: 9-01-2022, 21:45:33 »
Later in de aflevering zag je denk ik Arno naar de startlocatie van zijn proefrondje rijden. Dat was parallel aan de ballonnen en best een stukje. Ik vond de uitleg van Thomas daarom best plausibel (ook al was de afstand tot de ballonnen best groot). Ofwel: twijfelde hij mogelijk en dacht laat ik het zekere voor het onzekere nemen en anders de verwarde kandidaat uithangen :)

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2022, 11:13:59 »
En Everon dus, die prikte er ook twee stuk volgen mij, net als Arno.

Ja dat was me dus niet helemaal duidelijk. Arno deed er zeker 2 en Everon 1, maar wie deed de 4de?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2022, 11:23:56 »
Ik denk Arno 2 en Everon 2 want als Arno er 3 had doorgeprikt had hij daar echt wel over opgeschept in de biecht.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #24 Gepost op: 10-01-2022, 13:24:34 »
- Sahil en Kim-Lian hadden allebei een gouden ballon geraakt
- Arno zegt in zijn biecht eerst 2 gouden ballonnen te missen en er daarna twee te raken.
- Als ik me niet vergis waren er 8 gouden ballonnen in totaal.

Arno heeft dus 2 op 4 ballonnen geraakt en Everon 2 op 2. Ik moet zeggen dat ik Everon erg verdacht vond, maar het is wel moeilijk uit te leggen dat hij in de beste molpositie terechtkomt om vervolgens niet te mollen.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #25 Gepost op: 10-01-2022, 13:35:28 »
De vraag in de WIDM app gaat over deze opdracht, namelijk: wat was het kenteken van de jeep van de Mol. Twee opties: AB814AD en TRR2408. Alleen was dat tweede kenteken niet in het spel (het was TR2408R). Is dat een tikfout? Of betekent dit dat we hiermee de helft kunnen afschrijven als mol?

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2022, 13:49:51 »
De vraag in de WIDM app gaat over deze opdracht, namelijk: wat was het kenteken van de jeep van de Mol. Twee opties: AB814AD en TRR2408. Alleen was dat tweede kenteken niet in het spel (het was TR2408R). Is dat een tikfout? Of betekent dit dat we hiermee de helft kunnen afschrijven als mol?
Hey nu je het zegt. Ik keek ook naar de kentekens en inderdaad kenteken TRR2408R was een kenteken die er niet bijstond maar wel op een jeep zichtbaar was.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2022, 13:57:15 »
- Sahil en Kim-Lian hadden allebei een gouden ballon geraakt
- Arno zegt in zijn biecht eerst 2 gouden ballonnen te missen en er daarna twee te raken.
- Als ik me niet vergis waren er 8 gouden ballonnen in totaal.

Arno heeft dus 2 op 4 ballonnen geraakt en Everon 2 op 2. Ik moet zeggen dat ik Everon erg verdacht vond, maar het is wel moeilijk uit te leggen dat hij in de beste molpositie terechtkomt om vervolgens niet te mollen.

ik tel ook 8 gouden ballonnen: totaal €1200, blijft dus over €1800 aan groene ballonnen wat weer neerkomt op gemiddeld 45 groene ballonnen per rek.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2022, 14:46:21 »
ha, ik kwam hier om te kijken of er iets over dat kenteken gezegd was... het klopt inderdaad niet, die R moet op het einde staan.
wat moet je daar nu mee
dan zouden er maar 4 mollen over blijven, aangezien Glen ook in AB814AD zat (rest was Welmoed, Thomas, Laetitia, Everon)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #29 Gepost op: 10-01-2022, 14:47:38 »
that narrows it down  ::ok::

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #30 Gepost op: 10-01-2022, 14:57:09 »
Niet echt een opdracht waar iets uit te halen valt, jammer! Zelfs het voortijdig wegprikken van een gouden ballon is door minimaal 1 kandidaat (niet-mol) gedaan. Iedereen leek het ongeveer even goed, of even slecht, te doen. Zowel de mol als de overige kandidaten.
De laatste ronde was dan wat bepalender, maar ook daar dus ongeveer een gelijke score tussen de 2.

Ik geloof niet dat de mol hier veel geld weg heeft kunnen spelen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #31 Gepost op: 10-01-2022, 15:07:44 »
Maar ik geloof wel dat kandidaten veel geld hebben binnengebracht

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #32 Gepost op: 10-01-2022, 15:19:09 »
ik tel ook 8 gouden ballonnen: totaal €1200, blijft dus over €1800 aan groene ballonnen wat weer neerkomt op gemiddeld 45 groene ballonnen per rek.
Ik tel minimaal 58 ballonnen in het rek dat we volledig in beeld krijgen (waar de kandidaten staan aan het begin van de opdracht). In een close-up van een bijna volledig rek tel ik er een stuk of 55 (foto onder).
Ik ga dus uit van 60 groene per rek. Aangezien er 4 rekken waren is dat €2400. Dat betekent dat er dus 6 gouden ballonnen waren. In 2 rekken dus 2 gouden en in 2 rekken dan dus slechts 1.
Er zijn zo te zien iets minder rode dan groene ballonnen.

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #33 Gepost op: 10-01-2022, 15:35:20 »
Maar ik geloof wel dat kandidaten veel geld hebben binnengebracht
Ondanks mol(actie)? Of (mede) dankzij mol?
Er zitten natuurlijk altijd opdrachten bij waarin de mol min of meer ervoor kiest om zich kandidaats op te stellen, een beetje opgaan in de groep en qua prestatie niet echt op te vallen in ieder geval. Zowel positief als negatief.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #34 Gepost op: 10-01-2022, 15:53:59 »
Ik tel toch ongeveer evenveel rode als groene ballonnen. Dat betekent dat de golden boys de prikstok er gewoon langs konden houden en alles meepakken als je dan de gouden maar hebt. De andere kandidaten konden dan beter prikken 3 x groen op de heen weg en 3 x groen op de terug weg is max 60 euro per rondje voor de eerste 8 kandidaten. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat de golden boys 6 gouden ballonnen zouden weten te raken. Die 4 x 150 is dan max. En 8 x 60 er bij is effectief zo'n 1100 realiseerbaar ipv de onwaarschijnlijke 3000 euro.
Met 800 verdiend hebben ze het nog niet slecht gedaan. De enige met de foute tactiek was Kim, de stok er gewoon langs houden in de eerste rondes. Dan raak je mogelijk de gouden bal.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #35 Gepost op: 10-01-2022, 15:59:09 »
Ik tel minimaal 58 ballonnen in het rek dat we volledig in beeld krijgen (waar de kandidaten staan aan het begin van de opdracht). In een close-up van een bijna volledig rek tel ik er een stuk of 55 (foto onder).
Ik ga dus uit van 60 groene per rek. Aangezien er 4 rekken waren is dat €2400. Dat betekent dat er dus 6 gouden ballonnen waren. In 2 rekken dus 2 gouden en in 2 rekken dan dus slechts 1.
Er zijn zo te zien iets minder rode dan groene ballonnen.

Heb je beide kanten wel geteld? de ballonnen lijken als viertal, als klavertjes vier aan de lijn gebonden te zijn, waarvan je maar twee per kant ziet. Met de wind zie je de andere helft ook aan een zijde.

Maar die details zijn vrij onbelangrijk eigenlijk. Ik deel je schatting dat er naar verhouding meer groen hangt dat rood, wat de score (29 meer groen dan rood geprikt) op het aantal van 180 groene ballonnen (en 150 rode?) goed verklaart, gezien het feti dat het prikken bijna volledig random was... We kunnen toch niet zien wie significant veel meer rood prikte, en dat is nogmaals helemaal niet relevant. (relevant is hoeveel goud in de laatste ronden en hoeveel goud verpest in de rondes ervoor)... Dus het is een aardig zijspoortje om precieze aantallen uit te zoeken  ;)

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #36 Gepost op: 10-01-2022, 16:03:01 »
Denk ik ook. Ogen dicht en willekeurig de stok omhoog prikken zou dezelfde eindstand tussen groen en rood kunnen opleveren na eenzelfde aantal rondjes.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #37 Gepost op: 10-01-2022, 16:16:06 »
met dien verstande dat je dan niet de gele ballonnen moet meeprikken, wat uiteraard een groot risico is. Wat dat betreft hadden ze het oefenrondje kunnen gebruiken (misschien hebben sommigen dat ook wel gedaan) om te posities van de gele ballonnen te bepalen... in plaats van zo op 'het tempo' te letten (Kim-Lian o.a.) saillant, ('is dit het tempo?' kwam twee keer langs bij haar en is natuurlijk een opmerking van een zangeres...  :-X )

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #38 Gepost op: 10-01-2022, 21:49:14 »
Laetitia stak ook haar vinger op bij de vraag wil je als laatste. Het werden uiteindelijk twee lange mannen, Arno en Everon.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #39 Gepost op: 10-01-2022, 23:10:07 »
Wat dat betreft hadden ze het oefenrondje kunnen gebruiken (misschien hebben sommigen dat ook wel gedaan) om te posities van de gele ballonnen te bepalen...
Dat hielp toch niks? De gele ballonnen hingen volgens mij meest aan de zijkant en het "oefenrondje" ging de ene kant op gevolgd door het "echte" in de andere richting aan de andere kant van de ballonnen...