Auteur Topic: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur  (gelezen 12919 keer)

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #80 Gepost op: 17-01-2022, 09:54:40 »
Hila zegt daarna nog iets raars als " ik heb alle zilveren slotjes geprobeerd en geen enkele deed het". Dit terwijl er ook zwarte slotjes zijn. Mogekijk is het geld dat binnengebracht werd ook alleen van zwarte slotjes, maat dat weet ik nog niet helemaal zeker.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #81 Gepost op: 17-01-2022, 12:23:33 »
In de handleiding zie ik geen blokkeer periode, maar wel dat elk slotje 2 admin vingerafdrukken heeft. Dat is dus 1 productie en 1 mol. Die vervolgens zijn of haar beurt kan gebruiken om alle afdrukken te wissen, wat vrij snel gaat. Hila zegt heel duidelijk dat ze alles is afgegaan - daarom ligt het voor mij iets minder voor de hand dat zij de boel heeft gereset. Aangezien Welmoed er uit is en Thomas geld heeft binnengebracht, gok ik dat we moeten kijken naar het tweede groepje...

Offline Qlivian

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #82 Gepost op: 17-01-2022, 12:52:14 »
boven elk kistje hadden een plaatje van een vingerafdruk opgehangen. kunnen we hier nog wat mee?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #83 Gepost op: 17-01-2022, 16:16:23 »
Toch ook nog even aandacht voor Laetitia. We zien in beeld hoe ze haar verdiende geld verliest. Ze rent door, maar bedenkt zich en raapt het geld weer op. Is dit een mislukte molactie? Bijvoorbeeld omdat ze zich na de actie bedacht dat het te opvallend zou zijn als ze haar geld zomaar zou wegsmijten? Daar komt bij dat de drie kandidaten van haar groepje vooraf hadden afgesproken elkaar te zullen dekken, maar nadat Laetitia haar geld heeft gevonden, verlaat ze zo snel mogelijk de fabriekshal. Zo vergroot ze de kans dat haar medekandidaten uit deze groep worden afgeschoten. En zelf wordt ze ook niet gedekt tijdens haar terugtocht. Hoopte ze dat ze onderweg afgeschoten zou worden, smeet ze haar geld weg toen dat niet gebeurde en mislukte deze molactie uiteindelijk totaal?

Dit viel mij bij het terugkijken ook op. Op haar terugtocht blijft ze twee keer op een volledig open stuk stilstaan. Hoopte ze daar alsnog met geld te worden afgeschoten? En op vijf meter voor de deur verliest ze ineens het geld op een onhandige manier en moet ze terug om het op te rapen. Wanhopige poging om daar nog afgeschoten te worden?

En waarom het geld in je hand houden en niet meteen in je zak steken? Dan had ze haar wapen veel beter met twee handen kunnen vasthouden en was de kans ook niet aanwezig dat het geld uit haar hand zou vallen. Lijkt er haast op dat ze met het geld op zak wilde sneuvelen.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2022, 16:18:54 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #84 Gepost op: 17-01-2022, 16:35:07 »
Waar rook is, is vuur: sahil werd verdacht omdat hij maar 100 euro inleverde. Dit vonden anderen verdacht. Waar rook, is vuur? Ik verdenk sahil (nog) niet, maar dit is het enige dat ik aan de titel kan linken (als er al een hint zit in de opdracht titels (ik dacht alleen in de aflevering titels).
« Laatst bewerkt op: 17-01-2022, 16:59:23 door Rozz75 »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #85 Gepost op: 17-01-2022, 16:47:15 »
Waar trok is, is vuur: sahil werd verdacht omdat hij maar 100 euro inleverde. Dit vonden anderen verdacht. Waar rook, is vuur? Ik verdenk sahil (nog) niet, maar dit is het enige dat ik aan de titel kan linken (als er al een hint zit in de opdracht titels (ik dacht alleen in de aflevering titels).

Over het algemeen alleen in de afleveringstitels inderdaad

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #86 Gepost op: 17-01-2022, 16:59:51 »
Ja dacht het ook, thanks!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #87 Gepost op: 17-01-2022, 18:20:22 »
"Kijk, ik pak geld, zien jullie het goed?"


We moeten natuurlijk wel meekrijgen dat ze haar best doet  :)
« Laatst bewerkt op: 17-01-2022, 18:22:38 door Mollem »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #88 Gepost op: 17-01-2022, 20:37:01 »
Fresia rent als een dolle stier door het parcours, pakt een extra leven en wordt binnen de kortste keren afgeschoten. Als ze terugkomt baalt ze verschrikkelijk en zegt ze dat ze 'niet met zichzelf kan leven nu'. Toch lijkt ze hier de grootste lol te hebben als ze haar tegenstander zowat een dikke knuffel geeft.



Ondanks dat ze hier binnen point blank range van haar opponent staat, lijkt ze er niet echt mee te zitten. Even de lasergun tegen z'n hoofd zetten. Kijk haar eens balen zeg. ::rofl::

Gevolg is wel dat Kim-Lian en Everon al snel nog maar met z'n tweeën over zijn en uiteindelijk vrij kansloos worden afgeschoten. Ondertussen misschien ook nog snel even een paar sloten gesaboteerd? Of toch een nepmolactie? Met zo'n zelfmoordtactiek kan ze hoe dan ook onmogelijk verbaasd zijn dat ze er zo snel uit ligt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #89 Gepost op: 17-01-2022, 20:58:08 »
Nee, maar ze kan wel doen alsof om de eer hoog te houden...
leuke shots, trouwens

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #90 Gepost op: 17-01-2022, 21:17:08 »
Voordat Welmoed de eerste keer wordt geschoten zie je een tegenstander/schutter in zwart/grijs zitten. Dan volgt een knip naar een biechtje van Welmoed, daarna kijkt Welmoed om de hoek en wordt geraakt en dan loopt in 1 take het beeld weer door naar de schutter en loopt Hila weg, duidelijk te herkennen aan haar shirt. Het is 1 shot van Welmoed geraakt tot Hila rent weg, van de plek waar de tegenstander zwart/grijs. Hila te herkennen aan haar witte shirt over de broek heen.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2022, 12:19:30 door foxhunter »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #91 Gepost op: 17-01-2022, 22:52:28 »
In de nabeschouwing zullen we zien hoe Kim Lian Fresia meerdere keren neerschiet.

Haar biecht sloeg daarop denk
“Bam bam raak!”


Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #92 Gepost op: 18-01-2022, 00:07:33 »
Misschien heb ik het gemist in dit topic (ik wil wel eens te veel scrollen), maar volgens mij hebben we het eerste afgeschoten leven van Everon en Kim Lian niet in beeld gezien, terwijl we de rest wel hebben gezien. Wat is daar gebeurd wat wij niet mogen zien? Ik begin bijna te denken dat de mol in dit groepje moet zitten.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #93 Gepost op: 18-01-2022, 14:57:03 »
Heeft een mol ooit zo hard gelogen? (afbeelding)

En waarom schiet Hila op Welmoed? Iemand al teruggekeken, ik heb het hierboven al een keer beschreven.
Rond 22:00 in de download versie.
Rond 06:33 in de afleveringsversie https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/opdracht-2-waar-rook-is-is-vuur-1/
Rond 08:00 de verspreking van Hila over de zilveren slotjes - en waarom is dat geluid opeens zo slecht - https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/opdracht-2-waar-rook-is-is-vuur-1/
« Laatst bewerkt op: 18-01-2022, 14:59:07 door foxhunter »

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #94 Gepost op: 19-01-2022, 02:18:56 »
hmm. twee hints naar Laetitia?

"Lock without a key" is de naam van een album van Laetitia. (zie spotify, screenshot heb ik hier bijgevoegd)

Een Lock without a key zijn we al 2 x tegengekomen:

Aflevering 3:
De kistjes moesten met een vingerafdruk geopend worden, niet met een sleutel.

Aflevering 1:
Bij de 1e opdracht brak in aflevering 1 brak een sleutel af bij het openen van een kistje. Dus ook daar kan je spreken van een Lock without a key. En wie stond er bij dat kistje? Laetitia en Welmoed



« Laatst bewerkt op: 19-01-2022, 09:02:43 door mastermol »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #95 Gepost op: 19-01-2022, 08:48:50 »
cht mee te zitten. Even de lasergun tegen z'n hoofd zetten. Kijk haar eens balen zeg. ::rofl::

Gevolg is wel dat Kim-Lian en Everon al snel nog maar met z'n tweeën over zijn en uiteindelijk vrij kansloos worden afgeschoten. Ondertussen misschien ook nog snel even een paar sloten gesaboteerd? Of toch een nepmolactie? Met zo'n zelfmoordtactiek kan ze hoe dan ook onmogelijk verbaasd zijn dat ze er zo snel uit ligt.

Je verliest ook zo meteen alle invloed op de opdracht. Zowel als mol als kandidaat.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #96 Gepost op: 19-01-2022, 09:13:17 »
Heel veel invloed kun je ook niet meer hebben, zeker niet op het slagen van de opdracht.
Sloten van anderen kun je niet openmaken, je kunt hooguit anderen afschieten.

Door snel af te zijn kun je ook anderen (met geld) gene dekking meer geven (a la Generaal Welmoed).

Ik weet niet wat ik als mol zou doen maar snel af zijn was in deze setting niet per se onmols.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #97 Gepost op: 19-01-2022, 09:39:44 »
Heel veel invloed kun je ook niet meer hebben, zeker niet op het slagen van de opdracht.
Sloten van anderen kun je niet openmaken, je kunt hooguit anderen afschieten.
Zoals al een aantal keer aangegeven: als Mol kan je wel alle vingerafdrukken uit de slotjes halen. En dat is, behalve je medekandidaat afschieten ook meteen de enige, maar wel vrij substantiële, invloed die je als Mol kan uitoefenen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #98 Gepost op: 19-01-2022, 10:31:56 »
Je verliest ook zo meteen alle invloed op de opdracht. Zowel als mol als kandidaat.

Eens. Maar door meteen een extra leven te pakken en je z.s.m. af te laten schieten maak je het je overgebleven teamgenoten wel heel moeilijk, zoals we hebben kunnen zien. Bij alle groepen werden de resterende duo's afgeschoten: Hila/Welmoed, Kim-Lian/Everon en Arno/Sahil. Als eerste afvaller oefen je dus wel degelijk invloed uit op het verdere verloop van de opdracht.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #99 Gepost op: 19-01-2022, 10:40:18 »
Zoals al een aantal keer aangegeven: als Mol kan je wel alle vingerafdrukken uit de slotjes halen.
Dat is een aanname, op zich niet eens onwaarschijnlijk, maar het blijft een aanname.
En als het echt zo was dan is het vreemd dat alle drie de leden van de derde groep wel geld meenemen.