Auteur Topic: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur  (gelezen 13219 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #100 Gepost op: 19-01-2022, 10:41:24 »
1) Zwarte broek
2) Wit shirt over de broek
3) blond haar
4) gun linkerhand

Dit is de schutter die wegrent nadat Welmoed voor het eerst geschoten was.
Na de knip wordt Welmoed geschoten en de camera gaat in 1 shot - zonder knip door - naar schutter Hila.
We worden alleen gefopt door een shot van een echte schutter die op die plek zat voor de knip naar de biecht van Welmoed.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #101 Gepost op: 20-01-2022, 19:18:33 »
In de handleiding zie ik geen blokkeer periode, maar wel dat elk slotje 2 admin vingerafdrukken heeft. Dat is dus 1 productie en 1 mol. Die vervolgens zijn of haar beurt kan gebruiken om alle afdrukken te wissen, wat vrij snel gaat. Hila zegt heel duidelijk dat ze alles is afgegaan - daarom ligt het voor mij iets minder voor de hand dat zij de boel heeft gereset. Aangezien Welmoed er uit is en Thomas geld heeft binnengebracht, gok ik dat we moeten kijken naar het tweede groepje...
De slotjes zijn door niemand gereset of gemold lijkt me, want ze doen het bij het laatste groepje.

Hila heeft de sloten geblokkeerd voor een bepaalde tijdsperiode. bv door de verkeerde vinger meerdere keren te scannen. De hoofdverdachten dit seizoen, Kim, Everon en Fresia kregen de sloten niet open, want zij zaten in de blokkeringsperiode. De ploeg daarna de heroes met Laetitia, Arno en Sahil weer wel, de blokkeringstijd was verlopen. Kim, Everon en Fresia zijn nu zeer verdacht, maar gewoon kandidaat. Hila is wel een aparte mol. Hoe gaan we haar omschrijven? Gewoon jezelf blijven?
Waarom zou Hila op die manier de sloten mollen als je die sloten ook op een makkelijkere en effectievere manier kon mollen, waardoor ze blijvend niet te openen waren (reset door 10 seconden in te drukken). Dat er aan het eind weer geld wordt binnengebracht geeft aan dat er hoogstwaarschijnlijk niet gemold is aan de sloten.

1) Zwarte broek
2) Wit shirt over de broek
3) blond haar
4) gun linkerhand

Dit is de schutter die wegrent nadat Welmoed voor het eerst geschoten was.
Na de knip wordt Welmoed geschoten en de camera gaat in 1 shot - zonder knip door - naar schutter Hila.
We worden alleen gefopt door een shot van een echte schutter die op die plek zat voor de knip naar de biecht van Welmoed.
Dit was mij ook opgevallen, het lijkt heel erg alsof Hila Welmoed neerschiet. Ik vond het een opvallend moment. Maar aan de andere kant, we weten het niet helemaal zeker en ook niet of het expres is gebeurd. Misschien schoot ze op het eerste dat ze tegenkwam, met het idee dat het een tegenstander was.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2022, 20:59:48 door Theovv »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #102 Gepost op: 20-01-2022, 23:54:44 »
Het is niet de eerste keer dat de ene kandidaat de andere neerschoot in een lasergame als ik me dit goed herinner. Ik weet niet meer of degene die de andere neerschoot ook de Mol bleek te zijn.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #103 Gepost op: 21-01-2022, 00:00:02 »
Het is niet de eerste keer dat de ene kandidaat de andere neerschoot in een lasergame als ik me dit goed herinner. Ik weet niet meer of degene die de andere neerschoot ook de Mol bleek te zijn.
Rocky heeft Richard Kemper afgeschoten in een lasergame zonder de mol te zijn.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #104 Gepost op: 21-01-2022, 07:18:37 »
En volgens mij werd Mol Margriet afgeschoten door Martine.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #105 Gepost op: 21-01-2022, 08:07:26 »
Klopt, alle molacties in lasergames vind je hier: https://www.wieisdemol.com/forum/2022/?topic=71697.0

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #106 Gepost op: 21-01-2022, 10:56:45 »
En in deze aflevering schoot Arno raak op Sahil. Maar die kwam uitgebreid in beeld, inclusief biecht van Arno.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #107 Gepost op: 21-01-2022, 17:00:54 »
Eén van de meer opvallende momenten vond ik trouwens dat Kim-Lian bij de groepsindeling heel erg doordrukt op het feit dat ze (bij) een man in de groep wil. Als ze de Mol is, dan moet dit wel een heel erg bewuste actie zijn om jezelf onverdacht proberen te maken. Zo'n 'offensieve verdediging' kan me niet heel snel meer herinneren van eerdere mollen. Het ging hier immers niet om een positie in het spel (de speelvolgorde wordt kennelijk later buiten beeld pas gemaakt), maar enkel met wie.
Andere uitleg is dat ze niet tevreden is met haar groepsgenoten: is ze als Mol bang voor Hila en Welmoed? Alleen speelt ze het dan op zo'n manier dat ze niet echt controle heeft op de uitkomst.

Vanuit kanidatenoogpunt is het trouwens ook niet helemaal lekker uitlegbaar. Behalve dat ze dan misschien Hila én Welmoed niet verdenkt en vooral mannen zou verdenken. (Ze verdenkt in ieder geval Everon?)

In ieder geval vestig je heel op deze manier heel veel aandacht op jezelf.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #108 Gepost op: 21-01-2022, 17:11:51 »
Ik denk dat Kim-Lian vorig jaar gezien heeft dat Renée zich aan de kant liet zetten bij het formeren van de groepjes en dat zij daarom (ook als Mol) juist wel op haar strepen is gaan staan om kandidaats over te komen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #109 Gepost op: 21-01-2022, 19:53:01 »
Of ze wil gewoon de beste spelers afschieten

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #110 Gepost op: 21-01-2022, 20:55:54 »
De slotjes zijn door niemand gereset of gemold lijkt me, want ze doen het bij het laatste groepje.

Die kans is inderdaad groot, maar het is niet onmogelijk. Het kan zijn dat de Mol in het eerste of tweede groepje zat en toevallig net de drie kistjes van het laatste groepje niet heeft gereset, maar de rest wel. Ik zie hier niet per se de logica van in, maar het zou kunnen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #111 Gepost op: 21-01-2022, 21:48:16 »
Dit viel mij bij het terugkijken ook op. Op haar terugtocht blijft ze twee keer op een volledig open stuk stilstaan. Hoopte ze daar alsnog met geld te worden afgeschoten? En op vijf meter voor de deur verliest ze ineens het geld op een onhandige manier en moet ze terug om het op te rapen. Wanhopige poging om daar nog afgeschoten te worden?

En waarom het geld in je hand houden en niet meteen in je zak steken? Dan had ze haar wapen veel beter met twee handen kunnen vasthouden en was de kans ook niet aanwezig dat het geld uit haar hand zou vallen. Lijkt er haast op dat ze met het geld op zak wilde sneuvelen.
Dit vond ik de meest verdachte actie. Van een slimme MOL die een argeloze kandidaat probeert te spelen?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #112 Gepost op: 22-01-2022, 08:33:11 »
De camera zoemde best vaak ik op de centrale gaten in de haspels. Als de kandidaat ervoor stond en daarna vertrok bleef de camera nog even ingezoomd. Bij het tweede schot op Fresia zie je een schootslijn tussen zon gat en Fresia,  maar ik denk niet dat dat het exacte moment is.
Feit is dat Fresia snel af is. Dat zou een schot door het hart van de haspel heen kunnen zijn.  Bij het gefluister op de slaapkamer noemt Kim dat het vreemd is dat Fresia zo snel af is. Bij de test zet Hila nu ook ineens in op Fresia. Hila's gefluister over Sahil leek oprecht en Sahil is vanavond zo verdacht bezig dat Kim hem toespreekt je bent aan het rotzooien of zoiets. Dan is het wiel weer rond.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #113 Gepost op: 22-01-2022, 11:22:58 »
Bij het gefluister op de slaapkamer noemt Kim dat het vreemd is dat Fresia zo snel af is. Bij de test zet Hila nu ook ineens in op Fresia. Hila's gefluister over Sahil leek oprecht en Sahil is vanavond zo verdacht bezig dat Kim hem toespreekt je bent aan het rotzooien of zoiets. Dan is het wiel weer rond.
Op mij kwam het gefluister van Kim Lian nogal geacteerd over, als een poging om Fresia verdacht te maken en de aandacht van zichzelf af te leiden. Ik vrees dat dit een aanwijzing is dat Kim Lian de mol is, al hoop ik nog steeds dat ze het niet zal blijken te zijn.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2022, 11:25:02 door Delightz »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #114 Gepost op: 22-01-2022, 13:33:34 »
Op mij kwam het gefluister van Kim Lian nogal geacteerd over, als een poging om Fresia verdacht te maken en de aandacht van zichzelf af te leiden. Ik vrees dat dit een aanwijzing is dat Kim Lian de mol is, al hoop ik nog steeds dat ze het niet zal blijken te zijn.
Kandidaten in WIDM spelen voornamelijk tegen elkaar. Kandidaten die denken de Mol in het vizier te hebben, hebben vaak de neiging om andere kandidaten verdacht te maken tegenover medekandidaten.
Als Kim-Lian op Everon zit kan ik me dus goed voorstellen dat ze Fresia verdacht wil maken.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #115 Gepost op: 22-01-2022, 14:08:12 »
Kandidaten in WIDM spelen voornamelijk tegen elkaar. Kandidaten die denken de Mol in het vizier te hebben, hebben vaak de neiging om andere kandidaten verdacht te maken tegenover medekandidaten.
Als Kim-Lian op Everon zit kan ik me dus goed voorstellen dat ze Fresia verdacht wil maken.
Dat zou inderdaad ook nog kunnen, want Hila heeft na aflevering 3 voor het eerst Fresia als verdachte genoemd (wie ze na aflevering 2 verdenkt is niet bekend). En dan zou het van Kim-Lian (hopelijk) een kandidatenactie zijn.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #116 Gepost op: 25-01-2022, 12:32:13 »
Ik heb de opdracht nog even opnieuw bekeken en correct me if I’m wrong:

Hila, Thomas en Welmoed gaan naar binnen als de klok op 45 min staat. Rond 44 min hoort de groep een ruis via de porto. Om 42 pakt Hila nog een nieuw leven  en komt Thomas terug met geld. Om 38 komt Hila terug: dus tussen 42 en 38 min is Welmoed ook teruggegaan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #117 Gepost op: 6-03-2022, 11:33:03 »
Was het niet een beetje flauw dat de Mol met zijn duim alle kistjes open kon maken? Daarmee had hij toch een oneerlijk voordeel boven de kandidaten?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #118 Gepost op: 6-03-2022, 11:38:51 »
Was het niet een beetje flauw dat de Mol met zijn duim alle kistjes open kon maken? Daarmee had hij toch een oneerlijk voordeel boven de kandidaten?

Ik vind dat wel meevallen. Er was immers genoeg risico op ontdekking. Er hoefde maar 1 kandidaat te zien dat Everon met zijn duim bezig was of hij was ontmaskerd. De kandidaten hadden kans om de mol tegen te houden, al was het maar door de hele tijd met z'n drieën bij elkaar te blijven ofzo. Ja, de mol had hier voorsprong, maar moest het nog wel steeds zelf doen. (Dat vind ik anders bij bijvoorbeeld de containeropdracht, waar Everon gewoon doodleuk de geldcontainer weg kan rijden en de opdracht bij voorbaat mislukt is.)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #119 Gepost op: 6-03-2022, 13:24:09 »
Eerst had ik ook het idee dat het oneerlijk was tov de anderen, maar zoals al gezegd: je bent met meerderen in het veld, dus dan moet je wel stalen zenuwen te hebben om maar liefst 7 bakjes van anderen te openen en er geld uit te halen. En dat zonder ontdekt te worden.
Ich bin ein Bärliner!