Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen  (gelezen 22307 keer)

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #40 Gepost op: 23-01-2022, 17:46:16 »
Thomas zingt bij t naarbeneden gaan
de zin: When the world must come together as one

maar hij maakt er “when the world must come together as Mol” van

Mooi! Dat was me nog niet opgevallen. Hij valt me sowieso niet echt op, behalve dan dat ik mezelf erop betrap er niets bij te denken als hij iets in de soep laat lopen (of zoiets te zingen met mol er in).

Heeft iemand trouwens een overzicht van wie wat in welk kistje heeft gestopt?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #41 Gepost op: 23-01-2022, 17:49:07 »
Heeft iemand trouwens een overzicht van wie wat in welk kistje heeft gestopt?

Het is niet van iedereen te zien geweest maar wat er getoond is kan je op de kandidatenpagina's terugvinden.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #42 Gepost op: 23-01-2022, 17:49:45 »
Het is niet van iedereen te zien geweest maar wat er getoond is kan je op de kandidatenpagina's terugvinden.

Top! Dankje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #43 Gepost op: 23-01-2022, 18:10:25 »
Op het moment dat Arno afdaalt, hoor je een sopranengezang, klinkt daar hoog muzikaal spel van Laetitia?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #44 Gepost op: 23-01-2022, 19:16:36 »
Is deze activiteit een nieuw alternatief voor bungiejump?
Weet iemand hoe dit heet? Ik kan het niet vinden op internet.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2022, 08:46:28 door Run »

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #45 Gepost op: 23-01-2022, 23:43:48 »
Ik ben het niet echt eens met de vele berichten dat het de mol erg makkelijk wordt gemaakt omdat er weer de keuze tussen jokers en geld is. Omdat kandidaten over de seizoenen elkaar vaker niet dan wel jokers gunnen (is hier zelfs in aflevering 1 gebeurd) is het voor de kandidaat die beneden staat juist dubbel gunstig om voor het geld te gaat. Ik vind het dan ook meer de kandidaten aan te rekenen dat jokers worden verdient in plaats van geld. In dat opzicht zou het voor de mol gunstig zijn om een sfeer te creëren waarin mensen elkaar vertrouwen en elkaar jokers gunnen, maar ik vind het moeilijk om te zeggen wie juist wel en wie juist niet voor zo'n sfeer zorgt. Daarbuiten is er mogelijk wat te halen uit de groepsverdeling: de mol wil duo's die elkaar iets gunnen.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #46 Gepost op: 24-01-2022, 04:58:50 »
Mooi! Dat was me nog niet opgevallen. Hij valt me sowieso niet echt op, behalve dan dat ik mezelf erop betrap er niets bij te denken als hij iets in de soep laat lopen (of zoiets te zingen met mol er in).

Heeft iemand trouwens een overzicht van wie wat in welk kistje heeft gestopt?

Oja die kistjes....
Het viel me op dat de makers tijd hebben besteed aan het maken/ontwerpen van die kistjes. Allemaal hadden ze een eigen logo.
Bij de 3e staat er een kruis op, maar het zou me niks verbazen als dit, net als de zin Kennis Is Macht uit opdr.1, ook weer een verwijzing zou zijn naar seizoen 10 met KIM Pieters als mol. (X=10)  ::vergroot::

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #47 Gepost op: 24-01-2022, 10:28:31 »
Verwijst naar mijn mening eerder naar Klaas :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #48 Gepost op: 24-01-2022, 10:34:11 »
Het lijkt me een volstrekt logische manier van "niet gaan" symboliseren.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #49 Gepost op: 24-01-2022, 11:36:22 »
En anders had ik de lijnen van het kruis wel anders getekend want het kruis lijkt nu meer op een X op zijn rug.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #50 Gepost op: 24-01-2022, 12:13:59 »
En anders had ik de lijnen van het kruis wel anders getekend want het kruis lijkt nu meer op een X op zijn rug.
Ik zie het als een kruis door het kruis, een nieuw symbool tegen ongewenste intimiteiten.  :-X

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #51 Gepost op: 24-01-2022, 13:50:00 »
Oh. Ik dacht, "kandidaat heeft de ballen niet".

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #52 Gepost op: 24-01-2022, 14:16:34 »
 ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #53 Gepost op: 24-01-2022, 14:27:38 »
Dit zou geen geschikte opdracht voor mij geweest zijn, maar dat terzijde...

Wat ik me afvraag: wat zou je als mol hier het beste kunnen doen/waar zou je het beste kunnen mollen? Zelf ben ik er niet uit... Het hangt er denk ik ook af wat de mol (bij het abseilen) al weet... Is hem doorgegeven waar bijv. het geld ligt? Of weet hij niks? Zou hij wel hebben doorgekregen waar het geld lag, zouden degenen die geld hebben gepakt wat uit te leggen hebben mocht een van de 3 de mol zijn (Kim-Lian reken ik ook daarbij even mee). Of zou je als mol (wetende wat de opdracht was) altijd voor de kick zijn gegaan?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #54 Gepost op: 24-01-2022, 14:34:30 »
Dit zou geen geschikte opdracht voor mij geweest zijn, maar dat terzijde...

Wat ik me afvraag: wat zou je als mol hier het beste kunnen doen/waar zou je het beste kunnen mollen? Zelf ben ik er niet uit... Het hangt er denk ik ook af wat de mol (bij het abseilen) al weet... Is hem doorgegeven waar bijv. het geld ligt? Of weet hij niks? Zou hij wel hebben doorgekregen waar het geld lag, zouden degenen die geld hebben gepakt wat uit te leggen hebben mocht een van de 3 de mol zijn (Kim-Lian reken ik ook daarbij even mee). Of zou je als mol (wetende wat de opdracht was) altijd voor de kick zijn gegaan?
Het lijkt me ingewikkeld om de mol in de toren te informeren, het zou kunnen als er ergens een raampje zat en Rik een teken zou kunnen geven, maar zelfs dat is heel risicovol want kan opgemerkt worden door alerte kandidaat.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #55 Gepost op: 24-01-2022, 14:57:44 »
Het lijkt me ingewikkeld om de mol in de toren te informeren, het zou kunnen als er ergens een raampje zat en Rik een teken zou kunnen geven, maar zelfs dat is heel risicovol want kan opgemerkt worden door alerte kandidaat.
Ik vind dat de mol tijdens het spelen van het spel geen hulp meer van de productie hoort te krijgen, maar dit terzijde.

Ik vermoed dat de kistjes voor beide beurten gevuld zijn (wel zo eerlijk) en ik denk dat er voldoende ruimte moet zijn geweest om informatie subtiel bij de mol te krijgen.

Ik denk overigens dat ze er rekening mee hadden gehouden dat er ook mensen niet zouden willen afdalen of rechtop naar beneden zouden willen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #56 Gepost op: 24-01-2022, 15:31:55 »
Ik vermoed dat de kistjes voor beide beurten gevuld zijn (wel zo eerlijk) en ik denk dat er voldoende ruimte moet zijn geweest om informatie subtiel bij de mol te krijgen.
Thomas zegt iets als "toen ik wegliep dacht ik al..." waarmee hij lijkt te zeggen dat hij, nadat hij zijn keuze gemaakt had wegliep en zijn keuze wilde aanpassen. Daarom denk ik dat ze eerst alle shots van het 'in de kistjes leggen' hebben gemaakt. En daarna per afdaler het eindshot.
Als dat zo is (komen we niet achter, geen schaduwshots) dan is er genoeg tijd om iets aan de mol door te geven. Het zou ook betekenen dat niemand zijn of haar ervaring mee kan nemen in de afweging wat de de ander gaat doen.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #57 Gepost op: 24-01-2022, 16:15:04 »
Thomas zegt iets als "toen ik wegliep dacht ik al..." waarmee hij lijkt te zeggen dat hij, nadat hij zijn keuze gemaakt had wegliep en zijn keuze wilde aanpassen. Daarom denk ik dat ze eerst alle shots van het 'in de kistjes leggen' hebben gemaakt. En daarna per afdaler het eindshot.
Als dat zo is (komen we niet achter, geen schaduwshots) dan is er genoeg tijd om iets aan de mol door te geven. Het zou ook betekenen dat niemand zijn of haar ervaring mee kan nemen in de afweging wat de de ander gaat doen.

Thomas heeft het wel over een afspraak met Laetitia dat hij zal doen wat er gedaan moet worden.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #58 Gepost op: 24-01-2022, 16:49:23 »
Het lijkt me ingewikkeld om de mol in de toren te informeren, het zou kunnen als er ergens een raampje zat en Rik een teken zou kunnen geven, maar zelfs dat is heel risicovol want kan opgemerkt worden door alerte kandidaat.

Er staan mensen boven die de kandidaat ingorden en er staat een cameraman. Zij staan ongetwijfeld in verbinding met de regie beneden en die weten ook wat er met de kistjes gebeurt. Dus 'personeel' genoeg dat de mol kan inlichten, dat hoeft niet per se Rik te zijn hoor.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #59 Gepost op: 24-01-2022, 16:50:44 »
Ik ben het niet echt eens met de vele berichten dat het de mol erg makkelijk wordt gemaakt omdat er weer de keuze tussen jokers en geld is. Omdat kandidaten over de seizoenen elkaar vaker niet dan wel jokers gunnen (is hier zelfs in aflevering 1 gebeurd) is het voor de kandidaat die beneden staat juist dubbel gunstig om voor het geld te gaat. Ik vind het dan ook meer de kandidaten aan te rekenen dat jokers worden verdient in plaats van geld. In dat opzicht zou het voor de mol gunstig zijn om een sfeer te creëren waarin mensen elkaar vertrouwen en elkaar jokers gunnen, maar ik vind het moeilijk om te zeggen wie juist wel en wie juist niet voor zo'n sfeer zorgt. Daarbuiten is er mogelijk wat te halen uit de groepsverdeling: de mol wil duo's die elkaar iets gunnen.

Ik zou wel een soort bijwerking van jokers willen zien, dat er een risico aan zit om ze in te zetten. Want nu vindt iedereen jokers natuurlijk altijd belangrijker dan geld.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”