Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie  (gelezen 10455 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #20 Gepost op: 5-02-2022, 23:07:52 »
Zodra één iemand een reddingsring verplaatst zonder dat door te geven aan de coördinator, kan die z'n overzicht eigenlijk al in de prullenbak gooien. Zeker omdat de hele puzzel er om gaat dat je alleen de voorste ring mag pakken en maar één tegelijk.

Wat de coördinator zou moeten doen, is in het begin opperen dat niemand iets mag wegpakken, zonder zijn bevel. Zo kan hij de wissels zelf aansturen en de puzzel d.m.v. het overzicht uit-denken. Maar zo loopt het in de praktijk natuurlijk nooit en te nimmer.

Maar Everon deed de helft van zijn opdracht. Eiste wel dat iedereen naar hem luisterde, maar nam geen initiatief om sturend te coordineren. Het was vaker het doorgeven van commando's vanuit de kandidaten. En dat deed hij vaak onduidelijk, 'die boot', en 'daarheen'

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #21 Gepost op: 5-02-2022, 23:10:45 »
Ja of “per ongeluk” 2 boeien tegelijk vasthouden zodat er iets ongeldig verklaard zou worden… deze aflevering heeft de mol niet kansen gegrepen, komt er een veiling aan?

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #22 Gepost op: 5-02-2022, 23:12:44 »
Thomas zegt op een gegeven moment door de portofoon: Hier hangen er drie goed op volgorde: 25,50 en 100 euro. Maar dat is natuurlijk niet goed, want de 10 euro had daar nog voor moeten zitten. (en die hangt om zijn nek)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #23 Gepost op: 5-02-2022, 23:14:02 »
Ja inderdaad haha, ik dacht ook ‘om je nek Thomas’!

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #24 Gepost op: 5-02-2022, 23:34:12 »
Thomas zegt op een gegeven moment door de portofoon: Hier hangen er drie goed op volgorde: 25,50 en 100 euro. Maar dat is natuurlijk niet goed, want de 10 euro had daar nog voor moeten zitten. (en die hangt om zijn nek)

Hij geeft antwoord op de vraag van Everon of dat bij de rode boot is, maar Thomas is bij de groene toch? Die paal waar de boeien 25,50 en 100 aanhangen heeft groene strepen.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #25 Gepost op: 6-02-2022, 00:04:23 »
Ik denk dat de kandidaten met de kleur van de boot de kleur van de daadwerkelijke boot bedoelden, niet de kleur van de ringen/strepen.

Everon doet het niet echt goed in de centrale positie, maar ik snap ook dat het overzicht je kwijtraakt als de andere kandidaten niet communiceren over de boeien die ze ophalen en deels niet over die, die ze weghangen.

Offline maf1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #26 Gepost op: 6-02-2022, 10:33:24 »
Kan er iemand van de drone shots een still maken? Dacht dat ik iemand zag welke afwijkende manoeuvres maken (een keurige O maar niet bij een boot) . Misschien "schijft" er iemand het woord MOL met de jetski op het water

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #27 Gepost op: 6-02-2022, 11:01:41 »
4 boten in een vierkant en Everon in het midden. Als je een M wilt maken, dan is het middelpunt van de letter M een lus om de boot van Everon.

Goed gezien Maf1. ::ok::

Fresia draagt dus niks bij aan deze opdracht,vaart M O L of zoiets. Laat de kandidaten de puzzel oplossen en klooit op het laatst met Sahil met 50 en 250 euro.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2022, 11:24:12 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #28 Gepost op: 6-02-2022, 11:16:46 »
Ik denk dat er wordt bedoeld het samenstellen van de fastforwardbeelden van de jetskisporen in het water om daaruit mogelijk letters te halen.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #29 Gepost op: 6-02-2022, 11:25:12 »
Kan er iemand van de drone shots een still maken? Dacht dat ik iemand zag welke afwijkende manoeuvres maken (een keurige O maar niet bij een boot) . Misschien "schijft" er iemand het woord MOL met de jetski op het water

Dat zou een mooie “golfbeweging” zijn.  ::trots::

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #30 Gepost op: 6-02-2022, 11:55:09 »
Kan er iemand van de drone shots een still maken? Dacht dat ik iemand zag welke afwijkende manoeuvres maken (een keurige O maar niet bij een boot) . Misschien "schijft" er iemand het woord MOL met de jetski op het water

Hier moest ik ook meteen aan denken bij die shots van bovenaf!

Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #31 Gepost op: 6-02-2022, 12:18:16 »
De jetski op deze beelden maakt een prachtige golfbeweging vanaf linksboven in het beeld (gele boot?) naar het midden en dan weer afbuigend richting de boot rechtsboven (groene boot?). Maar vaart deze boot gewoon ram voorbij, hup het beeld uit.
Dit is wel een bizar traject wat hier afgelegd wordt. Ik heb nog niet kunnen herleiden wie het is. Iemand een idee?

Vlak hiervoor was Fresia in beeld maar ze vertrok vanaf de groene boot die naar mijn mening linksonder op de dronebeelden zou moeten liggen.

« Laatst bewerkt op: 6-02-2022, 12:21:19 door Vladimir Vlemmix »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #32 Gepost op: 6-02-2022, 12:37:33 »
Eventueel iemand van de crew, voor of na de opdracht? Voor wat leukere beelden of een hint. Als je het omdraait, zie je de C van Cousino bij de M van Mol. De F en de A (6 en 1) kun je ook nog uit de klok halen.

Offline Frietei

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #33 Gepost op: 6-02-2022, 12:58:14 »
De jetski op deze beelden maakt een prachtige golfbeweging vanaf linksboven in het beeld (gele boot?) naar het midden en dan weer afbuigend richting de boot rechtsboven (groene boot?). Maar vaart deze boot gewoon ram voorbij, hup het beeld uit.
Dit is wel een bizar traject wat hier afgelegd wordt. Ik heb nog niet kunnen herleiden wie het is. Iemand een idee?

Vlak hiervoor was Fresia in beeld maar ze vertrok vanaf de groene boot die naar mijn mening linksonder op de dronebeelden zou moeten liggen.

Op de tweede foto vaart de jetski rechtsboven letterlijk in een 'golf' (golfbeweging) ipv in een rechte lijn...wie is dat?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #34 Gepost op: 6-02-2022, 13:55:01 »
Op de 2e foto zie je de letters m (linksboven), o (midden) en l (rechtsonder, net naast de tijd) staan. Maar omdat de golven natuurlijk vervagen kan dit niet van 1 persoon zijn. Of ze moeten beelden over elkaar hebben gelegd en dit dan bewust in de aflevering hebben gestopt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #35 Gepost op: 6-02-2022, 14:08:34 »
Hij geeft antwoord op de vraag van Everon of dat bij de rode boot is, maar Thomas is bij de groene toch? Die paal waar de boeien 25,50 en 100 aanhangen heeft groene strepen.

De kleuren op het kaartje bij Everon zijn de kleuren waaraan de boeien hangen. Het verwarrende is dat de rode boot groene palen heeft:
rode boot - groene boeihangpalen
witte boot - rode palen
witte boot - gele palen
blauwe boot - blauwe palen

Rode en groene boot haalt Everon op zijn kleine overzichtskaart door elkaar.
Bij de gele boot heeft hij het ook over de witte.
De gele boot blijft erg uit beeld deze opdracht, de boot die niet lukt

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #36 Gepost op: 6-02-2022, 14:10:51 »
Na het gesprek met Everon over de missende 250, wijst ze hem nog even op de missende 100 van opdracht 1.1?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #37 Gepost op: 6-02-2022, 14:24:57 »
Dit was inderdaad weer een opvallende Kim-Lian actie. Maar we zien niet het totale overzicht op dat moment. Nu lijkt het in de montage net of ze een goed hangende boei weg pakt, maar voor hetzelfde geld hangt de ander kant van deze boot al volledig juist en moet deze 10 euro wel degelijk naar een andere boot .

Als Thomas later bij groen is met €25 hangt de €10 er weer, op de derde plek -maakt niet uit-, dus het zou kunnen dat Kim-Lian met de €10 -die dus al goed hing- een stukje is gaan varen en hem later weer bij groen heeft teruggehangen.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #38 Gepost op: 6-02-2022, 23:03:58 »
We hebben niet echt veel potentiële molacties in beeld gezien. Waar is de mol vooral bij gebaat? Veel chaos, en vooral slechte communicatie. Want als je met z'n vijven op de jetskis bij elkaar blijft, allemaal samen naar 1 boot gaat, alle 5 de boeien eraf pakt, en als er al iets bij zit van 10 - 25 - 50 bijvoorbeeld, dan hang je die meteen goed aan de andere kant. Zitten er dubbele bij? Dan neem je die mee naar de volgende boot. Hoppa, allemaal naar de volgende boot. Op die manier heb je na 2 volledige rondjes langs alle boten waarschijnlijk (vrijwel) alles al goed hangen.

Dus de mol wil of juist coördineren en iedereen een andere kant op sturen (Everon?), of op het water zitten en chaos creëren door in het wilde weg rind te gaan scheuren (Fresia?), óf de mol is gewoon niet slim genoeg om te verzinnen dat chaos misschien wel de beste tactiek is hier (Kim-Lian?).

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #39 Gepost op: 7-02-2022, 01:07:35 »
Deze opdracht deed me onmiddellijk denken aan de Torens van Hanoi puzzel. Daarvoor hadden ze bijvoorbeeld 5 boten moeten hebben met maar één stok per boot. In het begin hangen 4 stokken vol met boeien en de vijfde is leeg. Verder dezelfde spelregels. De boeien van €10 hangen dan typisch redelijk dicht aan de binnenkant en die van €250 aan de buitenkant. Dan is er echt coördinatie nodig om boeien tijdelijk ergens te parkeren. Een mol zou dan ook makkelijker de boel kunnen saboteren. Afhankelijk van de beginsituatie heb je bij de optimale oplossing veel of weinig verplaatsingen nodig. Ten opzichte van de oorspronkelijke Torens van Hanoi puzzel heb je telkens 5 boeien waarmee je kan spelen omdat er 5 kandidaten zijn die de boeien kunnen verplaatsen. Dat maakt de puzzel al een heel stuk gemakkelijker.

Het valt mij sowieso op dat dit jaar de meeste opdrachten redelijk te doen zijn in tegenstelling tot vele kansloze opdrachten in afgelopen jaren. Dit juich ik op zich wel toe.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2022, 01:12:02 door MartinJ »