Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie  (gelezen 10232 keer)

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #80 Gepost op: 10-02-2022, 21:04:38 »
Wat mij opvalt in de comments voor mij is vooral ook dat niemand t heeft over t feit dat niemand naar Everon luistert.
Hij is idd niet de beste qua overzicht wat vooraf al duidelijk gemaakt wordt. En hij maakt idd (molse?) fouten/vergissingen.
Maar er zijn ook momenten dat hij t wel probeert op te pakken maar niet gehoord wordt of genegeerd wordt door de anderen.
En t is ook lastig bijhouden als niemand je op de hoogte houdt of de porto aanheeft/hoort of gebruikt.
Dus ik zie het bij hem niet als alleen maar molse streken. T kan zeker

Een Fresia die te druk bezig is met scheuren om de porto te horen… En zelf overal langsgaat want “ ik wil zelf overzicht”
En ook Laetitia hoort niks als de motor aan is.(eh dat doe je zelf toch)
Ook zien we die heel weinig vindt ik ook verdacht.

Thomas en Kim Lian vondt ik t hier gewoon goed doen.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #81 Gepost op: 10-02-2022, 21:40:55 »
Eigenlijk doet iedereen het goed. Er kan gezegd worden dat niemand naar Everon luistert, er kan ook gezegd worden dat ogenschijnlijk op het water niet is gemold. Ze werkten goed samen en los van die gele boot hebben ze alles juist gehangen.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #82 Gepost op: 10-02-2022, 22:34:14 »
Aan het begin van de opdracht hangt aan elke boei van 100. Nadat de blauwe boot compleet is gemaakt zien we Sahil en Kim-Lian bij de rode boot, Sahil pakt 50 en Kim-Lian 100. Aan de andere van de rode boot hangt dan al  10, 25, 50 en 100 op de juiste volgorde. Vervolgens maken Thomas Laetitia en Fresia de groene boot af. De 100 komt hierbij van de groene boot zelf. Daarna zien we Fresia nog de 250 bij rood hangen. Dan wordt het racen om de gele boot op tijd af te krijgen. En wat mist er uiteindelijk bij de gele boot?
De boei van 100 waar Kim-Lian waarschijnlijk al een kwartier mee rondvaart en nog even mee naar Everon zwaait, om hem te herinneren dat ze ook de 100 euro van de allereerste opdracht nog heeft.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #83 Gepost op: 10-02-2022, 22:56:34 »
Aan het begin van de opdracht hangt aan elke boei van 100. Nadat de blauwe boot compleet is gemaakt zien we Sahil en Kim-Lian bij de rode boot, Sahil pakt 50 en Kim-Lian 100. Aan de andere van de rode boot hangt dan al  10, 25, 50 en 100 op de juiste volgorde. Vervolgens maken Thomas Laetitia en Fresia de groene boot af. De 100 komt hierbij van de groene boot zelf. Daarna zien we Fresia nog de 250 bij rood hangen. Dan wordt het racen om de gele boot op tijd af te krijgen. En wat mist er uiteindelijk bij de gele boot?
De boei van 100 waar Kim-Lian waarschijnlijk al een kwartier mee rondvaart en nog even mee naar Everon zwaait, om hem te herinneren dat ze ook de 100 euro van de allereerste opdracht nog heeft.

Mocht dit kloppen dan was het een brutale molactie!  >:D

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #84 Gepost op: 12-02-2022, 14:13:03 »
Er valt toch wel het een en ander uit deze opdracht te halen. Ik heb de communicatie inmiddels bijna helemaal uitgeschreven en wat opvalt is dat Thomas, Laetitia en Kim-Lian het erg goed doen. Laetitia is bijna doorlopend bij zowel Thomas als Kim-Lian in de buurt en ze doen veel samen. Communiceren goed, geven boeien aan elkaar over, geven duidelijk aan wat nodig is en welke waarheen moet.

Sahil doet dit minder goed. Maar ja, hij valt af, dus is sowieso de Mol niet.

Everon begint goed met zijn communicatie, door bij de lagere bedragen duidelijk aan te geven wat waar nodig is. Echter, zodra ze aan de hogere bedragen toekomen worden zijn aanwijzingen steeds vager: roept o.a. "naar die boot" (welke?) , zegt dat Thomas 50 euro nodig heeft terwijl dat 250 is. Thomas corrigeert dit luid en duidelijk. Als Laetitia die wil brengen, zegt hij: "Nee, dat gaat Fre al doen. Ik denk dat de 250 kan naar...ah shit." En als Sahil om 50 euro vraagt: "Eh, kan iemand kijken bij deze boot, of hier een 50 hangt?" Vervolgens wijst hij vagelijk naar een boot, alsof iemand dat van zo'n grote afstand kan zien. Dit wordt overigens wel meteen onder de aandacht van de kijker gebracht, in een biecht van Thomas. De montage plaatst de spotlight dus wel op het matige spel van Everon.

Everon leek dus prima bezig te zijn met zijn overzicht, maar is nu helemaal de kluts kwijt. Kan natuurlijk zijn dat een van de jetskiers stiekem wat boeien heeft verplaatst, waardoor hij in de war is. Of hij is simpelweg het overzicht kwijt. Maar ik vind het toch wel mols dat hij er in de tweede helft van de opdracht, bij de hogere bedragen, vrij weinig meer van bakt.

Fresia lijkt volledig haar eigen gang te gaan. We horen haar zeggen: "Ik dacht, ik ga gewoon tussen die boten. Ik wil zien wat waar is. Leuk dat Everon kan vertellen: dat is daar, dat is daar. Maar ik dacht, ik ga gewoon even rondjes om de boot heen. Dan kan ik precies zien: dit is daar, dit is daar, dit is daar. Ik wilde gewoon zelf het overzicht. Meters maken, meters maken, meters maken." Kan zijn dat ze Everon niet vertrouwt en hem daarom negeert, maar we horen haar ook met de anderen vrijwel niet communiceren. Vaart op een gegeven moment al schreeuwend rondjes om Everons boot heen, terwijl hij terugroept: "Nee hier lieverd, daar!" Probeert ze degene die overzicht moet houden hier af te leiden? Geeft wel op het eind een boei met 250 euro aan Laetitia, die daarmee een rij compleet kan maken. Mocht ze de mol zijn, dan wil ze mogelijk aan het einde nog kandidaats lijken. Verder hebben we haar geen enkele boei zien ophangen, alleen maar ophalen.

Thomas deed het verreweg het beste van allemaal. Ook Laetitia en Kim-Lian erg kandidaats. Everon en Fresia hier het meest mols.
Fresia hangt later in haar eentje ook nog een 250 boei op. Daarmee zou ze in haar eentje al bijna de helft van het geld verdiend hebben.

Maar ze was alleen, misschien haalt ze die boei later weer weg, of had ze hem eerst weggehaald en hangt ze hem weer terug waardoor ze de fanatieke kandidaat lijkt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #85 Gepost op: 12-02-2022, 15:49:08 »
Of nog simpeler: ze ís de fanatieke kandidaat. :P

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #86 Gepost op: 12-02-2022, 16:50:25 »
Of nog simpeler: ze ís de fanatieke kandidaat. :P

Dat dachten we van Jan Versteegh ook.  ;D
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison