Auteur Topic: [Aflevering 6] Golfbeweging  (gelezen 8876 keer)

Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #20 Gepost op: 6-02-2022, 13:42:35 »
In deze post heb ik een aantal foto’s van deze golfbeweging toegevoegd: https://www.wieisdemol.com/forum/2022/?topic=71784.msg2447682#msg2447682. Misschien helpt dit om de jetskier te herleiden?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #21 Gepost op: 6-02-2022, 14:42:43 »
Superleuk dat de moltelefoon nu echt zijn meerwaarde begint te krijgen. Sahil had duidelijk door wat de potentie was. Je hoeft natuurlijk niet eerlijk te zijn naar de andere groep. Dit is bovendien nog een extra test voor de mol die weet dat de boodschap niet klopt en die voorkennis niet mag verraden. Ik hoop dat de telefoon volgend jaar weer terugkomt, ik zie heel veel spelmogelijkheden!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #22 Gepost op: 6-02-2022, 15:33:07 »
Weer een mooie aflevering met heerlijke opdrachten! En een van de meest verrassende exits ooit!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #23 Gepost op: 6-02-2022, 15:47:04 »
Filmisch een prachtige aflevering. Wat een genot moet het zijn om mee te doen: speedboaten, jetskiën, boogschieten, veel uiteenlopende dingen.
Opdrachten zaten nu ook mooi in elkaar qua afweging spel en molmogelijkheden. Niet zo dat het bijna niet te doen was. Wat dat betreft hebben we nu wel weinig molstreken gezien, of het moet Fresia zijn die toch wel erg sterk sleutels over het hoofd ziet.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #24 Gepost op: 6-02-2022, 17:30:29 »
Golfbeweging..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #25 Gepost op: 6-02-2022, 17:31:52 »
Alleen niet de goede aflevering.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #26 Gepost op: 6-02-2022, 18:16:24 »
Een hint slaat altijd op de aflevering zelf lijkt mij.

Online Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #27 Gepost op: 6-02-2022, 18:21:45 »
In deze post heb ik een aantal foto’s van deze golfbeweging toegevoegd: https://www.wieisdemol.com/forum/2022/?topic=71784.msg2447682#msg2447682. Misschien helpt dit om de jetskier te herleiden?

Ben echt benieuwd of deze jetski terug de te vinden is, zou wel een tophint zijn om achteraf te tonen !

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #28 Gepost op: 6-02-2022, 22:15:23 »
Ik weet niet of dit al ergens anders besproken wordt maar dat geld dat steeds afgerond wordt moet nu toch echt wel iets betekenen toch? **5 naar *10 afronden heeft vrij weinig nut als je het mij vraagt. Is er ook een overzichtje van welk geld afgerond is?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #29 Gepost op: 6-02-2022, 22:17:02 »
Komt door het briefgeld dat ze hebben, ik zou er niks achterzoeken.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #30 Gepost op: 6-02-2022, 22:44:16 »
Toch hebben ze ook munten.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #31 Gepost op: 6-02-2022, 22:51:59 »
Toch hebben ze ook munten.
Ja, die zaten in de kistjes. Waarschijnlijk omdat ze in het water lagen.

Maar ik kan me niet herinneren dat ze de opbrengst na een opdracht ooit in munten hebben gekregen van de presentator.

Ik zoek verder ook niks achter het afronden hoor.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #32 Gepost op: 6-02-2022, 22:52:45 »
Volgens mij waren de munten ook allemaal veelvouden van 10.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #33 Gepost op: 6-02-2022, 22:55:04 »
Ben het nu aan het nalopen en er is veel minder vaak afgerond dan ik dacht. Ik dacht dat het in bijna elke aflevering wel gebeurd was maar het is maar 3 keer voorgekomen. Alleen in afl 4 (van 134 naar 150), aflevering 5 (van 798 naar 800) en gister in afl 6 (van 1305 naar 1310). Dus zo gek is dat nog niet alleen die 1305 naar 1310 snap ik niet omdat ik meende dat er ook 5 euro briefjes waren

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #34 Gepost op: 6-02-2022, 23:00:21 »
Ik weet niet of dit al ergens anders besproken wordt maar dat geld dat steeds afgerond wordt moet nu toch echt wel iets betekenen toch? **5 naar *10 afronden heeft vrij weinig nut als je het mij vraagt. Is er ook een overzichtje van welk geld afgerond is?
Everon staat als 5e van links op de groepsfoto van het seizoen.
(6 is Fresia en 7 Suzanne).
Die 5 komt best vaak voor. Op het briefgeld is de 5 achterlijk groot en de te verdienen bedragen eindigen meerdere keren op 5. Misschien heeft Fresia gelijk als ze zegt dat als je eenmaal ziet dat hij het is je niet meer anders kan zien.
Dit kan best een dingetje zijn.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #35 Gepost op: 6-02-2022, 23:10:08 »
Everon staat als 5e van links op de groepsfoto van het seizoen.
(6 is Fresia en 7 Suzanne).
Die 5 komt best vaak voor. Op het briefgeld is de 5 achterlijk groot en de te verdienen bedragen eindigen meerdere keren op 5. Misschien heeft Fresia gelijk als ze zegt dat als je eenmaal ziet dat hij het is je niet meer anders kan zien.
Dit kan best een dingetje zijn.

Het eerste waar ik aan dacht bij die 5 was de 5000 die er nog uit gaat door everon :p

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #36 Gepost op: 6-02-2022, 23:39:26 »
Ik weet niet of dit al ergens anders besproken wordt maar dat geld dat steeds afgerond wordt moet nu toch echt wel iets betekenen toch? **5 naar *10 afronden heeft vrij weinig nut als je het mij vraagt. Is er ook een overzichtje van welk geld afgerond is?

Afronden kan ook weer met voetbal te maken hebben. Een speler geeft een voorzet en de spits rond het af met een doelpunt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #37 Gepost op: 6-02-2022, 23:54:44 »
War maakt er een golfbeweging?
De jetskies en draagvleugelboot maken golven. Maar de boot waar Everon in zit maakt een golfbeweging en Everon dus ook.
En wat deed hij het ongelooflijk slecht bij het overzicht met de jetskies. Ongelooflijk slecht.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #38 Gepost op: 6-02-2022, 23:57:32 »
Mee eens. Maar je wordt natuurlijk ook geen acteur omdat je zo goed bent in het oplossen van logische raadsels...

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Golfbeweging
« Reactie #39 Gepost op: 7-02-2022, 00:20:42 »
Everon staat als 5e van links op de groepsfoto van het seizoen.
(6 is Fresia en 7 Suzanne).
Die 5 komt best vaak voor. Op het briefgeld is de 5 achterlijk groot en de te verdienen bedragen eindigen meerdere keren op 5. Misschien heeft Fresia gelijk als ze zegt dat als je eenmaal ziet dat hij het is je niet meer anders kan zien.
Dit kan best een dingetje zijn.

Over het afronden heb ik dit ook in Everon topic geplaatst:
Over het afronden gesproken, in het overzicht van Everon werd dit benoemd over aflevering 1:
“Everon stelt voor om de zandloper van 1 minuut 5 te gebruiken en 'm gewoon af te ronden op een minuut omdat ze tien minuten speling hebben”
Zou daarom Rik het afronden erin hebben gehouden? De letterlijke 5 en de 10 werden ook nog genoemd