Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p  (gelezen 10683 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #20 Gepost op: 12-02-2022, 22:05:13 »
Moet heel eerlijk zeggen dat de verdeling van de opdracht een beetje stom was, maar voor de rest zeker goed te doen als de groep 6-7 man was.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #21 Gepost op: 12-02-2022, 22:10:11 »
Toch kun je hier mogelijk meer uit halen dan je denkt. Schapen drijven doe je door ze met je mee te nemen. Je loopt voorop en de schapen volgen vanzelf. Blijf je achter de schapen dan gaan ze alle kanten uit of blijven waar ze zijn.
Ik moet nog terugkijken, maar mogelijk kunnen we hier iemand betrappen op expres het verkeerde gedrag.

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #22 Gepost op: 12-02-2022, 22:39:11 »
De mol heeft maar weinig schaap gezegd. Je kon toch als je even alleen was heel vaak schaap in je microfoontje fluisteren. Leuke beelden voor in de laatste aflevering.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #23 Gepost op: 12-02-2022, 22:40:15 »
Dat werd ook bij Moltalk geopperd. Tja ze waren weinig alleen en ik zou dat wat flauw vinden. Zeggen is voor mij toch meer in een gesprek (met minimaal 2 personen).

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #24 Gepost op: 12-02-2022, 22:55:41 »
Zouden de schapen van Kim-Lian in de bus meetellen?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Didier

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 😁😁
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #25 Gepost op: 12-02-2022, 23:05:30 »
Ik ben het eens dat veel geld lastig te verdienen was, zelfs zonder mol. Echter was meer dan 800 uit de pot zeker niet nodig, wat betekent dat er toch wel dingen zijn die we hier mogelijk kunnen uitlaten. Daarnaast vind ik het eigenlijk ook niet erg, een keer wat geld uit de pot. Geld uit door de pot door gemol, niet door biedingen

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #26 Gepost op: 12-02-2022, 23:06:19 »
Ik vond het een erg grappige opdracht om naar te kijken. Wel riep ik al meteen: onmogelijk, vooral voor een groepje stadsmensen.

Misschien een verklaring van de voorkennis van KL:
Zou het niet simpelweg zo zijn dat Rik haar gebeld heeft op de moltelefoon en gezegd heeft war de opdracht inhoudt? Misschien moest ze zelfs al groepjes maken (want die waren al ingedeeld).

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #27 Gepost op: 12-02-2022, 23:13:50 »
Thomas als schapenfluisteraar, hilarisch!

Offline Basjemolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #28 Gepost op: 12-02-2022, 23:14:07 »
Ik heb in elk geval 4x schaap/schapen/schaapies gehoord. 1xKim-Lian, 2x Fresia en1x Thomas.

Verder waren het Kim-Lian en Fresia die op het einde voorstelden het rest pluk van de Kim-Luan&Fresia-kudde in 1hok samen te stoppen “omdat er meer Kim-Lians dan Fresias waren (maar natuurlijk nooit 4:1). Everon en Thomas protesteerden nog op het einde, maar lieten zich overrulen door Fresia. Verder zegt Everon met Thomas een hok leeg gehaakd te hebben omdat er foute schapen tussen stonden.
Kortom, Kim-Lian en (vooral) Fresia hier verdacht, Thomas en Everon kandidaats.

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #29 Gepost op: 12-02-2022, 23:40:34 »
Mij viel op dat Rik t in de intro had over een oude romeinse weg en de opdracht vakmanscha(a)p heette.
Romeinen waren beroemd om hun leger.
1 van de eenheden in Romeins leger is een Centuria is dat een hint naar F?

Hadden ze ook met zijn allen 1 kudde mogen doen?
Als ze maar elk op hun eigen helft starten?
Het was idd een lastige.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #30 Gepost op: 12-02-2022, 23:43:37 »
Vond Everon zijn reactie op Kim ook opvallend.
“hoe kom je hier op?!” Toen Kim zei dat ze dacht dat ze iets met schapen gingen doen

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #31 Gepost op: 12-02-2022, 23:47:37 »
Ik denk dat dat gezegde van KL een afleidingsmanouvre is.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #32 Gepost op: 13-02-2022, 00:05:26 »
Misschien een verklaring van de voorkennis van KL:
Zou het niet simpelweg zo zijn dat Rik haar gebeld heeft op de moltelefoon en gezegd heeft war de opdracht inhoudt? Misschien moest ze zelfs al groepjes maken (want die waren al ingedeeld).
Volgens mij had Laetitia de moltelefoon, die ze na haar vertrek aan Everon gaf.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #33 Gepost op: 13-02-2022, 00:14:13 »
Ik heb in elk geval 4x schaap/schapen/schaapies gehoord
Ik begrijp dit niet. Rik zei heel duidelijk dat het woord SCHAAP niet genoemd mocht worden. Kim-Lian zei vervolgens schapen, een heel ander woord, waarbij ze meteen werd aangevallen door de groep. Niet duidelijk werd bij de afrekening wat er nu gerekend werd. Ik neem toch aan 6x SCHAAP. En niet al die vervoegingen. Vakmanschaap had je dan zeker ook niet mogen zeggen?! Raarrrrrr.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #34 Gepost op: 13-02-2022, 01:14:44 »
Ze krijgen bij elke opdracht nog een uitvoerige uitleg. Hierin is ongetwijfeld gezegd dat schapen en schaapjes ook niet mocht. En andere vervoegingen die rechtstreeks op een schaap slaan ook, zoals schapenwol. Nou is dit laatste niet iets wat je snel zou roepen in dit spel denk ik.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #35 Gepost op: 13-02-2022, 01:32:18 »
Mooie ode/flashback naar de Portugal reeks  ::bravo:: Maar verder eens dat je er weinig mee kan. Schapen doen hun eigen ding. Je had de kandidaten beter een schaapshond kunnen laten kiezen zeg een border collie. Laat ze een cursus schapen drijven doen.

In deze setting was het meer slapstick komedie. En tig keer schaap laten vallen is gewoon een hele goedkope moltactiek.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #36 Gepost op: 13-02-2022, 02:22:16 »
Ze krijgen bij elke opdracht nog een uitvoerige uitleg.
Is dat zo? Er werd over de boot na afloop geroepen dat de uitleg maar heel summier was. Ik begreep ook weinig van wat Rik zei. En ik zou doorvragen. Maar ze kwamen allemaal 1 voor 1 aan bij Rik, die hield een praatje over een vrijstelling en 6 foto's om te maken. De ene pikte dat ook zo op, de ander (Fresia) ging als een waanzinnige op zoek naar een groene vrijstelling. Ik denk niet dat er nog meer uitvoerige uitleggen komen buiten beeld van de camera. This is it. What you see is what they get.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #37 Gepost op: 13-02-2022, 09:05:32 »
Is dat zo? Er werd over de boot na afloop geroepen dat de uitleg maar heel summier was. Ik begreep ook weinig van wat Rik zei. En ik zou doorvragen. Maar ze kwamen allemaal 1 voor 1 aan bij Rik, die hield een praatje over een vrijstelling en 6 foto's om te maken. De ene pikte dat ook zo op, de ander (Fresia) ging als een waanzinnige op zoek naar een groene vrijstelling. Ik denk niet dat er nog meer uitvoerige uitleggen komen buiten beeld van de camera. This is it. What you see is what they get.
Offtopic want dit gaat over een andere opdracht, maar er moet buiten beeld wel echt nog meer uitleg gegeven zijn. Want iedereen wist wat een Mollie of een Millie was. Dat moet toch door iemand verteld zijn. Rik vertelde het niet in zijn praatje.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #38 Gepost op: 13-02-2022, 10:46:18 »
Leuke opdracht! Inderdaad wat Fresia al zei: simpel en héél moeilijk tegelijk.

Een overzichtskaartje was wel leuk geweest en zo zijn er nog wel wat verbeteringen te bedenken, maar ondanks dat een prima opdracht waar op verschillende manieren gemold kon worden.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #39 Gepost op: 13-02-2022, 11:37:20 »
Offtopic want dit gaat over een andere opdracht, maar er moet buiten beeld wel echt nog meer uitleg gegeven zijn. Want iedereen wist wat een Mollie of een Millie was. Dat moet toch door iemand verteld zijn. Rik vertelde het niet in zijn praatje.

Ze krijgen doorgaans buiten beeld nog een uitgebreidere speluitleg. Meestal worden de highlights daarvan via voice overs of biechten door de kandidaten aan ons uitgelegd.