Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p  (gelezen 10634 keer)

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #40 Gepost op: 13-02-2022, 11:46:38 »
...Een overzichtskaartje was wel leuk geweest en zo zijn er nog wel wat verbeteringen te bedenken...
Wat ook wel wat had toegevoegd, voor zowel kandidaten als kijker, is Rik het uiteindelijke aantal schapen goed/fout per hok laten noemen.

Iemand heeft trouwens flink wat mensen of tijd moeten inzetten om het resultaat te tellen. Ze hebben daar zeker even staan wachten, of even geluncht ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #41 Gepost op: 13-02-2022, 12:19:20 »
Hihi ja, ik denk dat ze gewoon alle bordjes van de schapen weer afgenomen hebben, dan gaat het tellen toch wel snel, en dat moest toch gebeuren, of er zouden nu nog altijd Thomas schapen rondlopen  ;D

Ja het ontbreekt vaak nogal aan uitleg ook NA de opdracht, en dan biechten de kandidaten dat dit hun ook onhelder bleef.

highlights daarvan via voice overs of biechten door de kandidaten aan ons uitgelegd.

Ja maar die biechten zijn gemaakt ver na de afloop, als alles is afgerond inclusief de uitslag, en ze het kunnen hebben laten inzinken. Dan er nog eens op reflecteren. "Opa vertelt". Dan snappen ze de opdracht intussen wel ja.

Maar ik denk dus niet dat er al veel verteld wordt vooraf. De kijker weet ongeveer net zo veel. Rik heeft wel eens verteld dat hij maar heel kort bij de groep komt elke keer. Doet zijn verhaaltje, en weg is hij.

Maar goed, het neemt niet weg dat Kim-Lian zich niet verdedigde zo van "ja ik zei wel schapen maar niet schaap", dat was trouwens wel leuk geweest want dat waren meer strafpunten geweest  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 12:21:07 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #42 Gepost op: 13-02-2022, 12:29:42 »
Maar ik denk dus niet dat er al veel verteld wordt vooraf. De kijker weet ongeveer net zo veel. Rik heeft wel eens verteld dat hij maar heel kort bij de groep komt elke keer. Doet zijn verhaaltje, en weg is hij.

Er is laatst ergens verteld dat de kandidaten wel extra speluitleg krijgen, naast hetgeen wij hebben gezien. Is volgens mij eeen keer verteld in het dagboek van een afvaller of Niet de mol.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #43 Gepost op: 13-02-2022, 12:41:29 »
Er moet een zekere mate van chaos in een opdracht zitten, zodat duidelijk is waar de structuur zit. Die structuur zat hem in het vooropzetje met Kim met dieren, nadat Fresia zei iets met mensen te gaan doen. Verwachte winnaar Kim die kledingadvies had meegekregen in de vorm van een opvallende jurk bracht een zekere vaardigheid met zich mee die op viel. Kim speelt zich deze opdracht opvallend in de kijker omdat zij degene is die het spel gaat winnen. Zij mag zich nog een keer extra verdacht maken. Niet alleen naar de kandidaten toe, maar vooral naar het grote publiek toe. Vooral die laatsten gaan nu massaal Kim verdenken, zij moet het wel zijn. Op deze manier verkrijgt zij ook een voordeel in de test, omdat de kandidaten nog meer op Kim stemmen. Het eindspel is al begonnen zoals bij Jeroen KidV en Nikkie in de trein.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #44 Gepost op: 13-02-2022, 14:04:44 »
Er is laatst ergens verteld dat de kandidaten wel extra speluitleg krijgen, naast hetgeen wij hebben gezien. Is volgens mij eeen keer verteld in het dagboek van een afvaller of Niet de mol.
Heeft Jochem van Gelder uit de doeken gedaan. Hij heeft het daar ook over vragen die de kandidaten kunnen stellen. Was te zien op het YouTube kanaal van Sam, waar hij een interview heeft met Jochem.

Is het misschien een idee om ergens dit soort wetenswaardigheden vast te leggen, zodat we hierover niet steeds weer discussies hoeven te voeren. Zoals er ook steeds weer discussies zijn over de verschillen tussen de ene en de andere vrijstelling.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #45 Gepost op: 13-02-2022, 14:07:50 »
Ik denk eerder dat het grote publiek nu gaat denken, dit is zó over the top, Kim-Lian kan het niet zijn. En ze valt niet af, dus moet het Everon wel zijn toch?
Eigenlijk zat ik stiekem te zoeken naar de bankroetlamaschaap.  ::rofl::

Is het misschien een idee om ergens dit soort wetenswaardigheden vast te leggen, zodat we hierover niet steeds weer discussies hoeven te voeren. Zoals er ook steeds weer discussies zijn over de verschillen tussen de ene en de andere vrijstelling.

Een Wie is de mol FAQ. Goed idee wel.


Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #46 Gepost op: 13-02-2022, 14:45:17 »
Eigenlijk zat ik stiekem te zoeken naar de bankroetlamaschaap.  ::rofl::

Blijft jammer dat ze daar nog niks meegedaan hebben bij WIDM :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #47 Gepost op: 13-02-2022, 15:38:54 »
dit soort wetenswaardigheden vast te leggen, zodat we hierover niet steeds weer discussies hoeven te voeren
Het is niet echt een discussie. We weten nog altijd niets. We kunnen alleen gissen naar wat de kandidaten snappen van de opdracht. Wat bijv. op die boot niet veel was, want het was gewoon onduidelijk wat die 'finalevrijstelling' dan was.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #48 Gepost op: 13-02-2022, 15:48:07 »
De uitleg bij de boot was natuurlijk bewust vaag, maar bij veel andere opdrachten is het duidelijk dat de kandidaten meer uitleg krijgen dan we op tv zien. Logisch vanuit het perspectief van de makers, want het via de biechten uitleggen heeft een hogere entertainmentwaarde dan een minutenlange uitleg van de spelregels.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #49 Gepost op: 13-02-2022, 17:01:43 »
Maar ik denk dus niet dat er al veel verteld wordt vooraf. De kijker weet ongeveer net zo veel. Rik heeft wel eens verteld dat hij maar heel kort bij de groep komt elke keer. Doet zijn verhaaltje, en weg is hij.

Het is ook niet per se Rik die de 'lange' uitleg geeft, er zijn wel meer mensen betrokken bij een productie, een kandidatenbegeleider bijvoorbeeld en een regisseur.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #50 Gepost op: 13-02-2022, 17:08:00 »
Volgens mij had Laetitia de moltelefoon, die ze na haar vertrek aan Everon gaf.
Ja, klopt. Maar was er niet een moment waar ze aan tafel zaten (na die opdracht), dat er iemand vroeg: wie heeft de moltelefoon? En dat Laetitia wel antwoordde dat zij hem had, maar dat Kim ook al naar haar wees? Dat zou het namelijk wel enigszins kunnen verklaren.

Kim had dan dus voor de geiten-opdracht de telefoon, kreeg de info voor de opdracht door, en heeft hem daarna aan Laetitia gegeven.

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #51 Gepost op: 13-02-2022, 18:05:00 »
In moltalk kwam aan bid dat Fresia in de chinese horoscoop een schaap is met geboortejaar 1991.
En dit wordt vaker dan schaap t jaar van de geit genoemd.
Daarnaast is ze in de westerse horoscoop een ram.
(Aka mannetjesschaap)
Zou Kim echt alleen op E gaan of houden ze haar spreiding op F mogelijk uit de montage…

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #52 Gepost op: 13-02-2022, 21:48:23 »
Moet heel eerlijk zeggen dat Fresia hier heel lekker gespeeld heeft voor een mol, het begon al bij het begin.
Ze noemt heel fanatiek bij Rik "Geit!" om vervolgens Kim's "Schapen" met "Schapen?" te verbeteren, dit viel niet op binnen de groep.

Fresia zei "schat, geiten", niet "schapen".

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #53 Gepost op: 13-02-2022, 22:05:48 »
Fresia zei "schat, geiten", niet "schapen".

Ze heeft minstens 1 keer schapen gezegd zie 14.06

https://www.youtube.com/watch?v=WIaSTWNTsUM&t=2562s

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #54 Gepost op: 13-02-2022, 22:08:15 »
Er is 6x schaap/schapen gezegd.
De edit zet hier weer Kim 1x en Fresia 1x als extra verdacht neer

Je zou bijna denken dat de mol Everon of Thomas moet zijn

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #55 Gepost op: 13-02-2022, 22:09:01 »
Ze heeft minstens 1 keer schapen gezegd zie 14.06

https://www.youtube.com/watch?v=WIaSTWNTsUM&t=2562s

Over dat moment hadden ik en DRenziboy het niet.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #56 Gepost op: 13-02-2022, 22:21:31 »
Er is 6x schaap/schapen gezegd.
De edit zet hier weer Kim 1x en Fresia 1x als extra verdacht neer

Je zou bijna denken dat de mol Everon of Thomas moet zijn
Dat vind ik wel jammer inderdaad dat ze dan niet alle 6 de keren in beeld brengen, of in ieder geval zeggen wie hoeveel keer het woord schaap heeft gezegd als er "duidelijke" molacties tussen zitten. Nu moeten we het toch doen met 1/3de informatie.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #57 Gepost op: 13-02-2022, 22:44:08 »
Dat vind ik wel jammer inderdaad dat ze dan niet alle 6 de keren in beeld brengen, of in ieder geval zeggen wie hoeveel keer het woord schaap heeft gezegd als er "duidelijke" molacties tussen zitten. Nu moeten we het toch doen met 1/3de informatie.

Ik denk dat we nog een aantal weekjes moeten wachten en dan in de laatste aflevering de mol 4 maal “schaap” zien zeggen in de camera.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #58 Gepost op: 14-02-2022, 09:24:31 »
Laetitia ging op het laatst kijken bij Fresia en en Kim. Toen stonden de schapen nog niet in hun hok. Fresia en Kim verdenken beide Everon. Zij zijn dan gebrand op een finaleplaats en twijfelende kandidaten te misleiden. Kim was natuurlijk al verdacht door 'iets met dieren' en die jurk, maar dat is finalespel/regie. Net zoals de Wally en 2xNee van Fresia bij de tweede opdracht. Beide spelen zich in de kijker als molverdachte voor Laetitia en Thomas.
Als Laetitia niet was komen aanlopen dan hadden ze de hekken dicht kunnen gooien en de schapen buiten laten en was er minder geld uit de pot gegaan. Kim zei het nog: "dat was me het geld wel waard".


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Vakmanscha(a)p
« Reactie #59 Gepost op: 14-02-2022, 11:56:46 »
Nog even terug gekeken. Kim en fresia besluiten op een gegeven moment om de Laetitia schapen weg te brengen. Ze zetten deze vervolgens in het juiste hok.

Daarna lopen ze terug om de fresia schapen te regelen.

Ondertussen staan Thomas en Everon bij het Laetitia hok. Thomas vraagt zich af of het allemaal Laetitia  schapen zijn. Everon zegt ‘ik zie een fresia’ waarop Thomas gaat checken. Thomas ziet een Laetitia maar kan de ander namen niet zien. Vervolgens zegt Everon: ze staan allemaal door elkaar, we kunnen ze er beter uitgooien anders hebben we allemaal min geld.

Thomas twijfelt even en zegt dat ze dat dan maar moeten doen.

Opvallend, want volgens mij was het meerendeel toch echt Laetitia schapen die speciaal door fresia en Kim gebracht waren.

Everon dus toch verdacht hier, al dacht ik eerst dat de mannen dit juist goed hadden gedaan.