Auteur Topic: [Aflevering 7] - Coulissen  (gelezen 9797 keer)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #20 Gepost op: 12-02-2022, 21:49:57 »
Was toch gewoon een voorwaardelijke vrijstelling? Geen problemen mee. Eerlijk verdiend.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #21 Gepost op: 12-02-2022, 21:51:26 »
Thomas wint met de laatste opdracht gewoon een voorwaardelijke vrijstelling, waarbij hij moet aangeven wie de test buiten hem het slechts gemaakt heeft om de vrijstelling te verzilveren.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #22 Gepost op: 12-02-2022, 21:52:01 »
Het gaat er me niet om dat ik het Thomas niet gun en die heeft het zeker verdiend. Het gaat er mij om dat je dit  gebruikt als regie om je eigen format aan te passen.  Rik zegt echt een minuut ervoor nog de slechtste gaat naar huis.   En dat hoeft dus niet zo te zijn

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #23 Gepost op: 12-02-2022, 21:53:06 »
Laetitia is inderdaad hoogstwaarschijnlijk het slachtoffer van het slecht doen van de opdracht, en dat is niet oke. nu weet Thomas natuurlijk niet dat ze allemaal op Kim zitten.... maar toch

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #24 Gepost op: 12-02-2022, 21:53:38 »
Maar dat is toch ook zo als iemand een vrijstelling inzet?

Toffe aflevering!!  ::joehoe::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #25 Gepost op: 12-02-2022, 21:57:29 »
Maar dat is toch ook zo als iemand een vrijstelling inzet?

Toffe aflevering!!  ::joehoe::

nee, want daarmee krijgen andere kandidaten geen tijdstraffen

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #26 Gepost op: 12-02-2022, 22:07:52 »
Ik vond het juist een verfrissende en hele gave aflevering.

- De schapen: chaotisch, leuk. Niet geheel haalbaar, wel molbaar

- De foto's maken: Jan Versteegh en Jeroen KidV all over again, maar dan dusdanig dat het verpakt zat in een simpele opdracht als Waar is Wally(Waldo op het forum). Gedurfd  ::bravo:: Laetitia had het in de gaten...

- De testafette: de test verwerken in een opdracht vind ik juist tof gedaan. Er viel niets te mollen, maar alsnog ook een soort opdracht de onderlinge verhoudingen op scherp te zetten in deze fase van het spel.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #27 Gepost op: 12-02-2022, 22:46:03 »
Vond de hele afl nogal widm junior achtig.

Everon meeste molpunten

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #28 Gepost op: 12-02-2022, 23:00:50 »
Aangezien Laetitia het in de gaten had bij opdracht 2, en ook letterlijk zei dat ze de mol gezien heeft, wordt bij mij het gevoel nogmaals versterkt dat de hele groep al lang weet wie de mol is. Maar goed, er zijn nog 2 opties:

1. Iedereen zit goed, en Laetitia valt af, simpelweg omdat zij het meeste tijd nodig heeft, door die 2 minuten extra (*).
2. Iedereen zit fout (of "zat fout)", met Sahil), en daarom weten we eigenlijk niks. Vergelijkbaar met Freek toen (die zat en zei het ook in moltalk).

(*) Terwijl ik dit schreef kreeg ik eigenlijk ook de ingeving dat dit wel eens precies de reden kon zijn waarom ze nu dat gekke formaat bij test en executie invoeren. De mol is bekend in de groep, dus hoe kun je de spelers nog belonen? Nou, met een tijdbonus tijdens de test dus.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #29 Gepost op: 12-02-2022, 23:03:09 »
Aangezien Laetitia het in de gaten had bij opdracht 2, en ook letterlijk zei dat ze de mol gezien heeft, wordt bij mij het gevoel nogmaals versterkt dat de hele groep al lang weet wie de mol is. Maar goed, er zijn nog 2 opties:

1. Iedereen zit goed, en Laetitia valt af, simpelweg omdat zij het meeste tijd nodig heeft, door die 2 minuten extra (*).
2. Iedereen zit fout (of "zat fout)", met Sahil), en daarom weten we eigenlijk niks. Vergelijkbaar met Freek toen (die zat en zei het ook in moltalk).

(*) Terwijl ik dit schreef kreeg ik eigenlijk ook de ingeving dat dit wel eens precies de reden kon zijn waarom ze nu dat gekke formaat bij test en executie invoeren. De mol is bekend in de groep, dus hoe kun je de spelers nog belonen? Nou, met een tijdbonus tijdens de test dus.

Laetitia zegt dat ze dacht dat Sahil de mol was in #nietdemol.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #30 Gepost op: 12-02-2022, 23:04:21 »
Aangezien Laetitia het in de gaten had bij opdracht 2, en ook letterlijk zei dat ze de mol gezien heeft,

Pardon, waar wordt dit vermeld?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #31 Gepost op: 12-02-2022, 23:05:00 »
Als ik nog eens terug denk, is Fresia een goede kandidaat voor de MOL.
Ga er van uit dat ze het is, dan heeft ze voorkennis waar ze, voor de geloofwaardigheid, haar vrijstelling in moet zetten.
Verder haar gedrag in de boot. Zoeken naar een vrijstelling terwijl ze er al één heeft, en maar 2 foto's maken.
Zij lijkt ook iemand die brutaal genoeg is om langs de anderen te gaan varen. Een Jan Versteegje.
Zij stond in de coulissen te kijken terwijl de anderen de testopdrachten moesten maken.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #32 Gepost op: 12-02-2022, 23:08:12 »
Pardon, waar wordt dit vermeld?
Ik meen dat ze dat zelf zei op de boot. Iets in de trant van: "ik zie je, daar ben je, mijn mol" ofzo.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #33 Gepost op: 12-02-2022, 23:09:57 »
Laetitia zegt dat ze dacht dat Sahil de mol was in #nietdemol.
Tsja, zou kunnen hoor. Maar ik vond het best wel overkomen als een toneelstukje, helemaal aan het begin van de aflevering, toen ze in de bus zeiden "we zaten allemaal op Sahil, nu weten we het niet mer".

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #34 Gepost op: 12-02-2022, 23:10:37 »
Ik meen dat ze dat zelf zei op de boot. Iets in de trant van: "ik zie je, daar ben je, mijn mol" ofzo.

Klopt! Ik dacht wel dat ze het toen had over een Millie op het strand.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #35 Gepost op: 12-02-2022, 23:14:29 »
Ik heb me nog nooit zo verveeld tijdens een WIDM-opdracht. En ik hou er ook niet van als er geklooid wordt met de test, maar als je het doet maak er dan een boeiende opdracht van.
Geen fan van Expeditie Robinson?  ;)

Ik ook niet  ::ohno::

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #36 Gepost op: 12-02-2022, 23:17:21 »
Klopt! Ik dacht wel dat ze het toen had over een Millie op het strand.
Ja, dat deed de montage ons zeker geloven. Ik weet niet of haar gesproken tekst ook wel echt hoorde bij de beelden die we op dat moment zagen.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #37 Gepost op: 12-02-2022, 23:21:33 »
Klopt! Ik dacht wel dat ze het toen had over een Millie op het strand.
Een vrouw met een lange bos haar, die in de verte iets had van Kim volgens mij.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #38 Gepost op: 12-02-2022, 23:32:30 »
Heb volgens mij iets geks ontdekt bij de pot. Na aflevering 5 stond de pot op € 9.450. In afl 6 is voor opdracht 1 € 1400 en voor opdracht 2 € 1310 verdiend. Bij elkaar opgeteld kom ik op € 12.160. Maar in beeld en op de site staat € 12.060. Waar is die € 100 gebleven?

De missende 100 euro is nog niet terug. Als de kandidaten de pot tellen komen ze tot 12.095. Dat staat ook op de site als eindstand.
Dit is de eindstand van vorige week (12.060) plus de 35 euro van deze week.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #39 Gepost op: 12-02-2022, 23:34:14 »
Die missende 100 euro heeft Sahil toch meegenomen? Zat in zijn molboekje en liet hij zien in "Niet de mol".