Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem  (gelezen 15482 keer)

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #60 Gepost op: 20-02-2022, 01:22:57 »
Ik vond het ook erg ongemakkelijk. Ik vind gewoon dat je dit niet kunt maken tegenover de winkeliers.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #61 Gepost op: 20-02-2022, 03:12:56 »
Alvast een beeld waar zomaar iets op de achtergrond had kunnen staan.
Op de voorgrond een kleedje dat Kim-Lian in huis heeft volgens Moltalk  ::jaja::

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #62 Gepost op: 20-02-2022, 09:13:20 »
Het is zonde dat we hier nu drie pagina's vullen over de ethiek van de makers en de onduidelijkheid van de spelregels. Heeft iemand nog een (zekere) molactie gespot toevallig?

Waar iedereen met stapels kleden aan komt, rent Fresia eerst een paar straatjes in en haalt niks (zichtbaar) op. Even later is ze kleedjes aan het leggen. De vrouw die wat weg komt halen staat schuin achter haar en kijkt even toe. De man die zijn kleden komt weghalen komt aangelopen, kijkend naar Fresia. Fresia weet ook gelijk wat ze komen doen.

Het volgende moment komt Fresia in een winkel waar de vrouw in het Albanees zegt dat het niet begrijpt, Fresia: Oh zijn ze allemaal op? Verder komt Fresia slechts telkens met 1 kleed of hele kleine kleedjes aanzetten. Zij is ook degene die uitlegt dat als je maar even blijft haken achter een kleed, er al gelijk weer straat te zien is. Goh.

En kleine kindjes mogen best helpen, dat schiet zo lekker op.

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #63 Gepost op: 20-02-2022, 09:59:35 »
Het zou wel een deel van de nare bijsmaak van de opdracht weghalen als de mol tegen de winkeleigenaren zou hebben gezegd dat ze de kleden weer op konden gaan halen.

Misschien is daar nog iets in te puzzelen, wie bracht de weggehaalde kleden in eerste instantie binnen?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #64 Gepost op: 20-02-2022, 10:23:47 »
Het zou wel een deel van de nare bijsmaak van de opdracht weghalen als de mol tegen de winkeleigenaren zou hebben gezegd dat ze de kleden weer op konden gaan halen.

Misschien is daar nog iets in te puzzelen, wie bracht de weggehaalde kleden in eerste instantie binnen?

Bij het herbekijken is mijn indruk ook dat in de winkels zelf tapijten liggen waarop mag gelopen worden, enkel voor de nieuwe (die bvb. voor de winkel liggen) is dat niet het geval. Het weghalen lijkt me nu ook in een een-tweetje met de mol gebeurd te zijn.

Zie o.m. post van MolLin in het Fresia topic:
https://www.wieisdemol.com/forum/2022/?topic=71223.msg2452294#msg2452294

« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 10:27:14 door Molekule »

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #65 Gepost op: 20-02-2022, 11:12:55 »
Ik denk dat de mol in Nederland een paar Albanese zinnetjes heeft geleerd. Als jouw kleed op straat ligt,  mag je het weer komen ophalen.

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #66 Gepost op: 20-02-2022, 11:36:39 »
Op Instagram, bericht van Rick McCullough:

natuurlijk was alles keurig afgesproken en geregeld, zowel met de burgemeester als met de winkel eigenaren. Zij vonden het ontzettend leuk en grappig. alle tapijten waren van tevoren gemarkeerd per winkel. wij maken dit programma meer dan 20 jaar en weten heel goed hoe we om moeten gaan met deze sort opdrachten, met afspraken, met respect voor iedereen en vooral hoe dankbaar we moeten zijn voor medewerking. wij regelen werkelijk alles altijd vooraf.

Zie origineel bericht: https://www.instagram.com/p/CaMcFX5ou9a/

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #67 Gepost op: 20-02-2022, 11:46:45 »
Dan is het een mol actie geweest maar van wie.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #68 Gepost op: 20-02-2022, 11:46:58 »
Op Instagram, bericht van Rick McCullough:

natuurlijk was alles keurig afgesproken en geregeld, zowel met de burgemeester als met de winkel eigenaren. Zij vonden het ontzettend leuk en grappig. alle tapijten waren van tevoren gemarkeerd per winkel. wij maken dit programma meer dan 20 jaar en weten heel goed hoe we om moeten gaan met deze sort opdrachten, met afspraken, met respect voor iedereen en vooral hoe dankbaar we moeten zijn voor medewerking. wij regelen werkelijk alles altijd vooraf.

Zie origineel bericht: https://www.instagram.com/p/CaMcFX5ou9a/
Fijn om te lezen!

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #69 Gepost op: 20-02-2022, 11:51:27 »
Inderdaad fijn!
En des te meer waarschijnlijk dat de mol bezig is geweest, door tegen de eigenaren te zeggen dat ze hun tapijten moesten gaan terughalen!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #70 Gepost op: 20-02-2022, 11:52:02 »
Inderdaad fijn!
En des te meer waarschijnlijk dat de mol bezig is geweest, door tegen de eigenaren te zeggen dat ze hun tapijten moesten gaan terughalen!

Ik heb echt zin om deze molactie te zien, ben benieuwd :).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #71 Gepost op: 20-02-2022, 11:55:13 »
Citaat van: Rick McCullough
Zij vonden het ontzettend leuk en grappig



Eh...

Kijk ik wil echt geen zeikerd zijn en natuurlijk geloof ik het dat er afspraken gemaakt zijn. Maar een beetje kritischer naar dit soort opdrachten kijken (als je er veel kritiek op krijgt van kijkers) mag ook wel.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #72 Gepost op: 20-02-2022, 12:06:45 »
Ik vind dat het netjes is dat ze communiceren, maar het mag wel wat duidelijker in een disclaimer tijdens de opdracht .  Vergelijk dit met bv de openlijke sorry nav het hinten naar psy.

Persoonlijk stoorde ik me meer aan het gedrag en de opzet in de kleden odracht dan bij die hints. Maar prima dat er vanuit de makers een uitleg is gegeven

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #73 Gepost op: 20-02-2022, 12:13:30 »


Eh...

Kijk ik wil echt geen zeikerd zijn en natuurlijk geloof ik het dat er afspraken gemaakt zijn. Maar een beetje kritischer naar dit soort opdrachten kijken (als je er veel kritiek op krijgt van kijkers) mag ook wel.

Die ondernemers waren echt boos. Het zou nog steeds een molactie kunnen zijn. Zo van:  ::megafoon:: "Ze slopen jullie tapijten!"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #74 Gepost op: 20-02-2022, 12:21:53 »
Los van de hele discussie over de opdracht maar gewoon nieuwsgierigheid en misschien interessant in de zoektocht naar de Mol:

Is er iemand die kan vertalen wat de man tegen Everon zegt? (Rond 04:45 in het YT-filmpje van de opdracht)



Ik kan wel een lelijk Engels scheldwoord erin horen maar dat zal hopelijk niet. (Het is dezelfde man aan wie Everon eerder vroeg of hij wat mee mocht nemen. Everon zei niet te weten of het nou wel of niet mocht en besloot wel wat mee te nemen.)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #75 Gepost op: 20-02-2022, 12:39:49 »


Eh...

Kijk ik wil echt geen zeikerd zijn en natuurlijk geloof ik het dat er afspraken gemaakt zijn. Maar een beetje kritischer naar dit soort opdrachten kijken (als je er veel kritiek op krijgt van kijkers) mag ook wel.

Eens hiermee. Als veel molloten hier een ongemakkelijk gevoel bij krijgen, klopt er toch iets niet. Ik vind ook dat Rick daar nogal makkelijk overheen lijkt te gaan.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #76 Gepost op: 20-02-2022, 12:40:01 »
Op Instagram, bericht van Rick McCullough:

natuurlijk was alles keurig afgesproken en geregeld, zowel met de burgemeester als met de winkel eigenaren. Zij vonden het ontzettend leuk en grappig. alle tapijten waren van tevoren gemarkeerd per winkel. wij maken dit programma meer dan 20 jaar en weten heel goed hoe we om moeten gaan met deze sort opdrachten, met afspraken, met respect voor iedereen en vooral hoe dankbaar we moeten zijn voor medewerking. wij regelen werkelijk alles altijd vooraf.

Zie origineel bericht: https://www.instagram.com/p/CaMcFX5ou9a/


Duh, uiteraard, ik had niet anders verwacht en vond de reacties hier ook echt een beetje overtrokken. Maar I rest my case. Nu weer gewoon genieten van de mol!
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 12:41:41 door Rozz75 »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #77 Gepost op: 20-02-2022, 13:02:44 »
Persoonlijk stoorde ik me meer aan het gedrag en de opzet in de kleden odracht dan bij die hints. Maar prima dat er vanuit de makers een uitleg is gegeven
Inderdaad. Fijn om bevestigd te krijgen dat dit allemaal goed doorgesproken was met de ondernemers, al had dit wat duidelijker naar voren mogen komen in de opdracht. Een shot met de lokale ondernemers aan het einde was misschien ook een leuk idee geweest.

Maar afspraken of niet, ik vind dit gewoon geen leuke opdrachten. Ik vind het tenenkrommend om altijd weer te zien dat ze iets nodig hebben van de lokale bevolking. Maar goed, de meningen hierover mogen gelukkig verschillen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Carpet diem
« Reactie #78 Gepost op: 20-02-2022, 13:06:39 »
Bij zowel Rick als Rik berichtjes op IG dus we zullen niet de enigen geweest zijn met een ongemakkelijk gevoel. Dit hadden ze vast niet zien aankomen anders hadden ze het wel in de uitzending gemeld.

Vond het niet een makkelijke opdracht qua molacties speuren, vond de strekkende meter nog verwarrend en dan is KL verdacht maar ze leken het toch goed te doen. In dat geval zijn de twijfelende Everon en de niet zo vaak in beeld gebrachte Fresia verdacht

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - ????
« Reactie #79 Gepost op: 20-02-2022, 13:06:53 »
Echt? Ik krijg er plaatsvervangende schaamte van. De winkeliers doen maar uit vriendelijkheid mee (terwijl ze door een cameraploeg overvallen worden) maar echt blij zullen ze er niet mee zijn.
Dit meen je toch niet? Werden er ooit winkeliers overvallen met een opdracht bij WIDM? Dat er tapijten teruggehaald werden, het is allemaal afgesproken werk, juist leuk. Ik vond het eerst ook nogal pijnlijk maar gaandeweg kom je tot de conclusie dat de reclame belangrijker is dan een kleedje met eventueel een voetafdruk ertussen. Juist de kleedjes van de mol werden teruggehaald, maar hij nam ze dan ook mee zonder te vragen.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 13:11:42 door Run »