Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig  (gelezen 14370 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #40 Gepost op: 20-02-2022, 21:25:38 »
Ik zie in geen enkel shot in de opname 20 containers, Max 18 het aantal dat ook genoemd werd .
Heb een hele tijd zitten speuren en verkeerd geteld, zie ik nu.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #41 Gepost op: 20-02-2022, 21:29:18 »
Maar niemand had deze strategie. Fresia en kim wilden boven.

Everon baalt zichtbaar. Maar dat kan 2 redenen hebben. Hij zit niet bij zijn mol Kim of hij is de mol en wilde boven.

Interessant. Puntje eraf voor Everon dan, omdat hij zich liet zich overrulen door 2 van de 3 andere personen.

Veel van Everons emoties lijken geacteerd ...als hij de Mol niet is is het toch wel de ideale kandidaat om erbij te hebben in de finale.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #42 Gepost op: 20-02-2022, 21:41:46 »
Hmm de combinatie "Glen, Kim Lian, Suzanne" op een bordje kan ik niet plaatsen? Wat hebben die met elkaar gemeen?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #43 Gepost op: 20-02-2022, 21:46:52 »
Hmm de combinatie "Glen, Kim Lian, Suzanne" op een bordje kan ik niet plaatsen? Wat hebben die met elkaar gemeen?

stonden bij elkaar in opdr. 1.2 (met de zandlopers)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #44 Gepost op: 20-02-2022, 21:52:16 »
Dat klopt, maar daar was Arno ook bij...

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #45 Gepost op: 20-02-2022, 21:58:44 »
Everon heeft de eerste container: Everon, Hila, Thomas wel goed gepakt. Dit was de middelste container van de linker rij. Dit is de enige container in deze rij met een duidelijk naamplaatje.

Everon pakt later wel een rode container terwijl hij de witte container van Fresia zou moeten pakken.

Wat betreft de vragen: ik tel er maar 12, waarvan 4 halve vragen. Twee zijn er voor mij on duidelijk:
…..na de opdracht prikactie. (Fresia reageert met 'zwemmen')      
….tijdens de livestream bij de opdracht ontmaskerd?      
Weten jullie ze?       
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 22:03:20 door molletje1985 »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #46 Gepost op: 20-02-2022, 22:18:21 »
stonden bij elkaar in opdr. 1.2 (met de zandlopers)
Moet dat bijna wel met deze vraag samenhangen:

….tijdens de livestream bij de opdracht ontmaskerd?   

Misschien wie waren de eerste 3 kandidaten (ik heb de volgorde niet paraat)?

Of noemden ze dezelfde schot voor de boeg mol?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #47 Gepost op: 20-02-2022, 22:23:31 »
Die volgorde was alfabetisch op voornaam, dus niet de eerste 4 en ook niet de laatste 4.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 22:25:35 door MartinJ »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #48 Gepost op: 20-02-2022, 22:30:38 »
^ yep

Moet dat bijna wel met deze vraag samenhangen:

….tijdens de livestream bij de opdracht ontmaskerd?   

Misschien wie waren de eerste 3 kandidaten (ik heb de volgorde niet paraat)?

Of noemden ze dezelfde schot voor de boeg mol?

Omdat we niet alle vragen hebben gezien denk ik "Wie zaten er bij Arno in het team bij de opdracht Avondklok?"

De schot-voor-de-boeg-mollen: (via Mollem)

Kim-Lian: Suzanne
Thomas: Sahil
Hila: Arno
Arno: Laetitia
Laetitia: Sahil
Sahil: Thomas
Everon: Glen
Suzanne: Laetitia
Glen: Thomas
Welmoed: Hila
Fresia: Sahil

Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #49 Gepost op: 21-02-2022, 01:05:56 »
Everon heeft de eerste container: Everon, Hila, Thomas wel goed gepakt. Dit was de middelste container van de linker rij. Dit is de enige container in deze rij met een duidelijk naamplaatje.

Everon pakt later wel een rode container terwijl hij de witte container van Fresia zou moeten pakken.

Wat betreft de vragen: ik tel er maar 12, waarvan 4 halve vragen. Twee zijn er voor mij on duidelijk:
…..na de opdracht prikactie. (Fresia reageert met 'zwemmen')      
….tijdens de livestream bij de opdracht ontmaskerd?      
Weten jullie ze?

De 2e container met Everon, hila, Thomas staat denk ik onderaan in de meest linker rij. Heb ik opgemaakt uit de Shot bij de biecht van Thomas over de dubbelen. En eerder komt het bordje op deze container ook halfduidelijk voorbij.

Wanneer Everon zeg dat hij de container van fresia pakt, zit daarna denk ik een shot van een ander moment. Het is niet lekker op volgorde volgens mij.

Over de vragen: …na de opdracht prikactie? Hierover zegt fresia: dat was met dat zwemmen. Ik snapte het niet, want zwemmen was pas de volgende aflevering. Maar ik bedacht me later dat ze zijn gaan zwemmen in zee na die opdracht. De vraag is dus waarschijnlijk: wie zijn er gaan zwemmen na de opdracht prikactie?  Het antwoord is Arno, fresia, Kim-lian, sahil, Thomas. Dat is de container die fresia laat zoeken en verwijderen door Everon. Everon wil weten welke vraag daarbij hoort, maar dat wil ze niet vertellen.

Glow in the dark

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #50 Gepost op: 21-02-2022, 03:47:00 »
Hmm de combinatie "Glen, Kim Lian, Suzanne" op een bordje kan ik niet plaatsen? Wat hebben die met elkaar gemeen?

Misschien iets buiten een opdracht? Degenen die niet gingen zwemmen ofzo?
Graven, graven, graven...

Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #51 Gepost op: 21-02-2022, 08:44:06 »
Suzanne was al weg toen de groep ging zwemmen. Ik heb er ook al over zitten denken. Dacht even: degene die zichzelf zanger(es) noemde in hun livestream praatje. Maar ook Laetitia noemt zichzelf dan zangeres, dus dat is het niet.
Glow in the dark

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #52 Gepost op: 21-02-2022, 11:27:31 »
Ik ben het ermee eens. Die twee boven zorgen voor de antwoorden en bepalen welke containers weggehaald moeten worden.
Ik snap dit niet helemaal. De Mol weet in welke container het geld zit en er is maar 1 manier om er zeker van te zijn dat die niet gekozen wordt: zorgen dat die container uit het spel gehaald wordt. Als je boven staat dan kan dat alleen maar door een vraag fout te interpreteren en/of de vraag fout te beantwoorden waarbij het (foute) antwoord die container moet zijn die je weg wilt hebben. Dat kan, maar met een beetje pech zijn er dan 3 die kunnen ingrijpen.
Als je beneden bezig bent, hoef je alleen maar jouw chauffeur de verkeerde container aan te wijzen. De mensen boven zien dat niet (die weten niet welk bordje waar hangt). Dus de enige die jou kan betrappen is je mede-containerschuiver, maar dat risico is klein. Zeker als de containers met de bordjes onleesbaar worden weggezet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #53 Gepost op: 21-02-2022, 11:43:27 »
De verwarring die in beeld is geweest was wie er begon in het water bij net of net niet, Everon noemt een groep met Welmoed, maar zij begon naast een katapult. Fresia zegt dan ook 'dat is hem dan, misschien wel...'

edit: ik kan het antwoord met Welmoed anders ook niet plaatsen, dus misschien toch het water in geweest? In het begin-begin niet -zie screenshot
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 18:24:54 door Mollem »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #54 Gepost op: 21-02-2022, 12:02:30 »
Ik weet zeker dat in geen van de overblijvende containers het geld zat en de molactie erin bestond een foutief antwoord te geven waardoor de container met het geld ten onrechte werd weggehaald.
Of beneden is door Everon de verkeerde container weggehaald. Thomas en Everon liepen zelden tot nooit samen, en dus kon Everon heel makkelijk een verkeerde container weg laten halen. Boven konden ze immers ook niet zien welke namen er op welke container stonden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #55 Gepost op: 21-02-2022, 13:04:01 »
Een foutief antwoord geven lijkt me als mol riskanter dan de verkeerde container weghalen. Op de toren staat sowieso iemand naast je die in kan grijpen. Beneden is het een stuk minder goed te checken wat er gebeurt.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #56 Gepost op: 21-02-2022, 13:12:44 »
De kans dat iemand al die antwoorden zo kan reproduceren, als de vragen al de goede zijn, is misschien niet zo heel groot. Het is wachten op een fout of op iemand die het niet weet, zodat je zelf het verkeerde antwoord kunt geven.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #57 Gepost op: 21-02-2022, 13:25:00 »
Everon heeft de eerste container: Everon, Hila, Thomas wel goed gepakt. Dit was de middelste container van de linker rij. Dit is de enige container in deze rij met een duidelijk naamplaatje.

Everon pakt later wel een rode container terwijl hij de witte container van Fresia zou moeten pakken.

Wat betreft de vragen: ik tel er maar 12, waarvan 4 halve vragen. Twee zijn er voor mij on duidelijk:
…..na de opdracht prikactie. (Fresia reageert met 'zwemmen')      
….tijdens de livestream bij de opdracht ontmaskerd?      
Weten jullie ze?
Er zijn verschillende containers met verschillende kleuren met hetzelfde antwoord erop. Hoeft dus niet te zijn dat Everon een verkeerde container pakt. Kan een andere container met hetzelfde antwoord zijn.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #58 Gepost op: 21-02-2022, 13:34:22 »
17 containers met 8 vragen bij ieder vraag moet er 2 kisten verwijderd worden bij vraag 1 gaat het al fout. Ik denk dat de container die over blijft de naam van de mol op staat.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #59 Gepost op: 21-02-2022, 14:17:03 »
17 containers met 8 vragen bij ieder vraag moet er 2 kisten verwijderd worden bij vraag 1 gaat het al fout. Ik denk dat de container die over blijft de naam van de mol op staat.
Ja precies. Daar heb ik ook aan gedacht. Dat we ook niet duidelijk in beeld krijgen welke namen er op de containers staan geeft wat voeding aan die theorie.