Auteur Topic: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers  (gelezen 22197 keer)

Offline Gerhardt78

• Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #140 Gepost op: 1-03-2022, 22:03:59 »
… en ik denk dat er eigenlijk al voldoende gezegd en geschreven is over de maskerhint.
46 pagina’s and counting  ;D

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 1-03-2022, 22:43:52 »
Ik heb hierboven beschreven dat Everon deze foto van de lijn heeft gehaald en daarna niet meer is teruggezien.
Everon is betrokken bij het verdwijnen van twee van de vijf foto's.

En toen waren er nog maar drie van de vijf  puzzelstukjes over.

Dat Kim met drie puzzelstukjes er nog iets van probeert te maken prima, maar ook hier zit Everon nog lekker te sturen met Bird...waar de dames uiteraard niet op in gaan. En bij de foute keuze voor Bridge agent wel meegaan.

Twee van de vijf puzzelstukjes laten verdwijnen is veel voor een mol, maar het is dan ook een finale opdracht.

Ik heb dit teruggekeken. De foto die jij hebt gemarkeerd als Sleeper staat in het overzicht van Sjurk van WIDM.nl forum als de Cobbler. Everon heeft deze foto inderdaad gepakt maar ik betwijfel of dat de Sleeper is. De sleeper is dus nog niet boven water.

Ik vind het sowieso lastig bij sommige foto's om te zien wie het zijn.

Offline Nemi

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 1-03-2022, 22:52:51 »
Ik heb de opdracht net nog eens teruggekeken en betwijfel of het uitmaakt welke foto’s ze hebben gekozen en welk beroep ze hebben achterhaald. Ze gingen namelijk naar het verkeerde adres. Een ander adres (huisnummer) dan waarnaar ze op zoek waren.

Ze kozen de envelop met adres van de bridge agent. Fresia heeft het adres achterhaald, het huisnr was 32. Eenmaal daar op de 9e etage zien ze andere huisnrs, 15 en 16. Geen 32 of iets wat daar in de buurt komt. Ze kloppen toch aan en zien een dame die ze op de beeldschermen hadden gezien.
Fresia in biecht: “Ik dacht, die ken ik. Dat is de vrouw die ik geobserveerd heb, dat is de koerier. Dus toen dacht ik: we zitten goed”. Die vrouw met oranje shirt was inderdaad de koerier.

Terwijl ze de bridge agent zochten??
Fresia na het zien van het mingeld: “Maar hoe kan dat nou, wat staat er op die envelop? Er staat Bridge agent op. Dan was het toch de bird eh…”
Maar ze had toch door dat het de koerier was?

Echter: het het kan zijn dat de montage het anders doet lijken. Everon leek in elk geval degene die al aan de deur klopte terwijl Kim-Lian en Fresia nog aan het zoeken waren of het wel nr. 32 was. Hij liep voorop en leek ook meteen op de achterste deur af te lopen.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 22:59:01 door Nemi »

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 1-03-2022, 22:59:08 »
Maar een koerier wordt in spionagetaal Bridge agent genoemd ;)

Offline Nemi

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 1-03-2022, 23:01:15 »
Maar een koerier wordt in spionagetaal Bridge agent genoemd ;)

Oh echt! Dan heb ik me vergist, ik dacht dat dat iets anders was. Toch raar dan, dat nummer 32 direct naast nummer 15 en 16 zat.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 2-03-2022, 05:30:41 »
Voor mij is essentieel dat ze zonder de door Kim Lian ingebrachte (foute) letters -eng en de conclusie ("iets met agent") hier nooit waren uitgekomen. Zeker niet omdat Everon neigde naar Birdwatcher en de combinatie -rd in beeld land. Die komt wel voor in Birdwatcher, niet in Bridge Agent. Kim heeft hier flink gebluft en haar zin doorgedrukt richting verkeerd adres, ook omdat ze haar personen op de schermen niet meer terug 'kon' vinden.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 2-03-2022, 08:32:23 »
Precies!

In Reactie #125 geef ik dat ook al aan.
Het gaat fout bij de mannenfoto's van Kim-Lian. Over de cruciale YG ( die wel goed is) is ze niet zeker dus deze wordt opzij gelegd. De sleeper zien we helemaal niet. Ze zijn zeker over de foto ENT, een man met een weelderige haardos die totaal niet overeenkomt met de kortgewiekte mannen op de video's. De enige andere man is de cobbler vsn Fresia die wel goed gekozen is evenals haar koerierster.

Mogelijk staan er op de birdwatcher foto ook cruciale letters (UA of BO) en is deze foto daarom onder de werktafel  verdwenen. Everon verdenkers zeggen dat hij dat gedaan heeft maar dat is helemaal niet te zien. Wat ik wel zie is dat Kim niet meteen naar beneden wil met de portretten maar eerst met de letters wil puzzelen. Ze zit nogal te schuiven en herpakken en trekt gewoon een foto bij Everon uit de stapel.  ::rofl:: 
De birdwatcher foto kan op dit moment ook onder de tafel verdwenen zijn. Overigens is het volgens mij een werktafel waar je omheen kunt lopen. Dat doet Everon dan ook (volgens mij) voordat hij naast Kim-Lian komt staan. Hij doet niets geheimzinnigs in een hoek....

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #147 Gepost op: 2-03-2022, 09:35:03 »
De Everon tunnelaars proberen tegen beter weten in het hier te redden, maar ik ben niet overtuigd.

Offline Ronaldanius

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 2-03-2022, 09:44:48 »
Vanuit mijn Kim-Liantunnel kom ik tot de conclusie dat Everon het vermoeden heeft dat Fresia ook Kim-Lian als mol heeft. Hij heeft die twee foto's onder de tafel gegooid, om een dwaalspoor uit te zetten. Bij het opnieuw binnenkomen van de kamer loopt hij die kant uit met de hoop dat de dames hem volgen en hij betrapt wordt op een molactie. Helaas  voor hem gaan de dames aan de kant van de deur aan de tafel staan.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 2-03-2022, 10:40:01 »
Ik heb gekeken of ik de locatie van de gevallen foto van de birdwatcher kon vinden.

De foto ligt op een granieten vloer en daarboven zien we tegels en we zien een beschadigde poot. Ik zie ook nog een 2e foto onder de tafel liggen. ( zie pijl) Vermoedelijk is de foto van de birdwatcher wat naar voren gehaald voor een beter shot.

Welnu, het werkblad in de blauwe kamer is betegeld en ik kan daar ook de beschadigde poot terugvinden. (zie pijl) De verdwenen foto's liggen bij de plek waar Kim-Lian en Everon hebben gestaan. Herkenningspunten zijn ook de barsten in de tegels ( hier zien we bij het keuzemoment Fresia staan met daarnaast Kim-Lian en verder de hoek in Everon). Verder lijkt er een klein hoekje uit een tegel te zijn op de plek waar de foto's liggen en waar bij het keuzemoment Kim-Lian stond.

Offline AstridM

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 2-03-2022, 15:01:41 »
Hoe weten ze eigenlijk bij welk gebouw ze moeten zijn? Als ze buiten staan zegt Everon 32 en Kim bevestigt dat. Dat komt op mij over alsof het gebouw nummer 32 heeft, maar dat zien we niet en we zien ook geen andere huisnummers.

Dan gaan ze 9 trappen op en met 2 trappen per verdieping, komen ze dan op de 4e uit. Dat zou logisch zijn met de nummers 15 en 16 die Fresia noemt, dan zijn er 4 flats per verdieping. Hoezo denken ze dan dat de flat waar ze kloppen nummer 32 is?

Offline lunatic1985

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 2-03-2022, 15:31:32 »
Het uiteindelijke adres/huisnummer waar ze naar toe moeten zou ik niet teveel waarde aan hechten. Het zou me niets verbazen als alle 'acteurs' in het zelfde appartement, of hoogstens twee appartementen zaten. Ieder wel in een aparte kamer, maar op hetzelfde adres. Een stuk praktischer dan 5 appartementen huren en volhangen met equipment.
Nog waarschijnlijker is dat het geen live beelden waren waar de kandidaten naar keken, maar filmpjes die van te voren zijn opgenomen. Scheelt een hoop gedoe met timing, leggen van verbindingen etc.
Ik sluit zelfs niet uit dat in alle enveloppen hetzelfde adres zat  en dat de regie afhankelijk van de gekozen envelop, de juiste persoon op het adres plaatst en deze de deur laat open maken. Het blijft tenslotte televisie.

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #152 Gepost op: 2-03-2022, 20:34:10 »

Mogelijk staan er op de birdwatcher foto ook cruciale letters (UA of BO) en is deze foto daarom onder de werktafel  verdwenen. Everon verdenkers zeggen dat hij dat gedaan heeft maar dat is helemaal niet te zien. Wat ik wel zie is dat Kim niet meteen naar beneden wil met de portretten maar eerst met de letters wil puzzelen. Ze zit nogal te schuiven en herpakken en trekt gewoon een foto bij Everon uit de stapel.  ::rofl:: 
De birdwatcher foto kan op dit moment ook onder de tafel verdwenen zijn. Overigens is het volgens mij een werktafel waar je omheen kunt lopen. Dat doet Everon dan ook (volgens mij) voordat hij naast Kim-Lian komt staan. Hij doet niets geheimzinnigs in een hoek....

De birdwatcher is een juiste foto, dus we kunnen met zekerheid zeggen dat daar juiste letters op de achterzijde stonden.
De foto die ik Kim bij Everon weg zie pakken is om ieder geval niet die van de birdwatcher. Die foto is licht aan de bovenkant, terwijl de birdwatcher en donker stuk aan de bovenkant heeft.
En of het geheimzinnig is wat Everon doet, weet ik niet. Ik vind het apart, net als als eerste naar een foute oplossing hinten.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #153 Gepost op: 2-03-2022, 22:07:42 »
In de kamer met de iPads zie je Everon en Kim praten en op de achtergrond zie je Fresia bij de iPads van Kim. Ze zegt iets maar wij horen het niet. Het was een moment van verbazing over iets dat niet leek te kloppen. Waren die mannen al weg op de iPads of klopte een foto niet. Ze merkte dat iets niet klopte.
Ze lijkt te zeggen 'wat is dat nou'. op 12:24 van de opdracht op avrotros.
 op 46:20 van de youtube English e2209.

Everon hield Kim lekker bezig met het zoeken naar de foto van de blonde vrouw. In de hoop dat de mannen op de iPads van Kim uit beeld zouden gaan?

De foto met ent op de achterkant was door Fresia van de lijn geplukt.

Het aansturen op ent->agent met een foto die je niet zelf gepakt hebt, lijkt me een veel ingewikkelder oplossing dan van Everon. Pluk twee  juiste fotos van de lijn en gooi ze weg.

« Laatst bewerkt op: 2-03-2022, 23:03:24 door foxhunter »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 3-03-2022, 11:10:15 »
Wat ik ook een typische molactie vind als Fresia de mol is; dat zij het goede (eigenlijk verkeerde) adres (route) in haar hoofd heeft en dat de andere finalisten denken van oh het zou wel kloppen. Behalve Kim-Lian twijfelde. Wie zegt dat ze niet tegen de jongen een andere adres heeft opgenoemd van iemand met mingeld. Mijn zus vond bij deze aflevering Fresia veel op Yvon Jaspers lijken in de laatste aflevering voor de ontknoping van seizoen 5

Offline Lotje00

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 3-03-2022, 12:38:00 »
Ze dachten dat ze naar de bridge agent moesten, ofwel de koerier. Daar komen ze uiteindelijk ook daadwerkelijk aan. Lijkt mij dus dat Fresia wel het adres heeft gevraagd waar ze ook echt naartoe wilden.

Kan natuurlijk wel een molactie zijn om heel snel en fanatiek naar dat adres te komen, terwijl ze al wist dat ze mingeld zouden vinden bij de bridge agent

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 3-03-2022, 12:49:47 »
Ze dachten dat ze naar de bridge agent moesten, ofwel de koerier. Daar komen ze uiteindelijk ook daadwerkelijk aan. Lijkt mij dus dat Fresia wel het adres heeft gevraagd waar ze ook echt naartoe wilden.

Kan natuurlijk wel een molactie zijn om heel snel en fanatiek naar dat adres te komen, terwijl ze al wist dat ze mingeld zouden vinden bij de bridge agent

Dat is waar, maar de manier hoe Fresia het tegen de rest zei was vreemd in beeld gebracht. Als zij het is dan is dit heel fijn dat alleen Kim-Lian (ook al had ze wel twijfels) en Everon haar de leiding gaven om het huis te vinden.

Offline Nemi

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 3-03-2022, 12:51:58 »

Precies, dit! Fresia was ook de eerste die aanstuurde op bridge agent:

Fresia: Ja misschien zijn dit gewoon de letters en moeten we er iets anders mee maken, dus B, r, i, d…
Everon: Ja, ik voel toch iets met bird.
Kim: Maar dit zou ook spion kunnen zijn, we hebben de sp en de i.
Ze zijn echter niet van alle foto’s zeker.
Dan pakken ze de foto’s waarvan ze zeker zijn. Ze hebben ent, d, rd.
Kim: ent, agent.
Fresia: bridge agent.
Kim: bridge agent, oké.
Everon: dit is m.
Fresia checkt nog een keer: ja, allemaal? Bridge agent?
Ze pakken de envelop.
Fresia: klasse jongens!

En ik denk dan.. Kim of Everon probeerden beiden nog verder te puzzelen met bird of spion. Als 1 van hun de mol zou zijn dan hadden ze i.v.m. dat mingeld toch direct mee kunnen gaan met die “b, r, i, d..” van Fresia? Tenzij birdwatcher of spion nog meer mingeld zou hebben opgeleverd natuurlijk. Maar als dat zo was, dan zouden ze wel meer hun best hebben gedaan daarvoor te gaan, toch? Ze leken uiteindelijk alsnog zonder discussie voor bridge-agent te kiezen.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2022, 13:02:15 door Nemi »

Offline Lotje00

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 3-03-2022, 13:25:02 »
Kim geeft de voorzet door agent te zeggen, en laat een ander daar bridge agent van maken. Vind ik typisch mols, niet zelf de fout maken, maar wel de aanzet geven en er daarna meteen in mee gaan. Maar idd ook mols van Fresia

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #159 Gepost op: 3-03-2022, 13:37:55 »
Eigenlijk alle 3 mols:
- eerst Everon door naar bird te hinten
- dan Kim die hint naar agent
- dan Fresia die er bridge agent van maakt, waarin Everon en Kim volledig meegaan.

De mol wist wat het goede antwoord was en kan gewoon meegaan met het verkeerde antwoord (indien Fresia niet de mol is).

Overigens was met de letters zowel bridge agent als bird watcher niet te maken, maar dat viel niemand op, maar dat kan ook door de haast komen, want de tijd was bijna om (zo lijkt het tenminste in de montage).
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.