Auteur Topic: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers  (gelezen 17323 keer)

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #80 Gepost op: 27-02-2022, 21:59:03 »
Ook ik denk dat het bird watcher moest zijn. Maar nu ik jullie gesprek zo lees denk ik: waarom eigenlijk?

Zelf dacht ik het vanwege die letters ‘RD’. Maar wie zegt dat de foto waarop die letters stonden de goede was? Misschien moest het eigenlijk wel 1 van de andere beroepen zijn.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #81 Gepost op: 27-02-2022, 22:37:24 »
BABYSITTER
BIRD WATCHER
COBBLER
BRIDGE AGENT
SLEEPER
Dat waren de beroepen. Kim zit de hele tijd iets met spion te roepen, maar dat is de cobbler. Fresia zegt zeker te zijn van 3, maar Kim had al gezegd niet zeker te zijn van de foto met ENT achterop. De andere 2 geven een D en een RD, 1 van de 2 is dus ook fout, ik vind dat beide foto's erg gelijken op de cobbler (rd) en de dame waar ze bij terecht komen (d). Fresia opteert ook nog dat de letters misschien in een andere volgorde staan, dat ze nog moeten puzzelen. Het is dan logisch dat ze met die letters bij Bridge agent komen.
Er zijn meerdere foto's waarvan de letters tot niets kunnen leiden, bvb YG, DS.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #82 Gepost op: 27-02-2022, 23:09:38 »
Op het andere forum komen ze op het beroep bodyguard. Als ik het zelf terugkijk denk ik dat ze gelijk hebben. De foto met 'ent' is fout, de foto's 'd' en 'rd' zijn goed. De foto met 'yg' klopt volgens mij ook.

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #83 Gepost op: 27-02-2022, 23:22:49 »
Op het andere forum komen ze op het beroep bodyguard. Als ik het zelf terugkijk denk ik dat ze gelijk hebben. De foto met 'ent' is fout, de foto's 'd' en 'rd' zijn goed. De foto met 'yg' klopt volgens mij ook.

Inderdaad een waarschijnlijke theorie. Toch gek dat Moltalk, waaraan de makers verbonden zijn, Birdwatcher noemen.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #84 Gepost op: 27-02-2022, 23:36:01 »
Ik dacht dus dat het de codetermen waren die ze moesten zoeken. In dat geval is het dus de bodyguard (babysitter) degene die gepuzzeld moest worden. Dat verklaart veel. Dan is Kim met haar "spion" toch niet zo slecht bezig, maar wel de suggestie van Everon dat het iets met bird is, de codetaal, waardoor de anderen ook in die richting gaan denken.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #85 Gepost op: 27-02-2022, 23:41:08 »
Ja het moest bodyguard zijn.
Het verhaal van Moltalk gaat een beetje z'n eigen leven leiden.

De actie van Everon met de foto die hij op de grond liet vallen en later toen ze terug kwamen in de kamer, nogmaals een schopje gaf om verder onder de tafel te laten verdwijnen, is gewoon goed in beeld te zien.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #86 Gepost op: 28-02-2022, 00:57:15 »
Met de goed gevonden theorie van sjurk@widm is bodyguard waarschijnlijk het juiste antwoord. De opties waren dan:
• Bodyguard - Babysitter
• Spion - Cobbler
• Bridge agent - Koerier
• Geheim agent - Birdwatcher
• Buitenlands agent - Sleeper

De D, YG en RD zien we in ieder geval op tafel liggen. Dus de foto met de birdwatcher heeft achterop BO of UA staan. Met minimaal een van deze twee letter combinaties achterop een foto met zekerheid zouden ze het geraden hebben. Aangezien de birdwatcher mevrouw op leeftijd is, is ze makkelijker te onderscheiden. Een slimme foto om weg te moffelen onder de tafel. Knap gedaan van de mol!
« Laatst bewerkt op: 28-02-2022, 12:01:33 door Elliebellie »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #87 Gepost op: 28-02-2022, 03:18:48 »
Ja het moest bodyguard zijn.
Het verhaal van Moltalk gaat een beetje z'n eigen leven leiden.

De actie van Everon met de foto die hij op de grond liet vallen en later toen ze terug kwamen in de kamer, nogmaals een schopje gaf om verder onder de tafel te laten verdwijnen, is gewoon goed in beeld te zien.

Ik heb het even teruggekeken, maar ik zie het niet heel duidelijk in beeld. Ik zie wel dat de dames even met hun rug naar Everon staan. Kan prima dat hij daarna die foto op de grond gooit. En dan doodleuk tegen Fresia mopperen dat ze wat heeft laten vallen, haha. Later zie je hem teruglopen, naar achteren lopen en weer terug komen. Kan inderdaad een schopje tegen de foto zijn. Maar heel duidelijk kan ik het niet zien.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #88 Gepost op: 28-02-2022, 10:10:50 »
Everon wederom enorm onmols, dat concluderen we dus.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #89 Gepost op: 28-02-2022, 11:07:31 »
Wat @Sjurk op het fansite forum widm.nl opsomt is natuurlijk zeer aannemelijk, de beroepen en hun codenamen zijn:

- Bodyguard (babysitter)
- Geheim agent (bird watcher)
- Koerier (bridge agent)
- Spion (cobbler)
- Buitenlands agent (sleeper)

Met bodyguard als juiste persoon, vanwege de goede lettercombinaties, ook ik was op een molspoor gerangeerd  :-X

(Als je iets van een ander plaatst, de bron er even bij vermelden is wel zo netjes @elliebellie: sjurk@widm)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #90 Gepost op: 28-02-2022, 11:29:37 »
Everon wederom enorm onmols, dat concluderen we dus.
Ik kan die conclusie niet onderschrijven.

Hij maakt de foto van de bird watcher kwijt, want die had hij in zijn handen. Hierdoor wordt het puzzelen lastiger.
Doet het voorstel "iets met bird", maar dat nemen de andere twee niet over, die gaan aan de haal met Bridge Agent, Everon gaat daar graag in mee. Uiteindelijk moest het dan Bodyguard zijn. Als dat niet mols is van Everon weet ik het ook niet meer.

Volgende week zullen we het zien, als je uit de Kim-Lian tunnel komt en er iets onder je voeten lijkt te zijn dat lijkt op een roze wolk, dan is dat waarschijnlijk ook zo.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #91 Gepost op: 28-02-2022, 11:33:21 »
Ik kan die conclusie niet onderschrijven.

Hij maakt de foto van de bird watcher kwijt, want die had hij in zijn handen. Hierdoor wordt het puzzelen lastiger.
Doet het voorstel "iets met bird", maar dat nemen de andere twee niet over, die gaan aan de haal met Bridge Agent, Everon gaat daar graag in mee. Uiteindelijk moest het dan Bodyguard zijn. Als dat niet mols is van Everon weet ik het ook niet meer.

Volgende week zullen we het zien, als je uit de Kim-Lian tunnel komt en er iets onder je voeten lijkt te zijn dat lijkt op een roze wolk, dan is dat waarschijnlijk ook zo.

Hetzelfde voor jou als Kim de mol blijkt te zijn. Denk jij dat de gemaskeerd persoon in het rood de mol is. Zo ja dan kan Everon de mol niet zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #92 Gepost op: 28-02-2022, 11:37:55 »
Hij kan het prima zijn, zijn postuur klopt en dat poppetje met een gouden masker in de zaal wordt veel te groot ingeschat, die heeft een zeer bescheiden postuur, zoals al eerder aangegeven.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #93 Gepost op: 28-02-2022, 11:52:49 »
(Als je iets van een ander plaatst, de bron er even bij vermelden is wel zo netjes @elliebellie: sjurk@widm)

Dat is zeker niet mijn bedoeling geweest, dus ik zal het er duidelijk bij vermelden! Het is heel knap gevonden en ik ging er door de link eerder vanuit dat anderen de bron van mijn aanname konden herleiden. Ik zet het er voor de zekerheid bij.

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #94 Gepost op: 28-02-2022, 11:58:24 »
Wat @Sjurk op het fansite forum widm.nl opsomt is natuurlijk zeer aannemelijk, de beroepen en hun codenamen zijn:

- Bodyguard (babysitter)
- Geheim agent (bird watcher)
- Koerier (bridge agent)
- Spion (cobbler)
- Buitenlands agent (sleeper)

Met bodyguard als juiste persoon, vanwege de goede lettercombinaties, ook ik was op een molspoor gerangeerd  :-X

sjurk@widm)

Uit de eerder geplaatste foto van de gekozen enveloppe blijkt dat ze op zoek moeten naar de codenaam van de afzender. Er waren maar vijf enveloppen dus dan zou het raar zijn als zowel een codenaam (Bridge Agent) als een beroep (bodyguard) een optie zouden zijn.

De goede was dus volgens mij toch een van deze vier: Babysitter, Bird Watcher, Cobbler of Sleeper.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #95 Gepost op: 28-02-2022, 12:13:19 »
Het blijkt dus om de babysitter te gaan.
Kim had de babysitter ( en de sleeper)
Bij terugkomst in de kamer met de schermen zijn haar mannen weg (teveel ingezoomd?) Ze herkent mensen op de foto's niet en kiest de verkeerde foto van de babysitter ( man met zonnebril)

In de montage gaat de aandacht naar de gevallen foto van de birdwatcher
maar dit speelt geen rol.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #96 Gepost op: 28-02-2022, 12:22:55 »
In principe maakt het niet heel veel uit welke nou correct was, de Bridge Agent was het in elk geval niet. Kim helpt hier de opdracht volledig om zeep door meteen op het woord 'Agent' te sturen, waarna het voor Fresia een koud kunstje is om de link met Bridge Agent te leggen. Kim gaat er ook meteen in mee.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #97 Gepost op: 28-02-2022, 12:41:05 »
BABYSITTER
BIRD WATCHER
COBBLER
BRIDGE AGENT
SLEEPER
Dat waren de beroepen. Kim zit de hele tijd iets met spion te roepen, maar dat is de cobbler. Fresia zegt zeker te zijn van 3, maar Kim had al gezegd niet zeker te zijn van de foto met ENT achterop. De andere 2 geven een D en een RD, 1 van de 2 is dus ook fout, ik vind dat beide foto's erg gelijken op de cobbler (rd) en de dame waar ze bij terecht komen (d). Fresia opteert ook nog dat de letters misschien in een andere volgorde staan, dat ze nog moeten puzzelen. Het is dan logisch dat ze met die letters bij Bridge agent komen.
Er zijn meerdere foto's waarvan de letters tot niets kunnen leiden, bvb YG, DS.
Het is Kim die volgens Everon wat op de grond laat vallen. Hij zegt Laat ze nu wat vallen?
De foto van de Birdwatcher verdwijnt in de blacklightkamer, alle foto's hebben daar op tafel gelegen, dus het is niet duidelijk wie de foto laat vallen.

Het beroep van de Cobbler is spion, het beroep van de birdwatcher is geheim agent enzovoorts. Ze moesten opzoek naar een beroep, dus bodyguard is een optie, birdwatcher is geen beroep dus fout.

De letters staan handgeschreven op de foto's, waarschijnlijk het handschrift van de mol. Hebben we het handschrift van Kim, Everon en Fresia?
Wat mij betreft valt Everon af, heel duidelijk ander handschrift.


« Laatst bewerkt op: 28-02-2022, 13:49:21 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #98 Gepost op: 28-02-2022, 13:37:35 »
Op basis van de kleine letter "g" zijn ze het allemaal niet (Kim: gevaarlijke, Fresia: geheim, Everon: agent), al zou ik er niet te veel achter zoeken omdat als je letters groot op de achterkant van een A4 foto moet zetten, je waarschijnlijk anders schrijft, laat staan dat we zeker weten dat het het handschrift van de mol is.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2022, 13:41:18 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #99 Gepost op: 28-02-2022, 13:53:54 »
Het blijkt dus om de babysitter te gaan.
Kim had de babysitter ( en de sleeper)
Bij terugkomst in de kamer met de schermen zijn haar mannen weg (teveel ingezoomd?) Ze herkent mensen op de foto's niet en kiest de verkeerde foto van de babysitter ( man met zonnebril)

Dit allemaal ja  ::jaja::
Kim is ook de enige die in de fotokamer al vooraf de achterkanten bekijkt welke letters erop staan. Ze wordt gemaand ermee op te houden maar we zien wel dat zij de hele cruciale yg bekijkt, ze weet in ieder geval dat ze die foto niet moet herkennen. En wel de foto met ent erop, dat is wel handig want er is keuze uit twee agenten en door de haast van Fresia zelfs 3. Alle 3 fout.