Auteur Topic: [Aflevering 9] - Bedriegen  (gelezen 10705 keer)

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #40 Gepost op: 26-02-2022, 23:26:17 »
Bij de laatste opdracht hoorde ik volgens mij muziek uit Sherlock Holmes. Niet de filmmuziek (van Zimmer) maar de muziek uit de serie (die er stiekem best wel veel op lijkt). Was in ieder geval toepasselijk bij de opdracht!

(En om maar eens een onlogische anagram erin te gooien: Holmes is natuurlijk een anagram van "He's mol", dys het us een "hij"  :D)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #41 Gepost op: 26-02-2022, 23:37:58 »
Ik hoorde ook duidelijk Sherlock muziek uit de steengoede BBC serie. Het was wat als inderdaad andere kandidaten de zwijgende vakkenvullers waren trouwens.  :P

De spionnenopdracht en het geld vinden in het huis vond ik de mooiste. Met een knipoog naar de mol met geld vinden in het huis. Iets met alarms, plus geruisloos je zien te verbergen was mooi erin verwerkt.

De boodschappen doen deed me denken aan Jordanië meets Black light ballerina's. Ook toen moesten er boodschappen gedaan worden maar toen ging het erom om per land / vlsg de juiste boodschappen te doen in een Jordaanse supermarkt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #42 Gepost op: 26-02-2022, 23:40:01 »
Een voortreffelijke aflevering! Gewoon 3 opdrachten (die inderdaad griezelig veel op elkaar leken, maar soit voor deze keer) en geen eindeloos getut met slechtzittende avondjurken en tenenkrommende toespraakjes van Rik (dus ook volgende week niet alsnog doen, makers!). Gewoon heel erg fijne televee.  ::jaja::
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #43 Gepost op: 26-02-2022, 23:52:18 »
en geen eindeloos getut met slechtzittende avondjurken en tenenkrommende toespraakjes van Rik

 ::rofl::

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #44 Gepost op: 26-02-2022, 23:53:53 »
Inderdaad, en vooral geen ellenlange terugblikken naar alles wat we al (heel vaak) gezien hebben!

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #45 Gepost op: 26-02-2022, 23:55:17 »
saaie mol aflevering. Zat weinig spanning in.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] ????
« Reactie #46 Gepost op: 26-02-2022, 23:55:55 »

Eens. Geen suffe maar spannende spellen.

De mooiste finaleopdracht vond ik trouwens nog altijd in de trein in Zuid-Afrika.

Ja, die herinner ik mij heel goed, maar deze aflevering was echt een hele goede tweede!
Gefeliciteerd Rick en crew ::bravo:: ::joehoe:: ::zwaai::

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #47 Gepost op: 27-02-2022, 01:01:57 »
Vond dit met afstand de leukste aflevering van dit seizoen tot nu toe!

Misschien hadden de opdrachten nog beter tot hun recht gekomen als ze verspreid over verschillende afleveringen hadden gezeten, maar ik heb genoten!

Ben wel weer gaan twijfelen of ik geen blinde vlek heb voor Fresia als mol (de enige die ik eigenlijk nooit een seconde verdacht heb en nu alles verstierde), maar ik blijf dapper tot het einde voor Kim-Lian gaan 😉
« Laatst bewerkt op: 27-02-2022, 01:06:42 door Eva88ab »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #48 Gepost op: 27-02-2022, 02:00:10 »
saaie mol aflevering. Zat weinig spanning in.
Helemaal mee eens. Ik vond het een matige aflevering en zeker geen finale waardig. Wel goed dat we niet die ellenlange toespraken van de presentator hoefden uit te zitten. Lijkt wel of iedereen elkaar hier zit na te papegaaien.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #49 Gepost op: 27-02-2022, 09:08:18 »
Ik vond het een geniale aflevering! Het maakte mijn avondje Ticket To Ride spelen meer dan goed (2x laatste van de vier  ::rofl::)

Maar waren de letters DRIE in "Bedriegen" niet dikker gedrukt?? En is Fresia niet geheel toevallig nummer 3 in de leader?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #50 Gepost op: 27-02-2022, 09:21:20 »
Het was inderdaad Bedriegen maar dat kan je in de topictitel niet zo zetten. Met drie kun je alle kanten uit qua mogelijke hints. (Zie hint-topic.)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #51 Gepost op: 27-02-2022, 09:45:27 »
Eén van de beste finale afleveringen van de laatste tijd ::bravo::. Drie prima opdrachten wisselend van goed naar super, inderdaad geen ellenlange terugblikken, speeches of tussenscènes. Ze hebben er echt een finale waardige aflevering van gemaakt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #52 Gepost op: 27-02-2022, 10:22:54 »
Het was inderdaad Bedriegen maar dat kan je in de topictitel niet zo zetten. Met drie kun je alle kanten uit qua mogelijke hints. (Zie hint-topic.)

BeDRIEgen? :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #53 Gepost op: 27-02-2022, 10:27:14 »
Bij de laatste opdracht hoorde ik volgens mij muziek uit Sherlock Holmes. Niet de filmmuziek (van Zimmer) maar de muziek uit de serie (die er stiekem best wel veel op lijkt). Was in ieder geval toepasselijk bij de opdracht!

(En om maar eens een onlogische anagram erin te gooien: Holmes is natuurlijk een anagram van "He's mol", dys het us een "hij"  :D)

Ik hoorde ook duidelijk Sherlock muziek uit de steengoede BBC serie.

Dàt was het! Ik meende muziek te herkennen, maar dacht aan Borgen of the bridge waarmee ik in eerste instantie dacht dat ze met bridge agent goed zaten.
Maar de muziek van Sherlock -2010 met Benedict Cumberbatch- maakt het helemaal af. 👌 Slagoom op deze taart  ::tandpastasmiley::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #54 Gepost op: 27-02-2022, 10:31:46 »
Ik vond het ook een best goeie aflevering, zeker voor een finale, want dat zijn meestal de minste, zeker als de finalisten al allebei op het goede spoor zitten. Wat nu niet het geval is (met Fresia als mol), dus mogelijks vandaar.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #55 Gepost op: 27-02-2022, 10:35:04 »
Lijkt wel of iedereen elkaar hier zit na te papegaaien.
Iedereen zijn eigen smaak toch? Wij vonden de opdrachten briljant bedacht, leuke elementen, leuke sfeer en afwisseling qua:
- individueel/groepsverband, met deels zicht op de individuele inbreng
- alles of niets vs deelopdrachten
- historische vs moderne locatie

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #56 Gepost op: 27-02-2022, 10:40:38 »
Bij de laatste opdracht hoorde ik volgens mij muziek uit Sherlock Holmes. Niet de filmmuziek (van Zimmer) maar de muziek uit de serie (die er stiekem best wel veel op lijkt). Was in ieder geval toepasselijk bij de opdracht!

(En om maar eens een onlogische anagram erin te gooien: Holmes is natuurlijk een anagram van "He's mol", dys het us een "hij"  :D)
Viel mij ook op. Wat was dat toch een fantastische serie. He's mol, goed gevonden!  ::ok::

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #57 Gepost op: 27-02-2022, 10:43:41 »
Viel mij ook op. Wat was dat toch een fantastische serie. He's mol, goed gevonden!  ::ok::
Of She mol 😉

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #58 Gepost op: 27-02-2022, 10:44:54 »
Het was inderdaad Bedriegen maar dat kan je in de topictitel niet zo zetten. Met drie kun je alle kanten uit qua mogelijke hints. (Zie hint-topic.)
Zei Everon niet steeds drie keer: 'ik heb geld'? Terwijl tot nu toe 2 x de lijn was, 2x dezelfde biecht bijvoorbeeld.

En een opdracht met bewakers, hééérlijk.  ::ok:: Hoe Fresia naast dat bed lag met verschrikte ogen. En al die bijrollen voor die Albaniërs, die heel goed toneelspeelden vond ik. Die laatste mevrouw: ja hoor, hier zit je goed! Pak aan die envelop! En dan blijkt het -1000 euro.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2022, 10:52:22 door Run »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #59 Gepost op: 27-02-2022, 11:00:37 »
Helemaal mee eens. Ik vond het een matige aflevering en zeker geen finale waardig. Wel goed dat we niet die ellenlange toespraken van de presentator hoefden uit te zitten. Lijkt wel of iedereen elkaar hier zit na te papegaaien.

mag ik vragen waarom je het matig vond? geen aanval, maar ben nieuwsgierig wat jij dan wél zoekt in een (finale) aflevering