Auteur Topic: [Aflevering 9] - Bedriegen  (gelezen 10710 keer)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #80 Gepost op: 4-03-2022, 07:22:49 »
Een zakkenroller is iemand die iets steelt uit de zak of tas van iemand anders. Het achterhouden van geld is iets anders, toch? Maar als je letterlijk (vuilnis) zakken laat rollen…

Nee, ik heb het niet over achtergehouden geld, maar over het geld dat uit de pot verdwenen is. Dat is iets anders. Toen Everon penningmeester werd, is er 100 Euro uit de pot verdwenen (tussen de ene aflevering en de andere zit ineens 100 Euro verschil). Hebben we nooit iets over gehoord en ook niemand die er iets over zegt, net als het de groep weinig kan schelen dat er 250 Euro is achtergehouden.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #81 Gepost op: 4-03-2022, 11:09:45 »
Al eerder elders gepost. Een mol in de finale die verdacht wordt door beide finalisten brengt geen cent meer binnen, afgezien van een rol vuiniszakken misschien. Het bedrag dat Everon binnenbrengt is mol onwaardig.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #82 Gepost op: 4-03-2022, 12:47:51 »
Al eerder elders gepost. Een mol in de finale die verdacht wordt door beide finalisten brengt geen cent meer binnen, afgezien van een rol vuiniszakken misschien. Het bedrag dat Everon binnenbrengt is mol onwaardig.

Dus is het Fresia zeg je? Ook dat zie ik nog wel als een mogelijkheid hoor. Alleen Kim heb ik uitgesloten.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #83 Gepost op: 4-03-2022, 13:07:15 »
Nee, ik heb het niet over achtergehouden geld, maar over het geld dat uit de pot verdwenen is. Dat is iets anders. Toen Everon penningmeester werd, is er 100 Euro uit de pot verdwenen (tussen de ene aflevering en de andere zit ineens 100 Euro verschil). Hebben we nooit iets over gehoord en ook niemand die er iets over zegt, net als het de groep weinig kan schelen dat er 250 Euro is achtergehouden.

Geld uit de pot halen is stelen toch, geen zakkenrollen. Bij zakkenrollen “rol” je de zak of tas van een ander persoon.

Het rollen met die vuilniszakken vind ik een supergrappige manier om die hint uit te leggen. Echter hoeft dat niet per se te betekenen dat Everon de mol is. Hij kan dat omroepbericht ook gehoord hebben en als kandidaat gedacht hebben: hee, laat ik eens iets grappigs doen.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2022, 13:09:57 door Nemi »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #84 Gepost op: 4-03-2022, 13:35:18 »
Everon kan hier als mol onsterfelijk worden. Hij is penningmeester, heeft de pot en laat zijn zakken rollen, er is namelijk een zakkenroller in de winkel. Weg pot met 14.000,-. Vervolgens laat hij in de laatste opdracht de groep naar het verkeerde huis leiden, -1.000,- en omdat hij de mol blijkt te zijn gaat er nogmaals 5.000,- uit de pot. Oke, je bent voor de finale ontdekt, maar iets zegt mij dat deze actie nog vaak aangehaald zal worden in de komende jaren. Dit overtreffen wordt een lastige.

Ik weet zeker als dit scenario  waar blijkt te zijn, dan zag het filmpje niet de mol met de finalisten er ietsjes anders uit.

Of Everon heeft niet alles uit de rol van zijn leven gehaald of hij is gewoonweg niet de mol. Ik denk het laatste.

Nog veel leuker als de avatar van Talpavenator bij de mededeling hoort van Rik aan Fresia: Fresia, je bent de winnaar, ik krijg nog 6.000 euro van je. Fresia "neee" Rik "jaa"
« Laatst bewerkt op: 4-03-2022, 14:01:14 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #85 Gepost op: 4-03-2022, 13:47:06 »
Geld uit de pot halen is stelen toch, geen zakkenrollen. Bij zakkenrollen “rol” je de zak of tas van een ander persoon.

Het rollen met die vuilniszakken vind ik een supergrappige manier om die hint uit te leggen. Echter hoeft dat niet per se te betekenen dat Everon de mol is. Hij kan dat omroepbericht ook gehoord hebben en als kandidaat gedacht hebben: hee, laat ik eens iets grappigs doen.
Dit is dč manier om elke hint onderuit te halen. Wat doen we hier nog?

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #86 Gepost op: 4-03-2022, 13:54:03 »
Toen Everon de pot kreeg, en vlak erna de 100 euro weg was uit de pot, was Fresia toen al zijn kamergenoot? Want dan zou zij misschien toch die zakkenroller kunnen zijn geweest.