Auteur Topic: [Aflevering 9] - Bedriegen  (gelezen 10708 keer)

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #60 Gepost op: 27-02-2022, 11:08:27 »
Na de muziek uit Sherlock kwam de muziek uit de MCU serie Loki
My fall will be for you

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #61 Gepost op: 27-02-2022, 12:01:35 »
Zei Everon niet steeds drie keer: 'ik heb geld'? Terwijl tot nu toe 2 x de lijn was, 2x dezelfde biecht bijvoorbeeld.
Ik heb even gekeken hoe vaak iemand meerdere keren hetzelfde roept over geld. Everon en Kim-Lian doen dit. Maar Everon is de enige die drie keer hetzelfde roept en ook nog eens drie keer! Kim-Lian roept twee keer hetzelfde en ook twee keer.
Everon (06:13): En hier is geld, hier is geld, hier is geld
Everon (11:30): Ja jongens, ik heb geld, ik heb geld, ik heb geld
Everon (13:08): ik heb geld, ik heb geld, ik heb geld
Kim-Lian (14:51): ik heb geld, ik heb geld, ik heb geld
Kim-Lian (15:12): ik heb geld, ik heb geld, ik heb geld
De tijden zijn de tijd uit de volledige aflevering op de AVROTROS site.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #62 Gepost op: 27-02-2022, 12:04:55 »
Ik heb even gekeken hoe vaak iemand meerdere keren hetzelfde roept over geld. Everon en Kim-Lian doen dit. Maar Everon is de enige die drie keer hetzelfde roept en ook nog eens drie keer! Kim-Lian roept twee keer hetzelfde en ook twee keer.
Everon (06:13): En hier is geld, hier is geld, hier is geld
Everon (11:30): Ja jongens, ik heb geld, ik heb geld, ik heb geld
Everon (13:08): ik heb geld, ik heb geld, ik heb geld
Kim-Lian (14:51): ik heb geld, ik heb geld, ik heb geld
Kim-Lian (15:12): ik heb geld, ik heb geld, ik heb geld
De tijden zijn de tijd uit de volledige aflevering op de AVROTROS site.
::ok::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #63 Gepost op: 27-02-2022, 12:18:41 »
Absoluut de leukste aflevering van het seizoen. Vond het wel jammer dat de eerste twee opdrachten teveel op elkaar leken en ze allemaal binnen waren. Ook gingen ze na de eerste opdracht meteen door naar de tweede.

Maar vooral de derde opdracht was heel tof! 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #64 Gepost op: 27-02-2022, 13:01:01 »
Wat een sublieme aflevering dit! Misschien wel de beste aflevering van dit seizoen!
Ondanks dat de eerste 2 opdrachten misschien op elkaar leken waren ze voor mij toch verschillend genoeg! En opdracht 3: geniaal bedacht!
Ich bin ein Bärliner!

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #65 Gepost op: 27-02-2022, 16:48:37 »
Dit seizoen heb ik eigenlijk 'gewoon' gekeken, zonder speciaal op molacties te letten. Natuurlijk is me wel het een en ander opgevallen, maar wat het meeste opviel was dat ik steeds Vlaamse associaties kreeg. Deze aflevering ook weer, rondkruipen in een huis met bewakers, aanwijzingen zoeken in een spionnagebunker en volgende week de mol in een soort pij. Maar ach, beter goed gejat dan slecht verzonnen. Ik heb in ieder geval wel genoten van dit seizoen, ook al had ik dan een verkeerde mol op het oog.  ::tandpastasmiley::

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #66 Gepost op: 27-02-2022, 17:16:50 »
Chapeau aan de makers! Ze hebben het best voor het laatst bewaard!  ::bravo::  Het was spannend en er was volop te lachen. Zulke afleveringen moeten eigenlijk de standaard zijn.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #67 Gepost op: 27-02-2022, 17:47:17 »
mag ik vragen waarom je het matig vond? geen aanval, maar ben nieuwsgierig wat jij dan wél zoekt in een (finale) aflevering
Kan dit eigenlijk niet goed beschrijven, maar iets zoals in het seizoen 2013 (Zuid-Afrika) denk ik aan. Iets mysterieus. En niet weer een soort van laser game achtige opdracht. En zeker niet 3 keer ongeveer dezelfde opdracht. Een opdracht met een beetje psychologie zou ook welkom zijn.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #68 Gepost op: 27-02-2022, 17:55:05 »
Ik vond deze aflevering eigenlijk een beetje Vlaams aanvoelen! 
Lekker onheilspellende  setting in het huis met de alarmen.
Handig gebruikt gemaakt van een bestaande setting een supermarkt. Wat in al zijn simpelheid een geweldige opdracht oplevert.
De omroepberichten in de supermarkt hadden het soort soort droge humor, waar ik de Vlamingen zo om waardeer. En ook de laatste opdracht geweldige combinatie van meerdere locaties en spel onderdelen binnen en buiten, waardoor de vaart er lekker in zit.  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 28-02-2022, 07:01:25 door annebeestje »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 9] ????
« Reactie #69 Gepost op: 27-02-2022, 22:28:06 »
Absoluut de beste aflevering 9 sinds tijden! Geniale opdrachten en nog altijd kneiterspannend wie nou de mol is.  ::bravo::

Ja eens. Geen lange eind-toespraken  ;D, lekker spannend. Vermakelijke opdrachten. En ondanks dat ik al best lang in dezelfde tunnel zit, blijft het afwachten of het stiekem niet iemand anders is.  ;) Leuk!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #70 Gepost op: 28-02-2022, 09:21:46 »
Ik sluit me graag aan bij alle complimenten! ::bravo:: Als vanaf nu alle finales er zo uitzien, hoor je mij niet klagen. Ja, het zou nog diverser en mysterieuzer kunnen, tuurlijk, maar duizendmaal liever dit dan niksige opdrachten, terugblikken en toespraken.  ::tandpastasmiley::

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #71 Gepost op: 3-03-2022, 09:55:58 »
Ik ben er denk ik uit.

Wat mij een beetje verbaasd tot nu toe is dat we nog niets gedaan hebben met de hint "Opgelet, er is een zakkenroller. Genaamd de mol". Dit is een aanwijzing naar de mol.

Wie heeft er zakken gerold? Een zakkenroller steelt het geld van een ander. Kim heeft geld achter gehouden, verduisterd, een winkeldief, dat is geen zakkenrollen. Waarom is er een zakkenroller in de winkel? Ik denk dat het slaat op Fresia, in de eerste opdracht gaat zij als eerste naar binnen bij de hoofdingang, loopt door het gebouw en start aan de achterzijde bij de lift, toevallig bij de enige geldplek waar je een sleutel nodig hebt. Wat heeft zij in de tussentijd gedaan? Duidelijk is dat Everon te weinig geld ophaald, de bedragen zijn te laag. Als Fresia op deze plekken geld weg gehaald heeft, heeft ze geld gestolen van Everon, oftewel geld uit de zakken van Everon gehaald.

Fresia pakt uit de winkel het feestmasker, geen gemakkelijk artikel, maar wel een met een verwijzing naar het gemaskerd bal. De kandidaten weten niet dat er een gemaskerd bal aan zit te komen. Je kan dit ook uitleggen als Fresia die Kim dist met de masker-hint, echter Fresia heeft Everon als molverdachte, dus dat zou een rare zet zijn als kandidaat.

Als er iemand is die de zakkenroller verwijzing naar Kim of Everon kan uitleggen, welkom overigens.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #72 Gepost op: 3-03-2022, 10:00:27 »
Als er iemand is die de zakkenroller verwijzing naar Kim of Everon kan uitleggen, welkom overigens.

Zie de onderste regels op het theorieënoverzicht.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #73 Gepost op: 3-03-2022, 10:26:49 »
Bedankt Heinz  ::ok::
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #74 Gepost op: 3-03-2022, 12:00:41 »
Het zou natuurlijk echt briljant zijn als we uiteindelijk een filmpje te zien krijgen can Fresia, die eerst ergens het alarm gaat uitzetten, vervolgens hier en daar wat geld wegmoffelt, daarna het alarm weer aan en zich af laat gaan!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #75 Gepost op: 3-03-2022, 14:02:10 »
Ik ben er denk ik uit.

Wat mij een beetje verbaasd tot nu toe is dat we nog niets gedaan hebben met de hint "Opgelet, er is een zakkenroller. Genaamd de mol". Dit is een aanwijzing naar de mol.

Wie heeft er zakken gerold? Een zakkenroller steelt het geld van een ander. Kim heeft geld achter gehouden, verduisterd, een winkeldief, dat is geen zakkenrollen. Waarom is er een zakkenroller in de winkel? Ik denk dat het slaat op Fresia, in de eerste opdracht gaat zij als eerste naar binnen bij de hoofdingang, loopt door het gebouw en start aan de achterzijde bij de lift, toevallig bij de enige geldplek waar je een sleutel nodig hebt. Wat heeft zij in de tussentijd gedaan? Duidelijk is dat Everon te weinig geld ophaald, de bedragen zijn te laag. Als Fresia op deze plekken geld weg gehaald heeft, heeft ze geld gestolen van Everon, oftewel geld uit de zakken van Everon gehaald.

Fresia pakt uit de winkel het feestmasker, geen gemakkelijk artikel, maar wel een met een verwijzing naar het gemaskerd bal. De kandidaten weten niet dat er een gemaskerd bal aan zit te komen. Je kan dit ook uitleggen als Fresia die Kim dist met de masker-hint, echter Fresia heeft Everon als molverdachte, dus dat zou een rare zet zijn als kandidaat.

Als er iemand is die de zakkenroller verwijzing naar Kim of Everon kan uitleggen, welkom overigens.

Of slaat het op de ontbrekende €100 (begin afl. 6 meen ik) uit de pot, die we nooit meer gezien hebben? Moeten we die ontbrekende € 100 zien als geld dat gerold is, want het zat al in de pot?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #76 Gepost op: 3-03-2022, 17:01:55 »
Of slaat het op de ontbrekende €100 (begin afl. 6 meen ik) uit de pot, die we nooit meer gezien hebben? Moeten we die ontbrekende € 100 zien als geld dat gerold is, want het zat al in de pot?
We weten niet hoe dit bedrag verdwenen is en door wie. Ik vind er te veel tijd tussen zitten om dit als en hint te zien naar iets wat wij niet kunnen weten.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #77 Gepost op: 3-03-2022, 17:53:32 »
Of slaat het op de ontbrekende €100 (begin afl. 6 meen ik) uit de pot, die we nooit meer gezien hebben? Moeten we die ontbrekende € 100 zien als geld dat gerold is, want het zat al in de pot?

Een zakkenroller is iemand die iets steelt uit de zak of tas van iemand anders. Het achterhouden van geld is iets anders, toch? Maar als je letterlijk (vuilnis) zakken laat rollen…

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #78 Gepost op: 3-03-2022, 19:58:27 »
Of het is Everon die over loopband bij de kassa , een rol met vuilniszakken rolt...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 9] - Bedriegen
« Reactie #79 Gepost op: 3-03-2022, 20:38:07 »
Het zou natuurlijk echt briljant zijn als we uiteindelijk een filmpje te zien krijgen can Fresia, die eerst ergens het alarm gaat uitzetten, vervolgens hier en daar wat geld wegmoffelt, daarna het alarm weer aan en zich af laat gaan!

Dat zou goed kunnen verklaren waarom ze achterin begon.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?