Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 91334 keer)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #560 Gepost op: 6-02-2023, 11:55:19 »
Ik zit  nog steeds op de Jurre of Nabil, Anke heb ik potloodstreepje door gedaan. Vorige weken heb ik Jurre aangeklikt in de poll, deze week doe ik Nabil.
Ma how, zeg!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #561 Gepost op: 6-02-2023, 12:52:32 »
Voor zover ik heb gezien lijkt het inderdaad gewoon Jurre te zijn. Dat hij nu overal verdacht wordt lijkt me geen reden om hem minder te verdenken. Als hij de Mol is, is hij deze week zodanig klemgezet dat zijn enige manier om nog te mollen heel obvious was. Maar ja, niet mollen is ook geen optie als het gaat om de helft van de pot.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #562 Gepost op: 6-02-2023, 17:22:56 »
Niets is wat het lijkt. Als het er echt heel sterk op lijkt dat Jurre de mol is, als veruit de meeste mensen hier denken dat Jurre de mol is, als zélfs de meeste mensen in de app denken dat Jurre de mol is… dan is Jurre dus niet de mol!

Andersom gaat dat niet perse op, dat als iemand níet de mol lijkt dat dat dan wel de mol is. Maar de mol wordt nooit zo verdacht gemaakt in de uitzendingen. Dus ergens klopt er toch iets niet.

Wie het dan wel is weet ik niet. Ik zat op Daniël, maar weet niet of ik daarin kan blijven geloven. Misschien Nabil dan? Daar heb ik niet zo goed op gelet. De rest kan het wmb niet meer zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #563 Gepost op: 6-02-2023, 17:29:03 »
Je hebt gelijk. Jurre hier 100 stemmen is wel wat veel van het goede. Hij lijkt wel de nieuwe Sander  ::trots::. Het wordt pas echt zorgelijk als dit nog de hele tweede helft van de serie zo doorgaat. Dan is het wel een mislukt seizoen met Jurre als mol. Het beste scenario voor Jurremol verdenkers is dus dat hij een aardige opdoffer krijgt de komende weken en weer wegzakt in de verdenkingen, om dan toch weer te herrijzen uit de as ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline johan1973

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #564 Gepost op: 7-02-2023, 09:22:00 »
Ik ben ook bang dat het Jurre is.

Nog een paar fragmenten teruggekeken, zoals wanneer Rik op het schip vraagt '2000 euro voor de pot of 3 jokers?', en Jurre laat Daniel zeggen dat ze voor de jokers gaan, vervolgens met een grote grijns naar Rik kijkt en direct de hand voor zijn mond. Zo doorzichtig.
Ook voor en na het spel met het doolhof zie je de glundering in Jurre zijn ogen wanneer Rik zegt dat het doolhof beweegt en na afloop wanneer Rik zegt dat ze 300 euro voor de pot hebben. Hij komt zo pontificaal in beeld met zijn uitingen. En is ook veel te nadrukkelijk op de voorgrond voor een goede mol.

Ik had graag gezien dat Nabil het was, die is ook zeker verdacht geweest in de eerste aflevering, maar hoe zenuwachtig hij was bij de eliminaties (...) en aandrong op geld voor de pot bij Jurre en Anke in de roze kerk... Nabil wil immers zo graag winnen en meer geld in de pot hebben!

En Anke is mijn grote wensmol, zodat het weer eens een vrouw zou zijn. Maar helaas...

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #565 Gepost op: 7-02-2023, 09:25:01 »
Niets is wat het lijkt. Als het er echt heel sterk op lijkt dat Jurre de mol is, als veruit de meeste mensen hier denken dat Jurre de mol is, als zélfs de meeste mensen in de app denken dat Jurre de mol is… dan is Jurre dus niet de mol!

Andersom gaat dat niet perse op, dat als iemand níet de mol lijkt dat dat dan wel de mol is. Maar de mol wordt nooit zo verdacht gemaakt in de uitzendingen. Dus ergens klopt er toch iets niet.

Wie het dan wel is weet ik niet. Ik zat op Daniël, maar weet niet of ik daarin kan blijven geloven. Misschien Nabil dan? Daar heb ik niet zo goed op gelet. De rest kan het wmb niet meer zijn.

De mol is al vaker enorm verdacht in uitzendingen geweest en heel snel bekend geweest bij grote publiek.  Denk aan een Miljouska, Inge Klaas, Renee etc. Dus het kan prima Jurre zijn.

Ik heb nog steeds Nabil op 1. Vond hem bij de joker kies opdracht ook nog steeds verdacht.
Je hebt al zo vaak de pot gespekt Jurre. (Kies nu maar voor jezelf)
« Laatst bewerkt op: 7-02-2023, 09:27:19 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #566 Gepost op: 7-02-2023, 12:07:45 »
Ranomi is mijn mol, maar Jurre houd ik als optie erbij.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #567 Gepost op: 7-02-2023, 15:14:23 »
Als ik alle voors en tegens op een rij zet, lijkt het mij het meest waarschijnlijk dat Jurre de mol is. Als hij niet de mol is, dan heeft hij behoorlijk staan trollen.

Nabil zou voor mij ook nog de mol kunnen zijn; dat zou heerlijk sneaky zijn. Voor mij zou dat prima kloppen, in combinatie met het telefoongesprek met Everon in afl. 1. Vond hem daar verdacht, maar ben toch (misschien te snel?) van Nabil afgestapt.

Maar ja, die Daniël tunnel; daar zat ik na afl. 4 helemaal ingegraven. Moeilijk om daar weer uit te kruipen.  ::rofl:: Dus blijf ik daar toch maar even zitten.  ::schaam::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #568 Gepost op: 7-02-2023, 15:24:07 »
Jurres gedrag is gewoon heel mollig. Soms een kip zonder kop (?-envelop openmaken), soms te berekenend (joker/geld-dilemma), maar altijd met een negatief resultaat voor de pot. Behalve misschien met het op tijd ontsnappen uit de escape-kist, maar het is ook een beetje traditie voor de Mol om in aflevering 1 geld te verdienen.

Als Jurre niet de Mol is, dan hoop ik dat hij vlak voor de bekendmaking afvalt als Mol, zoals bij topverdachten Tim Kamps, Freek en Simone. Zou een feestje worden op het forum ::feest::
...óf niet!

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #569 Gepost op: 7-02-2023, 15:26:34 »
Ik zit op Soy maar ga nu twijfelen of het misschien toch Ranomi is. Vanwege de reminder van Foxhunter dat er in de eerste aflevering met de volgorde van de songteksten was geknoeid. En het was Ranomi die opschreef dat er iemand met een witte broek en iets geels was.

De anderen verdenk ik niet.

Edit: twijfelachtig dat Ranomi het hotel had kunnen binnensluipen, en Soy blijft Soy. Dus Soy de mol, met een vraagteken hoe Ranomi's verdachte dingen te verklaren zijn.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2023, 20:18:58 door Dusss »

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #570 Gepost op: 7-02-2023, 16:38:34 »
Ik zit nog steeds in de knoop over aflevering 1 in opdracht 1.

Jurre doet daar alles echt kandidaats.
Verteld via de telefoon aan iedereen wat ze moeten doen om uit de kist te komen.
Licht knop, sleutel, stippen tellen op de kist, moeilijke vragen overslaan......

Dit is pure kandidaten gedrag.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #571 Gepost op: 7-02-2023, 16:47:13 »
Jurres gedrag is gewoon heel mollig. Soms een kip zonder kop (?-envelop openmaken), soms te berekenend (joker/geld-dilemma), maar altijd met een negatief resultaat voor de pot.

Ja, dát dus. Jurre is niet alleen maar warrig, maar inderdaad: ook heel berekenend.  ???

Hij kan een duidelijke mol zijn, maar eigenlijk hoop ik het niet. Niet persoonlijk naar Jurre toe hoor - hij oogt dan in ieder geval als een mol die er plezier in heeft en dat zou ik zelf heel tof vinden - maar ik hoop vooral dat het tóch allemaal anders is dan wat we zien en denken.
Hij heeft, wat Thiago ook zegt, de eerste opdracht heel kandidaats gedaan.

Hopelijk meer duidelijkheid in de komende aflevering (al blijf ik dit volgens mij telkens zeggen  ;D) of anders maar wachten tot afl. 10.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #572 Gepost op: 7-02-2023, 22:09:57 »
Ik stem niet op Jurre, maar als hij het niet is... Hij heeft dan als kandidaat meer verspeeld dan een mol ooit zou kunnen... Dat zou het spel wel behoorlijk verpesten. Kandidaat probeert geld in de pot te spelen. Mol probeert het eruit te houden. Als het spel wordt... Kandidaat trekt alles er weer uit door simpele handelingen... Waar kijken we dan naar? Het moet qua geld Jurre zijn, maar ik vind het lastig te geloven. Dan was het na de badeend al too obvious

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #573 Gepost op: 8-02-2023, 11:52:07 »
Ik blijf bij Nabil…

Online Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #574 Gepost op: 8-02-2023, 12:04:07 »
Ik blijf bij Jurre. Hij is in ieder geval een goede (hulp)mol.

En dan die verdomde Daniël. Enorm veel anti-molacties, maar soms doet hij dingen waarvan ik denk: jij bent 'em. Zoals het ontbrekende acteertalent bij Ranomi in de kerk.

Moet wel één van die twee zijn.

Offline poploo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #575 Gepost op: 8-02-2023, 13:07:43 »
Ik zou het wel wat teleurstellend vinden als Jurre de mol is. Vooral afgelopen aflevering was een grote "kijk Jurre eens de mol zijn" show. Vind ik totaal niet passen bij de regie, dan worden obvious dingen toch wel weggemoffeld.
Ik vind Jurre in de eerste afleveringen vooral enthousiast en kandidaats overkomen, hoewel hij daar ook wel veel geld verspeeld. Hij lijkt me daar vooral een "haantje de voorste", die als eerste dingen pakt maar door aansporing van anderen er iets mee doet. De envelop openen bovenaan de berg, dat deed hij niet op eigen initiatief (anderen wilden ook dat de envelop geopend werd). De foto's maken in aflevering 2 heeft hij inderdaad met de hele groep gecheckt, dat was niet alleen zijn keuze. Jokers op het schip kiezen ipv geld kwam (zo leek het) vanuit Daniël.
Afgelopen aflevering wordt dan zo de aandacht op hem gevestigd... dat past mi niet bij het programma.

Ik blijf bij Nabil. Minder passend vind ik dat hij niet meedeed met de opdracht in de kerk, maar anderzijds denk ik dat die opdracht toch vrij kansloos was. En dat het ook niet zijn keuze was om niet mee te doen, dat kwam door Ankes verdeling.
Ik denk ook niet dat de foute morse door Jurre of Daniël kwam; ze hebben 5 goede morsecodes eruit gehaald en waren vooral fanatiek bezig. Ik denk toch dat daar van binnenuit gemold is, bij degenen die schijnbaar zo hun best deden.
Soy heb ik een beetje afgeschreven na de kofferopdracht. Ik denk echt dat hij het rode scherm had, en dat zijn gezichtsuitdrukking en zenuwachtige gedrag niet geacteerd zijn.
Anke... zou ook kunnen, maar had dan op sommige momenten wel meer geld uit de pot kunnen spelen/minder kunnen verdienen. Heeft Annick als één na laatste afvaller de koffer met 0 gegeven, waardoor er niks uit de pot ging. Heeft bij de kerk zo leek goed haar best gedaan en van de mensen die goed zaten waren de omschrijvingen grotendeels van haar.

Groeten vanuit de Nabil tunnel  ;D

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #576 Gepost op: 8-02-2023, 13:42:51 »

En dan die verdomde Daniël. Enorm veel anti-molacties, maar soms doet hij dingen waarvan ik denk: jij bent 'em. Zoals het ontbrekende acteertalent bij Ranomi in de kerk.

Ja, eens. Ook mogelijk overgeacteerde reacties van Daan bij de aankondiging van de roadtrip en test.

Offline poploo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #577 Gepost op: 8-02-2023, 13:46:57 »
Ja, eens. Ook mogelijk overgeacteerde reacties van Daan bij de aankondiging van de roadtrip en test.

Maar hoe vet is deze opdracht? Ik weet niet of dit overgeacteerd is hoor. Dit zou ik ook echt super vet vinden.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #578 Gepost op: 8-02-2023, 14:03:19 »
Jurre was mijn schot voor de boeg en ben toch bij hem blijven hangen, ondanks de hoeveelheid verdenkingen me ergens wat verontrusten.

Als ik Jurre zie, zie ik hem ook wel zoals ie normaal in zijn carrière is. Dus zou ook prima gewoon zijn eigen ik kunnen zijn. Maar toch ook vaak op sleutel positie.
Blijft lastig maar toch op Jurre gestemd

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #579 Gepost op: 8-02-2023, 15:54:08 »
Freek en Simone.

Vooral Freek heb ik nooit gesnapt dat iemand die verdacht. Ik zit vaak in de foute tunnel, maar als ik iemand afstreep is het meestal wel terecht.