Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 93740 keer)

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #540 Gepost op: 5-02-2023, 14:45:05 »
Soy

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #541 Gepost op: 5-02-2023, 14:48:02 »
De taken zijn duidelijk. Anke mol moet een volgende grote greep uit de kas doen met haar penningmeesterschap. Jurre moet vooral niet afvallen gezien de podcast. En de edit moet met hem redden wat er te redden valt want met 6 kandidaten in het spel al de mol weten, zowel hier als landelijk ??? ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #542 Gepost op: 5-02-2023, 15:11:09 »
Jurre zou het objectief bekeken wel moeten zijn. Eigenlijk vorige aflevering al, maar toen heb ik in deze poll toch op Daniël gestemd (in de pool wel op Jurre). Na die 2500 euro van de laatste aflevering kan ik dat echter niet meer volhouden. Dus het is toch gewoon Jurre

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #543 Gepost op: 5-02-2023, 15:16:07 »
Dat werkelijk iedereen nu Jurre als mol kan aanduiden, zint me niet.
Ik houd het voorlopig op Nabil.
Ben ook niet overtuigd dat “klein” een sabotage van de buitenploeg is. Welke is dan het echte woord en welke kleine foutjes leiden tot klein? De mol kan binnen ook alleen op pad zijn gegaan om de morse code te veranderen.

Ben ook niet overtuigd dat de mol, als die bij de kistjes zit, automatisch weet wat waarin zit. Zou in de Vlaamse De Mol nooit zo gespeeld worden.

En moest al het geld eigenlijk wel ingezet worden? Door dat wel te doen (voorstel Nabil), en alles op vertrouwen in te zetten, maar tegelijk goed wetend dat na bvb de boot-jokers de kans groter is dat iedereen voor zichzelf gaat, is er natuurlijk een goeie kans op geldverlies ipv winst.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 15:26:43 door Molekule »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #544 Gepost op: 5-02-2023, 15:19:12 »
Dat werkelijk iedereen nu Jurre als mol kan aanduiden, zint me niet.
Ik houd het voorlopig op Nabil.
Ben ook niet overtuigd dat “klein” een sabotage van de buitenploeg is. Welke is dan het echte woord en welke kleine foutjes leiden tot klein? De mol kan binnen ook alleen op pad zijn gegaan om de morse code te veranderen.

Ben ook niet overtuigd dat de mol, als die bij de kistjes zit, automatisch weet wat waarin zit. Zou in de Vlaamse De Mol nooit zo gespeeld worden.

En moest al het geld eigenlijk wel ingezet worden? Door dat wel te verdoen, en alles op vertrouwen in te zetten, maar tegelijk goed wetend dat na bvb de boot-jokers de kans groter is dat iedereen voor zichzelf gaat, is er natuurlijk een goeie kans oo geldverlies ipv winst.


Mee eens.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #545 Gepost op: 5-02-2023, 15:30:39 »
Soy.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #546 Gepost op: 5-02-2023, 15:41:21 »
Ik ga vooralsnog niet mee in de extreme “Jurre is de mol” vibe die door t hele land gonst. Alles wat hij verkeerd deed werd breed uitgemeten in de montage en we weten wat dat meestal betekent.

Ik hou t voor nu bij Anke met n oog op Ranomi en Nabil

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #547 Gepost op: 5-02-2023, 16:05:55 »
Klopt, er is toch ook niks aan als we het halverwege al weten en we allemaal Jurre roepen?! Maar bij Nabil ga ik wel steeds meer weg, ik zie hem net weer zitten als ze moeten liegen naar de groep wat hij en Soy uitgevroten hebben. Dan vraagt Anke of ze dan tenminste wat gegeten hebben haha. En dan stamelt hij wat over pizza's, maar die lichaamsbeweging van hem daar, dat gekrab aan zijn slaap, hij staat daar zo duidelijk te liegen. Volgens mij kan hij gewoon niet liegen ::) (op tijd 24.50)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #548 Gepost op: 5-02-2023, 16:25:16 »
Volgens mij kan hij gewoon niet liegen ::) (op tijd 24.50)

Nabil zelf is nochtans overtuigd van wel, zie zijn mollicitatie.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #549 Gepost op: 5-02-2023, 17:01:14 »
Nabil
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #550 Gepost op: 5-02-2023, 17:37:48 »
Na een dagje alles te hebben laten bezinken, blijven voor mij alleen Jurre en Nabil nog over al potentiële mollen, met 2 totaal uiteenlopende mol strategieën.

De ‘ik kan niet goed liegen’ uitspraak van Anke, die in meerdere afleveringen terugkomt tijdens gesprekken van kandidaten onderling, zit me nog steeds niet lekker, maar ik kan veel van haar acties niet rechtbreien mocht ze de mol zijn.

Ranomi en mijn wensmol Daniël streep ik wel definitief

Edit: en Soy vergat ik zelfs te noemen, zo lang heb ik hem al doorgestreept als mol ☺️
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 17:49:20 door Eva88ab »

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #551 Gepost op: 5-02-2023, 18:08:05 »
Voor mij ook Jurre. En Nabil zie ik ook nog als mogelijkheid.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #552 Gepost op: 5-02-2023, 18:51:13 »
Jurre, leuke molactie om van supermarktowner, restaurantowner te maken

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #553 Gepost op: 5-02-2023, 19:10:49 »
Ik was bijna volledig de Jurre-tunnel ingelopen, maar ik vond hem zo verschrikkelijk verdacht in beeld deze week, dat ik er toch maar voorzichtig achterwaarts de tunnel uit tippel…

1 Anke en Jurre
2 Soy en Nabil

Ranomi en Daniël heb ik afgestreept. Soy wil ik steeds afstrepen, maar dan denk ik: tja, het is wel een goede acteur. Hij zou het kunnen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #554 Gepost op: 5-02-2023, 20:58:00 »
Nabil of Jurre. Jurre als eigenlijk teveel 'in your face'. Nabil de subtiele met voorkennis. Finalemateriaal vermoed ik.

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #555 Gepost op: 5-02-2023, 21:34:42 »
Ik blijf toch bij Daniel vanwege de opdracht in het doolhof uit aflevering 4, al vind ik Jurre ook wel mega verdacht en is het inderdaad wel erg onmols dat Daniel 2500 euro in de pot knalde deze aflevering.
Misschien switch ik later wel weer naar Jurre maar voor mijn gevoel ligt het er dan nu ook wel al erg dik bovenop dat hij het zou zijn... de rest verdenk ik niet. Daniel voelt ook als een vrij veilige keuze voor in het verdenkspel in de app want hij is of de mol, of een finalist in mijn ogen dus ik verwacht dat hij hoe dan ook in het spel blijft. Ik ben benieuwd naar wat er in de overige afleveringen zal gebeuren!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #556 Gepost op: 6-02-2023, 00:33:00 »
En toen schoof mijn molverdachte nr. 1 zomaar geld naar binnen.  ::ohno::
Die 2500 euro maakt het toch vrij onwaarschijnlijk dat Daniël de mol is, maar voor nu is het toch maar: de Daniël-tunnel.  ::rofl::

Al twijfel ik sterk of ik niet terug moet switchen naar iemand die ik na afl. 1 sterk verdacht, door het telefoontje: Nabil.

Anke zou ook nog kunnen, al blijf ik haar 'koffergedrag' in de vorige aflevering erg onlogisch vinden voor een mol.

Jurre blijft ook een serieuze kanshebber, maar wel 'in your face' inderdaad.

Enige mensen die ik echt durf af te strepen, zijn Soy en Ranomi (en dan weet je het maar nooit natuurlijk  ;D).

Edit: voor mij blijven Daniël (mits de mol niet weet welk bedrag er in welk kistje zat, maar ja: misschien toch wensdenken?), Jurre en Nabil dan nog over. 
Voor mij dan:
1. Daniël/Nabil
3: Jurre
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 11:04:54 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #557 Gepost op: 6-02-2023, 03:54:54 »
Duidelijk is ook maar subjectief. Ik heb het idee (maar het kan ook de montage) dat de meeste kandidaten Jurre totaal niet lijken te verdenken. Ik weet niet meer wie het was, maar iemand zij 'Jurre is altijd bezig de pot te spekken'. Dat zeg je niet van iemand die je verdenkt als mol. Als je laag in de verdenkingen zit, dan zou ik als mol ook lekker doorpakken.  ::jaja::

Dat zei Soy, en die verdenkt Jurre dan ook totaal niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #558 Gepost op: 6-02-2023, 09:42:19 »
Anke.

Optie op Jurre.

Kleiner wordende optie op Nabil.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #559 Gepost op: 6-02-2023, 10:05:47 »
Dat zei Soy, en die verdenkt Jurre dan ook totaal niet.

Nee dat zei Nabil. En ik vond dat juist een hele mooie uitspraak om Jurre er naar toe te bewegen om de joker te kiezen.

Jij hebt al zoveel gedaan om constant te pot te spekken. Maar we willen dat je nu ook weer voor geld kiest.

Men kan daar juist dan denken ja ik heb al constant die pot gespekt inderdaad. Kan best keertje voor mezelf kiezen nu.

Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy