Auteur Topic: [Kandidaat] Anke de Jong  (gelezen 31823 keer)

Online Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #100 Gepost op: 28-01-2023, 23:40:05 »
Anke nu met stip op 1 als mol  ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #101 Gepost op: 29-01-2023, 00:57:45 »
Hier ook nog steeds op 1. Ik zie dat ze hier en daar afgeschreven wordt vanwege haar rol bij de laatste opdracht die uiteindelijk -€0 opleverde, maar dat vind ik een gevaarlijke move. We moeten m.i. echt wachten op de volgende opdracht voor we conclusies kunnen trekken. We weten niet wat de opdracht is, of het geld er alsnog uit gaat en wat de mol het beste uitkomt (juist wel/juist geen hoge koffer).

Ze doet precies wat ze als mol moet doen om de kans op mingeld zo groot mogelijk te maken: Zelf een lage koffer, hoge koffer bij Soy (die zowel tijdens de onderhandeling als bij het zien van zijn scherm heel raar reageerde en vermoedelijk rood had), hoge koffer bij haar bondje Daniël (waarvan ze zeer waarschijnlijk weet dat hij haar niet verdenkt).

En wat me het meeste opviel was dat ze opeens over die jokers begon. Ten eerste omdat je daar in die situatie maar eens op moet zien te komen als kandidaat, en ten tweede omdat het echt ontzettend gescript overkwam. Het voelde precies zo aan als de ''Heb je een idee waar in Kiev je bent?'' van Jan. De opdracht zat op een dood punt, zoals Jurre vlak daarvoor ook al in een biecht zei, en met die uitspraak werd de opdracht opengebroken, waarna ze zelf het heft in handen probeerde te nemen.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #102 Gepost op: 29-01-2023, 01:03:04 »
Dat ze over de jokers begon kan ook zijn dat ze door het bondje met Daniel al van hem had gehoord dat die groep voor jokers was gegaan. Dan is het niet raar dat ze dit nu opgooit.


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #103 Gepost op: 29-01-2023, 01:30:14 »
Als het zo is dat degene met het meeste vertrouwen ook het meeste geld kan laten verduisteren dan moet Anke een grote slag slaan bedoel ik  ::regenboog::


Nou, dan heeft ze dus compleet gefaald... Annick nam nul euro mee bij haar vertrek...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #104 Gepost op: 29-01-2023, 01:44:38 »
Niet selectief winkelen in berichten he, ik heb dit gezegd:
Ja daarom vond ik het inderdaad uitermate goed gespeeld. Nabil speelde ook best fijn. Maar Anke was veruit de Productieassistent.

Dus nou moet dat speelbudget wel weg. Zeker Soy, die wel weet dat hij rood had. Die moet zich nog vrijkopen. Door er zo'n fanatiekeling als Nabil naast te zetten, die weet dat hij groen had en laaiend is dat die andere heren die joker pakten en niet de 2000 euro, neem ik aan dat er een flinke min in de pot komt straks.

het bondje met Daniel
Ik vind dat ook een hele mooie. Daniel heeft nu al een paar keer gezegd dat zijn nummer 1 mol eruit vliegt. Nou zit hij op Jurre. Jurre er dus uit zaterdag.

Ondanks dat bondje zit Anke totaal niet op Jurre, die heeft Nabil als voorname verdachte. Zij moet als mol nu gaan aangeven wie met haar de finale inkomen, vandaar! Samen zitten ze ook nog op Soy en Ranomi, die vertrekken dan na Jurre. Wat ik nu al een paar weken zeg wordt steeds meer bewaarheid; Anke, Nabil en Daniel als finalisten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #105 Gepost op: 29-01-2023, 02:21:52 »
Anke gaf de man met het rode scherm een vrijstelling en gaf afvaller annick €0 mee. Plus dat een van de mannen die eigenlijk rood had nu heel veel wijzer over de mol is. Dat maakt samen dat Anke onmogelijk de mol kan zijn. Totaal afgestreept!

Online Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #106 Gepost op: 29-01-2023, 02:41:12 »
Plus dat een van de mannen die eigenlijk rood had nu heel veel wijzer over de mol is
??? Dat was in alle gevallen zo geweest. Wat heeft dat met Anke te maken?

En de man met het rode scherm zal sowieso erg blij met haar zijn, die zie ik niet direct haar gaan verdenken.

Zij wist heel gewiekst de macht te verwerven en het spel naar haar hand te zetten, nu zien hoe er met dit speelgeld, toch de helft van de pot, dankzij Anke gespeeld gaat worden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #107 Gepost op: 29-01-2023, 02:49:28 »
De mol doet er alles aan om te voorkomen dat de persoon die eigenlijk afvalt, door mag. Als Anke wist dat Soy af zou vallen bijvoorbeeld, had ze Soy nooit een hoog bedrag gegeven. Want dat geld gaat dan én niet uit de pot, én Soy weet dat hij flink fout zat en gaat dus logischerwijs naar Anke kijken.

Zo zat ik te denken, maar corrigeer me als ik verkeerd denk.

Het kan inderdaad ook nog zijn dat de mol niet wist wie af zou vallen maar dat zou deze opdracht voor de mol onspeelbaar maken. Dat is gewoon gokken en past niet bij het concept van WIDM. Het concept is dat de mol zich van alle nepmollen onderscheidt door voorkennis. Anders is zo’n gelaagde opdracht leuk, maar valt er echt niks uit te halen.

Online Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #108 Gepost op: 29-01-2023, 03:00:24 »
De mol doet er alles aan om te voorkomen dat de persoon die eigenlijk afvalt, door mag. Als Anke wist dat Soy af zou vallen bijvoorbeeld, had ze Soy nooit een hoog bedrag gegeven. Want dat geld gaat dan én niet uit de pot, én Soy weet dat hij flink fout zat en gaat dus logischerwijs naar Anke kijken.

Zo zat ik te denken, maar corrigeer me als ik verkeerd denk.
Ja want je kunt het even goed precies andersom zeggen. De mol zal er alles aan doen om de persoon die eigenlijk afvalt, door te laten gaan. Zij heeft toch niks van Soy te vrezen? Zij weet precies op wie hij tunnelt, en wie zijn alternatief is als mol. Maar goed, ook voor Annick geldt dit. Dus ik denk dat dit allemaal niet de play van de mol is..... de mol wil met die hoge geldkoffertjes spelen, pakt het vertrouwen van de groep, en nu gaan we volgende week zien wat er met dat geld gebeurt.

En over de afvaller niks meegeven....... Anke heeft hier zo'n prominente rol dat ze wel erg in de schijnwerpers had gestaan om het hoogste vrije bedrag, 750 euro, aan Annick te geven. Dan was Annick eruit gegaan en was iedereen gaan rekenen en Anke de schuld geven.... terecht want van alle koffertjes geeft ze precies de duurste aan de afvaller. En de 500 had Ranomi zich als dappere dodo al toegeeigend, dus bleef er alleen nog een paar honderd over of 0, wat toevallig al voor Annick haar neus stond.

In elk geval..... Anke gaat duidelijk voor het grote geld, meer dan de helft van de pot, 4750 euro. Heel subtiel uitgevoerd.... anderen de fouten laten maken. Zo blijf je onverdacht hoewel je duizenden uit de pot speelt zoals eerder al met de 2000.

Ze had sowieso al een heel bijzondere strategie, door opeens over die missende 2000 euro te beginnen. Niemand had de bedragen nog opgeteld, iedereen was stomverbaasd. Productieassistente. Ze heeft het hele spel naar haar hand gezet, het riekt erg sterk naar voorbereiding.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2023, 03:11:32 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #109 Gepost op: 29-01-2023, 08:15:04 »
Even los van wat er volgende week met het geld gebeurt, dit is het slechtst mogelijke resultaat voor de mol. Er was kans veel geld uit te spelen en er was nul euro eruit. Anke wordt totaal niet verdacht door de groep, ze krijgt volledig vertrouwen en ze loodst de groep naar een nul euro uitkomst.

Dwong de situatie haar tot deze uitkomst? Nee. Ze kreeg volledig vertrouwen. Ze had met gemak degene met het rode scherm 750 euro kunnen geven. Daar had niemand van opgekeken en dat is al een stuk beter dan het resultaat hier. Ze had ook degene met het rode scherm een hoog bedrag kunnen geven en Annick een duurdere koffer. Misschien was een erg hoog bedrag voor Annick verdacht overgekomen (al krijgt ze zoveel vertrouwen van de groep, daar was ze wel mee weggekomen), maar een iets duurdere koffer had niemand van opgekeken.

En wat als Soy en Nabil de kans volgende week krijgen de dure koffers weg te spelen? Twee problemen met die theorie: (1) ze laat het na nu geld uit de pot te spelen voor een 'kans' om volgende opdracht geld uit de pot te laten spelen, dat is trading down en niet handig; (2) Anke had - als ze de mol is - nog steeds de twee duurste koffers aan twee onbetrouwbare honden kunnen geven (die waarschijnlijk geld uit de pot zouden spelen, geen gebrek daaraan) nadat ze deze opdracht geld uit de pot speelt. Het een sluit het andere niet uit en ze mist de kans twee vliegen in 1 klap te slaan. Daarnaast: we weten nog niet wat de twee kandidaten gaan doen, maar is het werkelijk waar dat de kans dat geld uit de pot verdwijnt groter is als Nabil en Soy de twee duurste koffertjes hebben? Zijn die twee echt minder betrouwbaar dan de rest?

Grote dikke min bij Anke. Ze dondert naar de onderste helft van het lijstje met de andere kandidaten die ik niet echt meer mogelijk acht.

Online Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #110 Gepost op: 29-01-2023, 10:49:38 »
Ze had met gemak degene met het rode scherm 750 euro kunnen geven.
Dat moest verklaard worden en heb ik hierboven dus ook gedaan. Ze heeft hier zo'n prominente rol dat ze wel erg in de schijnwerpers had gestaan om het hoogste vrije bedrag, 750 euro, aan Annick te geven. Dan was Annick eruit gegaan en was iedereen gaan rekenen en Anke de schuld geven. Een hoger bedrag kon nu nog niet uit de pot. Immers geeft ze de afvaller een hoog bedrag dan is die meteen vrijgesteld van afvallen. Zo gemakkelijk was het dus niet om hier te scoren. Maar omdat de koffertjesopdracht nog niet voltooid is met de duurste heren op de schopstoel, moet het wel de aanzet geven tot een groot bedrag volgende week. Meer dan de helft van de pot is nu slechts 'speelgeld' dankzij Anke! Dan is het een prachtig gelaagde molactie, precies zoals we willen en verwachten van een mol die vertrouwen geniet. Dat moet beschaamd worden, wat doe je anders met vertrouwen als mol?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #111 Gepost op: 29-01-2023, 10:55:20 »
Meer dan de helft van de pot is nu slechts 'speelgeld' dankzij Anke!


Dat is niet dankzij Anke, maar zo bepaald door de spelleiding. Ongeacht wie het zouden zijn en wie het zou bepalen, stond immers al vast dat bij het volgende spel degenen met de twee hoogste bedragen in de koffertjes dat spel zouden gaan spelen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #112 Gepost op: 29-01-2023, 11:34:46 »
Ik denk eigenlijk dat de mol hier niet een koffer met een hoog bedrag wilde, ongeacht wat het spel in de volgende aflevering wordt. De kans is dan namelijk groter dat er in 2 opdrachten een groot bedrag of geld uit de pot gaat.

In het kofferspel is de kans 2/5 dat er een groot bedrag uitgaat als de mol niet een hoog bedrag heeft. 1/5 als de mol dat wel heeft.

Er zijn na degene met het rode scherm nog 2 koffers met hoge bedragen. Spelers - speler met rood scherm - mol = 5.

Optie 1: mol heeft laag bedrag. Nog 2 hoge koffers over en 5 spelers die potentieel de test op 1 na slechts hebben gemaakt. Kans op veel geld uit pot = 2/5

Optie 2: mol heeft hoog bedrag, nog 1 hoge koffer over voor 5 spelers die potentieel de test op 1 na slechts hebben gemaakt. Kans op veel geld uit pot = 1/5

Hierbij 1 uitleg. Die van mij komt dus redelijk overeen. Dankzij Anke is er nu 4750 euro 'speelgeld' zoals Rik dat noemt beland bij mensen op de schopstoel, met extra kennis en een rood scherm. Dat is niet bepaald door de spelleiding maar door Anke. 4750 euro is onveilig, en de mol heeft voor zaterdag de leiderschapspositie ingenomen om veel geld uit de pot te spelen. Ik blijf zeggen, met vertrouwen moet je wel wat doen dus dit is het moment.......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #113 Gepost op: 29-01-2023, 11:45:54 »
Het speelgeld had eventueel 250 euro of 500 euro minder kunnen zijn, als Annick een van de twee hoogste bedragen had. Echter, gevolg daarvan zou natuurlijk ook zijn dat er direct veel geld uit de pot gaat door de afvaller. Overigens moeten we nog maar zien wat er precies gaat gebeuren met dat speelgeld.
Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat we Anke kunnen afstrepen, áls ze voorkennis had over zowel degene met de slechtste test als degene met de een na slechtste test. Van alle mogelijke uitkomsten kiest ze precies één van de twee mogelijkheden waarbij er niets uit de pot gaat
« Laatst bewerkt op: 29-01-2023, 11:48:23 door SanderFMC »

Online Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #114 Gepost op: 29-01-2023, 11:50:54 »
moeten we nog maar zien wat er precies gaat gebeuren met dat speelgeld.
Precies dat dus. Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat we Anke kunnen afstrepen áls daar niks mee gebeurt in deze koffertjesopdracht. Natuurlijk had ze alle voorkennis van degene met de slechtste test en degene met de een na slechtste test. Er ging zelfs een hele nacht overheen, dus de mol is volledig gebriefd. Van alle mogelijke uitkomsten kiest ze bewust deze uitkomst. Dan moet er ook wel veel uit de pot gaan, ook om het feit dat ze toch weinig verdacht wordt, dus die greep uit de kas moet nu komen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #115 Gepost op: 29-01-2023, 11:51:48 »
Dat ze over de jokers begon kan ook zijn dat ze door het bondje met Daniel al van hem had gehoord dat die groep voor jokers was gegaan. Dan is het niet raar dat ze dit nu opgooit.
Dat verklaart inderdaad wel dat ze er in het busje vroeg in de aflevering al over begon dat er geen fysiek geld is en ze dus niet kunnen controleren of er geld is gepakt bij de schipopdracht.

Annick's verklaring dat ze groen had terwijl ze getunneld had kwam erg kandidaats over en maakte het waarschijnlijk dat ze zou overleven, maar er was blijkbaar iemand (Soy?) die door te tunnelen de test nog slechter had gemaakt. Een Anke met voorkennis over de testuitslag (en ik neem aan dat ze wist wie de slechtste twee waren in de test) had hier gebruik van kunnen maken door Annick een van de drie koffertjes met een hoog bedrag te geven. Op deze manier zou er één koffer met een hoog bedrag uit zijn gegaan en twee koffers zouden "speelgeld" zijn geworden.

Ik denk echter dat een mol er ook heel erg veel belang bij zou hebben gehad dat degenen die oorspronkelijk een rood scherm had er uit zou zijn gegaan, omdat deze kandidaat wel een enorm informatievoordeel krijft. Als dat inderdaad Soy was had ze op basis van zijn slappe argument (geen argument namelijk) dat hij een koffertje met een hoog bedrag wilde hem juist kunnen voorstellen als iemand die een laag bedrag zou krijgen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #116 Gepost op: 29-01-2023, 12:02:54 »
Ik denk echter dat een mol er ook heel erg veel belang bij zou hebben gehad dat degenen die oorspronkelijk een rood scherm had er uit zou zijn gegaan, omdat deze kandidaat wel een enorm informatievoordeel krijft. Als dat inderdaad Soy was had ze op basis van zijn slappe argument (geen argument namelijk) dat hij een koffertje met een hoog bedrag wilde hem juist kunnen voorstellen als iemand die een laag bedrag zou krijgen.

Klopt. Om die reden kunnen we Anke afstrepen als Mol. Ik denk wel dat ze ver komt, want ze speelt het spel fanatiek en best wel slim. Ze heeft echter stevige concurrentie van twee andere zeer slimme spelers: Daniël en Ranomi.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #117 Gepost op: 29-01-2023, 12:11:16 »
 ??? Dit is nu echt totaal geen argument. Je wilt JUIST degene met een rood scherm het hoogste koffertje geven. Waarom zou je iemand uit het spel willen werken die totaal niet op je zit? Volkomen onlogisch. Ja, diegene krijgt nieuwe inzichten maar uit niks blijkt dat Soy zijn 2e 3e of 4e verdachte Anke was. Anke komt niet op zijn lijstje voor dus hier ligt totaal geen risico in.

We moeten het zien aangaande de koffertjesopdracht maar ik denk dat de 'wraak' zoet zal zijn. Er is een hele troep, waar Anke zich handig onder heeft geschaard, die uit is op het bloed van de hoge heren. Ik denk dat er jokers/vrijstellingen in het spel komen en heb zo ook de pool ingevuld. Die zullen duur betaald worden. 4750 euro ::) ?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #118 Gepost op: 29-01-2023, 12:13:56 »
Ik denk echter dat een mol er ook heel erg veel belang bij zou hebben gehad dat degenen die oorspronkelijk een rood scherm had er uit zou zijn gegaan, omdat deze kandidaat wel een enorm informatievoordeel krijft. Als dat inderdaad Soy was had ze op basis van zijn slappe argument (geen argument namelijk) dat hij een koffertje met een hoog bedrag wilde hem juist kunnen voorstellen als iemand die een laag bedrag zou krijgen.
Maar dan was ze als Mol haar grote bliksemafleider kwijt geweest, want de meesten zitten op Soy. Het kan een reden zijn geweest om Soy te redden. Een andere reden kan ik niet bedenken, want de Mol kan zich hier toch maar beter gedeisd houden.

Als ze kandidaat is, vind ik het trouwens wel een vraagteken waarom ze Soy een hoog bedrag geeft, na zijn slechte verweer.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #119 Gepost op: 29-01-2023, 12:14:17 »
Ik streep Anke juist niet af als mol, maar ben haar door de koffertjesopdracht alleen maar verdachter gaan vinden. Haar biecht was ronduit mols. Je ziet het plezier ervan afspatten dat ze vertrouwen krijgt van de groep. In het opdrachtentopic heb ik mijn analyse geplaatst. Ik ga ervan uit dat de mol alleen wist wie het rode scherm zou krijgen, maar niet de een na slechtste. Ik denk dat de mol de opdracht heeft gekregen om de oorspronkelijke afvaller te redden en te zorgen voor fanatieke kandidaten bij de twee hoogste bedragen.

Citaat
Anke: zij stuurt de hele opdracht. Haar biecht dat ze misschien wel teveel vertrouwen krijgt was een typische molbiecht. Je ziet het plezier ervan afspatten! Anke zorgt ervoor dat Soy in plaats van een laag bedrag een hoog bedrag krijgt. Ook zorgt ze voor wraak/rancunegevoelens bij Nabil die zich terecht gepakt voelt door het jokers pakken op het schip, waarbij zijn maatje Sander het veld moest ruimen. Een goede voedingsbodem voor hem om in de volgende aflevering ook voor zichzelf te gaan met geld uit de pot.

Ik vind het altijd interessant als iemand door de kijkers (en wellicht ook medekandidaten) wordt afgeschreven als mol. Ik zie hier namelijk echt totaal géén afschrijving in!