Auteur Topic: [Kandidaat] Anke de Jong  (gelezen 31843 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #140 Gepost op: 29-01-2023, 15:40:39 »
Soy laat zich zo kennen, met: ik zou graag een hoog bedrag willen. 'Waarom?' Antwoord: Daarom.
Dan weet je toch dat hij in paniek kan zijn.
Hij kan niet eens een verhaal verzinnen!
Maar ik denk dat Anke het ook niet helemaal helder meer had toen ze de koffers verdeelde, omdat item 'vertrouwen' door elkaar liep met 'wie heeft test het slechtste gemaakt'. Ze vertrouwde Soy, dus hoog bedrag.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #141 Gepost op: 29-01-2023, 15:46:20 »
Soy laat zich zo kennen, met: ik zou graag een hoog bedrag willen. 'Waarom?' Antwoord: Daarom.
Dan weet je toch dat hij in paniek kan zijn.
Hij kan niet eens een verhaal verzinnen!
Precies dat! Daarom probeert ze hem nog te redden ook, door te zeggen dat het ook tactiek is om niks te zeggen. Dat doet ze om later te kunnen verklaren waarom zij anders zo'n gekke keuze maakt. Want ze wist natuurlijk al bij voorbaat dat ze Soy per se wilde redden van zijn rode scherm. Jammer voor haar dat hij zo paniekerig deed, maar aan de andere kant weet ze van de crew ook dat heel veel kandidaten op Soy zitten dus ze kan ermee wegkomen met te poseren dat zij denkt dat hij de mol is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #142 Gepost op: 29-01-2023, 15:56:30 »
Dat moest verklaard worden en heb ik hierboven dus ook gedaan. Ze heeft hier zo'n prominente rol dat ze wel erg in de schijnwerpers had gestaan om het hoogste vrije bedrag, 750 euro, aan Annick te geven. Dan was Annick eruit gegaan en was iedereen gaan rekenen en Anke de schuld geven. Een hoger bedrag kon nu nog niet uit de pot. Immers geeft ze de afvaller een hoog bedrag dan is die meteen vrijgesteld van afvallen. Zo gemakkelijk was het dus niet om hier te scoren. Maar omdat de koffertjesopdracht nog niet voltooid is met de duurste heren op de schopstoel, moet het wel de aanzet geven tot een groot bedrag volgende week. Meer dan de helft van de pot is nu slechts 'speelgeld' dankzij Anke! Dan is het een prachtig gelaagde molactie, precies zoals we willen en verwachten van een mol die vertrouwen geniet. Dat moet beschaamd worden, wat doe je anders met vertrouwen als mol?

Kijk, als Anke de mol is had ze de volgende opties om geld erg te spelen:

- 750 euro aan degene met het rode scherm geven (Soy lijkt de meest gegeven naam, maar daar kunnen we naast zitten). Desnoods 250 of 500 euro. Dat had de groep al meer gekost.
- Annick een hoger bedrag te geven. Één van de hoogste drie koffers had het meeste geld gekost (Lo, je lijkt de enige te zijn die denkt dat de drie hoogste koffers een volledige vrijstelling is). Maar zelfs als dat te duidelijk was, had ze best haar 250, 500 of 750 euro kunnen geven.

In al deze scenario’s hadden we ook de twee hoogste koffers als speelgeld gehad. Ik neem aan dat dat sowieso gebeurd is. Misschien dat we volgende week erachter komen dat de opdracht om geld erg te spelen precies geknipt voor Nabil en Soy is, maar zoals het er nu voorstaat verwacht ik dat elke kandidaat daar een goede kans op geld wegspelen zou hebben. Het is mij niet duidelijk wat de mol ermee wint om specifiek Nabil en Soy op die positie te hebben.

Hoe je het ook wendt of keert, 0 euro uit de pot is voor de mol het slechtst mogelijke resultaat in deze opdracht, Anke is degene die de verdeling maakt dus de 0 euro is haar direct aan te rekenen en ze wordt erg vertrouwd dus had best wel wat verloren geld kunnen veroorloven.

Oh, en sommige mensen zeggen dat Anke als mol Soy probeerde te redden van zijn rode scherm. Ik denk dat de redenering is dat Soy erg verdacht werd? Maar iedereen wordt meer verdacht dan Anke. Dus ik denk dat ze sowieso - als ze de mol is - wel even veilig is. Waarom dan deze kans voor open doel om tenminste enig geld uit de pot te spelen niet binnenschieten?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #143 Gepost op: 29-01-2023, 16:10:10 »
Precies dat! Daarom probeert ze hem nog te redden ook, door te zeggen dat het ook tactiek is om niks te zeggen. Dat doet ze om later te kunnen verklaren waarom zij anders zo'n gekke keuze maakt. Want ze wist natuurlijk al bij voorbaat dat ze Soy per se wilde redden van zijn rode scherm. Jammer voor haar dat hij zo paniekerig deed, maar aan de andere kant weet ze van de crew ook dat heel veel kandidaten op Soy zitten dus ze kan ermee wegkomen met te poseren dat zij denkt dat hij de mol is.
Ze is volgens mij de mol niet, maar het kan zijn dat ze het wel degelijk opgemerkt heeft dat Soy onzeker was, en dat ze hem inderdaad wilde redden, omdat ze het hem gunt, en wie gunt het hem niet. Daarmee offert ze een ander op, ze weet niet wie, maar ze weet wel wie ze gered heeft. Het lijkt erop dat Annick haar daarvan verdenkt, want die zegt: 'er wordt hier volgens mij een spelletje gespeeld' (o.i.d.), Annick zat tegenover Soy en kan het ook opgemerkt hebben dat hij onzeker was en hem verdacht kunnen hebben van een rood scherm.

De vraag is dus of het verstandig was om één persoon de koffers uit te laten delen, want die kan iemand willen redden.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2023, 16:12:44 door Run »

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #144 Gepost op: 29-01-2023, 16:36:49 »
Als Anke de mol is dan denk ik dat zij bij deze opdracht geen voorkennis had over wie de test het een-na-slechts gemaakt had. Dan heeft ze de situatie gewoon verkeerd ingeschat. Er zijn wel eerder mollen geweest die geen of weinig voorkennis hadden over bepaalde opdrachten, misschien wilde ze bij de opdracht geen voorkennis omdat ze niet op die manier wilde bepalen wie door zou gaan en wie niet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #145 Gepost op: 29-01-2023, 16:54:05 »
Ik denk dat de mol altijd te horen krijgt wie hem of haar verdenkt en wie niet, want dat bepaalt zijn gedrag naar kandidaten toe, en het bepaalt met wie hij opdrachten doet. Je gaat als mol niet een tweetal vormen met iemand die jou sterk verdenkt. Hij zal hier ook geweten hebben wie de test het slechts en op een na slechts gemaakt heeft. De mol wil gewoon weten op wie zijn taktiek van vertrouwen wekken gewerkt heeft en op wie niet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #146 Gepost op: 29-01-2023, 16:55:56 »
Kijk, als Anke de mol is had ze de volgende opties om geld erg te spelen:

- 750 euro aan degene met het rode scherm geven (Soy lijkt de meest gegeven naam, maar daar kunnen we naast zitten). Desnoods 250 of 500 euro.
Er was geen bedrag van 250, wel 350, maar alla, van dit bedrag heb ik gezegd dat het nietig is in het grote plaatje. En 500 heeft ze Ranomi laten houden. Zij schiet de kleine bedragen inderdaad niet in om haar moverende redenen.

Maar goed, het grotere probleem met jouw opsomming is dat je in de verleden tijd spreekt. De koffertjesopdracht is nog gaande. Mijn stelling is dat de manier waarop Anke dit opzet tot het grootste resultaat zal leiden. Dat zal haar direct aan te rekenen zijn. Zal, dus toekomst.

Er zijn tal van plots te bedenken waarom Anke het zo speelt. De man met het rode scherm met het zwaarste koffertje. Anke zelf met het meeste vertrouwen op zak en een bondgenoot die ze net gefeteerd heeft naast haar. Ik kan wel wat plots bedenken waarom er nu nog geen 750 uit de pot ging hoor (zie boven)  ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #147 Gepost op: 29-01-2023, 17:14:11 »
Ik denk sowieso dat de mol hier wel voorkennis had over de afvaller en de op één na slechtste. Anders kan de mol de opdracht niet goed spelen en ze hebben hier alle tijd voor gehad met de individuele gesprekjes om dit aan de mol te vertellen. Dat hoefde niet eens op de sneaky manier waarop ze dat deden bij de Vlaamse variant van deze opdracht.

Maar zelfs als Anke als mol geen voorkennis had de op één na slechtste, dan had ze kunnen beredeneren dat Annick een best grote kans had om af te vallen. Gezien Annick zelf ook zei dat ze publiekelijk heeft gezegd dat ze all in gaat bij de testen en ze wel weet dat Annick dan verkeerd zit. Dus zelfs dan had ze Annick als mol geen 0 euro moeten geven.

Haar beste tactiek was dan sowieso om de daadwerkelijke afvaller naar huis te laten gaan met een zo'n hoog mogelijk bedrag, de 750 euro.

Nee op geen enkele manier is Anke hier de mol ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #148 Gepost op: 29-01-2023, 17:23:28 »
Jouw logica klopt hier van geen kant maar je maakt ook dezelfde fout als Lennart door te spreken in de verleden tijd. De koffertjesopdracht loopt nog. Sterker nog, het is dezelfde dag. Ze beginnen met de executie van Annick in de ochtend.....
dan had ze kunnen beredeneren dat Annick een best grote kans had om af te vallen. Gezien Annick zelf ook zei dat ze publiekelijk heeft gezegd dat ze all in gaat bij de testen
Ik ben het wel met je eens dat de mol alles wist. Maar dan toch dit stukje klopt niet. Het was Annick zelf die zei: OF ik heb de test het beste gemaakt, OF het slechtst. Dus daarmee wilde ze beogen dat ze een hoge koffer kreeg. Maar je kunt ook denken, och als je toch groen hebt (wat ze had) dan heb je straks ook in 2e instantie groen. Dat is gewoon wat Annick dacht, en ze vroeg bijval van Daniel, en die beaamde dit.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #149 Gepost op: 29-01-2023, 17:47:08 »
Soy zegt op het laatst tegen Annick, dus je weet dat je goed zit en je hebt nul euro. Dat is geen praatje dat iemand met een rood scherm op het laatst even doet. Dat is een mol die vind dat Annick te weinig geld heeft en te weinig mee neemt uit de pot en haar huid moet redden.
Ook over Jurre zei hij dat hij dacht dat hij misschien wel een rood scherm had en daarom geen hoog bedrag moest hebben.
Zomaar wat uitspraken van iemand die zogenaamd geen motivatie kan geven waarom hij een hoog bedrag zou moeten hebben. Dat kan ik niet met elkaar rijmen, anders dan dat hij de sterren van de hemel speelt en velen voor de gek houdt.
Anke zegt in een biecht dat ze dacht dat Annick of Jurre de afvaller was en die heeft ze de laagste bedragen gegeven. Heel kandidaats.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2023, 12:23:27 door foxhunter »

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #150 Gepost op: 29-01-2023, 17:50:57 »
Dat is inderdaad voor mij ook de reden waarom ik nog geen streep door Soy durf te zetten foxhunter.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #151 Gepost op: 29-01-2023, 18:12:36 »
Jouw logica klopt hier van geen kant ...
Ik had niets beters verwacht van de trolmolloot ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #152 Gepost op: 29-01-2023, 18:19:35 »
Soy zegt op het laatst tegen Annick, dus je weet dat je goed zit en je hebt nul euro. Dat is geen praatje dat iemand met een rood scherm op het laatst even doet. Dat is een mol die vind dat Annick te weinig geld heeft en te weinig mee neemt uit de pot en haar huid moet redden.
Ik had júist bij dat citaat: hij denkt: bij mij is het tegenovergesteld: ik zit niet goed en daarom heb ik een koffer met veel geld nodig.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #153 Gepost op: 29-01-2023, 18:30:42 »
@Lo:  zelfs als de koffertjesopdracht in feite nog niet af is, dan nog had Anke als ze de Mol is best geld uit de pot kunnen spelen door de afvaller toch een bedragje mee te geven. En dat deed ze niet. Net zo min als dat ze al vier afleveringen lang niet of amper molt. Neem nou de badeend-vliegtuig-opdracht. Wat deed ze daar? Helemaal niets. Hoe moeten de kandidaten een Mol ontmaskeren die vier afleveringen lang amper iets doet en zelfs in aflevering vijf het 'geld verbranden' kennelijk gaat overlaten aan Soy en Nabil?

Nee, dat gaat er bij mij niet in. Een Mol die niet molt, zou erg unfair zijn tegenover Sarah, Froukje, Sander en Annick. Dus kan er een streep door Anke.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #154 Gepost op: 29-01-2023, 18:46:56 »
Nee op geen enkele manier is Anke hier de mol ::ohno::
Tja luister, als je zo'n conclusie trekt terwijl ik juist bewijs vlak ervoor waarom zij hier wel de mol is......

@Lo:  zelfs als de koffertjesopdracht in feite nog niet af is, dan nog had Anke als ze de Mol is best geld uit de pot kunnen spelen door de afvaller toch een bedragje mee te geven. En dat deed ze niet. Net zo min als dat ze al vier afleveringen lang niet of amper molt. Neem nou de badeend-vliegtuig-opdracht. Wat deed ze daar? Helemaal niets. Hoe moeten de kandidaten een Mol ontmaskeren die vier afleveringen lang amper iets doet en zelfs in aflevering vijf het 'geld verbranden' kennelijk gaat overlaten aan Soy en Nabil?
Niemand laat wat aan een ander over als 5 jagende wolven achter Soy en Nabil aanzitten om hun het geld afhandig te maken.

En die badeend opdracht  ::rofl::. Deed mij dus zo sterk denken aan het Anne Marie krijtje! Die waren toen ook wat aan het trekken en zij gooide een krijtje weg, als enige molactie van de hele serie. Zo kan het dus ook met de mol.

Ik denk zelf dat de mol moet zorgen dat dat ding niet bovenkomt, dat is het meest eenvoudig. En Anke stond aan de kant waar het wiel het begaf, precies ervoor.  Je moet vooral niet zoals Jurre goede dingen zeggen zoals "als de eend niet bovenkomt hebben we sowieso niks". De waarheid als een koe.

We kunnen wel een molduel creeren hoor, dan zal ik over elke opdracht vertellen hoe Anke beter molt dan welk ander. Maar omdat de huidige lopende opdracht cruciaal is kan Heinz beter even een weekje wachten. Het is nu toch elke week op de poll hier een volstrekt andere mol. Nabil. Sander. Anke. Jurre. Volgende week wellicht Daniel?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #155 Gepost op: 29-01-2023, 19:06:14 »
Tja luister, als je zo'n conclusie trekt terwijl ik juist bewijs vlak ervoor waarom zij hier wel de mol is......


Zoals elk jaar weer, verwar jij je eigen mening (die ook vorig jaar niet juist bleek) met bewijs...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #156 Gepost op: 29-01-2023, 19:12:52 »
Ik ben slechts een geitenpaadje aan het maken waardoor Anke de mol nog kan zijn, ik ben niet zo'n type die hupt van de ene naar de andere, nee. Maar ik was wel eerder de Stine tunnel uit dan jij dus ik maak me wel eerder uit de voeten als het echt niet meer kan ::jaja:: ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #157 Gepost op: 29-01-2023, 19:13:32 »
En die badeend opdracht  ::rofl::. Deed mij dus zo sterk denken aan het Anne Marie krijtje! Die waren toen ook wat aan het trekken en zij gooide een krijtje weg, als enige molactie van de hele serie.

 ::rofl::

Je bent lekker op dreef Lo. En wat dat molduel betreft: niet nodig toch? Plaats maar gewoon een overzichtje in dit topic waarom Anke elke opdracht subliem gemold heeft. Lijkt me erg leuk en interessant om te lezen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #158 Gepost op: 29-01-2023, 19:14:59 »
Ja leuk Heinz, maar wel even deze koffertjesopdracht afwachten  ::rofl:: ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #159 Gepost op: 29-01-2023, 19:25:35 »
En wat dat molduel betreft: niet nodig toch? Plaats maar gewoon een overzichtje in dit topic waarom Anke elke opdracht subliem gemold heeft. Lijkt me erg leuk en interessant om te lezen.


Vooral omdat het domweg niet te maken is...

Aanstaande zaterdag zullen we zien dat Anke weer uitblinkt in toekijken, analyseren, manipuleren en trachten een ronde verder te komen. Goeie kandidaat, daar niet van.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!