Auteur Topic: [Kandidaat] Anke de Jong  (gelezen 31665 keer)

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #120 Gepost op: 29-01-2023, 12:16:25 »
Zou het apart vinden als je de Mol bent en je de kans hebt om een bedrag er uit te spelen, dat je Anke vervolgens €0,- geeft. Doe dan in elk geval een ander laag bedrag. Dan blijft het hele spel met de hoge bedragen voor volgende week ook gewoon hetzelfde. Dus ik begrijp niet in welk scenario Anke als Mol het hier goed gedaan zou hebben.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #121 Gepost op: 29-01-2023, 12:18:15 »
Ik streep Anke juist niet af als mol, maar ben haar door de koffertjesopdracht alleen maar verdachter gaan vinden. Haar biecht was ronduit mols. Je ziet het plezier ervan afspatten dat ze vertrouwen krijgt van de groep.
Klopt, strepen is voorbarig.

Maar dan was ze als Mol haar grote bliksemafleider kwijt geweest, want de meesten zitten op Soy. Het kan een reden zijn geweest om Soy te redden. Een andere reden kan ik niet bedenken
Dat is inderdaad een hele goede reden. Maar een andere reden heb ik hierboven dus beschreven: ze wil het speelgeld zo onveilig mogelijk maken.

Als ze kandidaat is, vind ik het trouwens wel een vraagteken waarom ze Soy een hoog bedrag geeft, na zijn slechte verweer.
Ook dat klopt. Waarom gaat ze voorbij aan Jurre en Ranomi die voor een laag koffertje gaan dus groen hebben gekregen? Die moet je als kandidaat dan juist een hoog koffertje geven, en jezelf. Blijkbaar denkt ze zelfs al van zichzelf dat ze de mol is  ;D ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #122 Gepost op: 29-01-2023, 12:23:24 »
Zou het apart vinden als je de Mol bent en je de kans hebt om een bedrag er uit te spelen, dat je Anke vervolgens €0,- geeft. Doe dan in elk geval een ander laag bedrag. Dan blijft het hele spel met de hoge bedragen voor volgende week ook gewoon hetzelfde. Dus ik begrijp niet in welk scenario Anke als Mol het hier goed gedaan zou hebben.

Dit dus!  ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #123 Gepost op: 29-01-2023, 12:26:57 »
Ze had zichzelf ook 0 kunnen geven maar dat zou wel HEEL weinig vertrouwen zijn in jezelf he  ::rofl::. Als ze als kandidaat echt dacht dat ze eruit zou vliegen had ze wel dat koffertje van 2000 gehouden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #124 Gepost op: 29-01-2023, 12:29:04 »
Hoezo? Het geld zou dan uit de pot zijn verdwenen, die 2000 euro was toch niet persoonlijk voor degene die eruit vloog?
Volgens mijn hebben we sinds Canada al niet meer gezien dat een kandidaat met geld uit het spel verdween.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #125 Gepost op: 29-01-2023, 12:39:31 »
Wat maakt jou dat nog uit dan? Je bent naar huis, het spel uit. Anke de Barmhartige Samaritaan ::regenboog::. Volgens mij denkt een mens niet zo maar heeft een mens nog wel iets vertrouwen in zichzelf. De 0 geef je echt aan de afvaller, en je poneert jezelf niet als de afvaller, als dat zo was had ze zichzelf wel gered met een hoog koffertje.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #126 Gepost op: 29-01-2023, 12:49:11 »
Door jezelf de '0' toe te kennen, kun je ook als een zeer zelfverzekerde kandidaat overkomen. Kijk naar wat Ranomi deed. Die liet voor het eerst aan de andere kandidaten zien dat ze vrij zeker is van haar zaak. En als je hebt opgelet bij de executies, dan heb je gezien dat Rik een keer tegen Naomi zei 'Of ga je niet naar huis omdat je al weet wie de Mol is, Ranomi?' Waarop ze 'Ja' zei. Ranomi is Anke's grootste concurrent om dit jaar de winnaar te worden. Voor Anke wordt het nu zaak dat ze Daniël weet af te schudden, want dat ik ook een goede speler. Nabil en Soy gaan afvallen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #127 Gepost op: 29-01-2023, 13:00:27 »
Door jezelf de '0' toe te kennen, kun je ook als een zeer zelfverzekerde kandidaat overkomen. Kijk naar wat Ranomi deed. Die liet voor het eerst aan de andere kandidaten zien dat ze vrij zeker is van haar zaak.
Hier ontbreekt elke logica. Ten eerste had Anke al de 2000 gepakt. Na de machtsgreep pakte ze de 750. Ranomi liet daarvoor zien dat ze zeker is van haar zaak. Dat kon Anke al niet meer. Als ze toen nog de 0 had gepakt had dit voor 'het tonen van zekerheid' niks uitgemaakt.

Ten tweede, nogmaals, ken je de afvaller de 0 toe. Dat kan dus nooit jezelf zijn. Als ik jouw logica volg dan was Anke dus de mol geweest als ze zichzelf opeens de 0 had toegekend.

Volgens mij was het al heel opofferingsgezind van haar om terug te gaan van veilig hoog koffertje naar laag koffertje en was 0 alleen maar heel heel erg raar geweest, en ook niet opofferingsgezind, want de kandidaten zouden zeggen: he maar je weet toch van jezelf wel dat jij niet afvalt, waarom geef je de afvaller niet de 0?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #128 Gepost op: 29-01-2023, 13:04:12 »
Wat ik bedoel is dat Anke zichzelf best een lager bedrag had kunnen toekennen, maar Ranomi, die alles zat te observeren, was klaar met Anke's gedoe en pakte gewoon zelf een koffertje. Dat maakt Ranomi een sterkere speler dan Anke.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #129 Gepost op: 29-01-2023, 13:07:53 »
Ja, wel een sterkere speler. Kandidaat dus. Anke pakt vervolgens sterk het heft in handen. Mol dus.

Ik weet verder niet over welk Anke's gedoe je het hebt. Volgens mij was er pas Anke gedoe toen zij de macht greep. Daarvoor was er gedoe van alle kanten. Dat wilde Ranomi stoppen. En observeren wat er zou gebeuren. Ook weer slim kandidaats. Ja, een sterkere speler dan Anke, zeker! ::jaja::

Edit: misschien bedoel je met gedoe dat Anke die 2000 op tafel gooide. Maar dat was juist heel welkom voor Ranomi (en Annick en Nabil) die nog helemaal niet had opgemerkt dat de totalen op de koffertjes niet klopten. Ranomi was eerder dankbaar.

Dat was in elk geval ook weer zo'n molmoment. Even de clue uit laten komen. Voorkennis dus. En zelf vertrouwen wekken. Iets ervoor zie je Soy niet meer uit zijn woorden komen en dan redt Anke hem..... ook al een voorkenniszaakje. Ze had zich allang voorgenomen dat Soy in het spel moest blijven als haar beste bliksemafleider.....
« Laatst bewerkt op: 29-01-2023, 13:30:53 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #130 Gepost op: 29-01-2023, 13:29:06 »
Ze heeft hier zo'n prominente rol dat ze wel erg in de schijnwerpers had gestaan om het hoogste vrije bedrag, 750 euro, aan Annick te geven. Dan was Annick eruit gegaan en was iedereen gaan rekenen en Anke de schuld geven. Een hoger bedrag kon nu nog niet uit de pot.

Wat is het nut van die taktiek als je zelfs geen 750 euro uit de pot kunt spelen?
En hoezo is er een lager risico dat het speelgeld verloren gaat als het pakweg Annick en Soy zijn die de hoge bedragen in handen krijgen ipv Nabil en Soy?
Daar heeft de mol toch geen enkele garantie over?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #131 Gepost op: 29-01-2023, 13:35:58 »
Wat is het nut van die taktiek
Dat kan alleen zaterdag blijken. Garanties zijn er niet. Maar de taktiek zoals ik die even voorschets is dat de mol degene met het rode scherm in elk geval het hoogste koffertje wil meegeven + een fanatiekeling en dat de meute (waarbij zij samen kan optrekken met Daniel en de rest dan wel meekrijgt) op de 2 gaan jagen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #132 Gepost op: 29-01-2023, 13:38:22 »
Ik ga ervan uit dat de mol alleen wist wie het rode scherm zou krijgen, maar niet de een na slechtste. Ik denk dat de mol de opdracht heeft gekregen om de oorspronkelijke afvaller te redden en te zorgen voor fanatieke kandidaten bij de twee hoogste bedragen.

Dat denk ik zelf ook. Of ik moet de Vlaamse tegenhanger nog eens kijken met in het achterhoofd dat ik weet wie de mol daar was. De test was al gemaakt, resultaten zijn al bekend bij Rik en co. Daags na de test begint de koffertjesopdracht. Natuurlijk wordt de mol dan gebriefed en duidelijk gemaakt wie oorspronkelijk een rood scherm had. Of ze ook delen wie de een na slechtste is blijft de vraag.

Wat Anke wel als enige doet is het bommetje droppen: ik zie de totale pot min 2 duizend op tafel! Net op het moment dat de discussie verzand en niet verder komt. Niemand anders had hier oog voor. Het wantrouwen naar Jurre, Daniel en Soy groeit daarmee. Nabil voelt het als een naaistreek naar hem en Sander en de dames voelen zich bekocht.

En daarmee begint het spel pas echt. Anke heeft door vertrouwen in de groep de koffers mogen verdelen. Dat Daniel, Soy en Nabil dan de hoogste koffers krijgen en Annick 0 is een ongelukkige keuze bij geen voorkennis over degene met een na slechtste test. Ik heb mollen grotere blunders zien maken en je zadelt een Nabil die wraak wil voor de neergang van chief ouwe Dibbes met speelgeld op.

Kun je zeggen dat je het als mol uit handen geeft maargoed dat deed Nabil op de boot ook met de jokers. Dus ik snap best dat mensen een streep door Anke halen maar ik wacht af tot volgende week. Wanneer de hoogste twee koffers inzet vormen voor speelgeld om te verbrassen (mogelijk voor eigen gewin jokers / topito / vrijstelling kopen) gaat Nabil na dit alles zeker voor eigen gewin.

Niemand die dan nog terugdenkt aan Anke die op het sleutelmoment de koffers te verdelen krijgt. Best een sluwe tactiek om zo invloed uit te oefenen zonder dat je alle ogen op je hebt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #133 Gepost op: 29-01-2023, 13:54:03 »
Wat Anke wel als enige doet is het bommetje droppen: ik zie de totale pot min 2 duizend op tafel! Net op het moment dat de discussie verzand en niet verder komt. Niemand anders had hier oog voor. Het wantrouwen naar Jurre, Daniel en Soy groeit daarmee.
Juist. En ik denk dat ze daarom Jurre ook geen hoog koffertje geeft maar Nabil. En Soy weet dat hij rood had en panikeert. De frustraties zijn hoog op dit moment. Hoe groter het conflict, hoe sneller het kan escaleren naar 4750 uit de pot. Daar zet ik op in. Ik kan me niet voorstellen dat je gaat blunderen als mol na een hele nacht voorbereiding.... alle tijd. Dus alles goed koel en beredeneerd volgens plan.

Dus ik snap best dat mensen een streep door Anke halen maar ik wacht af tot volgende week. Wanneer de hoogste twee koffers inzet vormen voor speelgeld om te verbrassen (mogelijk voor eigen gewin jokers / topito / vrijstelling kopen) gaat Nabil na dit alles zeker voor eigen gewin.
Ik behoor ook bij de mensen die een streep door Anke willen halen als er niks komt uit deze koffertjesopdracht. Maar nu begint het spel pas echt.......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #134 Gepost op: 29-01-2023, 14:14:30 »
Anke afgestreept na de scene in de auto. Ze begint over de pot en of ze de jokers hebben gepakt, en laat zich intimideren, waardoor nota bene zij zélf in de verdediging schiet. Een mol laat zich nooit en te nimmer intimideren, of alleen door toneelspel maar dit was geen toneelspel.
Ze had beter kunnen zeggen: 'Blijven jullie er nog steeds bij dat je geld hebt gepakt en geen jokers?" En dan kijken hoe ze apart van elkaar reageren. 
« Laatst bewerkt op: 29-01-2023, 14:30:24 door Run »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #135 Gepost op: 29-01-2023, 14:29:01 »
Dat kan alleen zaterdag blijken. Garanties zijn er niet. Maar de taktiek zoals ik die even voorschets is dat de mol degene met het rode scherm in elk geval het hoogste koffertje wil meegeven + een fanatiekeling en dat de meute (waarbij zij samen kan optrekken met Daniel en de rest dan wel meekrijgt) op de 2 gaan jagen.

Ik las het. Soy geeft mij echter vooral de indruk snel wroeging te krijgen als hij de groep een hak zet. Zie maar zijn reactie bij het verzwijgen van de jokers. Of zijn reactie na de eliminatie van Sander.
Nu heeft Annick door zijn toedoen (goed gespeeld uiteraard) het spel moeten verlaten en zou hij ook nog eens een ferme hap uit de pot halen?
Dan lijken de gewiekste Daniel of Jurre (die zonder aarzelen voor de jokers gingen) een betere keuze. Maar die bracht ze, net als Soy overigens, net in diskrediet door de joker-zet te openbaren.

En ook: iedereen in WIDM gaat voor eigen gewin, dus weinig reden om de juiste mannetjes te zetten.
Dus houdt de strategie van Anke als mol voor mij geen steek.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2023, 14:43:30 door Molekule »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #136 Gepost op: 29-01-2023, 14:39:00 »
Nou ja, het gaat toch onbetwist dat de gemoederen hoog zijn opgelopen? Eerst het disaster van het opengemaakte vraagteken, -3000. Anke zegt in de biecht dat groepen tegenover elkaar kwamen te staan. Dan deze twist. Weer groepen tegenover elkaar. Een ideale voedingsbodem voor de mol om wat groots uit te halen......
Anke afgestreept na de scene in de auto. Ze begint over de pot en of ze de jokers hebben gepakt, en laat zich intimideren
Ze liet zich destijds ook intimideren toen ze Ranomi zo nodig uit de andere auto moest zien te lokken. Het zijn allemaal momenten waarop ze de kandidaat speelt. En ik denk voor een groot deel na samenspraak met Daniel. Ze had al met hem afgesproken de busgroepjes te wijzigen destijds. En nu had ze vast afgesproken dat ze dit in de groep zou gooien. Waarbij ze niet mag doen voorkomen dat ze allang van Daniel weet dat er 2000 euro uit de pot is. Daniel hield zich ook helemaal stil daar in de bus. Door haar manier van doen kwam ze in elk geval kandidaats over naar de heren, en dat is toch alles wat nodig is voor een mol?!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #137 Gepost op: 29-01-2023, 14:55:03 »
Nou ja, het gaat toch onbetwist dat de gemoederen hoog zijn opgelopen? Eerst het disaster van het opengemaakte vraagteken, -3000. Anke zegt in de biecht dat groepen tegenover elkaar kwamen te staan. Dan deze twist. Weer groepen tegenover elkaar. Een ideale voedingsbodem voor de mol om wat groots uit te halen...

Dan nog is die voedingsbodem geen situatie waarbij het aanstellen van Soy en Nabil een voordeel biedt. En is het ook niet wenselijk om zelf extra op het voorplan te komen door de leiding te nemen als 0 euro uit de pot het resultaat is.
Bovendien is de kans groot dat -zonder de alertheid van Anke - de pot nadien nog besproken wordt en het sowieso uitkomt wat er gebeurd is. Zou raar zijn van niet.
Zie niet goed welk voordeel het de mol in de proef biedt om de joker-leugen aan de kaak te stellen. Enkel als Nabil het rode scherm had, brengt ze die niet in diskrediet.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2023, 14:56:46 door Molekule »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #138 Gepost op: 29-01-2023, 15:04:18 »
Dan nog is die voedingsbodem geen situatie waarbij het aanstellen van Soy en Nabil een voordeel biedt. En is het ook niet wenselijk om zelf extra op het voorplan te komen door de leiding te nemen als 0 euro uit de pot het resultaat is
Het resultaat van de koffertjesopdracht weten we zaterdag pas. En dat zij precies deze twee fanatiekelingen aanwees is om meerdere redenen logisch. Ten eerste om Soy in het spel te houden. Een duidelijk belang van de mol. En ten tweede zou ze wel moeten want Daniel weet dat Anke als eerste op Nabil zit, daarna op Soy, en de mol wil je een hoog koffertje geven.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #139 Gepost op: 29-01-2023, 15:07:14 »
Ook maar even hier noemen in de Anke tunnel:

Er komen wat kleine foutjes voor in dit seizoen, zoals verkeerde gebdatum in molboekje bij Annick en ontbreken van de geb plaats van Jurre bij de test. Er was nog ergens een foutje maar die kan ik even niet meer vinden.
Zou het op Anke wijzen als eindredacteur? Die zorgt voor foutloze teksten voordat ze geplaatst worden toch?

Al wil ik er zelf nog niet aan, het zou een hint kunnen zijn? Kan me niet voorstellen dat de makers ineens zo slordig zijn.
Nog andere foutjes ontdekt iemand?