Auteur Topic: [Kandidaat] Anke de Jong  (gelezen 31742 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #280 Gepost op: 6-02-2023, 17:23:32 »
omdat de Mol hier een pokerface moest houden
Ik heb al eerder gezegd dat ik zelfs denk dat ze zo goed een pokerface kan houden dat ze niet eens wist dat ze de mol was. Dus die M die ze loopt is dan nep. Zoveel vertrouwen heeft de crew in haar. Weer vertrouwen dus.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #281 Gepost op: 6-02-2023, 17:27:43 »
En wat Rinusoide zei... ze kan ervoor hebben gezorgd dat de code van Ranomi in de war werd gegooid. Waarom zouden Daniël of Jurre dat als Mol doen als dat alleen aan een van hen te linken was?
Als Anke de mol is, is er een goede kans dat de code verkeerd is door een fout van een kandidaat. Jurre of Daniël kan dit als mol hebben gedaan en er mee wegkomen door gewoon te zeggen dat er een fout is gemaakt, dat betekent niet dat iedereen ze vervolgens verdenkt.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #282 Gepost op: 6-02-2023, 18:25:11 »
Ik heb al eerder gezegd dat ik zelfs denk dat ze zo goed een pokerface kan houden dat ze niet eens wist dat ze de mol was. Dus die M die ze loopt is dan nep. Zoveel vertrouwen heeft de crew in haar. Weer vertrouwen dus.....

Kan natuurlijk ook. Behalve dat ze een M loopt is er niks verdachts te zien.

Als Anke de mol is, is er een goede kans dat de code verkeerd is door een fout van een kandidaat.

Ze vond het jammer voor Ranomi, zei ze tegen haar. Lijkt me kandidaats ...of een Mol die haar net heeft getrolld en het er nog even inwrijft.

Citaat
Jurre of Daniël kan dit als mol hebben gedaan en er mee wegkomen door gewoon te zeggen dat er een fout is gemaakt, dat betekent niet dat iedereen ze vervolgens verdenkt.

Ik doelde vooral op Ranomi. Omdat het woord 'klein' aan Ranomi werd gelinkt, denk ik dat ze het niet als een foutje, maar als molactie ziet. Lijkt op iemand kleineren.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 20:08:06 door Amethyst »

Online Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #283 Gepost op: 6-02-2023, 18:32:47 »
Als Anke de mol is, is er een goede kans dat de code verkeerd is door een fout van een kandidaat. Jurre of Daniël kan dit als mol hebben gedaan en er mee wegkomen door gewoon te zeggen dat er een fout is gemaakt, dat betekent niet dat iedereen ze vervolgens verdenkt.

Zeker. Maar molacties van andere deelnemers hoeven aan de andere kant ook niet te betekenen dat Anke níet de mol is. Als ze de mol is dan is ze een hele sluwe en voorzichtige, inderdaad. Eentje die liever anderen laat mollen dan dat ze zelf elke opdracht een statement molactie moet maken. Als er helemaal geen enkele molactie aan haar persoonlijk te koppelen viel dan snap ik dat ze minder verdacht wordt. Maar voor de kijker waren er zeker wel molacties in beeld. Denk aan de graffiti-opdracht waar ze veel verkeerd deed. Of de koffertjesopdracht waar ze wel heel scherp (uit het niets ogenschijnlijk) met die onthulling op de proppen kwam dat Soy en companen gelogen hadden over de jokers en het koffertje. En de verdeling naar zich toe trok. Inderdaad een beetje een Kiev momentje. Het feit dat de regie meermaals nu een opmerking van haar in de uitzending gooit waarin ze claimt niet te kunnen liegen of acteren is ook een 'dingetje'. En dat zie ik liever dan een regie die al rond aflevering 5 een Jurre vol in de picture zet als mollerige zenuwpees en ontregelaar.

Misschien is Anke gewoon de winnaar, maar vooralsnog kan ze zeker ook nog de mol zijn. Hopelijk wel.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 18:34:40 door Nat007 »

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #284 Gepost op: 6-02-2023, 22:10:54 »
Veel mensen zullen haar na de onderhandelingen met de koffers hebben afgeschreven. Dat snap ik ook goed, maar er is wel iets wat me hiermee dwarszit. Ik vraag mij af of de opdracht van deze aflevering met het speelgeld ook op dezelfde manier zou zijn gespeeld als bij de koffers wél dat andere 2000+ bedrag eruit was gegaan. Dan zou er in twee opeenvolgende opdrachten bijna €7000 uit de pot kunnen verdwijnen, dat is zelfs voor WIDM-begrippen wel erg gortig en voor veel mensen ook niet leuk om te zien, twee opdrachten na elkaar met enorme minbedragen.

Bovendien vond ik het een rare gang van zaken. Nabil en Soy die een hele opdracht niet mee mogen doen (waarom niet...?) en dan de opdracht in het spookhuis die eigenlijk ook niet echt heel veel uitmaakte. Zelfs al zouden alle woorden correct gevonden zijn, zou alsnog al het geld uit de pot kunnen gaan door de verkeerde keuzes te maken. Alsof het geld er uit móést.
Dat komt op mij toch over als een last minute plan B-scenario wat niet helemaal goed doordacht is, wat ingezet zou worden als er bij de koffers een laag bedrag uit zou gaan.

Ik wil Anke niet afstrepen op basis van de koffertjes. Het kan zijn dat ze gewoon niet wist wie de twee slechtsten waren (of in ieder geval niet wie de op een-na-slechtste was) en verkeerd heeft gegokt.

Goed betoog, Rinusoide, en goed uitgedacht dit. Het is nu je het zegt ook kort door mijn hoofd geschoten: wat er gebeurd zou zijn als Annick bijvoorbeeld de hoogste koffer mee naar huis had genomen. Had de mol zich daarna in moeten houden? Vreemde gang van zaken. En ook dat twee mensen een hele opdracht gewoon skippen kom ik niet aan uit. Kandidaat of mol, allebei vreemd.

Ik neig er inderdaad ook naar om Anke af te strepen, het was gewoon te makkelijk om Annick even die een na laagste koffer in haar maag te splitsen. Maar wat je zegt klinkt plausibel, ik hou nog even één voet in deze tunnel...  ::vergroot::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #285 Gepost op: 6-02-2023, 22:56:09 »
Citaat
Ik wil Anke niet afstrepen op basis van de koffertjes. Het kan zijn dat ze gewoon niet wist wie de twee slechtsten waren (of in ieder geval niet wie de op een-na-slechtste was) en verkeerd heeft gegokt.

Met zelf nul (ze had groen en liep dus als kandidaat sowieso risico met elk bedrag) was er in ieder geval geld weggespeeld. Als kandidaat maakt het niet uit. Als Mol stelt ze hier geld veilig. Dat er later iets uit kan (waar ze ook maar minimaal invloed heeft) geeft haar de verkeerde positie.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #286 Gepost op: 8-02-2023, 16:04:54 »
Als ze 0 neemt schreeuw je van alle daken 'ik ben de mol'. Waarom zou ze dat doen?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #287 Gepost op: 9-02-2023, 11:28:28 »
ik blijf gewoon in deze tunnel totdat het écht niet meer te verklaren is. Het hoeft echt niet allemaal volledig te kloppen bij de mol, dat deed het de afgelopen seizoenen ook niet. Het zou me niet verbazen als het toch Jurre is, maar aan de andere kant snap ik dan niet dat het dan in aflevering 5 al zo duidelijk is. Ik denk wel dat het een van die twee is. De rest van de groep heb ik inmiddels afgeschreven.
Allemaal eens. Ik heb de tunnel verleden week al eens verlengd en doe dat nu weer met het oog op dat gek getimede penningmeesterschap maar waar aflevering 5 wat vroeg is zal aflevering 7/8 wel wat laat worden om nog verder iets grootscheeps te doen. Mijn gok is dat dat nu gebeurt, met nog 6 kandidaten in het spel, ideaal moment ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #288 Gepost op: 9-02-2023, 13:04:09 »
Inderdaad geen reden deze tunnel te verlaten. De mainstream Jurretunnel is ook maar saai. Het zit niet in mijn DNA om gewoon de massa te volgen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #289 Gepost op: 9-02-2023, 13:56:05 »
Dan zou je ook eens in de Daniël-tunnel kunnen rondkijken. Dat doe ik momenteel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #290 Gepost op: 9-02-2023, 21:04:27 »
Als Anke geld had gepakt i.p.v. de joker had ik haar gestreept als mol. Ergo: Daniel gestreept.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #291 Gepost op: 9-02-2023, 22:21:23 »
Jurre betrokken bij -2000, bij -3000, slechter bij de kerkgangers, geld Nabil weg in doolhof, meer of evenveel weg in roze kerk. Waar gaat Anke dat halen? Meer invloed en minder wegspelen?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #292 Gepost op: 10-02-2023, 09:51:45 »
Dan zou je ook eens in de Daniël-tunnel kunnen rondkijken. Dat doe ik momenteel.

Daar heb ik al genoeg redenen gepost om hem kei hard af te strepen. Is geen geloofwaardige molkandidaat meer.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #293 Gepost op: 10-02-2023, 11:09:42 »
Heb je de Cloud 9-hint gezien? Hoe verklaar jij die?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #294 Gepost op: 10-02-2023, 14:02:56 »
Die hint kan even goed op Anke slaan. Ze is terug te vinden op SoundCLOUD https://soundcloud.com/amsterdamfashionweek/beauty-met-anky-de-jong-elle.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #295 Gepost op: 10-02-2023, 17:22:05 »
En waarom is het woord Cloud dan weggepoetst als Anke de Mol is?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #296 Gepost op: 10-02-2023, 18:03:53 »
Cloud
Junges, laten we niet nog eens in zo'n Maskerhint trappen. Linkse of rechtse wolk, flauwekul allemaal. Buiten die Maskerhint was de laatste mol die ik fout had Anniek...... en laat die nu eens de Finale halen van De Slimste Mens vanavond  ::trots:: ::jaja::

Ik denk dat Anke net zo slim niet is dus laat het haar maar eens proberen...... ze torent al boven Daniel uit, nu tot taak Jurre te verslaan. Kan maar op 1 manier: dat penningmeesterschap uitbuiten! Geen hint die daar tegenop kan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #297 Gepost op: 10-02-2023, 18:21:36 »
Junges, laten we niet nog eens in zo'n Maskerhint trappen.

Sorry, dan trap ik ook in de cloud.  ;)
Wat Anke betreft, wANKEl ik nog wel een beetje hoor. Dat ze de joker pakte (na die twijfels) vind ik wel verdacht + ook die gekke biecht nav de kofferverdeling. Ik streep haar voor nu voorzichtig af, maar niet voor de 100%, door dit soort fratsen.

Off-topic (alvast excuses voor de moderators): jaaaah, zo gaaf dat Anniek het zo goed doet in de slimste mens. Hopelijk geen verliezend finalist, ik gun haar de winst. Grappig dat ze jouw avatar is, en natuurlijk ook AN als begin in de naam. Misschien een teken?  :)

Dus - om weer ontopic te gaan ;) - ik zie het zelf niet zo dat Anke de mol is, maar als ze het wél blijkt te zijn, dan vind ik het wel heel tof voor deze tunnel.  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #298 Gepost op: 10-02-2023, 18:22:12 »
Junges, laten we niet nog eens in zo'n Maskerhint trappen. Linkse of rechtse wolk, flauwekul allemaal. Buiten die Maskerhint was de laatste mol die ik fout had Anniek...... en laat die nu eens de Finale halen van De Slimste Mens vanavond  ::trots:: ::jaja::

Ik denk dat Anke net zo slim niet is dus laat het haar maar eens proberen...... ze torent al boven Daniel uit, nu tot taak Jurre te verslaan. Kan maar op 1 manier: dat penningmeesterschap uitbuiten! Geen hint die daar tegenop kan.


Renée Fokker had jij toch ook niet? En bij de Vlaamse Mol zat je er ook al geregeld naast.

Maar het ging hier om de Cloud 9-hint, waarom dat woord is weggepoetst en hoe dat überhaupt te linken zou zijn aan Anke.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #299 Gepost op: 10-02-2023, 18:32:30 »
Renée
Ik had haar in deze fase van het spel al helemaal goed. Vraag Belgian Mol maar eens, die zat me behoorlijk te stangen met zijn Charlotte en het Bus verhaal destijds. Een running gag tot op de dag van vandaag.

Maar wat Anke betreft geloof ik totaal niet in deze flauwe Cloud hint, het is maar een slap aftreksel van de Maskerhint en die was ook helemaal fout. Ik zou dus zeggen: trap niet in hints. Dat was mijn grote les verleden jaar, ik bezwoor dat nooit meer te doen.

Je vindt de mol gewoon door het spel. Zeker de spelbaas Rick doet niet aan hints.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)