Auteur Topic: [Kandidaat] Anke de Jong  (gelezen 31897 keer)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #340 Gepost op: 11-02-2023, 22:12:04 »
Het was opvallend dat Anke Daniël redde. Als ze de mol is en Daniël in haar zak heeft, is het logisch dat ze in eerste instantie geen koffer wil en even later de confrontatie vol aangaat. Ze bezorgt Daniël daarmee een vrijstelling.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #341 Gepost op: 11-02-2023, 22:18:43 »
Het was opvallend dat Anke Daniël redde. Als ze de mol is en Daniël in haar zak heeft, is het logisch dat ze in eerste instantie geen koffer wil en even later de confrontatie vol aangaat. Ze bezorgt Daniël daarmee een vrijstelling.

De mol gaat geen kandidaten bevoordelen als dat niet nodig is, en dus liever geen kistje nemen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #342 Gepost op: 11-02-2023, 22:19:57 »
De mol gaat geen kandidaten bevoordelen als dat niet nodig is, en dus liever geen kistje nemen.

Uh.. heel veel mollen hebben dat gedaan. Herinner je Patrick nog die Art een joker gaf omdat hij hem erin wilde houden?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #343 Gepost op: 11-02-2023, 22:26:10 »
Ik denk dat ze winnaar wordt omdat ze waarschijnlijk best goed dingen kan onthouden en de test het beste kan maken op het eind.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #344 Gepost op: 11-02-2023, 22:27:07 »
Het was opvallend dat Anke Daniël redde. Als ze de mol is en Daniël in haar zak heeft, is het logisch dat ze in eerste instantie geen koffer wil en even later de confrontatie vol aangaat. Ze bezorgt Daniël daarmee een vrijstelling.
Het hoeft geen reddingsactie te zijn. Kan ook een gretige kandidaat zijn die een koffer wil.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #345 Gepost op: 11-02-2023, 22:27:22 »
Uh.. heel veel mollen hebben dat gedaan. Herinner je Patrick nog die Art een joker gaf omdat hij hem erin wilde houden?

Ben pas vanaf Jan Versteegh beginnen kijken.
Heb het zelden of nooit weten gebeuren, tenzij net voor de finale om een kandidaat die vol op de mol ten voordele van een onwetende kandidaat eruit te spelen - dan idd wel, dat klopt. Maar in dat stadium zitten we nog niet.
Een joker is ook wel minder drastisch dan een vrijstelling toch, wat hier gebeurt.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2023, 22:43:57 door Molekule »

Online Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #346 Gepost op: 11-02-2023, 22:35:14 »
Het hoeft geen reddingsactie te zijn. Kan ook een gretige kandidaat zijn die een koffer wil.

Wat alleen raar is dat ze bij de eerste kist eerst opwierp om geen kist te pakken en daarna het haar opeens niet uitmaakte. Bij de tweede kist wilde ze opeens heel stellig een kist. Ze heeft dus drie gedachtes gehad, wat ik zelf toch nog wel verdacht vond.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #347 Gepost op: 11-02-2023, 22:38:27 »
Wat alleen raar is dat ze bij de eerste kist eerst opwierp om geen kist te pakken en daarna het haar opeens niet uitmaakte. Bij de tweede kist wilde ze opeens heel stellig een kist. Ze heeft dus drie gedachtes gehad, wat ik zelf toch nog wel verdacht vond.

Bij de tweede kist was er dan ook een nieuwe situatie, nl. er was nog een kist. Als kandidaat ben je niet graag diegene met lege handen, een andere situatie dus dan bij de eerste kist.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #348 Gepost op: 11-02-2023, 22:39:05 »
Dat van gedachten wisselen bij de 1e & 2e kist vond ik ook opvallend. Maar dan die €1000 vinden terwijl Daniël en Soy er beide overheen kijken… Dat past er echt niet in. Of er moet weer heel slim geknipt zijn zodat het lijkt alsof zij hem vindt terwijl een van de andere twee hem zag, maar daar had het geen schijn van.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #349 Gepost op: 11-02-2023, 22:40:41 »
Wat alleen raar is dat ze bij de eerste kist eerst opwierp om geen kist te pakken en daarna het haar opeens niet uitmaakte. Bij de tweede kist wilde ze opeens heel stellig een kist. Ze heeft dus drie gedachtes gehad, wat ik zelf toch nog wel verdacht vond.
Ja, dat was wel opvallend. Maar ik vind het niet verdacht. Voor ons was het aan aflevering van een uur, voor hun een roadtrip van 2 dagen. Tijd genoeg om van gedachten te veranderen.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #350 Gepost op: 11-02-2023, 22:41:52 »
Ben pas vanaf Jan Versteegh beginnen kijken.
Heb het zelden of nooit weten gebeuren, tenzij in de marge.
Een joker is wel minder drastisch dan een vrijstelling toch, wat hier gebeurt.
Merel gaf een vrijstelling aan Niels, die er nog niet uit was net voor de finale.
Maar niemand verdenkt haar, dus maakt het haar als mol op dit moment geen moer uit, ze weet dat Daniel een kist wil, de 1000euro gaan er toch uit.
Als ze de mol is vind ik haar, zeker in deze aflevering nogal passief.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #351 Gepost op: 11-02-2023, 22:45:37 »
Merel gaf een vrijstelling aan Niels, die er nog niet uit was net voor de finale.
Maar niemand verdenkt haar, dus maakt het haar als mol op dit moment geen moer uit, ze weet dat Daniel een kist wil, de 1000euro gaan er toch uit.
Als ze de mol is vind ik haar, zeker in deze aflevering nogal passief.

Dat klopt helemaal. De uitzondering bevestigt de regel.
Als het nergens toe dient, gaat een mol geen kandidaat bevoordelen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #352 Gepost op: 11-02-2023, 22:48:13 »
Bij de allereerste kist was Anke toch zeker wel degene die als eerste aanzette om een kist mee te nemen, voor zover dat in beeld kwam. Ze zegt: "Ben je zeker van je zaak.. Of je weet wie de mol is? Of je je test goed hebt gemaakt?" "Maar we zijn alledrie niet zeker van onze zaak." "Nee.. want we weten het gewoon niet. Toch?"

Dit is allemaal terwijl zij en Daniel en Soy nog overwegen wat te doen. En er nog geen besluit is genomen. Dus ze stuurt wel degelijk.

Pas als Soy de knoop lijkt door te hakken en zegt dat ze dan eentje meenemen, speelt ze ineens Good Cop en zegt: "Of we nemen niks mee." En als Daniel zegt dat ze sowieso een kist meenemen zegt ze opnieuw: "Hoezo eigenlijk?" Tsja, maar dan is het besluit al genomen, want Soy is het met Daniel eens.  En uiteindelijk: "Het maakt mij eigenlijk geen donder uit". Dat is allemaal binnen een tijdsbestek van een minuut of wat. Ze schiet alle kanten op. Komt manipulatief over.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2023, 22:50:40 door Nat007 »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #353 Gepost op: 11-02-2023, 22:54:13 »
Maar ja, feit blijft dat in het andere groepje 2000 minder wordt verdiend

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #354 Gepost op: 11-02-2023, 23:01:50 »
Maar mocht de mol in het groepje van Anke zitten, dan heeft die daar toch geen invloed op? De mol is niet consistent de minstverdienende, dat heeft het verleden wel uitgewezen. Anke heeft zelf nauwelijks iets uitgevoerd. Omdat ze toekeek en zag dat Soy en Daniel de opdrachten grotendeels samen verknalden.

Maar de manier waarop we te zien kregen dat Anke een over het hoofd gezien ei mét geld ontdekte, da's wel lastig te verklaren als mols...

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #355 Gepost op: 11-02-2023, 23:06:45 »
Anke vindt het ei waar het geld in zit, waar. Stel dat ze dit niet had gedaan, dan hadden ze waarschijnlijk dat ene ei dat niet was afgeschoten gecheckt (net als de andere groep) en geconstrateerd dat het geld wel in een van die eieren moest zitten en het alsnog gevonden.
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #356 Gepost op: 11-02-2023, 23:08:20 »

Maar de manier waarop we te zien kregen dat Anke een over het hoofd gezien ei mét geld ontdekte, da's wel lastig te verklaren als mols...

Eens, maar het is ook de zoveelste "goede" daad die we haar zien verrichten. Waar we bij Jurre een overkill aan molsheid krijgen, krijgen we bij Anke een overkill aan kandidaat-die-helemaal-nooit-iets-fout-doet. Doet me een beetje denken aan de pijl van Annemarie, iemand anders schiet raak maar zij claimde hem. Als iemand erop wees  kan dat buiten beeld zijn gehouden. En wat Nick_Theunis zegt terwijl ik dit typ.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #357 Gepost op: 11-02-2023, 23:10:40 »
Maar mocht de mol in het groepje van Anke zitten, dan heeft die daar toch geen invloed op? De mol is niet consistent de minstverdienende, dat heeft het verleden wel uitgewezen. Anke heeft zelf nauwelijks iets uitgevoerd. Omdat ze toekeek en zag dat Soy en Daniel de opdrachten grotendeels samen verknalden.

Maar de manier waarop we te zien kregen dat Anke een over het hoofd gezien ei mét geld ontdekte, da's wel lastig te verklaren als mols...
precies, Anke kijkt toe en stuurt niet, terwijl haar groepje juist 2 van de 3 opdrachten volbrengt. En dan die 1000 euro oppikken. Er blijft weinig mols aan Anke plakken en veel kandidaats.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #358 Gepost op: 11-02-2023, 23:13:44 »
Bij de allereerste kist was Anke toch zeker wel degene die als eerste aanzette om een kist mee te nemen, voor zover dat in beeld kwam. Ze zegt: "Ben je zeker van je zaak.. Of je weet wie de mol is? Of je je test goed hebt gemaakt?" "Maar we zijn alledrie niet zeker van onze zaak." "Nee.. want we weten het gewoon niet. Toch?"

Dit is allemaal terwijl zij en Daniel en Soy nog overwegen wat te doen. En er nog geen besluit is genomen. Dus ze stuurt wel degelijk.

Pas als Soy de knoop lijkt door te hakken en zegt dat ze dan eentje meenemen, speelt ze ineens Good Cop en zegt: "Of we nemen niks mee." En als Daniel zegt dat ze sowieso een kist meenemen zegt ze opnieuw: "Hoezo eigenlijk?" Tsja, maar dan is het besluit al genomen, want Soy is het met Daniel eens.  En uiteindelijk: "Het maakt mij eigenlijk geen donder uit". Dat is allemaal binnen een tijdsbestek van een minuut of wat. Ze schiet alle kanten op. Komt manipulatief over.
Dit kan ook uitgelegd worden zoals marije het uitlegde in Moltalk: dat ze nog nadacht over de vraag. “Je pakt alleen een kist als je zeker bent” (wat achteraf ook precies de bedoeling was). Als ze dat al vermoedde dan was dus geen kist pakken de juiste strategie en was dat in lijn met constateren dat ze allen niet zeker waren.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #359 Gepost op: 11-02-2023, 23:21:29 »
Eens, maar het is ook de zoveelste "goede" daad die we haar zien verrichten. Waar we bij Jurre een overkill aan molsheid krijgen, krijgen we bij Anke een overkill aan kandidaat-die-helemaal-nooit-iets-fout-doet. Doet me een beetje denken aan de pijl van Annemarie, iemand anders schiet raak maar zij claimde hem. Als iemand erop wees  kan dat buiten beeld zijn gehouden. En wat Nick_Theunis zegt terwijl ik dit typ.

Klopt. We hebben al de nodige "goede daden" van Anke in beeld gehad. En het was ook de zoveelste keer dat de regie ons liet horen dat Anke echt heel erg onverdacht is door de andere kandidaten, die dat wederom uitspreken. Waarom zou een gewone deelnemer stelselmatig zo uit de wind gehouden worden?