Auteur Topic: [Kandidaat] Anke de Jong  (gelezen 31887 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #360 Gepost op: 11-02-2023, 23:22:32 »
Anke vindt het ei waar het geld in zit, waar. Stel dat ze dit niet had gedaan, dan hadden ze waarschijnlijk dat ene ei dat niet was afgeschoten gecheckt (net als de andere groep) en geconstrateerd dat het geld wel in een van die eieren moest zitten en het alsnog gevonden.

Goed punt. En nu kon ze de heldin spelen, terwijl ze feitelijk niets heeft gedaan om dat ei zelf omver te schieten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #361 Gepost op: 11-02-2023, 23:54:51 »
Ik moet nog eens terugkijken. Maar wie-verdenkt-wietechnisch zitten we met een probleem.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #362 Gepost op: 12-02-2023, 00:00:17 »
Ik moet nog eens terugkijken. Maar wie-verdenkt-wietechnisch zitten we met een probleem.

Dat denk ik ook. Ik denk toch dat Nabil er op Anke is uitgevlogen.
Anke zakte bij mij al iets verder weg, al heb ik bij haar ook verdachte dingen gezien. Maar voor een mol vond ik haar deze aflevering vrij passief overkomen; kan natuurlijk een kwestie van montage zijn, maar bij mij gaat er nu toch echt een streep door.

Kandidaat, wat mij betreft.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #363 Gepost op: 12-02-2023, 00:00:25 »
Nabil er uiteraard uitegegaan op Ranomi.

Mol Anke die Daniel redt die haar toch niet verdenkt.

Het ei telde sowieso, dus dan kan ze beter de held zijn.

Bij de gaten in de grond heeft zij het eindoordeel.

Het wordt strijden en de kansen op Anke als mol zijn veel kleiner. Maar we blijven gaan.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #364 Gepost op: 12-02-2023, 00:11:39 »
Nabil er uiteraard uitegegaan op Ranomi.

Mol Anke die Daniel redt die haar toch niet verdenkt.

Het ei telde sowieso, dus dan kan ze beter de held zijn.

Bij de gaten in de grond heeft zij het eindoordeel.

Het wordt strijden en de kansen op Anke als mol zijn veel kleiner. Maar we blijven gaan.
Nabil zat ook op Anke.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #365 Gepost op: 12-02-2023, 00:11:51 »
Volgens mij is Anke een hele slimme en oplettende kandidaat die goed aan het observeren is. Daardoor soms wat passief en dus een kandidaat die daardoor wat verdenkingen op zich haalt onder de kijkers. Maar deze laatste aflevering laat ze zich weer van een zeer kandidaatse kant zien ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #366 Gepost op: 12-02-2023, 00:14:00 »
Niet meer vol te houden deze tunnel. Ze doet niets wat het nog rechtvaardigt

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #367 Gepost op: 12-02-2023, 00:14:51 »
Nabil zat ook op Anke.

Dat is jouw mening en die respecteer ik.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #368 Gepost op: 12-02-2023, 00:23:09 »
Dat is jouw mening en die respecteer ik.
Hij zegt het toch echt in de aflevering ;). Hij kan nog wel gespreid hebben op Anke en Ranomi die hij beiden noemt. Maar dan nog is het merkwaardig omdat niemand Anke echt verdenkt en dit vaker is uitgesproken. Als hij ook maar gespreid heeft op Anke dan zou hij makkelijk door moeten zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #369 Gepost op: 12-02-2023, 00:27:33 »
Oei. Zo passief. M’n ene been moet uit deze tunnel. M’n andere staat in de Daniël-tunnel. Jurre is toch TE verdacht in beeld elke keer (al viel dat deze aflevering nou net weer een béétje mee)?!! Of ben ik nou gek?

Het moment dat Anke “thanks” zegt op het moment van “proost, op de mol!”… dat zou briljant zijn als ze wel de mol is. Maar ik kan het verstandelijk niet meer verkopen, al merk ik dat haar gevoelsmatig nog niet los kan laten…

Emotionele rollercoaster, dat WIDM  ::rofl:: ::rofl::
Laten we jabberen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #370 Gepost op: 12-02-2023, 00:35:48 »
Als hij ook maar gespreid heeft op Anke dan zou hij makkelijk door moeten zijn.


Inderdaad. De enige verklaring die dan nog mogelijk is, zou zijn dat verder iedereen volop Anke zit. Maar wie gelooft dat?    ::ohno::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #371 Gepost op: 12-02-2023, 09:22:01 »
Gaan we weer. Maar dit is verreweg de leukste tunnel om te lezen momenteel hoor. Alleen al daarom moet Anke de mol zijn. Hopelijk een paar kneiters van molacties van haar vanavond waardoor Jurre's gekluns naar de achtergrond wordt gedreven
Zeker de leukste ja  ::rofl:: ::ok::. Maar er gebeurde niks met dat penningmeesterschap dus voor mij is Anke de Wensmol. Vorige week nog 4000 euro uit de pot, nu geen grote opvolgende actie. Volgende week zou wel erg laat worden voor kneiters.
Anke kan dan niet meer de mol zijn, want Nabil is er deels op haar uitgevlogen.
Ja dat is waar. Dus nu hebben ze allemaal een kras door de naam.

In Moltalk had Rob nog wel een aardige opmerking. Als mol wil je lastige kandidaten die op je zitten wegspelen, dan wil je dus bij de 4 zitten om de kans 1:3 te maken. Even buiten Anke/Nabil, zou dat de kans groter maken dat Ranomi de mol is (aangezien ik Soy echt kans 0 acht). Ze zaten ook flink op Ranomi daar bij Moltalk.

Jurre weer heel vet op 1 bij de poll, tja het is al wat ik zei, of we hebben een heel verrassend seizoen, of we hebben een heel saai seizoen waarbij iedereen al vanaf het begin op de mol heeft gezeten. Vandaar dat Froukje een rood scherm kon krijgen. Dan klopt de wie-verdenkt-wie weer. Die moet toch ergens kloppen, hoe krom ook. Voor Ranomi is dat nog weer een heel stuk lastiger.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #372 Gepost op: 12-02-2023, 09:29:07 »
Het enige verdachte aan Anke deze aflevering vond ik haar praatje over 'ja ik was traag met de test dus toen moest ik in de enige auto waar nog plek was' alsof ze daarmee iets probeerde uit te leggen/verantwoorden wat misschien niet zo toevallig was als ze t deed klinken?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #373 Gepost op: 12-02-2023, 10:05:10 »
Dat vond ik niet mols. Als je zoals Rob zei bepaalde kandidaten een stoel wilt geven dan zorg je er juist voor dat je snel klaar bent met die test. Dan heb je nog invloed.

Weliswaar maakte ze een rare move nadat Soy al een stoel had door ook een stoel op te eisen, dat kan je als mols zien want de mol moet ook een stoel. Maar zoals hierboven ook gezegd kan een kandidaat van gedachten veranderen in al die uren in de auto.

Ik vond overigens die 1000 euro in dat ei niet kandidaats. Ze schoten er op 1 na alles af, dan ga je echt wel dubbel checken. Ze wisten alleen niet HOEVEEL geld ze hadden verdiend, wel DAT ze geld hadden verdiend. En inderdaad, dan draaien ze toch even dat ei om dat nog wel overeind staat?! Ze hadden echt niet 'jammer' gezegd en weggelopen. Van Daniel vond ik het ook niet mols, het zou een kansloze molactie zijn geweest.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #374 Gepost op: 12-02-2023, 14:26:26 »
Jurre weer heel vet op 1 bij de poll, tja het is al wat ik zei, of we hebben een heel verrassend seizoen, of we hebben een heel saai seizoen waarbij iedereen al vanaf het begin op de mol heeft gezeten. Vandaar dat Froukje een rood scherm kon krijgen. Dan klopt de wie-verdenkt-wie weer.
De kandidaten lijken helemaal niet allemaal op Jurre te zitten, alleen bij Daniël blijkt dat uit de laatste verdenkingen. Wat betreft de kijkers zit Nederland ook pas sinds afgelopen twee afleveringen op Jurre, dus je uitspraken zijn feitelijk onjuist. Of het een saai seizoen is laat ik verder aan jou, dat is een mening.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #375 Gepost op: 12-02-2023, 15:51:54 »
Hij zegt het toch echt in de aflevering ;). Hij kan nog wel gespreid hebben op Anke en Ranomi die hij beiden noemt. Maar dan nog is het merkwaardig omdat niemand Anke echt verdenkt en dit vaker is uitgesproken. Als hij ook maar gespreid heeft op Anke dan zou hij makkelijk door moeten zijn.

Wat te zien is in de aflevering komt niet overeen met wat hij zegt in het dagboek van de afvaller. Daarin zegt hij van Ranomi en Anke te zijn afgestapt door de exit van Annick, maar dat hij de laatste vijf vragen wel nog op een van die twee heeft ingevuld. Op wie van de twee is dan niet bekend.

Offline Frietei

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #376 Gepost op: 12-02-2023, 17:57:55 »
Anke zou zeker de mol kunnen zijn, maar ik zit dan wel al lang met één probleem: mbt het bellen vóór de eerste aflevering heb ik Evron horen zeggen (geloof bij Moltalk) dat hij heel erg zenuwachtig was omdat hij niet de fout wilde maken om tegen de verkeerde persoon te zeggen dat hij/zij de mol was. Maar Anke kwam als allereerste binnen/pakte al eerste de telefoon op en dan heb je dat probleem natuurlijk niet. Want dan zeg je het tegen de eerste en dan hoef je je er daarna niet meer druk om te maken. Dus vanuit deze theorie kán Anke eigenlijk niet de mol zijn...toch?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #377 Gepost op: 12-02-2023, 18:07:15 »
Daar heb ik ook aan gedacht. De beoogde mol als eerste naar binnen sturen en alvast het gesprek voeren, dan heeft deze ook nog even tijd de pokerface op te zetten voor het nepgesprek. De 1e aflevering heet "verbinding". Misschien daarom.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #378 Gepost op: 12-02-2023, 18:19:14 »
Anke zou zeker de mol kunnen zijn, maar ik zit dan wel al lang met één probleem: mbt het bellen vóór de eerste aflevering heb ik Evron horen zeggen (geloof bij Moltalk) dat hij heel erg zenuwachtig was omdat hij niet de fout wilde maken om tegen de verkeerde persoon te zeggen dat hij/zij de mol was. Maar Anke kwam als allereerste binnen/pakte al eerste de telefoon op en dan heb je dat probleem natuurlijk niet. Want dan zeg je het tegen de eerste en dan hoef je je er daarna niet meer druk om te maken. Dus vanuit deze theorie kán Anke eigenlijk niet de mol zijn...toch?

Oudmollen hebben wel vaker gelogen in Moltalk dus daar zou ik nu al teveel waarde aan hechten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #379 Gepost op: 12-02-2023, 18:37:35 »
Tja, ze worden natuurlijk betaald voor hun aanwezigheid bij MolTalk en het is goed voor hun bekendheid, dus de programmaredactie kan het precies laten zeggen wat ze willen, dus ook laten liegen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!