Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 50260 keer)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2023, 15:20:14 »
Daniel in de uitzending niet zo verdacht maar door de kandidaten des te meer. Productie heeft heel veel geknipt zodat het lijkt dat hij heel veel goeds deed maar eigenlijk heel veel heeft verkloot.

Ik voel een Daniël tunnel aankomen. :o

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2023, 15:50:43 »
Lijkt me niet handig als hij de mol is, nu al zoveel pijlen op je gericht. Daniel heeft hele goede eigenschappen, maar mist wmb een klein beetje empatisch vermogen een hele groep voor je te winnen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2023, 18:49:43 »
Daniël lijkt een beetje adhd. Hij is druk en beweeglijk. Grappig is dat hij vaak tegen anderen zegt rustig rustig. Het zou een dekmantel kunnen zijn, maar ik denk niet dat hij de mol is. Hij is zichzelf en zo druk en aanwezig dat lijkt me niet handig voor een mol ::).

Offline Tim891

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #23 Gepost op: 12-01-2023, 21:24:26 »
De rubberen eendjes zouden i.p.v. naar Ranomi ook naar Daniël kunnen verwijzen. Namelijk via  rubber duck debugging

De eendjes zouden door Daniël geplaatst kunnen zijn om de kandidaten te helpen met zijn ontmaskering.
De zoektocht naar de mol zou je namelijk ook kunnen zien als het debuggen van een een software probleem. Het zoeken naar de kink in de kabel...

Offline FardoNL

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #24 Gepost op: 12-01-2023, 23:31:37 »
Best wel een duidelijke hint naar Daniël in de eerste beelden van de leader..

Dat dacht ik eerst ook, maar ik ben er achter gekomen dat ze de originele arr in de leader hebben aangepast. Ik denk dat iemand anders de mol is. Ik zat de eerste aflevering wel vol op Daniel

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2023, 00:10:34 »
Misschien ver gezocht (ik zit overigens nog niet in deze tunnel, maar je weet niet hoe het loopt  ;) ), maar ik zat wel te denken: er is nu alleen digitaal geld blijkbaar ipv geldbriefjes. Misschien is dat een aanwijzing naar Daniël die thuis is in de digitale wereld?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #26 Gepost op: 14-01-2023, 17:42:42 »
Misschien ver gezocht (ik zit overigens nog niet in deze tunnel, maar je weet niet hoe het loopt  ;) ), maar ik zat wel te denken: er is nu alleen digitaal geld blijkbaar ipv geldbriefjes. Misschien is dat een aanwijzing naar Daniël die thuis is in de digitale wereld?

Ik zit wel in de tunnel (was vast nog niemand opgevallen  ::rofl::) en ik zie dat zeker ook zo. Sterker nog: Sarah die zich vanavond mag proberen terug in het spel te spelen in ruil voor geld uit de pot zie ik als link naar ransomware. Hackers proberen dan ook bitcoins (digitaal geld / losgeld) te krijgen in ruil voor opnieuw toegang.

Sowieso erg veel hack verwijzingen.

De roze achtergrondkleur van de foto van Daniël kun je op twee manieren overtuigend aan hem linken: hij hackte de Erasmusbrug en liet deze roze kleuren én hij is bekend met zijn boekje 'ik weet je wachtwoord' dat ook echt roze is.

De kistopdracht van zowel de bekendmaking van de kandidaten als in opdracht 1 kon je van binnenuit open maken met behulp van informatie die van buitenaf werd geleverd (gelekt / gedeeld), puzzels oplossen door vertaalsleutels / kennis van buiten te gebruiken.

Ik vind het echt sterke links naar Daniël. Te obvious? Wellicht. Maar bij WIDM zijn de officiële hints vaak heel obvious en makkelijk uit te leggen.

Zin in aflevering 2!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #27 Gepost op: 14-01-2023, 21:38:59 »
Ik zit wel in de tunnel (was vast nog niemand opgevallen  ::rofl::) en ik zie dat zeker ook zo. Sterker nog: Sarah die zich vanavond mag proberen terug in het spel te spelen in ruil voor geld uit de pot zie ik als link naar ransomware. Hackers proberen dan ook bitcoins (digitaal geld / losgeld) te krijgen in ruil voor opnieuw toegang.

Sowieso erg veel hack verwijzingen.

Hm, daar zit wel wat in.
 
Na afl. 2 is hij wel weer wat gestegen op mijn verdachtenlijst. Ik heb hem misschien wat te snel weggestreept. Weer iemand erbij om in de gaten te houden.  :D

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #28 Gepost op: 14-01-2023, 22:24:14 »
Natuurlijk is niets wat het lijkt en ben ik wellicht naïef, maar volgens mij was Daniël bij de muurschilderingenopdracht echt ter goeder trouw.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #29 Gepost op: 14-01-2023, 22:26:02 »
Natuurlijk is niets wat het lijkt en ben ik wellicht naïef, maar volgens mij was Daniël bij de muurschilderingenopdracht echt ter goeder trouw.
Zijn ergernis over het gedrag van Soy leek mij oprecht

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #30 Gepost op: 14-01-2023, 22:29:48 »
Zijn ergernis over het gedrag van Soy leek mij oprecht

Ja precies! Als hij dat als niet acteur zo kan acteren, dan moet hij volgens mij een carrière switch overwegen ☺️

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #31 Gepost op: 14-01-2023, 23:29:52 »
Leukerds hoor ::bravo::


Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2023, 01:12:02 »
Ik heb er geen stopwatch bijgepakt, maar Daniël krijgt in mijn beleving wel de meeste schermtijd, vooral ook in de biechten. Wellicht formuleert hij het allemaal heel puntig en maakt dat zijn biechts het meest bruikbaar, maar meestal houden ze de mol - zeker in het begin - wat meer uit de wind. En tijdens de foto-opdracht deed hij, zoals door enkelen al gememoreerd werd, verreweg het meest zijn best.
Woosie down?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #33 Gepost op: 15-01-2023, 01:27:22 »
Zijn ergernis over het gedrag van Soy leek mij oprecht
Eens, maar het zou ook opvallen als hij niet tegen dit overduidelijke molgedrag van Soy in was gegaan. Misschien moeten we Soy voortaan maar Sooy(tje) gaan noemen.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 01:29:35 door MartinJ »

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #34 Gepost op: 15-01-2023, 08:38:15 »
Natuurlijk is niets wat het lijkt en ben ik wellicht naïef, maar volgens mij was Daniël bij de muurschilderingenopdracht echt ter goeder trouw.

Er moest minimaal 1 goede foto worden ingestuurd om aan de rebusopdracht te kunnen beginnen. Dat kan pleiten voor toch een goed antwoord insturen.
Maar wellicht nog belangrijker: Daniël werd na de eerste opdrachten verdacht door de groep. Als mol wil je graag de aandacht van je af, in zo'n geval is een wit voetje halen en even extra de fanatieke kandidaatrol aannemen heel verstandig. Dat is wat ik hem hier heb zien doen. Als mol hoefde hij niet veel in deze opdracht, die liep vanzelf finaal in de soep. Ideaal als je de teleurgestelde fanatieke kandidaat wilt lijken.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #35 Gepost op: 15-01-2023, 11:21:07 »
Opvallend dat hij Anke bij zich roept op de kamer! Een bondje wordt meestal tussendoor gesloten, tijdens een opdracht als je even apart met iemand bent.
Ik denk dat Daniel heel fanatiek is en dat hij Anke verdenkt, en daar niemand bij wil hebben en haar daarom op zijn kamer roept. Maar jeetje wat kwam dat paternalistisch over. Zij voelde zich duidelijk ongemakkelijk.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #36 Gepost op: 15-01-2023, 13:02:38 »
Er is al een foute foto van man met duif ingestuurd. Daniel die dan alsnog de juiste foto instuurt. Dan kan je wat mij betreft toch echt de mol niet meer zijn. Want als mol had je na die 1e foute foto toch gewoon gedacht fijn, op naar de volgende.
Ik kan ook geen enkele reden hier verzinnen waarvoor deze actie te rechtvaardigen valt. Dus voor mij gewoon een anti mol actie dit.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #37 Gepost op: 15-01-2023, 13:06:55 »
Leukerds hoor ::bravo::


Wat een leuke foto! Een van beide moet toch wel de mol zijn denk ik nu.
Ik verdenk Anke het meest, maar Daniël komt toch wel steeds meer op de radar. We zien  niet alles van hem, is mijn indruk.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #38 Gepost op: 15-01-2023, 14:46:00 »
Opvallend dat hij Anke bij zich roept op de kamer! Een bondje wordt meestal tussendoor gesloten, tijdens een opdracht als je even apart met iemand bent.

Dat is al een tijdje niet meer zo volgens mij. Ik herinner me uit Australië/Bali, Argentinië en Thailand dat de cameraman van dienst ook buiten de opdrachten om vrij dicht op de huid van de kandidaten zat. Tegenwoordig zijn ze meer gefocust op de cinematografie, en moeten kandidaten kennelijk aangeven dat ze een bondjesgesprek willen voeren, zodat alles fraai in beeld kan worden gebracht. Daarom zijn die scènes over het algemeen zo ongemakkelijk en "geacteerd" - al viel dat in dit geval nogal mee.
Woosie down?

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2023, 20:09:41 »
De 14:01 tijd op de telefoon is onderwerp van gesprek onder molloten en wordt snel in verband gebracht met Nabil (14=N, 01=A). Plausibel.
Maar ik zie ook een link naar Daniël. De IBM 1401 is de eerste mainframe pc en daarmee de start van de automatisering. Zonder automatisering was zijn baan never nooit ontstaan.
Grappig detail: het is een hardwarefanaat (Ken Shirrif) gelukt om dat mainframe te programmeren in de oude 1401 programmeertaal om bitcoins te minen. Daar is alleen wel 'een beetje' geduld voor nodig  ::rofl::

En laatste aanvulling: dit mainframe verdween op 8 februari. Een datum die je ook ziet staan bovenaan de eerste aflevering van 'niet de mol' (Met dank aan Mollenjager op Instagram, die in reactie op mijn 1401 theorie die 8 februari signaleerde).

« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 20:13:51 door DanielleHaarman »