Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 50294 keer)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #80 Gepost op: 26-01-2023, 22:30:46 »
Eens met de aanwijzingen.  ::ok::
Ik kan dan niet zeggen dat ik hem al vanaf afl. 1 verdenk. Sterker nog: ik had hem weggestreept.  ;D Maar hij is bij mij toch weer in beeld gekomen na de foto-opdracht (al leek hij toen wel zijn best te doen) en het feit dat het geld digitaal is geworden (ook een aanwijzing?).
Het zit me vooral niet lekker dat iedereen Daniël ziet als fanatieke kandidaat, terwijl van de rest genoeg verdachts te zien is. Zoiets hebben we in 2018 ook gehad, denk ik dan.  ;)
En dan 3.3. Heel verdacht dat hij het kistje van Nabil/Sander wilde openmaken; ik blijf erbij dat dit toch de kaart moet zijn met de cruciale aanwijzing over de jokers. Als mol wil je dat die kaart wordt gevonden, lijkt mij.

Digitaal geld is zeker een aanwijzing. En het zich kunnen terugkopen door Sarah leek verdacht veel op ransomware /losgeld moeten betalen.

Ik vind het een heel leuk seizoen en ben erg benieuwd naar de rest!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #81 Gepost op: 27-01-2023, 00:26:38 »
Omdat we steeds meer in een digitale wereld leven is het logisch dat we hiervan in WIDM ook sporen zien. Ik zie niet waarom Daniel daarom de Mol zou moeten zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #82 Gepost op: 27-01-2023, 12:08:10 »
Ik lees hier geen argumenten al zijn onmolse acties in zo goed als elke opdracht weerleggen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #83 Gepost op: 27-01-2023, 21:01:47 »
Omdat we steeds meer in een digitale wereld leven is het logisch dat we hiervan in WIDM ook sporen zien. Ik zie niet waarom Daniel daarom de Mol zou moeten zijn.

Soms is in WIDM wel een aanwijzing te vinden via het molgeld. En in dat opzicht vind ik het best opvallend dat het dit jaar voor het eerst digitaal geld is.
Ben het eens dat dit niet dé reden moet zijn dat Daniël de mol is, maar opvallend is het wel.
Ik vind vooral zijn gedrag in 3.3 onlogisch, het lijkt mij daarom voorbarig om hem af te strepen als mol. Vandaar dat ik nu maar even hier blijf.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #84 Gepost op: 28-01-2023, 10:17:14 »
Soms is in WIDM wel een aanwijzing te vinden via het molgeld. En in dat opzicht vind ik het best opvallend dat het dit jaar voor het eerst digitaal geld is.
Ben het eens dat dit niet dé reden moet zijn dat Daniël de mol is, maar opvallend is het wel.
Ik vind vooral zijn gedrag in 3.3 onlogisch, het lijkt mij daarom voorbarig om hem af te strepen als mol. Vandaar dat ik nu maar even hier blijf.  ::jaja::

Hij gedroeg zich bij 3.3 als een fanatieke kandidaat door direct mee te gaan toen hij merkte dat 'schip' geraden ging worden. Hij zorgde ervoor dat het kistje gevonden werd met het joker aanbod en in dat geval geen geld in de pot) en stimuleerde de keuze voor jokers en het daarover liegen. Sander is al exit, dus nog maar 1 ander die die weet. Wat zal er een verwarring ontstaan in de groep als er tzt ontdekt wordt dat er geld mist. Verdeel en heers... Hij heeft de controle, hij weet hoe het zit. Als kandidaat wil je heel graag door naar de volgende ronde, dus is kiezen voor een joker niet verdacht. Ik vond dit juist bij uitstek molgedrag of op z'n minst verdacht gedrag. Briljante actie!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #85 Gepost op: 28-01-2023, 11:52:38 »
Hij gedroeg zich bij 3.3 als een fanatieke kandidaat door direct mee te gaan toen hij merkte dat 'schip' geraden ging worden. Hij zorgde ervoor dat het kistje gevonden werd met het joker aanbod en in dat geval geen geld in de pot) en stimuleerde de keuze voor jokers en het daarover liegen.

Ja precies.  ::ok::
Ik vind dat dus ook verdacht. Zeker in combinatie met het feit dat hij ons door de makers wordt gevoerd als 'fanatieke kandidaat'; dat is voor mij een rode vlag. Vorig jaar ging dat ook een beetje zo, vond ik.
Ik houd er nog wel rekening mee dat de mol toch iemand anders is, hoewel ik wel het meest in deze tunnel sta. Nu maar hopen dat Daniël erin blijft vanavond.  ;) En ik ga goed opletten natuurlijk.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #86 Gepost op: 28-01-2023, 13:57:33 »
Ja precies.  ::ok::
Zeker in combinatie met het feit dat hij ons door de makers wordt gevoerd als 'fanatieke kandidaat'; dat is voor mij een rode vlag.
Een fanatieke kandidaat hoef je niet te "voeren" als fanatieke kandidaat. Die zou je juist moeten "voeren" als mogelijke Mol.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #87 Gepost op: 28-01-2023, 18:34:32 »
Een fanatieke kandidaat hoef je niet te "voeren" als fanatieke kandidaat. Die zou je juist moeten "voeren" als mogelijke Mol.

En dan bedoel je dus dat hij verdacht is toch? Of begrijp ik je verkeerd?
Als hij niet de mol is dan zou hij indd wel een verdachte edit krijgen ipv hem alleen laten zien als fanatieke kandidaat.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #88 Gepost op: 28-01-2023, 18:35:57 »
Daniël is vanaf afl. 1 de leidinggevende in de groep. Superkandidaat. Heel nadrukkelijk in beeld. Bij elkaar blijven, rustig aandoen, veel geld (helpen) verdienen, af en toe boos worden, bv op Soy bij de muurschilderingen, enz. Het lijkt wel of hij steeds overal op het juiste moment aanwezig is.Voor mij teveel van het goede. Voor de MOL, als hij het niet zelf is, vrijwel onmogelijk om te mollen. Waarom is Daniël niet een nieuw type ( maar wel een a typische) MOL?
Heb sterk het gevoel dat wij nog met een onverwachte twist te maken gaan krijgen.
Ben reuze benieuwd naar vanavond! ::jaja:: ::jaja::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #89 Gepost op: 28-01-2023, 20:08:19 »
Ik heb dat vaker met super fanatieke kandidaten gedacht, bijv nathan rutjes (en nog een sporter, naam kwijt).
Dus ik wil niet weer in zo’n tunnel duiken van de mega eerlijke en fanatieke mol. Het kan bijna niet.. maar zou wel
Super zijn.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #90 Gepost op: 28-01-2023, 21:47:09 »
Denk dat Daniel rood had.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #91 Gepost op: 28-01-2023, 21:50:46 »
Kiezen voor in t vliegtuig stappen is jezelf buiten spel zetten. Echt niet de mol.
Logisch dat de mol bij de badeend zat

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #92 Gepost op: 28-01-2023, 22:09:49 »
Kiezen voor in t vliegtuig stappen is jezelf buiten spel zetten. Echt niet de mol.
Logisch dat de mol bij de badeend zat
Je zou als mol natuurlijk nog de piloot kunnen instrueren om te hoog te vliegen, of gewoon niet in de buurt. Maar goed, dat leek niet het geval te zijn.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #93 Gepost op: 28-01-2023, 22:34:46 »
Daniel is de Mol of de winnaar. Hij zit op Jurre. Als hij een rood scherm had, weet hij dat hij helemaal fout zat.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #94 Gepost op: 28-01-2023, 22:38:29 »
Je zou als mol natuurlijk nog de piloot kunnen instrueren om te hoog te vliegen, of gewoon niet in de buurt. Maar goed, dat leek niet het geval te zijn.

Het kostte de groep behoorlijk wat tijd en moeite om het telefoonnummer te lezen. Het vliegtuig vloog best hoog volgens de groep en het moment van bellen bleek uiteindelijk ook laat genoeg. De mol heeft wel eens vaker zo'n spectaculair deel van het spel mogen doen. Ik vond het juist heel erg opvallend dat de persoon die altijd als eerste klaarstaat, nu graag even rustig koffie wilde drinken. Kan natuurlijk dat hij zo slim is om zich te realiseren dat er vast een toffe opdracht aankomt, maar ik denk dat hier toch een bewuste keuze werd gemaakt.

En daarbij: was het Annick gelukt om vijf mensen te overtuigen een vraagteken niet te openen? Zo'n vraagteken is zeer interessant. Ik had het nog moeten zien.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #95 Gepost op: 28-01-2023, 22:41:20 »
Als Daniël rood had, dan ben ik benieuwd in hoeverre zijn bondje -zij heeft hem dan ook nog een gered - meedeelt in de extra vergaarde kennis. Misschien rekende Anke daar wel op en gaf ze hem daarom een hoog bedrag. Onwaarschijnlijk allemaal, maar je weet nooit.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #96 Gepost op: 28-01-2023, 22:41:53 »
En daarbij: was het Annick gelukt om vijf mensen te overtuigen een vraagteken niet te openen? Zo'n vraagteken is zeer interessant. Ik had het nog moeten zien.

Misschien als ze het daadwerkelijk gezegd had, in plaats van eerst de tijd vol te praten met onzin  ::rofl:: Met mensen als Annick heb je geen mol nodig!

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #97 Gepost op: 28-01-2023, 22:49:32 »
 ::rofl:: ::rofl::
Misschien als ze het daadwerkelijk gezegd had, in plaats van eerst de tijd vol te praten met onzin  ::rofl:: Met mensen als Annick heb je geen mol nodig!
::rofl:: ::rofl::

Precies dat :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #98 Gepost op: 28-01-2023, 23:59:24 »
1.Als Daniël de MOL is zou hij toch de coördinaten niet hebben gevonden? Dan geen vliegtuig, geen tel.nr. en geen geld want die envelop wordt toch wel opengemaakt.

2.Als Daniël de MOL is weet hij dat er een vliegtochtje aankomt. Hij wil die kans niet ontlopen, dus vindt hij de coördinaten. Hij hoeft zich niet druk te maken over het tel.nr. want ook al lezen ze dat, de envelop wordt toch wel opengemaakt.

Ergo: zoek het maar uit! ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #99 Gepost op: 29-01-2023, 01:58:02 »
De positie van "thuisblijven" was sowieso de minder goede molpositie en Daniël wou daar expliciet graag inzitten. Dus dat lijkt mij een streepje tegen Daniël als mol.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human