Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 63076 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #140 Gepost op: 30-01-2023, 21:24:29 »
Mooie hint. Hoewel "weglopen" ook zou kunnen slaan op een kandidaat die uit het doolhof wegliep en dus niet gepakt werd.

Kan maar die vind ik toch net te makkelijk. Mijn ervaring is dat de hints wat onopvallend zijn en niet direct aan een opdracht linken. Vaak meer iets tussendoor, een beeld, iets in een gesprek, een woordspeling. Vaak zie ik het ook pas bij terugkijken (meerdere malen haha).

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #141 Gepost op: 31-01-2023, 13:29:02 »
Kan maar die vind ik toch net te makkelijk. Mijn ervaring is dat de hints wat onopvallend zijn en niet direct aan een opdracht linken. Vaak meer iets tussendoor, een beeld, iets in een gesprek, een woordspeling. Vaak zie ik het ook pas bij terugkijken (meerdere malen haha).
Aan de andere kant is het te makkelijk om de hint steeds buiten de opdrachten te zoeken. Het kan deze week een gecombineerde hint zijn: uit het doolhof weglopen en op de weg lopen.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #142 Gepost op: 31-01-2023, 17:05:13 »
3 verdachte punten:

Op de voorground in het voor stukje
Op de voorgrond op de cast foto na de leader
Keek als eerste na boven.

Ik begreep eerst ook niet waarom Nabil het geld niet mee nam en Jurre het mee nam, maar kwam er door Mol talk achter dat dat dus niet de uitgang was. Leuk gespeeld dus met ingang/uitgang, meer er over in de Soy thread.

Voor de komende aflevering twijvel wel beetje of  ik Jurre na huis stuur of weer als verliezer of als 2e verliezer. Maar ik denk dat ik weer voor Verliezer ga.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #143 Gepost op: 2-02-2023, 07:14:34 »
Kan maar die vind ik toch net te makkelijk. Mijn ervaring is dat de hints wat onopvallend zijn en niet direct aan een opdracht linken. Vaak meer iets tussendoor, een beeld, iets in een gesprek, een woordspeling. Vaak zie ik het ook pas bij terugkijken (meerdere malen haha).
Bij nader inzien: weglopen zou ook kunnen slaan op Nabil en Soy die na de kofferopdracht bij de groep weglopen.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #144 Gepost op: 2-02-2023, 11:48:57 »
Deze had ik ook al in het hints-topic gezet.

Weglopen zou ook kunnen slaan op (rond 34:45 in de video van aflevering 4):

Jurre loopt letterlijk weg (naar de eend) uit het overleg met de anderen over of er moeten worden stilgestaan om het telefoonnummer op het vliegtuig te kunnen lezen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #145 Gepost op: 2-02-2023, 19:35:23 »
Sinds Sander eruit is zit ik op Jurre. Maar 1 ding zit me niet lekker.

Hij komt als eerste met de oplossing Schip in opdracht 3 van aflevering 3. Dat kan wel, want er konden jokers verdiend worden waardoor het geld niet verdiend werd. Dit was echter wel een risico, want toen Jurre met de oplossing kwam, was nog niet bekend dat het briefje was gevonden waarop stond dat je jokers kon krijgen ipv geld. Als Sander en Nabil niet later alsnog met het briefje waren gekomen, was er gewoon geld verdiend. Ook dit kan een gokje zijn van de mol. Maar ik zou dan toch als mol zelf het ijs vinden waar de sleutel in zit voor het bakje met het briefje "jokers ipv geld".

Wat ik vervolgens nog gekker vind is dat Jurre niet met de eer gaat strijken. Hij is zelf degene die zegt dat Daniel de puzzel heeft opgelost. Als mol wil je juist wel de eer pakken en kandidaats overkomen.

Voor de rest vind ik Jurre zeer mols, veel molserdan de rest. Alleen Nabil zou nog een andere mogelijkheid zijn imo. Maar kan iemand bovenstaande mols draaien?

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #146 Gepost op: 2-02-2023, 20:53:35 »
Dat kan je mols draaien door er vanuit te gaan dat het briefje niet gevonden hoeft te worden, om het aanbod van de jokers te krijgen. Dat weten we niet zeker, toch? Misschien was dat aanbod toch gekomen, en was dat briefje er in de hoop op een team wat dan stiekem zou gaan sturen, of om een interessante discussie op gang te brengen.

Als Jurre - in theorie als mol - dit als enige al wist, kan hij als degene die de oplossing aandraagt eisen dat zijn groepje naar Rik mag. Want zij hadden het antwoord gevonden, dus eerlijk. Dan bij Rik één grote verrassing.

Ik twijfel tussen Nabil en Jurre, dus dit is slechts één theorie  ::tandpastasmiley:: Maar mischien helpt het in deze tunnel
« Laatst bewerkt op: 2-02-2023, 20:56:40 door Buffy2ndSlayer »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #147 Gepost op: 2-02-2023, 21:16:03 »
Een aflevering later, bij de koffertjeseliminatie, komt het jokers pakken al uit. Dan gaan kandidaten vast nog eens na wiens naam het meest met die actie verbonden was. In dit geval dus niet zo'n gek idee om iemand anders met de eer te laten strijken.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #148 Gepost op: 2-02-2023, 22:00:59 »
Een aflevering later, bij de koffertjeseliminatie, komt het jokers pakken al uit. Dan gaan kandidaten vast nog eens na wiens naam het meest met die actie verbonden was. In dit geval dus niet zo'n gek idee om iemand anders met de eer te laten strijken.
Maar dat is toch wat anders, degene die de oplossing heeft gegeven is niet degene die jokers boven geld heeft verkozen?

Ik snap niet waarom je als mol zo'n grote kans om zeer kandidaats te lijken voorbij laat gaan en zelfs zelf bovendien die eer aan een ander geeft.

En vervolgens, begin aflevering 4, in de terugblik naar aflevering kiest ook de regie er nog eens voor om zo te knippen dat het echt lijkt alsof Daniel met de oplossing kwam. Ook de regie laat deze kans dan dus bewust schieten.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #149 Gepost op: 2-02-2023, 22:48:58 »
Maar dat is toch wat anders, degene die de oplossing heeft gegeven is niet degene die jokers boven geld heeft verkozen?

Ik snap niet waarom je als mol zo'n grote kans om zeer kandidaats te lijken voorbij laat gaan en zelfs zelf bovendien die eer aan een ander geeft.

En vervolgens, begin aflevering 4, in de terugblik naar aflevering kiest ook de regie er nog eens voor om zo te knippen dat het echt lijkt alsof Daniel met de oplossing kwam. Ook de regie laat deze kans dan dus bewust schieten.

Dit zit me niet lekker Theovv, er zijn toch wel wat signalen die wat vragen oproepen. Tegelijk heb ik dat bij alle kandidaten, er is geen 1 kandidaat die ik niet soms kandidaats en soms mols vindt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #150 Gepost op: 2-02-2023, 23:04:33 »
Ik had de indruk dat Jurre op het schip naar een ander dek wilde lopen maar Daniel liep nogal dwingend naar boven. Het kan zijn dat Jurre wel zelf het ijs wilde vinden dat naar het briefje met de jokers leidde.

Het was ook Daniël die een voorzet naar het codewoord gaf door te zeggen dat het misschien met het schip te maken had. Jurre kwam overigens niet meteen met de oplossing maar liet de anderen nog wat pogingen doen. Dat hij vervolgens een ander met de eer laat strijken past helemaal in de strategie van anderen de schuld geven.  Hij laat de keuze voor jokers ook over aan Daniel zowel op weg naar Rik als eenmaal bij Rik.

Maar ik moet zeggen dat de rol van Daniel op het schip ook mols is.....

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #151 Gepost op: 2-02-2023, 23:13:29 »
Dit zit me niet lekker Theovv, er zijn toch wel wat signalen die wat vragen oproepen. Tegelijk heb ik dat bij alle kandidaten, er is geen 1 kandidaat die ik niet soms kandidaats en soms mols vindt.
Klopt, dat heb ik ook. Elke kandidaat heeft wel molse en kandidaatse acties. Jurre blijft voor mij veruit het meest verdacht en minst kandidaat.

Ik had de indruk dat Jurre op het schip naar een ander dek wilde lopen maar Daniel liep nogal dwingend naar boven. Het kan zijn dat Jurre wel zelf het ijs wilde vinden dat naar het briefje met de jokers leidde.

Het was ook Daniël die een voorzet naar het codewoord gaf door te zeggen dat het misschien met het schip te maken had. Jurre kwam overigens niet meteen met de oplossing maar liet de anderen nog wat pogingen doen. Dat hij vervolgens een ander met de eer laat strijken past helemaal in de strategie van anderen de schuld geven.  Hij laat de keuze voor jokers ook over aan Daniel zowel op weg naar Rik als eenmaal bij Rik.

Maar ik moet zeggen dat de rol van Daniel op het schip ook mols is.....
Ik vind anderen de schuld geven niet lijken op anderen de eer geven, tegenovergesteld juist. Als mol wil je toch kandidaats lijken, dus schuld bij anderen, eer bij jezelf?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #152 Gepost op: 3-02-2023, 09:04:17 »
Wanneer geeft Jurre dan de eer aan Daniel?

Als ze nog met z'n drieën zijn zegt Daniel: zou het iets met het schip te maken hebben" en Jurre zegt dan "Ja dat denk ik".

Als het codewoord gezegd wordt  door Jurre zijn ze met zijn vijven maar als de hele groep is bij elkaar is wijst Soy naar Daniel en zegt dat Daniel het gevonden heeft. Als Anke vervolgens vraagt " Oké wie gaat het zeggen roept de hele groep Daniel, Daniel. Nabil voorop. Prima toch voor een mol om in de luwte te blijven? Het is hierdoor iig wel gelukt dat hun groepje naar Rik mag.

Jurre laat de keuze geld of jokers wel over aan Daniel.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2023, 09:25:01 door Marimol »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #153 Gepost op: 3-02-2023, 10:36:43 »
Dat kan je mols draaien door er vanuit te gaan dat het briefje niet gevonden hoeft te worden, om het aanbod van de jokers te krijgen. Dat weten we niet zeker, toch? Misschien was dat aanbod toch gekomen, en was dat briefje er in de hoop op een team wat dan stiekem zou gaan sturen, of om een interessante discussie op gang te brengen.

Uitsluitsel hierover staat vast op het briefje zelf, maar ik kan net niet lezen wat er nou precies op staat. Als het mee moest, is het onmols van Jurre en Daniel om nog zonder briefje aan te sturen op de juiste oplossing. En mols van Nabil (en Sander) om dat aan hen te geven. Maar als het niet mee hoefde, maakt het inderdaad niet uit.

Bij de keuze bij Rik zit een knip: Daniel met briefje, en Daniel met handen in de zakken. Heeft Rik er naar gevraagd en is het aan hem overhandigd? Of zit het in de jaszak van Daniel? Als Daniel staat te springen haalt hij zijn handen uit zijn zakken, maar zie ik nog steeds geen glimp van het briefje. Kan erop wijzen dat het toch is overhandigd aan Rik, en dat het mee moest.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #154 Gepost op: 3-02-2023, 11:35:15 »
Daniel vindt het prima als de groep hem verdenkt. Jurre probeert de verdenking van hem af te schuiven. Dat laatste is iets waar je een mol aan herkent.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #155 Gepost op: 3-02-2023, 11:40:10 »
Volgens mij is dit allemaal niet zo moeilijk. De functie van dat briefje is om te kijken of degenen die dit vinden het geheimhouden of niet. Het was ook niet voor niets dat maar één team het codewoord aan Rik mocht gaan vertellen en dat ze zelf moesten bepalen welke team. Als mijn team het briefje had gevonden had ik voorgesteld om hier niets van te zeggen en ik zou mijn team beschikbaar stellen om naar Rik te gaan. Om maar eens een understatement te gebruiken. Bij Rik had ik dan gekozen voor de jokers wat natuurlijk iedereen doet.
Op het moment dat ze besloten hebben wie er naar Rik gaat is het eigenlijk klaar. Het team krijgt hoe dan ook de keuze tussen geld en jokers. Waarom? Omdat er geen enkele reden is om het niet te doen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #156 Gepost op: 3-02-2023, 12:27:18 »
Er is wel eens een mol de mist ingegaan omdat het team per se niet voor jokers wilden gaan. Dus de mol wil wel in dat groepje zitten dat naar Rik gaat. Als je dan ook nog degene bent die het woord heeft geraden, komt de aandacht wel erg op jou te liggen en dat wil de mol liever niet. Dus hij geeft alleen de aanzet tot het juiste woord, een ander maakt het af. Daniel heeft al gezegd dat veel mensen hem verdenken, en daar heeft hij blijkbaar geen moeite mee. Ondertussen zit hij op de goede mol.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2023, 12:33:11 door Run »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #157 Gepost op: 3-02-2023, 13:10:00 »
Klopt, Daniel zit op het juiste spoor.
Is veruit de slimste kandidaat van de groep.

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #158 Gepost op: 3-02-2023, 13:51:00 »
Ik zit momenteel op Daniël, maar Jurre heb ik nog niet weggestreept. Wat mij totaal niet lekker zit:

Als Jurre de Mol is, dan zouden ze zijn knipoog op het schip toch allang weggeknipt hebben?

Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #159 Gepost op: 3-02-2023, 14:25:11 »
Ik zit momenteel op Daniël, maar Jurre heb ik nog niet weggestreept. Wat mij totaal niet lekker zit:

Als Jurre de Mol is, dan zouden ze zijn knipoog op het schip toch allang weggeknipt hebben?

Nee, ik heb ook een blik van Everon in de camera gezien die hem verraadde.
Maar 1 knipoog maakt nog geen mol, het zijn ook de molsposities van Jurre, het voortdurend naar andere wijzen en een heleboel meer gedragingen die hem voor mij verdacht maken.