Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 64688 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #160 Gepost op: 3-02-2023, 14:57:34 »
Wanneer geeft Jurre dan de eer aan Daniel?

Als ze nog met z'n drieën zijn zegt Daniel: zou het iets met het schip te maken hebben" en Jurre zegt dan "Ja dat denk ik".

Als het codewoord gezegd wordt  door Jurre zijn ze met zijn vijven maar als de hele groep is bij elkaar is wijst Soy naar Daniel en zegt dat Daniel het gevonden heeft. Als Anke vervolgens vraagt " Oké wie gaat het zeggen roept de hele groep Daniel, Daniel. Nabil voorop. Prima toch voor een mol om in de luwte te blijven? Het is hierdoor iig wel gelukt dat hun groepje naar Rik mag.

Jurre laat de keuze geld of jokers wel over aan Daniel.

Als ze met zn allen bij elkaar komen in de gang van het schip is het Jurre die zegt dat Daniel degene is die de puzzel heeft opgelost. Niet Soy. Soy wijst wel, en herhaalt Jurre, maar Jurre zegt het eerst, en niet dat hij het zelf bedacht heeft.

In de montage van de terugblik op de opdracht begint het beeld pas nadat Jurre "schip" heeft geroepen en lijkt het alsof Daniel de oplossing als eerste vindt.


Ik zit momenteel op Daniël, maar Jurre heb ik nog niet weggestreept. Wat mij totaal niet lekker zit:

Als Jurre de Mol is, dan zouden ze zijn knipoog op het schip toch allang weggeknipt hebben?
Bij mol Rob lieten ze in de montage een briefje met straatnamen waardoor iedereen duidelijk kon lezen dat hij de verkeerde namen doorgaf in de porto. Ik ben ook altijd geneigd om te denken dat je op basis van zoiets een mol kan wegstrepen, maar als het slechts een enkele keer is kan het blijkbaar alsnog de mol zijn, blijkt uit het verleden
« Laatst bewerkt op: 3-02-2023, 15:01:26 door Theovv »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #161 Gepost op: 3-02-2023, 15:51:14 »
Ik heb het even teruggekeken. Jurre en Soy wijzen nagenoeg tegelijkertijd. Het is inderdaad Jurres stem die zegt dat Daniel het bedacht heeft.

Maar waarom zou de mol hier zelf de eer willen hebben? Een mol gaat wel eens met de eer strijken maar ik vind dat hier niet belangrijk. Helemaal niet omdat bij de kofferopdracht uit komt dat ze gedrieën gelogen hebben. Dan kan je in eerste instantie wel kandidaats lijken maar val je alsnog door de mand. Ranomi vroeg ook door nadat Anke het bommetje gedropt had.

Wat Molest zegt dus.

 
Een aflevering later, bij de koffertjeseliminatie, komt het jokers pakken al uit. Dan gaan kandidaten vast nog eens na wiens naam het meest met die actie verbonden was. In dit geval dus niet zo'n gek idee om iemand anders met de eer te laten strijken.


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #162 Gepost op: 3-02-2023, 17:18:22 »
Ik heb het even teruggekeken. Jurre en Soy wijzen nagenoeg tegelijkertijd. Het is inderdaad Jurres stem die zegt dat Daniel het bedacht heeft.

Maar waarom zou de mol hier zelf de eer willen hebben? Een mol gaat wel eens met de eer strijken maar ik vind dat hier niet belangrijk. Helemaal niet omdat bij de kofferopdracht uit komt dat ze gedrieën gelogen hebben. Dan kan je in eerste instantie wel kandidaats lijken maar val je alsnog door de mand. Ranomi vroeg ook door nadat Anke het bommetje gedropt had.

Wat Molest zegt dus.
De eer pakken van de oplossing en liegen over jokers pakken heeft niks met elkaar te maken. Dat zijn twee verschillende dingen. Als een mol mee gaat helpen aan het behalen van een opdracht zal hij logischerwijs de eer willen voor zijn aandeel, zodat hij minder verdacht wordt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #163 Gepost op: 3-02-2023, 18:28:29 »
De eer pakken van de oplossing en liegen over jokers pakken heeft niks met elkaar te maken. Dat zijn twee verschillende dingen. Als een mol mee gaat helpen aan het behalen van een opdracht zal hij logischerwijs de eer willen voor zijn aandeel, zodat hij minder verdacht wordt.

Voor mij is dat dus niet zo logisch (in deze opdracht)  zoals ik al beschreef, ik vind het niet zo'n punt dat Jurre zich hier "de eer" niet  heeft toegeëigend ;)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #164 Gepost op: 3-02-2023, 19:01:20 »
Voor mij is dat dus niet zo logisch (in deze opdracht)  zoals ik al beschreef, ik vind het niet zo'n punt dat Jurre zich hier "de eer" niet  heeft toegeëigend ;)
Ik ben op zoek naar argumenten waarom hij het als mol toch niet doet. Ik kan er geen bedenken. Maar het blijft wel mijn hoofdverdachte, omdat voor geen enkele kandidaat een perfect molprofiel bestaat met alle gedragingen en het bij Jurre het beste past. Maar logica heb ik er nog niet in kunnen ontdekken en ook hier nog niet gelezen.

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #165 Gepost op: 3-02-2023, 19:13:51 »
Omdat het op voorkennis kan wijzen zeker?
Jurre probeert van zoveel mogelijk molacties een groepsproces te maken zodat hij zich steeds daarachter kan verstoppen.
De aanzet was nodig, de rest vond de rest en dat vindt hij prima zolang er finaal maar geld uit de pot gaat.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #166 Gepost op: 3-02-2023, 23:34:35 »
Ik ben op zoek naar argumenten waarom hij het als mol toch niet doet. Ik kan er geen bedenken. Maar het blijft wel mijn hoofdverdachte, omdat voor geen enkele kandidaat een perfect molprofiel bestaat met alle gedragingen en het bij Jurre het beste past. Maar logica heb ik er nog niet in kunnen ontdekken en ook hier nog niet gelezen.

Misschien is het gewoon zo simpel dat je niet gaat zeggen ‘hè das niet eerlijk want ik had het bedacht en niet Daniël’. Dat zou gek zijn toch?
En uiteindelijk kan het ook zo gevoeld hebben omdat ze nog aan het twijfelen over het woord schip door het woord ‘peren’. Als Daniël ineens schipperen roept, weet iedereen zeker dat het klopt. Hierdoor heeft hij het dan opgelost?
Ik zou het ook laten gaan want uiteindelijk heeft Jurre laten zien dat hij hard heeft meegedacht. Jurre is ook degene die direct soy en Daniël naar voren duwt als geopperd wordt dat Daniëls groepje naar Rik mag.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #167 Gepost op: 4-02-2023, 12:46:15 »
Vond het verdacht dat Jurre bij het doolhof zei dat hij (bijvoorbeeld) als derde kon gaan. Dit net nadat Nabil had gezegd dat hij zijn geld naar de ingang terug zou brengen. Dan was dit bedrag sowieso verloren als Jurre na hem ging. Wat zou anders de reden zijn om als derde te willen?  En inderdaad redt Jurre het niet. Toeval of een molactie?


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #168 Gepost op: 4-02-2023, 13:35:07 »
Ik ben op zoek naar argumenten waarom hij het als mol toch niet doet. Ik kan er geen bedenken. Maar het blijft wel mijn hoofdverdachte, omdat voor geen enkele kandidaat een perfect molprofiel bestaat met alle gedragingen en het bij Jurre het beste past. Maar logica heb ik er nog niet in kunnen ontdekken en ook hier nog niet gelezen.

Het leuke is dat we verschillend tegen bepaalde gedragingen aankijken. Ik denk dat Jurre snel zal afvallen. Het lijkt mij dat er een verschil is te zien tussen Jurre "puur" en Jurre "kandidaat/MOL"
In mijn ogen is hij snel zenuwachtig en bedenkt dan dat hij een rol moet spelen. De overgang van het één naar het ander is toch wel duidelijk. De manier waarop hij steeds bevestiging zoekt, speciaal bij Soy, zegt iets over onzekerheid, gebrek aan bluf. Ik heb het gevoel dat Soy hem gebruikt. Jurre kijkt ook veel naar Soy, ook met het kistje, zal ik de envelop openmaken? Soy zegt "Doe maar" en geeft later aan dat dat met ieders instemming was. Zo zijn er meer voorbeelden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #169 Gepost op: 4-02-2023, 21:32:08 »
M O L! Staat op zijn voorhoofd

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #170 Gepost op: 4-02-2023, 21:33:15 »
Ik ben om hoor.
Wat een perfecte, gewaagde sabotage in dat spookhuis!
Ranomi weggespeeld, voor de groep het geld weigeren en Anke overtuigen voor de joker te kiezen.

Ik vind jurre een hele leuke mol!

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #171 Gepost op: 4-02-2023, 21:36:42 »
Ik ben ook om. Wat een meester molstreek in dat spookhuis van Jurre. ::bravo::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #172 Gepost op: 4-02-2023, 21:38:36 »
Pfoe, Jurre is nu zo mols dat het bijna te perfect is.

0 goede kerkgangers doorgeven, veel in de portofoon tetteren

1 van de 2 die morse ontcijferen en dus kistje Ranomi wegspeelt

Voor joker kiezen ipv geld en Anke daar ook nog toe aanzetten.

Oja, en weer iedereen de schuld geven.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2023, 21:40:51 door Theovv »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #173 Gepost op: 4-02-2023, 21:42:19 »
En toch: bijna elke keer als het zó duidelijk is, klopt er iets niet.

(Maar ik zou wel gek wezen als ik nu van Mol zou switchen. ::rofl::)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #174 Gepost op: 4-02-2023, 21:43:06 »
En Jurre sorteerde al prima voor op jokers in zijn onderonsje met Soy.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #175 Gepost op: 4-02-2023, 21:43:54 »
Ja, ik zat ook te denken: misschien moet ik maar weer terug switchen naar Jurre. Maar het ligt er voor mijn gevoel ook te dik bovenop.  ::rofl:: Ik wacht eerst maar af wat de toekomst brengt denk ik.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #176 Gepost op: 4-02-2023, 21:44:02 »
Absoluut de Mol.  ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #177 Gepost op: 4-02-2023, 21:48:17 »
Het woord mol staat op zijn voorhoofd geschreven. Jurre doet vrijwel alles fout en doet dit out in the open. Maar hij doet ook geen enkele poging zijn acties te verbergen, wat mij weer doet twijfelen. Ik denk dat Jurre, superfan als hij is, de Nadja Hupscher methode uitoefent,alles saboteren zodat hij veel verdacht wordt en hij daarmee meer kans heeft om door te gaan (zelf wetende dat hij de mol niet is).

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #178 Gepost op: 4-02-2023, 21:55:28 »
Het staat nu inderdaad wel heel groot op zijn voorhoofd geschreven. Maar hij is al vanaf het begin mijn mol dus ik switch niet meer.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #179 Gepost op: 4-02-2023, 21:58:05 »
Na jaralenlang al het nep-mollen was het natuurlijk te verwachten dat een Mol er een keer voor zou kiezen om openlijk voluit te gaan mollen onder het motto 'ze geloven het dan toch niet en ik heb de grootste lol'.   
 ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!