Auteur Topic: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad  (gelezen 18311 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #20 Gepost op: 16-01-2023, 01:34:27 »
Verbaas mij erover dat er zo weinig over Nabil te vertellen is. Valt hij zoooo weinig op? Dat doet de MOL ook niet graag, toch?
Denk niet dat hij de MOL is, een super loyale, aardige kandidaat.

Je hoeft niet zo te schreeuwen, we zitten vlakbij onze schermen. :-X
Woosie down?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #21 Gepost op: 16-01-2023, 12:50:48 »
 ::bravo:: ::bravo::
Je hoeft niet zo te schreeuwen, we zitten vlakbij onze schermen. :-X

  ::rofl:: ::rofl::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #22 Gepost op: 16-01-2023, 12:55:12 »
Ik heb hem eigenlijk afgeschreven sinds die opmerking van: 'Wég met die ananas!' Het is maar een klein dingetje, maar een mol beheerst zich altijd, denk ik.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #23 Gepost op: 16-01-2023, 23:59:35 »
Afgezien van wat er hier over Nabil is gezegd, valt er best nog wel wat over hem te zeggen.

Theater: Nabil geeft foute antwoorden Bad Romance en Beatles. Bad Beat is een pokerterm. Nabil was kampioen human beatbox en zat in een box. Als mol is hij stout, haalt geld uit de pot. Nabil gaf ook de toon aan, de 4e toon was de bes (b met mol, b is het molteken).
Vandaar trouwens dat Nabil uit zijn slof schoot, de ananas moest weg want de 4e toon bes was een citroen en geen ananas. De ananas stond trouwens al aan de kant voor hem op tafel dus onduidelijk tegen wie hij uit de slof schoot. Tegen niemand dus, hij wilde de link naar de citroen.

Bij de props liggen voor de olifantenfoto het reclamebord en de slagtanden al klaar als Nabil zegt dat er iets mist, zonder het woord postbus te gebruiken, dat laat hij invullen door anderen. De slagtanden worden niet meegenomen op de foto. Hier kan titel Propvol naar verwijzen, met de postbus erbij is het te vol geworden.
In de biecht zegt hij met nadruk de jaren 10 en postbax. Dennis Bax zingt het WK 2010 lied Para papa Zuid-Afrika. In de leader na Nabil zie je parapenters.

Beïnvloeding
Nabil stuurt Ranomi in de kist om snel in te vullen zodat de kist op slot blijft. Nabil heeft volgens mij Soy het idee gegeven om zich af te laten schieten. Nabil hint naar kistje 3 en iedereen gaat met hem mee. Vindt speelgoedfolders lekker ruiken, alsof ze daar speciale inkt voor nodig hebben, maar mag later wel op speelgoed tekeergaan.

Alles wat Nabil zegt met enige nadruk is te linken aan iets wat hij nodig heeft om mij een verband te laten zien (ja, tunnel). Out of the box denken, hmm, geel hesje, box is geel. Bewegen hand naar mond in groepsfoto, en hint naar monopoliemannetje met snorbeweging. Postbax verkeerd uitspreken en hint naar jaren 10. Ook is denk de L van ‘levert’ bij de rebus te linken aan de O in zijn hand en de M in beeld bij de uitleg van Rick. Bij het maken van de foto heeft Nabil de O al opgeborgen, maar even later heeft hij de O al weer in de hand met iets eronder, zal toch niet een uitgescheurde M en L zijn? Bij de props heb ik hem niet veel zien doen, dus tijd zat om te scheuren. Ik ben benieuwd of hij Soy en Annick bij de fabriek uitgekozen heeft vanwege de kleur van hun helmen. Geel, blauw en wit maakt ook weer groen.

Verborgen hints klokken
Klokken. Aflevering 1 exact 12:00 bij gele en groene krat. Nabil zit bij de voorstelling op stoel 12.  Aflevering 2 exact 3 uur als Nabil kist 3 voorstelt.

De kandidaten stellen zich aan je voor:
Nabil zegt: teleurgesteld als ik het niet ben (Mol of iemand die gevaar niet ziet aankomen?). Ook een kleine hapering en verspreking (ik ga me een sukkel noemen als ik gewoon bevriend bent .. bevriend ben met de mol). Na opdracht 1 opgenomen, want Nabil heeft al een idee wie de mol is. Bij de executie is hij dat al weer vergeten en kiest hij iedereen van wie hij het niet verwacht.

1 VERBINDING mol in middelpunt
1.1 Wie wordt de mol? ‘Zojuist heb ik het stokje overgedragen aan de nieuwe mol’, Nabil was laatste. Stond bij standbeeld van Delville WOOD (stokje)
1.2 gulden middenweg Nabil in het midden (gele hesje + blauwe logo maakt groene logo)
1.3 toonaangevend Nabil gaf toon aan, de 4e toon is de bes (b met mol, b is het molteken).
2 KUNSTGREEP mol pakt attributen
2.1 Stalen zenuwen. Door lopen en jezelf af laten schieten
2.2 Propvol. Bij de foto van olifanten vond Nabil dat er nog wat bij moest, maar hij is te vol



Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #24 Gepost op: 20-01-2023, 15:43:09 »
Vooralsnog mijn mol. Dit omdat hij volgens mij als laatste aan de beurt was bij het telefoongesprek met Everon. Toen iedereen geweest was zei Everon iets van 'zojuist is de mol gekozen', wat mogelijk verwijst naar degene die hij het laatst sprak, Nabil dus.

Offline Lunagirl82

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dont dream your life, live your dream
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #25 Gepost op: 20-01-2023, 15:59:29 »
De ananas stond trouwens al aan de kant voor hem op tafel dus onduidelijk tegen wie hij uit de slof schoot. Tegen niemand dus, hij wilde de link naar de citroen.

Ik ga stuk, hij wilde link doen tegen de citroen..... maar ben het met je eens hoor is ook mijn nummer 1 mol

« Laatst bewerkt op: 20-01-2023, 16:37:40 door Heinz, Reden: citaat hersteld »
The strength of a family, like the strength of an army, lies in its loyalty to each other.

Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #26 Gepost op: 20-01-2023, 18:09:09 »
al begin ik hem wel iets minder te verdenken omdat waarschijnlijk bijvoorbeeld met die 14:01 hint het schijnt dus bij ons 1 uur vroeger te zijn dus dan is het MA. Dat zou dus kunnen slaan op Annick of Anke

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #27 Gepost op: 21-01-2023, 13:02:28 »
Nabil komt met het idee van de dubbele brancards. Waarom doe je dat als je een kandidaat bent?
Je weet dan toch dat één groep geen kogeltjes kan gaan maken? Ergo niet meehelpen geld verdienen.
Als MOl zou het wel een goede zet zijn.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #28 Gepost op: 21-01-2023, 23:34:22 »
Dat kistje dat hij voorbij liep was wel erg opvallend. We hebben dit een mol zo vaak zien doen. Klassieke actie.
Hij is mijn nr 2 daardoor.
Het is mij niet duidelijk of daar dat briefje over die jokers in zat, daarvoor was alles te chaotisch.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #29 Gepost op: 21-01-2023, 23:43:08 »
Dan zag ik minstens nog 1 kandidaat die er voorbij liep, en ze kunnen niet allebei de mol zijn. We hebben dit kandidaten al wel vaker zien doen. Je snapt het niet, maar het gebeurt  ;D Volgens mij was het briefje over de jokers toen al gevonden. En de mol heeft er baat bij dat alle woorden gevonden worden want dat maakt het makkelijker het sleutelwoord te vinden voor geld of jokers. De enige taak die de mol heeft is zorgen dat er fanatieke jokerjagers bij Rik aankomen, en geen goudeerlijke ouwe dibbesen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #30 Gepost op: 21-01-2023, 23:46:33 »
Dan zag ik minstens nog 1 kandidaat die er voorbij liep, en ze kunnen niet allebei de mol zijn. We hebben dit kandidaten al wel vaker zien doen. Je snapt het niet, maar het gebeurt
Maar dat niet alleen, toen Sander zijn kant op kwam, zei Nabil: 'kijk vooral achter je' zodat Sander niet in de richting van het kistje keek. Als hij het is, acteert hij leuk bij de eliminaties.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #31 Gepost op: 22-01-2023, 01:18:19 »
Dat kistje dat hij voorbij liep was wel erg opvallend. We hebben dit een mol zo vaak zien doen. Klassieke actie.
Hij is mijn nr 2 daardoor.
Het is mij niet duidelijk of daar dat briefje over die jokers in zat, daarvoor was alles te chaotisch.

Dat opzichtig missen van die kist maakt hem voor mij juist minder verdacht. Te hoog Bentota-gehalte. Dat hij vooruit ging op de quad vond ik dan verdachter, zoals Soy ook opmerkte.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #32 Gepost op: 22-01-2023, 01:21:07 »
Dat hij vooruit ging op de quad vond ik dan verdachter, zoals Soy ook opmerkte.
En niet alleen dat, het was Nabil die opperde de groep met de quads te splitten. Want als ze splitten heb je chaos, die kloktijden. Als iedereen relatief bij elkaar blijft, krijg je een opdracht zoals we die gezien hebben met max bedrag als resultaat.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2023, 01:23:01 door MollenvangR »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #33 Gepost op: 22-01-2023, 14:20:44 »
Opdracht 1 is mislukt. Nabil heeft wel geprobeerd weg te rijden, maar de tafel had slechts 2 knoppen. Weinig geld voor het risico dat je neemt. Was hij de weg kwijt? Probeert nog wel te gebaren om verderop te kijken als er nog 7 minuten op de klok staat en gaat aan het einde erg makkelijk met Ranomi mee om verder te zoeken
Opdracht 2 kan je voorbereiden, dan je partner het antwoord laten kiezen om het te laten lijken op samenwerking. Erg slecht geacteerd bij ‘molafspraak’. Eerst bang dat het woord al dan niet goed is, waarom zou je daar bang voor zijn? En dan zijn hele snelle uitleg, ‘ja, mol is blind, ah’.
Opdracht 3 Nabil weet waar het briefje zit (ondergronds, Lower engine room) en kan zorgen dat het 3e kistje niet gevonden wordt. Tijdens de biecht zit Nabil in de stuurhut, om aan te geven dat hij aan het roer staat? Als hij het kistje ziet stuurt hij Sander de andere kant uit.
Belangrijk om voor de brief te gaan, die moet openbaar worden als het woord geraden is. Er is altijd kans dat je een team met betrouwbare personen hebt die de brief houdt en voor het geld gaat.
Bij het voorstel van Sander om het briefje openbaar te maken lijkt het alsof er eerder over is gesproken. Nabil heeft hier kunnen sturen, net als bij Soy in de fabriek over het laten afschieten.

Offline Lunagirl82

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dont dream your life, live your dream
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #34 Gepost op: 22-01-2023, 14:38:58 »
Zo'n kistje over het hoofd zien gaat makkelijker dan je denkt. Je wilt snel en gehaast als mol weet je waarschijnlijk waar hij staat dus dan is het idd een actie maar denk dat je daar weinig over kun zeggen!

De quad opdracht vond ik hem wel een stuk verdachten idd willen opsplitsen en daardoor de opdracht een stuk chaotischer maken dan hoe ze hem nu gespeeld hebben. Ook is het dan makkelijker om een actie te maken als mol want je hebt minder ogen op je gericht...

Nabil blijft nog steeds mijn nummer 1
The strength of a family, like the strength of an army, lies in its loyalty to each other.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #35 Gepost op: 22-01-2023, 17:53:11 »
En dat Nabil niet tegen de move van Ouwe Dibbes in ging door aan de groep mee te geven dat er jokers te verdienen waren maakt hem verdachter dan opzichtig ala Rik/Chris voorbij de boei met enveloppe te lopen bij dat kistje.

Laat maar wat grijpgrage kandidaten naar Rik sturen om de 2k van een makkelijk codewoord niet te verzilveren. Er is geen fysiek geld dus voor nu is er niks aan de hand. Zodra het uitkomt ligt de focus op Soy, Jurre en Daniel. En niemand die meer denkt aan Nabil.

Ook met de gekozen woorden zat Nabil in de buurt. Mee eens dat de mol alvast wat woorden kan bedenken die in de buurt liggen van het echte woord. Plus op de quad wel de groep willen opsplitsen, toch proberen de groep nogmaals te laten zoeken met risico dat de tijd op was. Nabil heeft in alledrie de opdrachten tenminste nog iets geprobeerd.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #36 Gepost op: 22-01-2023, 18:23:26 »
Maar dat opzichtig voor bij dat kistje te lopen had toch helemaal geen zin voor een mol.
Er waren 9 opties om het codewoord te raden. Dat codewoord was sowieso geraden.
2000 euro in de pot.

Het briefje met de optie voor jokers moest gevonden worden om nog een twist aan de opdracht te geven. Omdat  de enveloppe uit het 2e kistje niet meteen geopend werd is niet helemaal duidelijk uit welk kistje dit kwam maar dat makt niet uit.

Het voorbij lopen aan het kistje vind onmols.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #37 Gepost op: 22-01-2023, 19:08:55 »
Ik denk niet dat de mol specifiek weet waar in de ruimte een kistje zich bevindt. Daarom vind ik het voorbijlopen van het kistje niet mols en niet onmols.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #38 Gepost op: 22-01-2023, 20:43:42 »
Opdracht 1 is mislukt. Nabil heeft wel geprobeerd weg te rijden, maar de tafel had slechts 2 knoppen. Weinig geld voor het risico dat je neemt. Was hij de weg kwijt? Probeert nog wel te gebaren om verderop te kijken als er nog 7 minuten op de klok staat en gaat aan het einde erg makkelijk met Ranomi mee om verder te zoeken

En daarna gaat ie weer makkelijk mee met Daniël die zegt dat als ze nog een keer drukken het geld weg is (terwijl ook Anke en Soy gillen dat ze niet door moeten gaan). Nabil waait hier wel lekker met alle winden mee. (Maar er stond ook veel wind.)

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #39 Gepost op: 22-01-2023, 21:23:09 »
Franklin Brown, songtekst (Nabil in de auto):

'k was stomverbaasd toen je me belde
na zo'n lange tijd
m'n hart sloeg plotseling heel even over