Auteur Topic: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo  (gelezen 24694 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Gepost op: 21-12-2022, 17:35:23 »
Ranomi


Praat mee over het doen en laten van Ranomi Kromowidjojo
Lees hier de bio van Raomi en een paar opvallende quotes van haar uit het programma.

« Laatst bewerkt op: 21-12-2022, 18:10:16 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #1 Gepost op: 31-12-2022, 15:54:30 »
Ranomi is de enige die we niet duidelijk 'ja' horen zeggen op de vraag of ze de Mol wil zijn. Je zou verwachten dat als iedereen de Mol wil zijn, dat Rik dat dan ook graag aan iedereen vertelt. Vorig jaar werd dat ook breed uitgemeten. Als het nu in het midden wordt gehouden of iedereen de Mol wilde zijn of niet, dan ga ik er van uit dat Ranomi als enige 'nee' heeft geantwoord. Om de spannende opening in aflevering 1 te kunnen uitvoeren was het dan van belang om dat te verdoezelen. Als Rik in aflevering 1 toch aangeeft dat iedereen de Mol wil zijn, dan verschijnt Ranomi terug op mijn radar.
...óf niet!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #2 Gepost op: 31-12-2022, 16:47:07 »
Bij de bekendmaking zat er naast de Badeendjeshint (zo obvious dat het een anti-hint naar Ranomi lijkt en ik het daarom juist verdacht vind) nog een mogelijke hint naar haar in: de stippen op de kisten hebben de kleuren van de 5 Olympische ringen. /via youtuber Siem

Natuurlijk kun je er ook 5 van de 6 kleuren van de Zuid-Afrikaanse vlag in zien, maar dan had ik eerder een witte ondergrond verwacht ...dat je alle kleuren meepakt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #3 Gepost op: 3-01-2023, 15:05:10 »
ls Rik in aflevering 1 toch aangeeft dat iedereen de Mol wil zijn, dan verschijnt Ranomi terug op mijn radar.
Ik heb ditzelfde voorbehoud. Over verschillende seizoenen gezien is er altijd wel iemand die de mol niet wil zijn. Zeker sporters. Ranomi maakt wel een hele grote kans dat zij zo iemand is die gewoon nee zei. De rest zei inderdaad volmondig ja tot JA.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2023, 14:15:59 »
Ranomi is de enige die we niet duidelijk 'ja' horen zeggen op de vraag of ze de Mol wil zijn. Je zou verwachten dat als iedereen de Mol wil zijn, dat Rik dat dan ook graag aan iedereen vertelt. Vorig jaar werd dat ook breed uitgemeten. Als het nu in het midden wordt gehouden of iedereen de Mol wilde zijn of niet, dan ga ik er van uit dat Ranomi als enige 'nee' heeft geantwoord.

Het lijkt erop dat Ranomi niet volmondig ‘ja’ heeft gezegd. Echter, als Ranomi keihard ‘nee’ had geantwoord, had een productiemedewerker toch niet hoeven te zeggen dat Ranomi nog telefonisch te horen krijgt of ze de Mol is en had ze vervolgens ook niet geantwoord dat ze die beslissing spannend vindt? Misschien heeft ze het uiteindelijke besluit aan de makers overgelaten o.i.d.?

Edit: maar Sarah mocht qua keuze niet in het midden blijven van de productiemedewerker. Ik loop vast in mijn redenatie. Zou Ranomi dan toch ‘ja’ hebben geantwoord?  ???
« Laatst bewerkt op: 7-01-2023, 16:15:15 door Molzkovicz »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2023, 17:49:43 »
Het lijkt erop dat Ranomi niet volmondig ‘ja’ heeft gezegd. Echter, als Ranomi keihard ‘nee’ had geantwoord, had een productiemedewerker toch niet hoeven te zeggen dat Ranomi nog telefonisch te horen krijgt of ze de Mol is en had ze vervolgens ook niet geantwoord dat ze die beslissing spannend vindt? Misschien heeft ze het uiteindelijke besluit aan de makers overgelaten o.i.d.?

Edit: maar Sarah mocht qua keuze niet in het midden blijven van de productiemedewerker. Ik loop vast in mijn redenatie. Zou Ranomi dan toch ‘ja’ hebben geantwoord?  ???

Stel dat er een kandidaat "nee" zou hebben gezegd op die vraag, en ze zouden diegene ook niet vertellen dat ie gebeld gaat worden en hij wordt dan ook daadwerkelijk niet gebeld, dan weet iedereen dat diegene niet de mol is. Dus dan zullen ze het toch zoveel mogelijk framen alsof diegene wel de mol is. Maar als dat echt niet lukt, of teveel mensen zeggen nee, dan hadden ze er denk ik gewoon voor gekozen om niet (alle) molicitaties te laten zien.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2023, 18:21:28 »
Bedoel je dat de opmerking van het opbellen en de dubbele reactie van Ranomi dat ze ’t spannend vindt een toneelstukje zijn (en ze dus niet de Mol wil zijn, maar doet alsof om de productie te helpen)?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2023, 18:31:30 »
Bedoel je dat de opmerking van het opbellen en de dubbele reactie van Ranomi dat ze ’t spannend vindt een toneelstukje zijn (en ze dus niet de Mol wil zijn, maar doet alsof om de productie te helpen)?
Als ze niet de mol wil zijn, moet de regie toch voor de kijker de indruk blijven wekken dat ze dat wel wil zijn, door andere stukjes uit het interview te knippen (waar een goede mol aan zou moeten voldoen). Uiteraard moeten ze dan ook tegen haar het verhaal over het telefoontje ophouden en haar straks in de aflevering echt gebeld laten worden. Zit dus vooral bij de regie, maar Ranomi zal ook wel mee willen spelen straks met de andere kandidaten erbij, want als kandidaat wil je de andere kandidaten te slim af zij en misschien zelfs wel een beetje verdacht overkomen. Kortom, we kunnen er nog niks mee dat ze niet overtuigend ja (en misschien wel nee) heeft gezegd.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2023, 18:38:34 »
Bedoel je dat de opmerking van het opbellen en de dubbele reactie van Ranomi dat ze ’t spannend vindt een toneelstukje zijn (en ze dus niet de Mol wil zijn, maar doet alsof om de productie te helpen)?
Ze zullen wel gezegd hebben "maar dan kan je toch nog de mol worden".  Part of the game. Misschien zeggen ze allemaal wel NEEN. Dan moet er toch een doorgedrukt worden. Ik vind dit niet zo'n groot punt. Geen toneelstukjes nodig.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #9 Gepost op: 8-01-2023, 11:18:59 »
Het Gouden midden deed me wel aan haar zwemcarričre denken. De banen in het midden hebben ook die kleur.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline foxhunter

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #10 Gepost op: 8-01-2023, 13:10:06 »
Ranomi baalt van de ruimte tussen haar tenen. Deze badeend had natuurlijk liever zwemvliezen gehad.  ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #11 Gepost op: 9-01-2023, 18:42:27 »
Ranomi is weinig in beeld.
En ze heeft het niet makkelijk. Eerst met Nabil in de box, Nabil molt opzichtig, op zich hoeft ze dan niet veel te doen. Maar Nabil is onberekenbaar, hij doet gekke dingen.
Bij toonaangevend in een opdracht met Daniël. Die is niet te stoppen. Lastige positie.
Ze zit op een lijn met Froukje en Anke, die ook allebei voorzichtig zouden beginnen.
Als sporter zou ze indien de mol moeten wennen aan het feit dat je niet alles moet willen winnen, maar partij moet geven. Dat is bij Nabil gelukt, bij Daniël niet. Dan moet je gaan saboteren in de andere kamer bij toonaangevend, maar daarvoor is het nog wat vroeg.
Momenteel alleen verdacht omdat ze niet zo opvalt en dat vind ik een beetje vreemd.
Kwam niet uit de box op de gulden middenweg en dat was voor die lokatie handig, want het was de eindbestemming.
Ik zie nog veel ongemak en onwennigheid bij Ranomi. Waar ben ik in bezeild geraakt? Maar ze kent het programma goed. Dan maar iedere aflevering een olympische finale zwemmen. Die uitdaging had ze nodig.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #12 Gepost op: 9-01-2023, 22:54:38 »
Double bluff?

- badeendjes bij de bekendmaking

- Avrobode met Ranomi op de cover en in grote letters: "Ranomi Kromowidjojo. Is de zwemkampioene de Mol?" (Het ging om een mini interview met Ranomi en Froukje. Niks over Froukje op de cover.)

- Hila Noorzai en Marije Knevel zeiden in Op1 dat Ranomi hun Mol was. Ze noemden vreemd genoeg geen andere namen, behalve Hila haar wensmol (Sander).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #13 Gepost op: 9-01-2023, 22:59:42 »
Ranomi pakt letterlijk een badeendje vast om het meteen weer terug te zetten. Gaat badeend als thema op haar slaan dit jaar ( de badeend kwam al terug in het molboekje en aan de sleutel die de ex mol deelnemers in Nederland bij hadden ) .


Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #14 Gepost op: 10-01-2023, 00:00:49 »
Ik vond Ranomi verdacht weinig in beeld in aflevering 1. Kan er nog geen chocola van maken maar dat is wel vaker dankzij bewuste afzwakking in de montage.
Ze is niet mijn topverdachte (die zitten bij de zangers)  maar de gebruikte kleuren bijneem kisten (Olympische ringen), badeend en weinig in beeld zorgen ervoor dat ik haar zeker in de gaten ga houden.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #15 Gepost op: 10-01-2023, 09:35:21 »
In het Molboekje geeft Ranomi aan dat mensen haar (als Mol) niet zo snel zullen verdenken. En zegt dat ze niet mega opvalt in een groep, omdat ze kalm en gefocust is.

In haar voorstelfilmpje (aflevering 1) zegt ze dat ze een beetje onnozel kan doen. Af en toe een foutje maakt, dingen laat slingeren, vergeetachtig is.  "Dus misschien kom ik verdacht over, dat zou heel goed kunnen."

Wat ze in het Molboekje zegt (na het seizoen dus) lijkt niet per se te matchen met de verdenkingen bij de 1e test. Annick en Nabil lijken haar zelfs als eerste te noemen in hun rijtje verdachten.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #16 Gepost op: 10-01-2023, 11:06:23 »
Verbinding maken tussen de cirkels op de boxen in de Olympische (ringen) kleuren… is toch wel een hele sterke verwijzing naar Ranomi.
Maar ik krijg het mol-gevoel (nog) niet bij haar.
Laten we jabberen.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #17 Gepost op: 12-01-2023, 17:47:27 »
Hey “stokje overgeven” van Everton… in de uitzending, voorstukjes, hier en daar genoemd ook in berichten… deed me ook denken aan het estafettezwemmen van Ranomi. Maar mss is dit meer iets voor het nutteloze hints topic  ::rofl::
Laten we jabberen.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #18 Gepost op: 12-01-2023, 18:59:49 »
Hey “stokje overgeven” van Everton… in de uitzending, voorstukjes, hier en daar genoemd ook in berichten… deed me ook denken aan het estafettezwemmen van Ranomi. Maar mss is dit meer iets voor het nutteloze hints topic  ::rofl::

Ik vind het zo gek nog niet
 ::)
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #19 Gepost op: 16-01-2023, 13:11:29 »
Uit het extra beeldmateriaal blijkt dat ze nogal argwanend is als ze in het andere busje wordt geroepen. Dat is begrijpelijk maar een mol zou dat niet zo laten blijken.
Dus een streep door Ranomi.