Auteur Topic: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo  (gelezen 25156 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #60 Gepost op: 4-02-2023, 23:46:49 »
Excuus, waar ik eerder Naomi zei, bedoelde ik Ranomi. Stop!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #61 Gepost op: 5-02-2023, 00:01:35 »
Naomi had bij de laatste opdracht met dank aan de Mol weer alle tijd om alles goed te observeren. Uitgeschakeld door de Mol voor het spel, maar wel aan tafel.
Lijkt er bijna op dat de Mol haar de overwinning echt wel gunt.
Ranomi is zeker van haar mol en zal altijd voor het geld gaan, daarom moest ze misschien uitgeschakeld worden?
Ik vond het opvallend dat zowel Ranomi als Daniel het schrijven van de woorden aan Jurre overlieten. Dat wijst erop dat ze niet Jurre verdacht. Daniel verdenkt hem wel maar bij hem zal het taktiek zijn, hij wil Ranomi niet wijzer maken door Jurre openlijk niet te vertrouwen. Ranomi was heel verbaasd dat haar karakter niet klopte. Waarschijnlijk zit haar mol bij het andere team.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 00:06:45 door Run »

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #62 Gepost op: 5-02-2023, 00:04:09 »
Waarom kwam Ranomi er in de aflevering van Moltalk zo bekaaid vanaf? Er hoefde immers maar 1 vraag beantwoord te worden. Waar is het mis gegaan zodat Ranomi als enige zonder kistje kwam te zitten. Ze had de tranen in de ogen staan. NIETS hierover.... Ik weet dat ze er niet alles tot achter de komma uit willen leggen, maar dit is toch ook weer het andere uiterste. Als je toch niets wil vertellen, dan kan je toch beter stoppen met het programma. En nodig in ieder geval gasten uit die meer dan deze aflevering hebben gezien. Sanne wist immers niet waarover ze het had.

Denk alsnog dat Ranomi ver kan komen in het spel, ondanks het (weer) missen van een joker.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #63 Gepost op: 5-02-2023, 00:11:35 »
Het was hartstikke grappig, Sanne was hilarisch! Vorige keer was het echt nep.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #64 Gepost op: 5-02-2023, 16:33:48 »
Ranomi = De Mol

Zette in de kerk zon beetje op een paar ijkpunten na (1e en laatste kerkganger), de kerkgangers fout.

In het spookhuis was Ranomi een tijdje niet bereikbaar, we hoorden een mannenstem (Daniël de beheerder of Nabil) . Bij de school knipperde de lamp verkeerd, dan heeft ze met de aansturing geklooid samen met die Daniël, of er waren twee lampen en heeft ze Daniël en Jurre voor de verkeerde gezet. Ranomi is weggeweest, onder het mom can zoeken naar een andere locatie en ze was onbereikbaar.
Ranomi was klein. Een mol is klein. Aan tafel had ze niks te zoeken. Wat moet een mol met een joker. Haar geld was weg.
Die tranen waren nep, ze was niet van slag, ze huilde van plezier.

Na de kerk brengt ze de test ter sprake en dat ze Soy en Nabil moeten voorliegen om een voorsprong te hebben bij de test. Ze happen alledrie. Dit was de aankondiging dat de laatste vijf vragen van de test volgende week op het briefgeld staan.

De hint en aanwijziging dit jaar is spectaculair. Gewoon het badeendje dat her en der verstopt was moest kandidaten een hint op Ranomi geven. Vorige week Nabil de biecht over de badeend, dat is natuurlijk Ranomi, maar hij geloofde er niet in, net zoals wij, dat zag ik deze aflevering weer terug bij Nabil.


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #65 Gepost op: 5-02-2023, 16:39:58 »
Wel een mega saaie mol dan  :)
En ze kan dan wel erg goed acteren voor een zwemster.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #66 Gepost op: 5-02-2023, 19:21:32 »
Saai?  ::niet-ok::
Als we met zijn allen hier niet naar Ranomi kijken, gaan we haar molschap niet zien.  ::rofl::
Herbekijk de aflevering maar eens in de overtuiging dat Ranomi de mol is.  ::vergroot::
Dan zie je meteen dat Jurre heel kandidaats is en Anke zonder de vragen op het molgeld te vinden maakt grote kans de volgende afvaller te worden.
En ook met de wetenschap dat er vragen op het molgeld staan, Ranomi tipt dit fijntjes aan.
En ze heeft de beste pokerface, heb ik ook gestemd in de enquête.
Ik heb haar niet kunnen strepen op basis van gedrag en reacties, de rest wel.
Van Jurre is ook bekend dat hij bang is voor spookhuizen, dat hoeft hij niet te spelen.
Het hele spel ging om jokers. Dat is kandidatenwerk. Ranomi kent haar beperkingen als mol, ze moet zich niet teveel in dat geweld mengen en dat hebben de makers ook gezien. Jurre als mol is vast spectaculairder maar wel heeel opzichtig.
Ik geef toe dat er veel van afl. 10 verwacht wordt, wat we nog niet gezien hebben.


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #67 Gepost op: 5-02-2023, 19:29:51 »
Ranomi als Mol vind ik wel een interessante gedachte.


Waar tipt ze dit aan?


En ook met de wetenschap dat er vragen op het molgeld staan, Ranomi tipt dit fijntjes aan.


Wat zegt ze dan precies?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #68 Gepost op: 5-02-2023, 19:39:12 »
Ik ben er van overtuigd dat Ranomi door haar oplettendheid nu al een heel goed idee heeft wie de mol is. Maar zelf de mol? Nee, dat geloof ik niet.
Ze kiest nooit zelf een positie, gaat mee met goede ideeën van anderen, observeert alles, ook bij het spookhuis. En die ene keer dat ze dan eens een portofoon in haar handen krijgt laat ze die afpakken door Soy.

@Foxhunter
Dat je door eliminatie iedereen die nog in het spel zit kan afstrepen om een of andere reden, geloof ik best. Ik zit ook met dat dilemma, kan van iedereen wel iets zeggen waardoor ze de mol waarschijnlijk niet zijn.
Maar Ranomi is het volgens mij toch echt, echt niet.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #69 Gepost op: 5-02-2023, 21:13:19 »
Saai?  ::niet-ok::
Als we met zijn allen hier niet naar Ranomi kijken, gaan we haar molschap niet zien.  ::rofl::
Herbekijk de aflevering maar eens in de overtuiging dat Ranomi de mol is.  ::vergroot::
Dan zie je meteen dat Jurre heel kandidaats is en Anke zonder de vragen op het molgeld te vinden maakt grote kans de volgende afvaller te worden.
En ook met de wetenschap dat er vragen op het molgeld staan, Ranomi tipt dit fijntjes aan.
En ze heeft de beste pokerface, heb ik ook gestemd in de enquête.
Ik heb haar niet kunnen strepen op basis van gedrag en reacties, de rest wel.
Van Jurre is ook bekend dat hij bang is voor spookhuizen, dat hoeft hij niet te spelen.
Het hele spel ging om jokers. Dat is kandidatenwerk. Ranomi kent haar beperkingen als mol, ze moet zich niet teveel in dat geweld mengen en dat hebben de makers ook gezien. Jurre als mol is vast spectaculairder maar wel heeel opzichtig.
Ik geef toe dat er veel van afl. 10 verwacht wordt, wat we nog niet gezien hebben.

Dan ken je mij nog niet want ik ga ze allemaal af als zijnde de mol 😜. En ik heb zeker twijfels (gehad) bij Ranomi, met name toen ze de koffer van 500 pakte zodat de rest zou gaan bewegen. En vervolgens doet ze niets meer.
En de laatste keer dat ze zomaar accepteert dat het woord ‘klein’ bij haar hoort, super verdacht, maar vervolgens doet ze helemaal niets meer om te sturen of stoken aan tafel, niets.
Verder nog verdacht bij de quads dat ze terug wilde, maar dat wilden er meer. 
Maar dat was het eigenlijk wel, ze doet niets om in een goede positie te komen, en haar onnodig geld binnen (bijv bij doolhof, totaal onnodig, geen molpositie).
Dus daarom noem ik haar saai, als ze een mol zou zijn, dan is het er eentje die alles van anderen laat afhangen, afentoe een voorzetje doet maar meestal zonder effect en ook onnodig soms geld binnen haalt.
Das toch geen leuke mol?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #70 Gepost op: 5-02-2023, 21:40:17 »
Waar tipt ze dit aan?
Wat zegt ze dan precies?
Na de kerk nabespreking met 4. Om Soy en Nabil voor te liegen.

Met afl. 5 ben ik wel overtuigd van haar molschap, daarvoor? Die moet ik nog eens herbekijken met Ranomi als mol.

Ik hoef ook niemand te overtuigen, dat komt vanzelf wel. Overtuig jezelf.

Nabil en Soy wilden geld verdienen om een halve joker te krijgen! Daniël pakt geld! Van Jurre, veel te opvallend en Anke ben overtuigd met al die tunnelvisie pagina’s dat ze het niet zijn. Ook op basis van gezichtsuitdrukkingen en reacties alle vijf, ze zijn het gewoon niet. Anke zou die sneaky mol zijn, nou er zit er nog eentje achter hoor: Ranomi.
Het is dat hier gepuzzeld is op het molgeld, anders had ik nog twijfel. Maar Ranomi begint in beeld over het spel met het oog op de vragen in de test, die al snel volgt.
Ranomi draagt ook veel groen. Heeft ongetwijfeld bakken hulp van de productie, maar ook dat maakt dat we steeds weer over haar heen kijken, haar niet zien als mol, het is ons niet ingewikkeld genoeg. Gewoon Ranomi, gewoon een badeend als aanwijzing. Tis wat ut is.

Na afl. 1 schreef ik al Ranomi heeft het moeilijk. Als kandidaat of als mol, het is een uitdaging voor haar, maar een olympisch kampioen gaat die aan.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 21:44:22 door foxhunter »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #71 Gepost op: 5-02-2023, 21:46:32 »
Ranomi zou tamelijk verrassend zijn als Mol. En die executie waarbij Rik tegen haar zei 'tenzij je weet wie de Mol is, of niet Ramoni' en zij 'Ja' zei, zou zeker in de finale-uitzending komen. Maar wat me wel een probleem lijkt is dat ze zelden of nooit een goede molpositie kiest en ze ook niet echt bakken met geld uit de pot heeft gespeeld.

Hoe moet dat dan straks na de finale? "Ranomi is de Mol en de stand van de pot is XXXX euro, vooral dankzij nepmol Jurre"? Dat kan toch niet? Het is toch de taak van de Mol om het spel te saboteren? Waar en wanneer heeft ze volgens jou veel geld uit de pot gespeeld? Ik sta zeker open voor het idee dat zij de Mol is, maar zou graag overtuigd worden.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 22:52:03 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #72 Gepost op: 5-02-2023, 22:57:27 »
Ja same here, ik sta ervoor open maar kan het zelf niet concreet maken door goede posities, acties om geld uit de pot te halen etc. Ze maakt misschien wat opmerkingen waar je vraagtekens bij kunt zette , maar geldt dat niet voor iedereen als je vanuit een tunnel redeneert? Wat ik wel bijzonder vindt is dat anderen haar verdenken, ze lijkt dus buiten beeld wel iets te doen in haar gedrag. Zou de regie tm afl 5 alles voor ons verborgen houden? Dat is toch niet leuk?
Ik ga morgen nog wat terug kijken en zal Ranomi extra beoordelen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #73 Gepost op: 5-02-2023, 23:06:17 »
Ik zie je bevindingen dan graag hier verschijnen. Zou toch wat zijn als we op dit moment nog massaal verkeerd zitten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #74 Gepost op: 5-02-2023, 23:50:18 »
Ik had Ranomi in aflevering 1 eigenlijk al afgeschreven en heb daarna ook niets gezien om dit te heroverwegen. Dan wil je natuurlijk weten waarom ik haar afschreef.

Voor de eerste opdracht hebben de makers een vraag voor Ranomi bedacht waar ze als Mol moeilijk zou kunnen liegen. Wie vindt het raar aan zichzelf dat hij/zij veel ruimte tussen zijn/haar tenen heeft. Ranomi dus. Bij vragen als: wie vindt de geur van speelgoed folders lekker ruiken (Nabil), wie ging op zijn 15de het huis uit (Soy), wie is er Brabants judokampioen geweest (Daniel), etc. kun je als Mol makkelijk liegen zonder dat iemand hier achter kan komen.

Offline Scherpeblik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #75 Gepost op: 6-02-2023, 02:14:26 »
Ranomi staat vanaf afl 2 hoog op mijn lijstje. Bij het maken van de foto's bedacht zij dat ze een vis konden gebruiken als snavel van de vogel. Een subtiele, slimme manier van sabbotage. Daarna was ze bij de rebus wel heel erg snel met een fout begin van de zin, waarop de rest voort borduurde.

Ze is als ex-topsporter mij net niet fanatiek genoeg in veel spellen en conditioneel geloof ik niet dat ze zo slecht kan zijn. Voorbeeldje: bij de badeend waren er een paar kandidaten die de groep stimuleerden om vooral hard door te gaan, ik zou dit gedrag juist van haar verwachten. Was haar strategie: niet bovenkomen is ook geen geld in de pot? Ik geef toe dat het niet heel overtuigend bewijs is, maar haar gedrag vind ik nog steeds niet goed bij haar passen. Ik kan dan ook nog geen streep door haar naam zetten, al is het nog te vroeg voor een diepe tunnel.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #76 Gepost op: 6-02-2023, 09:40:44 »
Zo passief weer amai, zelf ook geen moeite doen haar eigen koffertje te redden. Ze haalt geld binnen en is verder vrij tot zeer passief. Toch echt geen mol...

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #77 Gepost op: 6-02-2023, 11:21:46 »
Ik zou het toch een enorme stunt vinden als voor het eerst in de geschiedenis een sporter de mol is, met maar twee weken voorbereidingstijd, die ook nog voor de ogen van de andere kandidaten aangewezen wordt. Ik zou dat risico als zijnde productie niet hebben gelopen. Het lijkt ook alsof ze in haar mollicitatie eruit ge-edit hebben dat ze de mol niet wilde zijn. Zou ook bij haar passen, naar mijn mening.

Verder sluit ik me aan bij dat ik Ranomi erg passief vind, altijd observeert en de controle uit handen geeft. Onmols en zeer kandidaats. Ik denk eerder dat zij - juist door deze tactiek - al lang de goede mol in het vizier heeft.

En inderdaad, zoals eerder genoemd (weet niet meer door wie) dat ze zo verbaasd was dat haar woord niet klopte, omdat haar mol binnen was. Ze was veel meer gefocust op die porto dan op Daniël en Jurre (die verdenkt ze niet). Ze zat de hele tijd met haar oor aan dat ding vast geplakt. Interessant.

Ik ga Ranomi zeker goed in de gaten houden, maar vooral omdat ik graag wil weten wie nou toch haar hoofdverdachte al die tijd al is...
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 11:25:47 door JeaNinja »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #78 Gepost op: 6-02-2023, 13:18:02 »
Ik zie in haar veel meer de winnares dan de mol...

Zo vond ik haar tijdens de koffertjesopdracht heel oprecht teleurgesteld kijken (niet gespeeld...) Als mol zijnde zou je het toch niet echt erg vinden om hier al buiten spel gezet te zijn, want dan is met zekerheid het geld dat jij in je koffertje had weg! Zeer kandidaats dus.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 13:20:20 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #79 Gepost op: 6-02-2023, 14:11:23 »
Ze is inderdaad een heel clevere kandidaat die goed observeert. Meestal niet de meest kleurrijke deelnemer, maar wel altijd iemand die meestal heel ver in het spel komt. Zo een deelnemers mogen er ook zijn en zijn leuk op een andere manier.