Auteur Topic: [Kandidaat] Sander de Kramer  (gelezen 8944 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #20 Gepost op: 13-01-2023, 22:54:00 »
Snel uit de kist komen en vertrouwen winnen met een klein bedrag. Maar daardoor de rest niet kunnen helpen uit te breken, waardoor het grootste deel van het bedrag niet in de pot komt. De mol heeft waarschijnlijk ook wat verkeerde antwoorden gegeven.
Zijn vinger meteen op de juiste plek op de kaart leggen, vind ik ook verdacht. Een andere plek werd niet eens overwogen. Als hij de Mol is was hij duidelijk van plan om zelf goed aan te komen en anderen in de kist te laten.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #21 Gepost op: 13-01-2023, 23:49:28 »
Denk dat Sander heel goed de MOL kan zijn. Heeft veel gereisd en heeft veel (ook gevaarlijke situaties) meegemaakt. Niet van zijn stuk te brengen.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2023, 16:06:48 »
Ja, ook mijn hoofdverdachte na aflevering 1. Doet precies de dingen die ik zou verwachten van een mol in aflevering 1: met een klein bedrag aankomen, en als niet-zanger moeten zingen.

Vanavond goed in de gaten houden!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2023, 21:49:07 »
Hm, ik heb mijn Mol Sander weinig zien mollen deze aflevering. Bij de eerste opdracht z'n broek af laten zakken zullen we nog wel zien in aflevering 10, maar of het een bewuste Molactie is?

De opdrachten waren er ook niet erg naar. Bij de eerste opdracht kan goed je best doen een prima Moltactiek zijn, bij de tweede opdracht is het het makkelijkst subtiel mollen in groep van muurzoekrs.
...óf niet!

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2023, 22:02:11 »
nou, opzich aankomen met een uithangbord met een kleine olifant en een grote postbus, terwijl de muurschildering toch duidelijk over grote gekleurde olifanten gaat is wel opvallend.

In Zuid-Afrika moet je tussen al die beesten in het prophok toch ook wel duidelijkere olifanten hebben? (of die waren net verhuurd)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2023, 22:09:09 »
nou, opzich aankomen met een uithangbord met een kleine olifant en een grote postbus, terwijl de muurschildering toch duidelijk over grote gekleurde olifanten gaat is wel opvallend.

In Zuid-Afrika moet je tussen al die beesten in het prophok toch ook wel duidelijkere olifanten hebben? (of die waren net verhuurd)
En vooral het perspectief ook ja! Zelfs als je hem juist gekanteld ziet staat de postbox nog heel willekeurig rechts op de foto, en heel pontificaal. Werd weer weinig aandacht aan besteed in de montage voor mijn gevoel, misschien daarom mijn post hierboven.
...óf niet!

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #26 Gepost op: 15-01-2023, 00:31:00 »
Als Sander de mol is dan:

Opdracht 2.1
- Zat ie in het groepje waar geen brancard te vinden was.
- Liep hij overal een beetje achteraan bij het zoeken.
- Heeft ie zijn broek losgemaakt, die vervolgens afzakt.
- Houdt ie de brancard vast in het midden om de stenen tegen te houden, maar deze vallen wel. Er komt niet zoveel aan als erop geschept zijn.

Opdracht 2.2
- Regelt ie dat hij alleen de olifant met de postbox doet om makkelijker te mollen.
- Heeft ie tegengewerkt, want Annick beticht Sander van niet goed meewerken.
- Legt ie de postbox op de verkeerde plek.
- Wijst de pruik af, die als baard gebruikt kan worden.
- Zet ie een enorme lantaarnpaal op de foto, die niet op het kunstwerk staat geschilderd omdat het een echte is.
- Zegt grappig "... of er liep een molletje".
- Zet nog lekker zijn schoen op de foto bij het kunstwerk met de vis.
- Praat bij de verdubbelopdracht alleen maar na wat kandidaten zeggen. De woorden 'opdracht' of 'foto' zijn fout, dus dan komt de verdubbeling er toch niet.

Dus wel degelijk gemold... als hij de mol is.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 00:34:23 door ThaStayFan »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #27 Gepost op: 15-01-2023, 00:39:07 »
Als Sander de mol is dan:

Opdracht 2.1
- Zat ie in het groepje waar geen brancard te vinden was.
- Liep hij overal een beetje achteraan bij het zoeken.
- Heeft ie zijn broek losgemaakt, die vervolgens afzakt.
- Houdt ie de brancard vast in het midden om de stenen tegen te houden, maar deze vallen wel. Er komt niet zoveel aan als erop geschept zijn.

Opdracht 2.2
- Regelt ie dat hij alleen de olifant met de postbox doet om makkelijker te mollen.
- Heeft ie tegengewerkt, want Annick beticht Sander van niet goed meewerken.
- Legt ie de postbox op de verkeerde plek.
- Wijst de pruik af, die als baard gebruikt kan worden.
- Zet ie een enorme lantaarnpaal op de foto, die niet op het kunstwerk staat geschilderd omdat het een echte is.
- Zegt grappig "... of er liep een molletje".
- Zet nog lekker zijn schoen op de foto bij het kunstwerk met de vis.
- Praat bij de verdubbelopdracht alleen maar na wat kandidaten zeggen. De woorden 'opdracht' of 'foto' zijn fout, dus dan komt de verdubbeling er toch niet.

Dus wel degelijk gemold... als hij de mol is.

Mooi overzicht! Hij buit zijn 'Ouwe Dibbes'-imago tot op de bodem uit; dat is een prima dekmantel.
Woosie down?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #28 Gepost op: 15-01-2023, 04:40:22 »
Ja, mooi overzicht ThaStayFan.

Niet de grootste molacties deze aflevering. Maar hij had een aantal mensen die hem verdachten in aflevering 1. Dus wie weet wilde hij die voorzichtig wegwerken. En niks mooiers als kandidaten nepmollen en jouw werk doen.

In ieder geval geen reden om van hem af te stappen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2023, 14:15:09 »
nou, opzich aankomen met een uithangbord met een kleine olifant en een grote postbus, terwijl de muurschildering toch duidelijk over grote gekleurde olifanten gaat is wel opvallend.

In Zuid-Afrika moet je tussen al die beesten in het prophok toch ook wel duidelijkere olifanten hebben? (of die waren net verhuurd)
Dit viel mij ook op. Vooral die grote postbus vind ik verdacht, was helemaal niet nodig geweest voor de herkenning leidt alleen maar af. En dan de foto, daar zien we een deel van de brievenbus waardoor die niet herkenbaar is als brievenbus en de slagtanden staan er helemaal niet op.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 14:20:12 door Run »

Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2023, 16:22:22 »
Weet niet of het al genoemd is, maar bij de pop met de rode muts EN een kroon kwam een aantal keer goed in beeld. Een verwijzing naar Chief Sander de Kramer ?
Afzakkende broek vond ik dan weer een beetje suf.

Hij werd volgens mij niet gelektrokuteerd Lijkt me als mol dat je daar ook geen zin in hebt.

Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2023, 20:02:23 »
sander is al een tijdje mijn mol.
vond het bij 2.1 interessant dat hij steentjes makkelijk laat vallen/de steentjes niet goed bij houdt.
bij 2.2 beginnen ze met de olifant en aap foto, maar laten die nou net het verst en moeilijkst staan van het beginpunt (zie opdracht topic). Makkelijk laten lopen zonder het te kunnen vinden. Daarbij is postbox wel erg klein detail, gewoon 2 olifanten zoeken en wat kleur, dan komt die postbus sowieso wel op de foto..
die lamppost had idd niks met de muurschildering te maken.
Ben zelf wel benieuwd wie de vis voorstelt  ::vergroot::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2023, 20:43:57 »
Ik vind Sander op zich niet zo verdacht bezig, gaat een beetje mee met foute voorstellen, loopt een beetje rond en observeert .  Is als je hem vergelijkt met bv Daniël, soy en jurre veel minder aanwezig .

Echter komen er ook geen goede initiatieven bij hem vandaan en is er zeker wel een hint tussen een badeend en Sander te maken . Namelijk dat badeendenraces vrijwel altijd aan goede doelen worden gekoppeld en van Sander weten we dat hij bij verschillende goede doelen of instellingen is betrokken

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #33 Gepost op: 15-01-2023, 21:03:20 »
Mol of geen mol, ik vind Sander wel een verademing tussen de andere mannelijke adrenalinetestosteronjongehonden.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #34 Gepost op: 15-01-2023, 23:30:02 »
Als Sander de mol is dan:

Opdracht 2.1
- Zat ie in het groepje waar geen brancard te vinden was.
- Liep hij overal een beetje achteraan bij het zoeken.
- Heeft ie zijn broek losgemaakt, die vervolgens afzakt.
- Houdt ie de brancard vast in het midden om de stenen tegen te houden, maar deze vallen wel. Er komt niet zoveel aan als erop geschept zijn.

Opdracht 2.2
- Regelt ie dat hij alleen de olifant met de postbox doet om makkelijker te mollen.
- Heeft ie tegengewerkt, want Annick beticht Sander van niet goed meewerken.
- Legt ie de postbox op de verkeerde plek.
- Wijst de pruik af, die als baard gebruikt kan worden.
- Zet ie een enorme lantaarnpaal op de foto, die niet op het kunstwerk staat geschilderd omdat het een echte is.
- Zegt grappig "... of er liep een molletje".
- Zet nog lekker zijn schoen op de foto bij het kunstwerk met de vis.
- Praat bij de verdubbelopdracht alleen maar na wat kandidaten zeggen. De woorden 'opdracht' of 'foto' zijn fout, dus dan komt de verdubbeling er toch niet.

Dus wel degelijk gemold... als hij de mol is.

Volledig mee eens ::joehoe::

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #35 Gepost op: 16-01-2023, 18:32:48 »
Die stem van de mol door de telefoon... Er zit duidelijk een rollende R in (bij het woord fabriek bijvoorbeeld). Als je gaat beluisteren wie zo sprrrrrreeekt, dan kom ik uit op: Sanderrrrrr en Anke. In minderrrrre mate Froukje en Annick. De rrrrest heeft echt geen rollende R. En Rrrrrik.... Nee, die heeft geen rollende R.
Dus wat dat betreft, kan Sander best dit bericht ingesprrroken hebben.

Ik hoorde hier ook een Rotterdams accent.

Offline Pietervdm

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #36 Gepost op: 17-01-2023, 00:17:56 »
Dit had ik ook ergens anders gezet.. maar misschien past het hier beter.

Superman. Man van staal.
Staalfabriek.
In de boeken die Sander geschreven heeft staat in Van miljonair tot krantenjongen een hoofdstuk "de man van staal".
Achter Sander op de gele paal staat SOS zoals op zijn boek SOS Rotterdam.
Met de woordjes naast de lever kan je Sander de Kramer maken.
Hij verprutst die olifanten en gele postbox foto.
Hij staat tweede van rechts in het begin, zelfde als wat hij kiest voor rebus. Tweede letter van rechts is O.
14+1=15=O
3 uur is 15:00 is O.
Hij maakt een geel rondje ZON zoals zijn SUNday foundation. Hij heeft geel achter zich en zat in gele box.
Sunday foundation heeft ooit olympische spelen kunst sport expositie gedaan.
Woodstock.. houten stok.. hij kreeg een houten staf/stok (op video) toen hij chief ouwe dibbes werd. Telefoons hebben ook raar houten achterkantje.
Toon A kan voor adoptiezoon Alpha staan.
Rood gele bordjes op achtergrond kan voor Valencia zijn club staan.
Verbinding kan hand in hand. Maar ik vond het leuker dat de telefoon geen draad had.. dus draadloze verbinding had. Sander heeft 360graden draadloos gepresenteerd. Rooftop mountain heeft ook 360 graden uitzicht. Kamer 19=S voor Sander.
Op kisten stond 348 3+4+8=15=O.
"I love whiskey" bordje bij de vis.. hij houdt van whiskey, dan helpt hem wat dingen vergeten.
The voice vingers, voice=stem, serie over verkiezingen.
Twee letters US.. SUnday foundation.
Trap naast toon A aanhouden, nu weer A.. wederom Alpha zijn adoptiezoon.

Tunnel?
oja.. en exit bordje is hoofdstuk exit freedom

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #37 Gepost op: 17-01-2023, 08:04:20 »
Ik zat even op de site van props to the stars te kijken of er betere olifanten te vinden waren en heb deze gevonden:




Die knuffel was het best geweest, maar wel lastiger te vinden. Die hobbelolifant is dan weer wat creepy.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #38 Gepost op: 18-01-2023, 18:24:01 »
Die hobbelolifant was perfect geweest!

Ik denk wel dat Sander, als hij de mol is, na aflevering 1 wat verdenkingen had, en zich in aflevering 2 wat rustig heeft gehouden. En hij lijkt minder verdenkingen te hebben, afgaand op de beelden van de eliminatie.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #39 Gepost op: 20-01-2023, 08:19:36 »
Hij zegt in zijn filmpje dat hij door wil tot het einde, 'tot het bíttere einde'. Hmm, voor een kandidaat is het einde niet bitter maar een feest, voor een mol echter, wordt het einde steeds moeilijker, en, bitter, omdat ie uiteindelijk ontdekt wordt.