Auteur Topic: [Kandidaat] Sander de Kramer  (gelezen 8956 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Kandidaat] Sander de Kramer
« Gepost op: 21-12-2022, 17:36:24 »
Sander


Praat mee over het doen en laten van Sander de Kramer!
Lees hier de bio van Sander en een paar opvallende quotes van hem uit het programma.

« Laatst bewerkt op: 21-12-2022, 20:27:03 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #1 Gepost op: 2-01-2023, 22:41:44 »
Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik hem als mol kiezen. Kan zich volgens mij met gemak uit lastige situaties lullen, komt erg sympathiek over en volgens mij kan hij er wel van genieten om de boel te saboteren. Uitstekend profiel voor een mol.

Aan de andere kant doet hij me wel een beetje aan Kees Tol denken en of je dan weer zo'n mol in Zuid-Afrika wil hebben is natuurlijk wel de vraag. Hoe dan ook hoop ik dat hij er lang in blijft!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2023, 22:15:21 »
Opdracht 1:
De traditionele moltactiek is om wel te ontsnappen en geld te verdienen, maar daardoor ook ervoor te zorgen dat er een communicatielijntje wordt verbroken.

Opdracht 2:
Aan de ene kant heb je als mol direct de mogelijkheid om geld mis te lopen door te zingen. Aan de andere kant kan je meer invloed hebben door de deelopdrachten uit te voeren. Nadeel daarvan is wel dat deze opdrachten met zijn allen werden gedaan, dus veel meer dan vertragen of chaos creëren kan je ook niet doen.


Sander voldoet hier aan. Case closed.   8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2023, 22:21:20 »
Hij deed volledig wat ik van hem had ingeschat.

Lekker babbelen aan de telefoon met Everon (niet per se mols, maar wel een goed karakter voor een mol)

En inderdaad goed zijn best doen in opdracht 1, waardoor het voor anderen moeilijker werd.
En heel eenvoudig wat minder goed zingen bij opdracht 2.

Tot nu toe komt hij ook niet heel veel of erg verdacht in beeld voor mijn gevoel.
Wel dacht ik dat hij er even bijstond als een boer met kiespijn op het moment dat de 3 zangers best wel wat geld hadden verdient. Maar dat was in een vrij ruim shot en niet heel goed te zien.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2023, 22:25:06 »
Ja, hij doet precies wat een Mol in aflevering 1 moet doen en komt niet al te veel in beeld. Redenen voor mij om voorlopig vast te houden aan Sander. Jammer dat ik Sarah niet toch als afvaller had genoemd in mijn pool. Soms moet je stug vasthouden aan je onderbuikgevoel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2023, 22:37:50 »
Chief Ouwe Dibbes was ook mijn schot voor de boeg. Ik zie nog geen reden om van hem af te stappen. Lekker wat meedelen in de feestvreugde in opdracht 1 lijkt me ook geen verkeerd begin voor een mol.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2023, 23:18:37 »
Ik vond die "mol"actie in opdracht 2 wel erg opzichtig voor een mol, werd zo erg verdacht neergezet met zijn eigen uitleg dat hij dacht er wel even snel tussendoor te kunnen glippen en zacht te zingen. Daarmee maak je het voor die dirigent wel erg makkelijk en daarom viel hij ook door de mand. Als je als mol hier zou willen mollen zou je toch over willen komen dat je wat meer je best hebt gedaan. Wij konden het toch niet heel goed beoordelen, dus een nootje missen maar in de biecht zeggen dat je de sterren van de hemel hebt geprobeerd te zingen had prima gekund. Of juist focussen dat je heel erg je best hebt gedaan op de tekst en uitspraak onthouden.

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2023, 09:58:52 »
De kandidaten moesten zich opdracht 1 verzamelen bij de vegetable garden. Na beetje googlen is er maar een kandidaat echt vegetarisch, dit vond ik in een artikel over Afrikaans eten. Hint naar de mol?

https://www.smaakmag.nl/kramer/

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2023, 16:04:43 »
De kandidaten moesten zich opdracht 1 verzamelen bij de vegetable garden. Na beetje googlen is er maar een kandidaat echt vegetarisch, dit vond ik in een artikel over Afrikaans eten. Hint naar de mol?

https://www.smaakmag.nl/kramer/

Net gelezen en ik Niet zeggen. In t stukje zat behalve t vegetarisch zijn ook nog een stukje over zijn afrikaanse huiskat. Lion? Molboekje 2023. Foto Leeuw? Bijzonder... ::vergroot::
Carpe Diem!!!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #9 Gepost op: 8-01-2023, 17:21:24 »
vegetable is wat anders dan vegetarian :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #10 Gepost op: 8-01-2023, 18:59:48 »
Hij heeft voor de EO een radioprogramma gedaan, als hij kerkelijk is opgevoed zal hij toch wel gezongen hebben.
Ik heb hem hoog op mijn verdachtenlijstje staan. Hele wereld gezien, sportief, hij zou een prima mol zijn.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 19:01:21 door Run »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #11 Gepost op: 8-01-2023, 19:02:29 »
Ik ben ook kerkelijk opgevoed en zing daarom ook nog regelmatig. met nadruk op matig  ::rofl::
Goed kunnen zingen is echt iets anders.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #12 Gepost op: 8-01-2023, 19:09:52 »
Ik ben ook kerkelijk opgevoed en zing daarom ook nog regelmatig. met nadruk op matig  ::rofl::
Goed kunnen zingen is echt iets anders.
Jawel maar dan kun je wel een beetje zingen, misschien heeft ie zelfs gospel gezongen in een ver land. Hij besloot zacht te zingen maar dat valt juist op, de dirigent hoort om de paar seconden een duidelijke stem dichtbij en dan opeens hoort ie niets.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 19:11:32 door Run »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #13 Gepost op: 9-01-2023, 12:30:47 »
Als je kerkelijk bent opgevoed wil zeker niet zeggen dat je (redelijk) kunt zingen. Wij zijn ook kerkelijk opgevoed, maar als mijn zus iets niet kan is het wel zingen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #14 Gepost op: 10-01-2023, 14:26:19 »
Hier nog een voorbeeld van iemand die kerkelijk is opgevoed maar absoluut niet kan zingen ::joehoe::

Dus daar zou ik echt geen conclusies aan verbinden ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #15 Gepost op: 10-01-2023, 14:46:04 »
Omdat er in een kerk gezongen wordt kan iemand die wel eens in een kerk komt, dus zingen ?   Goh geldt dat ook als je wel eens in een voetbalstadion komt dat je dan goed kan voetballen  ::rofl::.

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #16 Gepost op: 12-01-2023, 17:25:36 »
Op basis van de flitsen tijdens de introductiefilmpjes (de staalfabriek van Saldanha) zal Sander vermoedelijk afvallen in de volgende aflevering? ???

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #17 Gepost op: 12-01-2023, 17:34:44 »
Ik geloof er niet zo in. Een afvallershint is nogal riskant als deze ontdekt wordt. En ik kan me niet voorstellen dat ze dit er vanaf het begin zo instoppen als ze weten dat op dat moment alles door tig molloten 10x vertraagd wordt bekeken.

Ik denk dat het effect gewoon een stiekeme teaser was voor opdrachten die ze erin gestopt hebben. Leuk cadeautje voor de speurneuzen.

Bovendien zijn ze afgelopen aflevering al in de Cape Town City Hall geweest, waar het beeld van Nelson Mandela op het balkon staat. Deze was te zien bij Soy.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2023, 17:52:04 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #18 Gepost op: 13-01-2023, 18:04:55 »
Die stem van de mol door de telefoon... Er zit duidelijk een rollende R in (bij het woord fabriek bijvoorbeeld). Als je gaat beluisteren wie zo sprrrrrreeekt, dan kom ik uit op: Sanderrrrrr en Anke. In minderrrrre mate Froukje en Annick. De rrrrest heeft echt geen rollende R. En Rrrrrik.... Nee, die heeft geen rollende R.
Dus wat dat betreft, kan Sander best dit bericht ingesprrroken hebben.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sander de Kramer
« Reactie #19 Gepost op: 13-01-2023, 22:34:36 »
Sander is degene die ik het meest verdenk

Snel uit de kist komen en vertrouwen winnen met een klein bedrag. Maar daardoor de rest niet kunnen helpen uit te breken, waardoor het grootste deel van het bedrag niet in de pot komt. De mol heeft waarschijnlijk ook wat verkeerde antwoorden gegeven.

Dan gaat hij als slechte zanger bij het koor en gaat ook roemloos ten onder, maar zonder dat iemand het hem verwijt.

Hij heeft geen verdachte montages gekregen en viel niet al te veel op.

En dan dat telefoontje dat qua uitspraak en intonatie erg op Sander lijkt.

Die stem van de mol door de telefoon... Er zit duidelijk een rollende R in (bij het woord fabriek bijvoorbeeld). Als je gaat beluisteren wie zo sprrrrrreeekt, dan kom ik uit op: Sanderrrrrr en Anke. In minderrrrre mate Froukje en Annick. De rrrrest heeft echt geen rollende R. En Rrrrrik.... Nee, die heeft geen rollende R.
Dus wat dat betreft, kan Sander best dit bericht ingesprrroken hebben.
Precies!! En dan die uitspraak van de "O" in "komen", Sander heeft ook die lange, open Rotterdamse "O" in zn voorstelfilmpje.